abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192585496
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Noem even waar de Roomse kerk privé-eigendom afwijst. Dat was nog steeds het dingetje waar je je zo over opwindt.

Verder heb je van Katholieke theologie, laat staan dogma's als onfeilbaarheid, geen kaas gegeten, en dat is al herhaaldelijk gebleken. Wat theologie betreft verlaat ik me sowieso liever op de kerkvaders die op eeuwenoude traditie kunnen bogen, dan op een thuislezer die denkt even de waarheid te hebben ontdekt.

Dat je werkelijk nog nooit een serieuze studie over de Katholieke beginselen gelezen hebt spat van al je berichten. Eerder een internet crash course met Jack Chick. Dat zou ook meteen je waanzinnige complotten verklaren.

Wat kan een Jack-Chick lezende complotdenker jou aanreiken dat je zelf niet beter kan vinden?
  zondag 12 april 2020 @ 20:04:27 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192585600
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 19:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat kan een Jack-Chick lezende complotdenker jou aanreiken dat je zelf niet beter kan vinden?
Dat zeg ik; je hebt niets aan te reiken omdat het niet bestaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192587283
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zeg ik; je hebt niets aan te reiken omdat het niet bestaat.
Ik heb niet gezegd dat de katholieke kerk prive-eigendom 'afwijst'. Wat ik heb gezegd dat is dat prive-eigendom de basis is voor vrijheid, een bescherming tegen tyrannie waarbij de staat a) alles al bezit (communisme) of b) kan confisqueren in het nationale belang of c) tot gemeengoed heeft verklaard in geval van nood.

Wat is volgens jou de positie van de RKK mbt prive-eigendommen?
  zondag 12 april 2020 @ 21:31:25 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192587372
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 21:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat de katholieke kerk prive-eigendom 'afwijst'. Wat ik heb gezegd dat is dat prive-eigendom de basis is voor vrijheid, een bescherming tegen tyrannie waarbij de staat a) alles al bezit (communisme) of b) kan confisqueren in het nationale belang of c) tot gemeengoed heeft verklaard in geval van nood.

Wat is volgens jou de positie van de RKK mbt prive-eigendommen?
Aha.

En welke partij is het precies die privébezit wel afwijst? Waar kunnen we die machtige partij in actie terugzien, bezig met het afnemen van privébezit? En hoe gaat de RKK zich daar precies gezellig mee samensmelten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192587380
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Aha.

En welke partij is het precies die privébezit wel afwijst? Waar kunnen we die machtige partij in actie terugzien, bezig met het afnemen van privébezit? En hoe gaat de RKK zich daar precies gezellig mee samensmelten?
Niet zo snel, geef eens antwoord op mijn vraag?
  zondag 12 april 2020 @ 21:32:46 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192587396
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 21:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Niet zo snel, geef eens antwoord op mijn vraag?
Wat denk je zelf dat hun positie is, aangezien je een diepgaande studie naar het Katholicisme hebt gedaan? En heel veel van hun theologie en geschiedenis weet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 12 april 2020 @ 21:35:01 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192587441
Ik bedoel, iemand die zo intensief research heeft gedaan en met zoveel zekerheid een hele kerkgemeenschap als vehikel van het kwaad bestempelt heeft wellicht toch wel in ieder geval eens een catechismus opengeslagen?

Toch Ali?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 12 april 2020 @ 22:00:04 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192587831
De enige reden waarom ik het over privé-eigendommen heb, is omdat privé-eigendommen beschermen tegen elke verkapte vorm van slavernij en vervolgingen vanwege je persoonlijke overtuigingen. Of je nu katholiek, protestant, atheist, moslim, esotericus of wat dan ook bent. Die vrijheid mag niet aan worden getoornd.
- Ali.

In den beginne heeft God aan de menselijke gemeenschap het gezamenlijk beheer van de aarde en haar natuurlijke hulpbronnen toevertrouwd om er zorg voor te dragen, om ze door haar arbeid te onderwerpen en om van haar vruchten te genieten. De goederen van de schepping zijn bestemd voor de hele mensheid. Maar niettemin is de grond verdeeld tussen de mensen om hun bestaanszekerheid veilig te stellen; want dit bestaan is blootgesteld aan gebrek en wordt bedreigd door geweld. Het is dan ook gewettigd, eigendom te verwerven om de vrijheid en de waardigheid van de personen te verzekeren, om ieder mens te helpen te voorzien in zijn eigen fundamentele behoeften en in de noden van hen, voor wie hij verantwoordelijk is. Dit moet het mogelijk maken dat er een natuurlijke solidariteit tussen de mensen groeit.
- De Rooms-Katholieke Kerk. Catechismus 2402.

Zodra een overheid de macht krijgt om dergelijke fundamentele rechten op te zeggen, ben je niet langer vrij of soeverein, maar een slaaf in een dictatuur.
- Ali

Het zevende gebod verbiedt de activiteiten of de ondernemingen die, om welke reden dan ook - zij het uit egoïsme, ideologie, winstbejag of staatsdictatuur - ertoe leiden dat men mensen tot slaaf maakt, hun persoonlijke waardigheid miskent, hen koopt of verkoopt en hen als koopwaar ruilt. Het is een zonde tegen de waardigheid van de persoon en tegen zijn fundamentele rechten, dat mensen door gebruik van geweld verlaagd worden tot gebruiksvoorwerpen of tot bronnen van winst. De heilige Paulus vraagt aan een Christen-heer zijn Christen-slaaf te behandelen "nu niet meer als slaaf, (...) maar als een geliefde broeder (...) als mens en als Christen" (Filemon 16).
- De Rooms-Katholieke Kerk. Catechismus 2414.

De burgerlijke overheid heeft het recht en de plicht om, met het oog op het algemeen welzijn, de wettelijke uitoefening van het eigendomsrecht te regelen.
- De Rooms-Katholieke Kerk. Catechismus 2406.

En om het af te maken:
Het algemeen welzijn veronderstelt allereerst eerbied voor de persoon als zodanig. In naam van het algemeen welzijn moet de openbare macht de fundamentele en onvervreemdbare rechten van de menselijke persoon eerbiedigen. De samenleving moet aan ieder lid de mogelijkheid bieden om de eigen roeping te verwerkelijken. In het bijzonder is het algemeen welzijn gelegen in de mogelijkheid de natuurlijke vrijheden uit te oefenen, die nodig zijn voor de ontplooiing van de menselijke roeping: "Het recht om te handelen volgens de juiste norm van zijn geweten, het recht op bescherming van zijn privé-leven en op een juiste vrijheid, ook op godsdienstig vlak"
- De Rooms-Katholieke Kerk. Catechismus 1907.

Het algemeen welzijn is altijd gericht op de vooruitgang van de personen: "De ordening van de dingen dient onderworpen te zijn aan de ordening van de personen en niet andersom". Deze ordening heeft de waarheid als grondslag, ze wordt opgebouwd in rechtvaardigheid en wordt door de liefde bezield.
- De Rooms-Katholieke Kerk. Catechismus 1912.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 12 april 2020 @ 22:02:48 #34
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_192587878
respect voor je geduld Ali.
dit is echt Barcelona tegen FC Cambuur.
Huig
  zondag 12 april 2020 @ 22:04:01 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192587902
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:02 schreef Orwell het volgende:
respect voor je geduld Ali.
dit is echt Barcelona tegen FC Cambuur.
En welke werken op het gebied van de theologie heb jij allemaal reeds bestudeerd, Orwell?

Of reikt jouw werkwijze net als die van je maat niet verder dan bij elkaar geraapte, sensationele internet websites die je chronische drang naar de noodzaak van een grote, duistere elite voeden?

edit: laat maar; 9/11, 'Sandy Hoax', platte aarde... ik weet genoeg

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-04-2020 22:09:05 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 12 april 2020 @ 22:15:30 #36
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_192588072
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En welke werken op het gebied van de theologie heb jij allemaal reeds bestudeerd, Orwell?

Of reikt jouw werkwijze net als die van je maat niet verder dan bij elkaar geraapte, sensationele internet websites die je chronische drang naar de noodzaak van een grote, duistere elite voeden?

edit: laat maar; 9/11, 'Sandy Hoax', platte aarde... ik weet genoeg
touchez!
_O-
Huig
  zondag 12 april 2020 @ 22:16:44 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192588098
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:15 schreef Orwell het volgende:

[..]

touchez!
_O-
Da's nogal een verschil tussen complotters en mensen die verder kijken dan hun neus lang is: het verschil tussen iets weten en iets denken. Wellicht zitten de weters meer in Leeuwarden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 12 april 2020 @ 22:23:12 #38
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_192588195
"Da's nogal een verschil tussen complotters en mensen die verder kijken dan hun neus lang is: het verschil tussen iets weten en iets denken."

ik lees je post nu voor de 6e keer maar kan er met de beste wil van de wereld niks
steekhoudends of intelligents in ontdekken.
Je lijkt wel een koefnoen typetje :-)

are you for real?
Huig
  zondag 12 april 2020 @ 22:28:27 #39
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_192588269
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Da's nogal een verschil tussen complotters en mensen die verder kijken dan hun neus lang is: het verschil tussen iets weten en iets denken. Wellicht zitten de weters meer in Leeuwarden.
die aanvulling maakt het niet per se heel veel sterker..
Huig
  zondag 12 april 2020 @ 22:31:51 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192588340
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:23 schreef Orwell het volgende:
"Da's nogal een verschil tussen complotters en mensen die verder kijken dan hun neus lang is: het verschil tussen iets weten en iets denken."

ik lees je post nu voor de 6e keer maar kan er met de beste wil van de wereld niks
steekhoudends of intelligents in ontdekken.
Je lijkt wel een koefnoen typetje :-)

are you for real?
Aldus de Sandy Hoaxer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 12 april 2020 @ 22:39:54 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192588501
Affijn, de Heer is waarlijk verrezen. Zalig Pasen.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 12 april 2020 @ 22:50:35 #42
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192588710
Ik lees toch liever Ali want die raakt goede punten en haalt niemand naar beneden ook al ben je het niet eens met hem ipv die meneer boven mij voor een christen slaat hij een aardig pedant toontje aan. Jezus was de eerste truther :) Hallelujah!
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192588941
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik lees toch liever Ali want die raakt goede punten en haalt niemand naar beneden ook al ben je het niet eens met hem ipv die meneer boven mij voor een christen slaat hij een aardig pedant toontje aan. Jezus was de eerste truther :) Hallelujah!
Dat weet iedereen inmiddels, jij leest altijd liever dingen die je wereldbeeld niet onderuit halen. :P Ik vind dat allebei goede punten hebben, je hoeft geen partij te kiezen volgens mij.
  zondag 12 april 2020 @ 23:10:25 #44
189978 controlaltdelete
pi_192589149
Oh noes heb je hem ook weer als de kippen, ik kies geen partij ouwe.. Ali slaat meer hout buiten dit heeft hij ook nog eens een stuk meer fatsoen that's all. Fijne Ishtar nog.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192589188
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 23:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Oh noes heb je hem ook weer als de kippen, ik kies geen partij ouwe.. Ali slaat meer hout buiten dit heeft hij ook nog eens een stuk meer fatsoen that's all. Fijne Ishtar nog.
Nee, je kiest de dingen die je wereldbeeld bevestigen, en dat is jammer.

Hout slaan? :P
  zondag 12 april 2020 @ 23:47:39 #46
189978 controlaltdelete
pi_192590005
  maandag 13 april 2020 @ 00:45:57 #47
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_192590832
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 23:12 schreef illusions het volgende:

[..]

Nee, je kiest de dingen die je wereldbeeld bevestigen, en dat is jammer.

Hout slaan? :P
Oelala... the argument op het nippertje gewonnen door de 'sceptici', met een finale
dubbele knockdown met hulp van Ilusions. Hoe gaan de complotters hier van herstellen..? terug naar Jack
Huig
  maandag 13 april 2020 @ 01:31:25 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192591343
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat is er precies fatsoenlijk aan het lasteren van de religie van miljarden mensen?

En natuurlijk lees je liever Ali; die haalt zijn info namelijk uit precies dezelfde hoek als jij: sensationele, makkelijk te verteren maar oh zo dubieuze internetsites, compleet met uit de context gerukte of zelfs geheel verzonnen 'bronnen' die als bewijzen moeten dienen voor jullie in potentie levensgevaarlijke hersenspinsels. Jullie moeten en zullen je speciaal en bijzonder voelen, als de nobele strijders voor eer, deugd en waarheid, tegen die oh zo grote, boze, diabolische elite. Je toont het zelfs feilloos aan; het is namelijk zwart op wit bewezen dat Ali met bronnen sjoemelt, dat hij bronnen dingen laat zeggen die geheel niet kloppen. En toch: "ik lees liever Ali"... ja, natuurlijk, anders dondert je hele wereldbeeld ineen.

Het is niet voor niks dat complotters het in de academische arena niet volhouden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 april 2020 @ 01:38:06 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192591393
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 00:45 schreef Orwell het volgende:

[..]

Oelala... the argument op het nippertje gewonnen door de 'sceptici', met een finale
dubbele knockdown met hulp van Ilusions. Hoe gaan de complotters hier van herstellen..? terug naar Jack
Complotters nemen geen deel aan discussies of debatten; ze houden preken voor eigen parochie. Soort eindeloze echokamer van gelijkgestemden. Die hoeven dus ook nergens van te herstellen, want al krijgen ze de gortdroge feiten op een schaaltje aangereikt, dan nog zullen ze volhouden dat ook dat allemaal vuil spel van de elite is. Jullie zijn niet te verslaan, want jullie hebben al een rotsvaste overtuiging die ondanks alles rotsvast blijft, en die is: alles en iedereen is misleid, de elite heerst, en wij moeten het volk waarschuwen.

Enige wat daar tegen gedaan kan worden is er gewoon vol tegen in gaan met feiten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 april 2020 @ 01:39:35 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192591405
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 23:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Sloeg hij meer 'hout' met die bron die achteraf gewoon nergens op sloeg?

Zeg dan gewoon meteen dat je met alles en iedereen meewaait, zolang die maar meedeint op de golven van je complothysterie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')