quote:Zet een punt achter het seizoen 2019/2020 en begin met een schone lei zodra de coronapandemie voorbij is. Was getekend, Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax.
Overmars is niet te spreken over de plannen van de KNVB om het slot van het huidige seizoen in de zomer af te werken en sluit in gesprek met De Telegraaf zelfs niet uit dat Ajax desnoods uit de competitie stapt.
"De eredivisie is dood, het leven is eruit, de lol er vanaf: noem het zoals je het wilt", foetert Overmars. "Premier Rutte zei niet voor niets dat dit de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog is."
Verschuilen achter UEFA
"Waarom gaat het op dit moment over geld en niet over de volksgezondheid? Ik had gehoopt dat de KNVB een zelfstandige beslissing zou nemen, maar in plaats daarvan verschuilt men zich achter de UEFA."
De KNVB heeft vooralsnog de intentie de competities in het betaald voetbal ook na 30 juni, het officiële einde van het huidige seizoen, af te maken. De Europese voetbalbond UEFA dringt daar volgens de Nederlandse voetbalbond "sterk op aan".
"Wie zegt mij dat de stekker begin juni of juli niet alsnog uit de eredivisie wordt getrokken?", vraagt Overmars zich hardop af. "Kijk hoe we drie weken geleden over het coronavirus dachten. En leg de uitspraken van premier Rutte van een maand geleden naast zijn huidige boodschap. KNVB, creëer gewoon nu duidelijkheid!"
Economie vs. virus
Overmars: "Ik vergelijk de UEFA en de KNVB op dit moment een beetje met de Amerikaanse president Donald Trump van een week geleden: de economie is belangrijker dan het coronavirus."
"Hallo! Er gaan in Nederland elke dag meer dan honderd mensen dood aan de gevolgen van het coronavirus."
PEC en Fortuna
Overigens staan Overmars en Ajax niet alleen in hun standpunt de competitie per direct te beëindigen. PEC Zwolle-voorzitter Adriaan Visser pleitte ook al voor het stopzetten van de eredivisie, net als Fortuna Sittard-manager Sjoerd Ars.
Het Olympisch stadion..quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:10 schreef Idisrom het volgende:
PSV gaat niet aftrappen in het Philipsstadion. Misschien wordt De Langeleegte een optie.
twitter:tancredipalmeri twitterde op zondag 12-04-2020 om 10:50:01Leaks of next Italian government measures showing that football with crowds unlikely to happen before January 2021 reageer retweet
Hij zit er wel vaker naast..ik verwacht dat we rondt juno weer gaan voetballenquote:Op zondag 12 april 2020 11:07 schreef Tarado het volgende:
twitter:tancredipalmeri twitterde op zondag 12-04-2020 om 10:50:01Leaks of next Italian government measures showing that football with crowds unlikely to happen before January 2021 reageer retweet
hij heeft het over voetbal met toeschouwers maar ook zonder kan je dat voor juno wel uit je hoofd zetten vrees ikquote:Op zondag 12 april 2020 12:15 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Hij zit er wel vaker naast..ik verwacht dat we rondt juno weer gaan voetballen
BramaTapesquote:Op zondag 12 april 2020 11:07 schreef Tarado het volgende:
Ah oke..met publiek is een ander verhaal idd.quote:Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij heeft het over voetbal met toeschouwers maar ook zonder kan je dat voor juno wel uit je hoofd zetten vrees ik
Nee hoor.quote:Op zondag 12 april 2020 12:15 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Hij zit er wel vaker naast..ik verwacht dat we rondt juno weer gaan voetballen
Lijkt me terecht. De grote evenementen zou ik in Nederland dit jaar ook allemaal verbieden, hoe kut ook. Voetballen zonder publiek is wellicht een optie al zou ik dit seizoen lekker laten voor wat het is. En er dan aan de andere kant wel voor zorgen dat de economie beetje bij beetje op gang kan komen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:07 schreef Tarado het volgende:
En komend seizoen zonder publiek? Wie gaat dat in hemelsnaam allemaal betalenquote:Op zondag 12 april 2020 14:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Lijkt me terecht. De grote evenementen zou ik in Nederland dit jaar ook allemaal verbieden, hoe kut ook. Voetballen zonder publiek is wellicht een optie al zou ik dit seizoen lekker laten voor wat het is. En er dan aan de andere kant wel voor zorgen dat de economie beetje bij beetje op gang kan komen.
Voetbal heeft inderdaad echt prio 0. Dat kunnen ze als allerlaatste wel gaan hervatten.quote:Op zondag 12 april 2020 14:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Lijkt me terecht. De grote evenementen zou ik in Nederland dit jaar ook allemaal verbieden, hoe kut ook. Voetballen zonder publiek is wellicht een optie al zou ik dit seizoen lekker laten voor wat het is. En er dan aan de andere kant wel voor zorgen dat de economie beetje bij beetje op gang kan komen.
ja je moet eigenlijk kijken welke van de huidige maatregelen versoepeld kunnen worden, ik denk niet dat profvoetbal toestaan op korte termijn daarbij hoort. Denk dan eerder aan scholen weer open en beperkt weer op kantoor werken. Horeca lijkt me ook moeilijk (helaas).quote:Op zondag 12 april 2020 14:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Het is een terecht punt wat je aanhaalt, maar zoveel mensen bij elkaar lijkt me gezien de situatie echt zéér onverstandig. Wellicht dat er een tussenoplossing is.quote:Op zondag 12 april 2020 14:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En komend seizoen zonder publiek? Wie gaat dat in hemelsnaam allemaal betalen
Nouja, dan gaan wel gelijk alle Twentes en dergelijke dramaclubs naar de klote. Vervolgens versneld Beneliga invoeren.
Eens.quote:Op zondag 12 april 2020 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja je moet eigenlijk kijken welke van de huidige maatregelen versoepeld kunnen worden, ik denk niet dat profvoetbal toestaan op korte termijn daarbij hoort. Denk dan eerder aan scholen weer open en beperkt weer op kantoor werken. Horeca lijkt me ook moeilijk (helaas).
daarom als de regering dat evenementsverbod van 1 juni tot 1 juli verlengt is het klaar voor dit seizoen en kan je kijken hoe je het vanaf september gaat organiseren.quote:Op zondag 12 april 2020 14:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Voetbal heeft inderdaad echt prio 0. Dat kunnen ze als allerlaatste wel gaan hervatten.
quote:FIFA sluit derde transferperiode niet uit
Om de door de coronacrisis veroorzaakte problemen voor het voetbal aan te pakken, zal de Wereldvoetbalbond FIFA zich onder meer flexibel opstellen inzake de transferregels. Mogelijk komt er een derde transferperiode. Dat verklaarde James Kitching, FIFA Director Football Regulatory, zondag in het Duitse ARD-programma “Sports Show”.
Normaal is er in de zomer een transferperiode van twaalf weken (1 juli-31 augustus) en in de winter een van vier weken (2 januari-1 februari). “Maar daar kunnen we flexibel in zijn”, zegt Kitching. “Zolang het totaal van zestien weken niet overschreden wordt.” De momenteel onderbroken competities zullen mogelijk in de zomer doorgaan. De transferweken die daardoor wegvallen, kunnen naar een andere periode overgedragen worden.
De FIFA pleit er ook voor dat lopende contracten aangepast worden aan de huidige realiteit. Aflopende contracten moeten verlengd kunnen worden tot het seizoen effectief voorbij is. Spelerswissels gepland voor de zomer, mogen ook pas na het seizoen doorgaan.
Ja daar schreeuwen alle festivalorganisatoren nu ook om. Verleng die termijn want nu is er onduidelijkheid.quote:Op zondag 12 april 2020 14:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom als de regering dat evenementsverbod van 1 juni tot 1 juli verlengt is het klaar voor dit seizoen en kan je kijken hoe je het vanaf september gaat organiseren.
Maar dit is zo dom gezwets, voetbal heeft helemaal niet ‘echt prio 0’.quote:Op zondag 12 april 2020 14:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Voetbal heeft inderdaad echt prio 0. Dat kunnen ze als allerlaatste wel gaan hervatten.
En je kan genoeg sport beoefenen zonder voetbal. Slaat dus nergens op wat je zegt.quote:Op zondag 12 april 2020 18:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar dit is zo dom gezwets, voetbal heeft helemaal niet ‘echt prio 0’.
Sport en beweging weer kunnen hervatten is juist ontzettend belangrijk, niet alleen op professioneel maar ook op lager niveau.
Alle entertainment, sportclubs en horeca failliet laten gaan lijkt me geen optie, dus je zal iets anders moeten verzinnen. Overheidssteun houdt een keer op. Dat geldt ook voor voetbal.quote:Op zondag 12 april 2020 18:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En je kan genoeg sport beoefenen zonder voetbal. Slaat dus nergens op wat je zegt.
De dingen die jij benoemt zijn wel de laatste dingen die weer open zouden moeten gaan. Leg je er maar gewoon bij neer dat er niet meer gespeeld gaat worden.quote:Op zondag 12 april 2020 18:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Alle entertainment, sportclubs en horeca failliet laten gaan lijkt me geen optie, dus je zal iets anders moeten verzinnen. Overheidssteun houdt een keer op. Dat geldt ook voor voetbal.
Jezus christus, wat ben jij domquote:Op zondag 12 april 2020 18:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En je kan genoeg sport beoefenen zonder voetbal. Slaat dus nergens op wat je zegt.
quote:Alle wedstrijden in de Serie A zullen tot aan kerst zonder publiek worden gespeeld. Dat melden Italiaanse media. Uit een uitgelekt decreet zou blijken dat de Italiaanse overheid voetballen met publiek nog te riskant vindt, ook na het einde van dit seizoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |