Tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:12 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Algehele moordenaar. Of dacht jij dat er geen doden vallen met een ingestorte economie?
Als alleen Nederland dat doet heb je er nog niets aan.quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:09 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
We helpen de economie om zeep om wat obese ouderen in leven te houden.
Kunnen we die maatregelen niet beter opheffen?
Met angst leven is geen leven.
Hopelijk snel.quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dit "probleem" duurt maar net zo lang totdat de bevolking het zat is.
Of tot je zelf als een vis op het droge naar adem ligt te happenquote:Op zaterdag 11 april 2020 23:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Vandaar ook dat economische maatregelen (lockdown etc) niet het eerste doel was van regeringen. Die gingen pas in toen bleek dat economische maatregelen genomen moesten worden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:16 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Sterker nog ik deel je mening dat de vraag is of de economische schade niet groter is dan de eventuele extra doden.
Maar als je dat zegt dan krijg je volgende dingen te horen:
- Het zal je moeder of vader maar zijn
- Ook jonge gezonde fitte mensen belanden op de IC
- Gecondoleerd met je opa en oma
En nog meer van die dooddoeners
En dan?quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Las juist dat er tijdens recessies minder doden vallen ? Behalve zelfmoorden (maar dat percentage is miniem.)quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:12 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Algehele moordenaar. Of dacht jij dat er geen doden vallen met een ingestorte economie?
Kan de zorg niet aan!quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:09 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Ja, dan sterven er dus tijdelijk wat meer mensen door gebrek aan medische zorg.quote:
Triage! Boven de 65 en/of dik, hart of longpatiënt, diabeet etc gewoon niet behandelen. Hard maar wel realistisch. Nu stoppen ze die mensen 3 weken op de IC. Daar kunnen ze niks doen behalve zuurstof en voedingsstoffen en antibiotica erin en in slaap houden. Hopen dat het virus het opgeeft voordat de drager dat doet.quote:
Belachelijkquote:Op zaterdag 11 april 2020 23:38 schreef eRKa het volgende:
[..]
Triage! Boven de 65 en/of dik, hart of longpatiënt, diabeet etc gewoon niet behandelen. Hard maar wel realistisch. Nu stoppen ze die mensen 3 weken op de IC. Daar kunnen ze niks doen behalve zuurstof en voedingsstoffen en antibiotica erin en in slaap houden. Hopen dat het virus het opgeeft voordat de drager dat doet.
Dus wie doe je een plezier met IC? Bijna niemand, 2% komt er levend vanaf.
Als je het mij vraagt, terug naar normaal met idd de anderhalve meter afstand, geen groepen vormen en alle risico lopende mensen scheiden van de rest.
Iedereen met wat geduld hebben dan komt het vanzelf goed naar de kroeg kan niet de komende maandenquote:
MAANDEN?!????? Nee hou op. Begin Mei..quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:48 schreef RTR het volgende:
[..]
Iedereen met wat geduld hebben dan komt het vanzelf goed naar de kroeg kan niet de komende maanden![]()
Is toch zo'n beetje wat we nu doen of niet?quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:38 schreef eRKa het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt, terug naar normaal met idd de anderhalve meter afstand, geen groepen vormen en alle risico lopende mensen scheiden van de rest.
Huh?!quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:09 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Dat denk ik ook en daarbij zullen veel mensen ook nog extra slecht in hun vel zitten omdat ze de hele tijd geconfronteerd worden met ziekte en dood voor zolang deze maatregelen niet helemaal afgeschaft zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:40 schreef 4-elements het volgende:
Ik heb inderdaad ook het idee dat het medicijn erger is dan de ziekte. Alle maatregelen hebben een langdurig effect op de economie, waardoor veel meer mensen in de problemen komen. Geen baan, geen geld, etc. De huidige situatie is niet lang vol te houden.
Ja, het is heel nobel om mensenlevens te redden. Maar ik vraag me af of we op de lange termijn niet juist voor veel meer problemen zorgen. En dan hebben we het in Nederland nog goed geregeld, maar in andere landen gaan straks mensen dood van de honger.
Gewoon niet behandelen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:38 schreef eRKa het volgende:
[..]
Triage! Boven de 65 en/of dik, hart of longpatiënt, diabeet etc gewoon niet behandelen. Hard maar wel realistisch. Nu stoppen ze die mensen 3 weken op de IC. Daar kunnen ze niks doen behalve zuurstof en voedingsstoffen en antibiotica erin en in slaap houden. Hopen dat het virus het opgeeft voordat de drager dat doet.
+100quote:Op zondag 12 april 2020 00:05 schreef Hahug13 het volgende:
Dit soort isolatie leidt ook tot depressie bij mensen. Geen sociale contacten, spanningen thuis, onzekerheden over de toekomst. Het is inmiddels duidelijk dat de kans dat je als gezond jong persoon sterft aan het coronavirus ontzettend klein is. Waarom kunnen we dan niet juist met die mensen de economie overeind houden? Schaf gewoon alle maatregelen af voor iedereen die niet bejaard of ziek is. Dan heb je ook veel eerder herd immunity opgebouwd.
Het helpt ook niet dat de media echt flink aan het angstzaaien is. Elke dag meerdere pushberichten over hoeveel doden en besmettingen. Als je dat soort cijfers tijdens een griepepidemie gaat posten zouden mensen ook in paniek raken over de griep. Nee, het coronavirus is niet ''maar een griepje'' maar het is zeker niet zo erg als hoe het nu gemaakt wordt. De overlevingskans is 98% en als je jong en gezond bent nog veel hoger. Oftewel dit hoeft niet persee zo samenlevings ontwrichtend te zijn als het nu is.
Wat een bullshit. Als iemand overlevingskans heeft moet diegene gewoon behandeld worden, al is het maar 2%. Ga jij lekker in het ziekenhuis staan en tegen iedereen die bejaard, dik of ziek is zeggen dat ze de tyfus kunnen krijgen en maar gewoon dood moeten gaan? Ze voegen toch niks toe aan de maatschappij? Beetje nazi praktijken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:38 schreef eRKa het volgende:
[..]
Komt goed. Over een paar weken gaat het gezonde verstand indalen en gaat het debat kantelen naar: ongezond blijf thuis, gezond gaat consumeren en werken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:16 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Sterker nog ik deel je mening dat de vraag is of de economische schade niet groter is dan de eventuele extra doden.
Maar als je dat zegt dan krijg je volgende dingen te horen:
- Het zal je moeder of vader maar zijn
- Ook jonge gezonde fitte mensen belanden op de IC
- Gecondoleerd met je opa en oma
En nog meer van die dooddoeners
Ga weg met je Herd immunity. Ik moet dan maar gaan werken en een longontsteking en weet ik wat nog allemaal meer krijgen. Laat ze eerst maar veel meer testen en in kaart brengen waar de brandhaarden zitten en die brandjes blussen.quote:Op zondag 12 april 2020 00:05 schreef Hahug13 het volgende:
Dit soort isolatie leidt ook tot depressie bij mensen. Geen sociale contacten, spanningen thuis, onzekerheden over de toekomst. Het is inmiddels duidelijk dat de kans dat je als gezond jong persoon sterft aan het coronavirus ontzettend klein is. Waarom kunnen we dan niet juist met die mensen de economie overeind houden? Schaf gewoon alle maatregelen af voor iedereen die niet bejaard of ziek is. Dan heb je ook veel eerder herd immunity opgebouwd.
Het helpt ook niet dat de media echt flink aan het angstzaaien is. Elke dag meerdere pushberichten over hoeveel doden en besmettingen. Als je dat soort cijfers tijdens een griepepidemie gaat posten zouden mensen ook in paniek raken over de griep. Nee, het coronavirus is niet ''maar een griepje'' maar het is zeker niet zo erg als hoe het nu gemaakt wordt. De overlevingskans is 98% en als je jong en gezond bent nog veel hoger. Oftewel dit hoeft niet persee zo samenlevings ontwrichtend te zijn als het nu is.
Ga jij lekker op je zolderkamer blijven zitten. Gaan wij gewoon naar buiten toe.quote:Op zondag 12 april 2020 00:09 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Als iemand overlevingskans heeft moet diegene gewoon behandeld worden, al is het maar 2%. Ga jij lekker in het ziekenhuis staan en tegen iedereen die bejaard, dik of ziek is zeggen dat ze de tyfus kunnen krijgen en maar gewoon dood moeten gaan? Ze voegen toch niks toe aan de maatschappij? Beetje nazi praktijken.
Dit zal nog wel maanden duren ook al zou langzaam aan het leven weer op gang komen.quote:Op zondag 12 april 2020 00:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Komt goed. Over een paar weken gaat het gezonde verstand indalen en gaat het debat kantelen naar: ongezond blijf thuis, gezond gaat consumeren en werken.
Met die instelling zit je snel werkeloos thuisquote:Op zondag 12 april 2020 00:11 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Ga weg met je Herd immunity. Ik moet dan maar gaan werken en een longontsteking en weet ik wat nog allemaal meer krijgen. Laat ze eerst maar veel meer testen en in kaart brengen waar de brandhaarden zitten en die brandjes blussen.
Dan blijf jij lekker thuis werken en als dit niet kan zit je snel aan het staatsinfuus succesquote:Op zondag 12 april 2020 00:11 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Ga weg met je Herd immunity. Ik moet dan maar gaan werken en een longontsteking en weet ik wat nog allemaal meer krijgen. Laat ze eerst maar veel meer testen en in kaart brengen waar de brandhaarden zitten en die brandjes blussen.
Zeker niet. Dit gaat nog heel langg dure!😅quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:49 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
MAANDEN?!????? Nee hou op. Begin Mei..
Ja lol, ik lees ook dat velen hun lot hebben gelegd in de wetenschap op hoop voor een vaccin. De grote grap aan vaccins is dat ze vaak nauwelijks of partieel werken. Wachten op een werkend vaccin gaat jaren en jaren duren! Een totaal ontwrichte samenleving duurt geen jaren, die is eigenlijk na een lockdown van 3-6 maand totaal kapot.quote:Op zondag 12 april 2020 00:13 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dit zal nog wel maanden duren ook al zou langzaam aan het leven weer op gang komen.
We hebt nu eenmaal angsthazen (en vaak zijn dit nog de fitte jonge mensen) die als de dood zijn en in de supermarkt panisch blijven reageren op alles alsof het virus des doods ze komt halen dit zie ik niet zomaar verdwijnen eigenlijk pas als er echt een vaccin is want alleen vadertje staat (in combinatie met de wetenschap) kan ons nog redden volgens die mensen
Dit is geen griepje ofzo he dit is een killervirus wat iedereen kan treffenquote:Op zondag 12 april 2020 00:05 schreef Hahug13 het volgende:
En wat als dit nog 2 jaar duurt?quote:Op zondag 12 april 2020 00:18 schreef BoonDockSaint het volgende:
Mensen die perse naar de kroeg of weet ik veel wat lekker laten doen maar het recht op medische hulp ontnemen en uit de buurt houden van mensen die wel verstandig zijn en gewoon ff thuis blijven
Killervirus? Waarschijnlijk een mortality rate van minder dan 0,37% Valt reuze mee. Just a big flu.quote:Op zondag 12 april 2020 00:18 schreef RTR het volgende:
[..]
Dit is geen griepje ofzo he dit is een killervirus wat iedereen kan treffen![]()
ik wil niet dat mijn opa en oma ziek worden en zelf heb ik daar ook weinig zin inblijf lekker thuis!
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb inmiddels wel geaccepteerd dat ik het virus ga krijgen. Ik ken inmiddels meerdere mensen van mijn leeftijd, ook waarmee ik kort geleden in contact ben geweest, die het gehad hebben. Ze zeggen allemaal hetzelfde: Je bent er goed ziek van, het is kut, maar na een paar dagen gaat alles weer goed. Als ik dat moet overleven om mijn vrijheid terug te krijgen dan doe ik dat. En heel misschien eindig ik wel op de IC maar die kans is zo ontzettend klein dat ik het risico wel durf te accepteren om een einde te brengen aan al deze achterlijke maatregelen.quote:Op zondag 12 april 2020 00:11 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Dat boeit die doemdenkers niet, die hebben een tijdshorizon van pak'm beet 6 weken.quote:
quote:Op zondag 12 april 2020 00:19 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb inmiddels wel geaccepteerd dat ik het virus ga krijgen. Ik ken inmiddels meerdere mensen van mijn leeftijd, ook waarmee ik kort geleden in contact ben geweest, die het gehad hebben. Ze zeggen allemaal hetzelfde: Je bent er goed ziek van, het is kut, maar na een paar dagen gaat alles weer goed. Als ik dat moet overleven om mijn vrijheid terug te krijgen dan doe ik dat. En heel misschien eindig ik wel op de IC maar die kans is zo ontzettend klein dat ik het risico wel durf te accepteren om een einde te brengen aan al deze achterlijke maatregelen.
Nee. Niemand gooit de economie plat voor een 'griepje'quote:Op zondag 12 april 2020 00:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Killervirus? Waarschijnlijk een mortality rate van minder dan 0,37% Valt reuze mee. Just a big flu.
Heb jij angst dat de economie kapot gaat?quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:09 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Er zijn ook landen waar dat niet gebeurt, en er zijn al landen die gaan versoepelen. De hele wereld heeft genoeg overtrokken en irrationeel gereageerd.quote:Op zondag 12 april 2020 00:20 schreef RTR het volgende:
[..]
Nee. Niemand gooit de economie plat voor een 'griepje'
Als de kroeg open is mag je er naartoe he.quote:Op zondag 12 april 2020 00:18 schreef BoonDockSaint het volgende:
Mensen die perse naar de kroeg of weet ik veel wat lekker laten doen maar het recht op medische hulp ontnemen en uit de buurt houden van mensen die wel verstandig zijn en gewoon ff thuis blijven
Lockdown is het slimste wat we nu kunnen doen en opzoek naar een oplossingquote:
Juist niet. we gaan de goede kant op en zorgen ervoor dat de zorg niet overbelast raaktquote:Op zondag 12 april 2020 00:21 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Lockdown is het slimste wat we nu kunnen doen en opzoek naar een oplossing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |