abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 18 april 2020 @ 00:56:28 #226
269689 crew  Viv
pi_192677572
ZZ (3,5 jaar) weet dat we niet naar vrienden/familie/winkels/dierentuin/etc gaan "Omdat er nu heel veel mensen ziek zijn." En ze snapt dat als iemand hoestend in de trein zou zitten, dat de andere mensen dan ook gaan hoesten.

Ze keek toevallig mee toen ik dit artikel las, en ze snapte die simulaties gewoon meteen. :D Botst ze expres tegen mij aan: "Nou ben jij ook oranje":
https://www.washingtonpos(...)ld/corona-simulator/

Het gedeelte waar ik echt van wakker heb gelegen, de overbelasting van de zorg en de gevolgen daarvan voor zorgpersoneel en patiënt, daar heeft zij geen weet van. Ook niet dat er mensen aan dood gaan. Sterker nog, er is vandaag een tante (zus van mijn moeder) aan overleden en daar heb ik niks over gezegd. (ZZ kent haar nauwelijks.)
  Moderator zaterdag 18 april 2020 @ 01:06:33 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192677668
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 00:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
ZZ (3,5 jaar) weet dat we niet naar vrienden/familie/winkels/dierentuin/etc gaan "Omdat er nu heel veel mensen ziek zijn." En ze snapt dat als iemand hoestend in de trein zou zitten, dat de andere mensen dan ook gaan hoesten.

Ze keek toevallig mee toen ik dit artikel las, en ze snapte die simulaties gewoon meteen. :D Botst ze expres tegen mij aan: "Nou ben jij ook oranje":
https://www.washingtonpos(...)ld/corona-simulator/

Het gedeelte waar ik echt van wakker heb gelegen, de overbelasting van de zorg en de gevolgen daarvan voor zorgpersoneel en patiënt, daar heeft zij geen weet van. Ook niet dat er mensen aan dood gaan. Sterker nog, er is vandaag een tante (zus van mijn moeder) aan overleden en daar heb ik niks over gezegd. (ZZ kent haar nauwelijks.)
Interessant artikel! In alle situaties wordt op den duur dus iedereen een keer ziek, daar heb ik nooit zo bij stilgestaan. Maar dat betekent dan ook dat risico patiënten het ook ooit op gaan lopen, of is dat te kort door de bocht?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 18 april 2020 @ 01:56:12 #228
269689 crew  Viv
pi_192678108
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 01:06 schreef MaJo het volgende:
Interessant artikel! In alle situaties wordt op den duur dus iedereen een keer ziek, daar heb ik nooit zo bij stilgestaan. Maar dat betekent dan ook dat risico patiënten het ook ooit op gaan lopen, of is dat te kort door de bocht?
Dit model is een versimpelde weergave van de werkelijkheid. Als het over groepsimmuniteit gaat, wordt vaak 60% van de bevolking genoemd, daarna zou het virus weinig kans meer maken om te verspreiden. Als je niet bij die 60% met antistoffen hoort, kun je het nog steeds wel ergens oplopen en zelf weer iemand besmetten, maar er zal geen groot cluster nieuwe gevallen om jou heen ontstaan. Overigens hoort vooralsnog bijna niemand bij die 60%, en lijkt de oplossing vooral uit de vaccin-hoek te moeten komen: https://www.trouw.nl/wete(...)onhaalbaar~b6bc0470/
pi_192679716
Lijkt me lastig om kinderen gerust te stellen als de maatregelen zo erg zichtbaar zijn als in NL. Merk je het erg op straat, buiten winkels enzo om?

Hier merk je weinig in de winkels, mensen lopen met handschoentjes en er staan wat 1m afstand-strepen bij de kassa. Weinig anders - maar de kinderen zijn sinds 12 maart niet meer in de winkel geweest.

Maar maandag gaat het kdv weer open. Kinderen worden in groepjes ingedeeld met 1 medewerker, mogen andere groepjes niet kruisen, elke groep hweft zijn eigen deel van het speelplein, eigen dozen met speelgoed enzo en ouders moeten buiten afscheid nemen. Heb 3 dagen 12+uur gewerkt om dit alles op mijn eigen werk te organiseren. Ben erg benieuwd hoe dit nieuwe bestaan gaat zijn voor de kinderen.
  zaterdag 18 april 2020 @ 08:53:00 #230
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192680075
Hier zijn de maatregelen niet echt zichtbaar hoor, op straat is het beeld hier niet echt anders. Weinig mensen die met mondkapjes op lopen. Ik vertel mijn zoon van ruim 4,5 dat je ziek kan worden van het coronavirus, en dat hij daarom niet naar school gaat, niet naar judo, niet mee mag naar winkels en niet naar de speeltuin en strand kan. Ik vind het niet nodig om te zeggen dat mensen liggen te creperen op de IC en dat er elke dag meer dan 100 mensen dood gaan aan het virus.

Is er bij jullie wel voldoende draagvlak voor het openen van scholen op opvang, @Roomsnoes? Ik vrees dat het gebrek aan draagvlak hier ervoor gaat zorgen dat alles voorlopig nog dicht blijft. Dat is immers de reden waarom het bij ons destijds is dichtgegaan.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192680121
Kinderen mogen in principe niet mee naar winkels. Ik zie ze soms nog wel, dan hoop ik maar dat het om alleenstaande ouders gaat (in de HEMA bijvoorbeeld een jongetje van 3 met een loopfiets die door de gangpaden scheurde :? ). Wij gaan zo min mogelijk naar winkels en we blijven verder ook zo veel mogelijk thuis. De kinderen mogen wel zelfstandig buiten spelen, maar alleen op ons pleintje, het grasveld achter het huis en het speeltuintje dat daarbij ligt. Dus ook maar een beperkt aantal vriendjes om mee te spelen. We hebben de regel dat er max 6 kinderen in de speeltuin mogen. Als er meer kinderen bij komen, dan komen ze naar huis. Verder is het gewoon best stil op straat. We lopen soms met z’n vieren een rondje in de buurt, maar ik denk niet dat het de kinderen echt opvalt.

De oudste van bijna 8 kijkt wel bijna dagelijks het jeugdjournaal, dus hij is behoorlijk goed op de hoogte van de situatie.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:02:13 #232
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192680142
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 08:53 schreef Mariposas het volgende:
Hier zijn de maatregelen niet echt zichtbaar hoor, op straat is het beeld hier niet echt anders. Weinig mensen die met mondkapjes op lopen. Ik vertel mijn zoon van ruim 4,5 dat je ziek kan worden van het coronavirus, en dat hij daarom niet naar school gaat, niet naar judo, niet mee mag naar winkels en niet naar de speeltuin en strand kan. Ik vind het niet nodig om te zeggen dat mensen liggen te creperen op de IC en dat er elke dag meer dan 100 mensen dood gaan aan het virus.

Is er bij jullie wel voldoende draagvlak voor het openen van scholen op opvang, @:Roomsnoes? Ik vrees dat het gebrek aan draagvlak hier ervoor gaat zorgen dat alles voorlopig nog dicht blijft. Dat is immers de reden waarom het bij ons destijds is dichtgegaan.
Mark jij gebrek aan draagvlak? Bij ons op school staan zowel leerkrachten als ouders weer te trappelen om naar school te mogen. De school heeft ook een heel plan bedacht over hoe ze het veilig kunnen maken (al vraag ik me af of dat voor basisscholen nodig gaat zijn, het officiële advies is immers dat kinderen onder de 12 wel in groepen met elkaar mogen spelen).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:06:23 #233
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192680173
In de winkelstraat is het wel duidelijk. Strepen op straat en vaak maar 1 persoon die naar binnen mag. Waar je met meer naar binnen mag met een grote boog om elkaar heen.

Ik vrees juist dat nu men ervaren heeft wat school dicht nu echt is, dat er veel draagvlak is voor scholen weer open. Zie ook hier in deze SC 😉
Maar er is nog steeds geen uitslag omtrent het onderzoek naar verspreiding onder kinderen. Ik maak daar wel zorgen over.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192680211
Ik ben ervoor dat de scholen nog gesloten blijven.

Hier neem ik dochter mee naar de winkel. Alleenstaande moeder. Maar ik leg haar uit dat ze in de buurt moet blijven. En ze snapt dat ook helemaal. (7 jaar).
Ik doe twee keer per week boodschappen. Zondag de grote boodschappen. En woensdag dingen die je dan nog vers erbij wil halen.
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:15:18 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192680257
Ik ben er ook helemaal nog niet gerust op en van mij zou de maand mei er nog bijgepakt mogen worden.
***
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:17:22 #236
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192680273
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 09:06 schreef laziness het volgende:
In de winkelstraat is het wel duidelijk. Strepen op straat en vaak maar 1 persoon die naar binnen mag. Waar je met meer naar binnen mag met een grote boog om elkaar heen.

Ik vrees juist dat nu men ervaren heeft wat school dicht nu echt is, dat er veel draagvlak is voor scholen weer open. Zie ook hier in deze SC 😉
Maar er is nog steeds geen uitslag omtrent het onderzoek naar verspreiding onder kinderen. Ik maak daar wel zorgen over.
Van Dissel citeerde van de week een artikel uit The Lancet, waaruit bleek dat kinderen nauwelijks een rol spelen bij de verspreiding van dit virus. En de studie van het RIVM zelf moet op 1 mei klaar zijn, en Rutte hoopte volgende week al een besluit te kunnen nemen (dus op 21 april).
Ik denk dat het wel verstandig is, als de scholen opengaan, te adviseren dat kinderen wel zo veel mogelijk wegblijven bij ouderen en andere risicogroepen. Dat kan dan nog wel een probleem zijn als er veel oudere leerkrachten op school werken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:25:44 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192680342
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 09:17 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Van Dissel citeerde van de week een artikel uit The Lancet, waaruit bleek dat kinderen nauwelijks een rol spelen bij de verspreiding van dit virus. En de studie van het RIVM zelf moet op 1 mei klaar zijn, en Rutte hoopte volgende week al een besluit te kunnen nemen (dus op 21 april).
Ik denk dat het wel verstandig is, als de scholen opengaan, te adviseren dat kinderen wel zo veel mogelijk wegblijven bij ouderen en andere risicogroepen. Dat kan dan nog wel een probleem zijn als er veel oudere leerkrachten op school werken.
Waarom moeten kinderen wegblijven bij ouderen en andere risicogroepen als ze "nauwelijks een rol spelen bij de verspreiding van dit virus"?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:28:14 #238
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192680365
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 09:02 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Mark jij gebrek aan draagvlak? Bij ons op school staan zowel leerkrachten als ouders weer te trappelen om naar school te mogen. De school heeft ook een heel plan bedacht over hoe ze het veilig kunnen maken (al vraag ik me af of dat voor basisscholen nodig gaat zijn, het officiële advies is immers dat kinderen onder de 12 wel in groepen met elkaar mogen spelen).
Ik zelf niet, gebaseerd vooral op het feit dat hier best veel kinderen op straat spelen en ook in speeltuinen zie ik best veel kinderen. hoe onze school er in staat weet ik echt niet. Maar als ik de berichten in de media lees, dan proef ik toch wel weinig draagvlak. Ik sprak laatst ook een docente van een middelbare school. Bij hun school gaan de gesprekken er wel over om tot aan de zomervakantie onderwijs op afstand te geven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:28:24 #239
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192680371
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 09:17 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Van Dissel citeerde van de week een artikel uit The Lancet, waaruit bleek dat kinderen nauwelijks een rol spelen bij de verspreiding van dit virus. En de studie van het RIVM zelf moet op 1 mei klaar zijn, en Rutte hoopte volgende week al een besluit te kunnen nemen (dus op 21 april).
Ik denk dat het wel verstandig is, als de scholen opengaan, te adviseren dat kinderen wel zo veel mogelijk wegblijven bij ouderen en andere risicogroepen. Dat kan dan nog wel een probleem zijn als er veel oudere leerkrachten op school werken.
Mijn kind weghouden van zijn vader dan maar? :{
Van mij mogen de scholen inderdaad nog dicht blijven.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:30:11 #240
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192680395
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 09:17 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Van Dissel citeerde van de week een artikel uit The Lancet, waaruit bleek dat kinderen nauwelijks een rol spelen bij de verspreiding van dit virus. En de studie van het RIVM zelf moet op 1 mei klaar zijn, en Rutte hoopte volgende week al een besluit te kunnen nemen (dus op 21 april).
Ik denk dat het wel verstandig is, als de scholen opengaan, te adviseren dat kinderen wel zo veel mogelijk wegblijven bij ouderen en andere risicogroepen. Dat kan dan nog wel een probleem zijn als er veel oudere leerkrachten op school werken.
Ik las gisteren dat het onderzoek van het RIVM vertraging heeft opgelopen en dat de resultaten pas eind mei worden verwacht.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:31:10 #241
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_192680403
Mijn kind is zelf een risicogroep. Met astma die nog niet goed onder controle is.

Ik vind het maar lastig...
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:41:07 #242
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192680502
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 09:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom moeten kinderen wegblijven bij ouderen en andere risicogroepen als ze "nauwelijks een rol spelen bij de verspreiding van dit virus"?
Dat zou dan inderdaad niet hoeven. Maar als mensen zich zo'n zorgen maken, dan kunnen ze dat voor de zekerheid alsnog doen. Die kant lijkt het lopende onderzoek uit te gaan: https://www.parool.nl/ned(...)r-opengaan~b3585e9f/

Maargoed, ik hoop gewoon dat de scholen weer opengaan, want N vindt het steeds minder leuk worden en ik kan zelf echt niet werken met een kind om me heen. En als zzp'er betekent minder werken gewoon minder inkomen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:47:01 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192680549
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 09:41 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat zou dan inderdaad niet hoeven. Maar als mensen zich zo'n zorgen maken, dan kunnen ze dat voor de zekerheid alsnog doen.

Maargoed, ik hoop gewoon dat de scholen weer opengaan, want N vindt het steeds minder leuk worden en ik kan zelf echt niet werken met een kind om me heen. En als zzp'er betekent minder werken gewoon minder inkomen.
Als het niet zou hoeven dan moet het niet ineens wel vanwege de zorgen die mensen zich maken.

En als je niet heel uitgebreid test (dus ook kinderen die geen symptomen hebben) kun je helemaal niet fatsoenlijk onderzoeken wat hun rol is in de besmetting.
En gezien er in Nederland dramatisch weinig getest wordt en je als partner van een gediagnosticeerde Covid19-patiënt op de IC (of het mortuarium) zelfs niet getest wordt ben ik benieuwd op basis waarvan ze in dat onderzoek naar de besmettelijkheid van kinderen conclusies gaan trekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 18 april 2020 @ 09:49:06 #244
5428 crew  miss_sly
pi_192680570
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 09:41 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat zou dan inderdaad niet hoeven. Maar als mensen zich zo'n zorgen maken, dan kunnen ze dat voor de zekerheid alsnog doen. Die kant lijkt het lopende onderzoek uit te gaan: https://www.parool.nl/ned(...)r-opengaan~b3585e9f/

Maargoed, ik hoop gewoon dat de scholen weer opengaan, want N vindt het steeds minder leuk worden en ik kan zelf echt niet werken met een kind om me heen. En als zzp'er betekent minder werken gewoon minder inkomen.
Als scholen al 'open gaan' is dat echt niet in de vorm zoals dat voorheen was. Dat je kind vijf dagen van half 9 tot 14 op school naar school gaat, zal dit schooljaar niet meer gebeuren. Hoogstens een aantal uur per week in kleine groepjes.
Ik zag een voorbeeld van een school waarbij een leekracht drie kinderen anderhalf uur in de klas had. Daarna gingen deze kinderen naar huis en kwamen drie andere kinderen. Op die manier had hij in twee dagen toch alle leerlingen even gezien en les gegeven.
In die vorm moet je denken. Ik denk niet dat thuiswerkende ouders er veel profijt van gaan hebben. Noch dat ze weer dagen naar hun eigen werk zouden kunnen, als dat al geopend is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192680589
Ik ben benieuwd hoe ouders dat gaan doen als ze meerdere kinderen hebben in verschillende klassen. Zoiets lijkt me erg lastig te combineren met thuiswerken bijv.
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:52:22 #246
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192680604
Nou, ik hoop dat je ongelijk krijgt. Maar ik ga de discussie weer verlaten, want ik word helemaal depressief van dit soort negatieve berichten. :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192680609
Van mij mogen de scholen ook dicht blijven, het voelt heel onveilig voor alle betrokkenen. Zeker zolang de resultaten van het onderzoek nog niet binnen zijn vind ik dat scholen gesloten moeten blijven. Ik hoor om mij heen ook dat buren en familie zeker niet staan te springen om hun kinderen na de meivakantie naar school te laten gaan.

Het voelt ook heel onlogisch, ik houd mijn kinderen nu al 6 weken volledig binnen en dan zou ik ze over twee weken ineens volle bak naar school moeten laten gaan waarbij ze in contact komen met veel kinderen die wel contact hebben gehad met jan en alleman afgelopen periode.
Als de scholen inderdaad open gaan hebben wij gewoon toevallig contact gehad met iemand die nu corona symptomen heeft / zijn de kinderen verkouden etc. en blijven we langer thuis.
  zaterdag 18 april 2020 @ 09:56:32 #248
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192680665
Maar waarom hou je ze dan al 6 weken binnen? Dat hoeft van het RIVM toch niet?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator zaterdag 18 april 2020 @ 09:57:51 #249
5428 crew  miss_sly
pi_192680682
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 09:51 schreef Puala het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ouders dat gaan doen als ze meerdere kinderen hebben in verschillende klassen. Zoiets lijkt me erg lastig te combineren met thuiswerken bijv.
Tja, we hebben allemaal zaken die lastig zijn nu, lijkt me? Het is een rare, moeilijke tijd met veel onduidelijkheden en onzekerheden; dat an sich heeft al een uitwerking op mensen.

Ik ben blij met een nieuw huis waarin ik nog een en ander kan doen. Verveling is hier nog ver weg met genoeg dozen uit te pakken, te poetsen, uit te zoeken en een tuin aan te leggen :)

Ik ga nog even een stukje muur ververn :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192680704
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 09:56 schreef SaskiaR het volgende:
Maar waarom hou je ze dan al 6 weken binnen? Dat hoeft van het RIVM toch niet?
Niemand weet in hoeverre kinderen elkaar en volwassenen kunnen besmetten. Ik neem het risico gewoon niet omdat het niet nodig is. We gaan dagelijks naar buiten om te wandelen, fietsen, skeeleren etc. maar alleen met elkaar en blijven goed uit de buurt van ieder ander. Zelfs spelen in de speeltuin doen we niet omdat niet voldoende bekend is hoe lang het virus op dergelijke oppervlakken kan blijven leven. Veiligheid boven alles dus, gewoon omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')