abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2020 @ 00:23:28 #51
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192575746
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 00:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja lol, ik lees ook dat velen hun lot hebben gelegd in de wetenschap op hoop voor een vaccin. De grote grap aan vaccins is dat ze vaak nauwelijks of partieel werken. Wachten op een werkend vaccin gaat jaren en jaren duren! Een totaal ontwrichte samenleving duurt geen jaren, die is eigenlijk na een lockdown van 3-6 maand totaal kapot.

Als mensen in de gaten gaan krijgen dat wij al onze welvaart moeten opofferen voor voornamelijk ziekelijke bejaarden en dementerende in een verpleeghuis dan gaat de opinie veranderen. Nu is het vooral leuk: beetje ongemakkelijk wachten bij de supermarkt; beetje beeldbellen, kinderen zelf onderwijs verlenen.

Maar je kan er donder opzeggen dat men dit héél snel zat wordt.
Precies er zijn helaas zoveel ziektes waar we nog geen vaccins voor hebben.
Wel zou er misschien op korte termijn iets kunnen zijn waardoor de kans groter is dat je sneller herstelt.

Het leven van aids patienten kunnen we tegewoonwoordig aardig verlengen maar niet volledig herstellen.
Ook kanker zijn we steeds verder mee met bestralingen etc. maar het komt 9 vd 10 keer altijd weer terug en op gegeven moment is het klaar ook hier rekken we levens maar volledig herstel is er bijna niet.
Zo sterven er ook nog mensen aan Sars-1 en Mers (wel weinig maar toch) en is hier ook geen vaccin voor.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 12 april 2020 @ 00:23:58 #52
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192575755
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:18 schreef RTR het volgende:

[..]

Dit is geen griepje ofzo he dit is een killervirus wat iedereen kan treffen :{

ik wil niet dat mijn opa en oma ziek worden en zelf heb ik daar ook weinig zin in :{ blijf lekker thuis!
Dit ''killervirus'' killt 2% van de mensen die het besmet. En voor jou opa en oma is dat 14% dus blijf lekker thuis voor jou opa en oma. Jij (er van uitgaande dat je redelijk jong bent aangezien je nog een opa en oma hebt) hebt daarintegen weinig te vrezen en gaat dit wel overleven.
  zondag 12 april 2020 @ 00:24:50 #53
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192575767
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:19 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb inmiddels wel geaccepteerd dat ik het virus ga krijgen. Ik ken inmiddels meerdere mensen van mijn leeftijd, ook waarmee ik kort geleden in contact ben geweest, die het gehad hebben. Ze zeggen allemaal hetzelfde: Je bent er goed ziek van, het is kut, maar na een paar dagen gaat alles weer goed. Als ik dat moet overleven om mijn vrijheid terug te krijgen dan doe ik dat. En heel misschien eindig ik wel op de IC maar die kans is zo ontzettend klein dat ik het risico wel durf te accepteren om een einde te brengen aan al deze achterlijke maatregelen.
Hangt natuurlijk van je eigen gezondheid af en vooral ook leeftijd categorie waar je in valt.
Maar ja dit zal voor de meeste mensen gelden.
pi_192575775
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:19 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb inmiddels wel geaccepteerd dat ik het virus ga krijgen. Ik ken inmiddels meerdere mensen van mijn leeftijd, ook waarmee ik kort geleden in contact ben geweest, die het gehad hebben. Ze zeggen allemaal hetzelfde: Je bent er goed ziek van, het is kut, maar na een paar dagen gaat alles weer goed. Als ik dat moet overleven om mijn vrijheid terug te krijgen dan doe ik dat. En heel misschien eindig ik wel op de IC maar die kans is zo ontzettend klein dat ik het risico wel durf te accepteren om een einde te brengen aan al deze achterlijke maatregelen.
We hebben niet echt een keus. Ik zorg er wel voor dat ik gezond eet en veel sport om fit te zijn mocht ik het krijgen. En de maatregelen ach... ik vind het wel lekker thuis, ik vermaak me wel.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192575781
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:23 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Dit ''killervirus'' killt 2% van de mensen die het besmet. En voor jou opa en oma is dat 14% dus blijf lekker thuis voor jou opa en oma. Jij (er van uitgaande dat je redelijk jong bent aangezien je nog een opa en oma hebt) hebt daarintegen weinig te vrezen en gaat dit wel overleven.
Dat is geen 2 procent hoor :{ was het maar waar ;( ;(

niemand kan hier wat aan doen en straks gaan mijn opa en oma dood doordat iedereen maar naar het strand gaat en dan te bedenken dat deze 2 mensen de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt :{ :{
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_192575784
quote:

[..]

Dan ga je toch lekker naar de kroeg maar wat ik zei dan is je recht op medische hulp weg
I will do what i must !!
  zondag 12 april 2020 @ 00:27:45 #57
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192575804
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:20 schreef RTR het volgende:

[..]

Nee. Niemand gooit de economie plat voor een 'griepje' :{

De meeste voorkomende klachten zijn koorts en droge hoest.
Volgens mij is dit bij griep ook.....

En ja ademnood kan voorkomen (maar dit heeft dus vaak je leeftijd en eventuele onderliggende klachten te maken) uitzonderen daar gelaten.
  zondag 12 april 2020 @ 00:28:12 #58
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192575814
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:23 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Precies er zijn helaas zoveel ziektes waar we nog geen vaccins voor hebben.
Wel zou er misschien op korte termijn iets kunnen zijn waardoor de kans groter is dat je sneller herstelt.

Het leven van aids patienten kunnen we tegewoonwoordig aardig verlengen maar niet volledig herstellen.
Ook kanker zijn we steeds verder mee met bestralingen etc. maar het komt 9 vd 10 keer altijd weer terug en op gegeven moment is het klaar ook hier rekken we levens maar volledig herstel is er bijna niet.
Zo sterven er ook nog mensen aan Sars-1 en Mers (wel weinig maar toch) en is hier ook geen vaccin voor.
Er zal op (korte) termijn wel een geneesmiddel komen om herstel van zware patiënten te bespoedigen en om overlijden te voorkomen, maar voor de meesten zal het gewoon een griepje zijn voor zover je al door hebt dat je aan covid lijdt. Want het grootste probleem bij dit virus is is dat je het niet door hebt dat je ziek bent en dus besmettelijk 8)7
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 12 april 2020 @ 00:29:42 #59
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192575828
quote:

[..]

2%? Doe niet zo mal. Onderstaand een recent onderzoek uit Duitsland, en zelfs het percentage van 0,37% vind ik nog erg hoog.
https://reason.com/2020/0(...)f-about-0-4-percent/
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 12 april 2020 @ 00:30:13 #60
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192575834
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:26 schreef RTR het volgende:

[..]

Dat is geen 2 procent hoor :{ was het maar waar ;( ;(

niemand kan hier wat aan doen en straks gaan mijn opa en oma dood doordat iedereen maar naar het strand gaat en dan te bedenken dat deze 2 mensen de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt :{ :{
Het is vermoedelijk nog geen eens 2 % vermoedelijk is het zelfs veel minder!
En nogmaals dan blijven jouw opa en oma binnen en blijf jij uit hun buurt.
Wat als een vaccin twee jaar duurt of langer moet dan iedereen naar de tering om jouw lieve opa en oma te redden
  zondag 12 april 2020 @ 00:30:23 #61
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192575835
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:26 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker naar de kroeg maar wat ik zei dan is je recht op medische hulp weg
Gelukkig heb jij daar geen pepernoot over te zeggen :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192575837
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:27 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De meeste voorkomende klachten zijn koorts en droge hoest.
Volgens mij is dit bij griep ook.....

En ja ademnood kan voorkomen (maar dit heeft dus vaak je leeftijd en eventuele onderliggende klachten te maken) uitzonderen daar gelaten.
je kan het gewoon hebben hoor :{

ik doe bootschappen 1 keer in de week en dan nog is het altijd druk :{

ik werk thuis en ik blijf thuis totdat dit weer voorbij is :) :)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zondag 12 april 2020 @ 00:31:36 #63
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192575851
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:30 schreef RTR het volgende:

[..]

:')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 12 april 2020 @ 00:31:59 #64
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192575855
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:30 schreef RTR het volgende:

[..]

Gelukkig is dat jouw goed recht om thuis te blijven.
pi_192575861
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 00:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Er zal op (korte) termijn wel een geneesmiddel komen om herstel van zware patiënten te bespoedigen en om overlijden te voorkomen, maar voor de meesten zal het gewoon een griepje zijn voor zover je al door hebt dat je aan covid lijdt. Want het grootste probleem bij dit virus is is dat je het niet door hebt dat je ziek bent en dus besmettelijk 8)7
Vind het ook raar dat het RIVM het afraad mondkapjes te dragen op straat. Zal er mee te maken hebben dat er geen mondkapje te vinden is in Nederland.
pi_192575864
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 00:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is toch fijn, minder druk op de snelweg.
  zondag 12 april 2020 @ 00:32:49 #67
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192575865
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:26 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor werk je doet en of dit vanuit huis kan.
Ik hoop het eigenlijk niet.
Dan kunnen we dit ook invoeren bij ontslag door economische crisis geen recht op uitkering!
  zondag 12 april 2020 @ 00:32:57 #68
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192575866
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:32 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Vind het ook raar dat het RIVM het afraad mondkapjes te dragen op straat. Zal er mee te maken hebben dat er geen mondkapje te vinden is in Nederland.
Mondkapje is ook verschrikkelijk ontsierend en mensonterend, en het virus moet immers zich verspreiden! logische keus dus van RIVM.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192575867
quote:

[..]

quote:

[..]

Alsof jij met 100 zekerheid kan zeggen dat je niet besmet bent :{
  zondag 12 april 2020 @ 00:33:57 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192575879
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:32 schreef RTR het volgende:

[..]

[..]

Alsof jij met 100 zekerheid kan zeggen dat je niet besmet bent :{
Kan ik ook niet!
Heb de laatste tijd ook wel wat klachten gehad. Dat is ook het relativerende aan dit virus, normaliter zijn de klachten nog minder dan bij gewone griep waardoor je het simpelweg niet weet!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192575909
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 00:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Kan ik ook niet!
Heb de laatste tijd ook wel wat klachten gehad. Dat is ook het relativerende aan dit virus, normaliter zijn de klachten nog minder dan bij gewone griep waardoor je het simpelweg niet weet!
Wat is er nou zo erg aan om een paar weekjes thuis te blijven en je sociale leven wat te minderen :)

ik ga graag naar de kroeg maar dat gaat nu even niet maar over niet al te lange tijd wel weer hoop ik :)
pi_192575919
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 00:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mondkapje is ook verschrikkelijk ontsierend en mensonterend, en het virus moet immers zich verspreiden! logische keus dus van RIVM.
Het is juist sociaal, maar ik snap je reactie. Vind het ook wennen om mensen met mondkapjes te zien. Ik denk wel dat we het veel meer gaan tegenkomen in Nederland en Europa.
pi_192575925
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:36 schreef RTR het volgende:

[..]

Wat is er nou zo erg aan om een paar weekjes thuis te blijven en je sociale leven wat te minderen :)

ik ga graag naar de kroeg maar dat gaat nu even niet maar over niet al te lange tijd wel weer hoop ik :)
Ik nog wel vrienden uit bij mij thuis. max 2.
pi_192575937
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:05 schreef Hahug13 het volgende:
Dit soort isolatie leidt ook tot depressie bij mensen. Geen sociale contacten, spanningen thuis, onzekerheden over de toekomst. Het is inmiddels duidelijk dat de kans dat je als gezond jong persoon sterft aan het coronavirus ontzettend klein is. Waarom kunnen we dan niet juist met die mensen de economie overeind houden? Schaf gewoon alle maatregelen af voor iedereen die niet bejaard of ziek is. Dan heb je ook veel eerder herd immunity opgebouwd.

Het helpt ook niet dat de media echt flink aan het angstzaaien is. Elke dag meerdere pushberichten over hoeveel doden en besmettingen. Als je dat soort cijfers tijdens een griepepidemie gaat posten zouden mensen ook in paniek raken over de griep. Nee, het coronavirus is niet ''maar een griepje'' maar het is zeker niet zo erg als hoe het nu gemaakt wordt. De overlevingskans is 98% en als je jong en gezond bent nog veel hoger. Oftewel dit hoeft niet persee zo samenlevings ontwrichtend te zijn als het nu is.
We weten gewoon niet wat de gevolgen zijn op lange termijn. Een aantal genezen patiënten test nog steeds positief op corona. Blijft het wel weg?

Verder overleven inderdaad veel jongeren mensen corona, maar lopen zij wel blijvend zware longschade op. Vind jij natuurlijk dikke prima, gelukkig vinden anderen dat niet. Maar die overlevers zijn kut voor jouw economie.

Daarnaast zonder ingrijpen, ontploffen ziekenhuizen. Ontploffen. Rijd jij met een auto tegen de boom, ja jammer doei geen plek! Heb je corona en ben je 33? Sorry geen plek, hopelijk een vlugge pijnloze dood gewenst!

Omdat economie?

Ondertussen zijn de sterftecijfers veel en veel hoger dan wij zien.

Idereen heeft recht op leven. Alleen heel veel ouderen hebben in Nederland die kans niet terwijl ze die kans in ander landen wel hebben. Hier sterven die ouderen lekker in verpleegtehuizen, krijgen ze de kans op verzorging in een ziekenhuis niet. Is 80% kans op overleven een 100% garantie op dood.

Waarom, omdat jij en gekkies economie belangrijk vinden? Klasse hoor

Die mensen hebben meer dan 50 jaar gewerkt en bijgedragen aan de samenleving. Gevochten voor rechten en vrijheden waar jij nu van profiteert. Waarom hebben die mensen na alles wat ze geleverd hebben geen recht op leven terwijl onze vrienden hier pas 4 jaar werken?

Omdat onze vrienden heel veel heel misschien in de toekomst wel iets gaan bijdragen?

Er is iets enorm mis met jou en ons allemaal.

Vertel mij, Wat is die e-co-no-mie én waarom is die economie belangrijker dat gezondheid en leven? Wat is economie?

Economie is vooral gestoeld op vertrouwen. Met een virus waar iedereen ziek van kan worden en waar volledig onduidelijk is hoe de wereld er over een maand uitziet... Dát is kut voor jouw kuteconomie.
  zondag 12 april 2020 @ 00:39:22 #75
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192575955
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 00:36 schreef RTR het volgende:

[..]

Dat hoop je ja paar weken.
Als je al die experts moet geloven blijft dit tot er een vaccin is wat gauw 1 tot 2 jaar duurt.
Nou na 2 jaar is er geen café meer over en zijn je opa en oma alsnog dood want ouderdom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')