Daar wordt nu dus onderzoek naar gedaan.:)quote:Op maandag 13 april 2020 20:40 schreef Dreassic het volgende:
Wat is de wetenschappelijke basis dat een kind het niet kan verspreiden? Ik zi e niet in hoe een kind daarin anders is als een volwassene. Dat de meesten niet ziek ervan worden is geen bewijs, er word al genoeg asymptomatisch verspreid ook.
Nee, niet dat kinderen het niet kunnen verspreiden, maar dat het risico vrij laag is. Inderdaad omdat ze meestal niet ziek worden. Wie niet ziek wordt, heeft niet of nauwelijks symptomen en is dus een veel kleiner (potentieel) risico.quote:Op maandag 13 april 2020 20:40 schreef Dreassic het volgende:
Wat is de wetenschappelijke basis dat een kind het niet kan verspreiden? Ik zi e niet in hoe een kind daarin anders is als een volwassene. Dat de meesten niet ziek ervan worden is geen bewijs,
Onbewezen. Er wordt nogal laks omgegaan met het verschil tussen asymptomatisch en presymptomatisch en met de vraag wanneer iemand zegt symptomen te ervaren.quote:er word al genoeg asymptomatisch verspreid ook.
Overblijvenquote:Op dinsdag 14 april 2020 04:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Leuk dat idee van maximaal 15 kinderen in een klas en de dag dan opdelen in twee groepen maar hoe gaat dat er uit zien voor een kind waarvan beide ouders een vitaal beroep hebben?
Kan je moeilijk van verwachten dat ze het kind even op komen halen tussen de middag..
Nee, dat is onmogelijk te handhaven in de klas. Moet je niet eens willen proberen.quote:Op maandag 13 april 2020 21:16 schreef Jojoortje het volgende:
Voor de onderbouw is een 1,5m afstand (Kind-leerkracht) niet te realiseren
Er moet dus meer salaris bij?quote:Op woensdag 22 april 2020 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
Dat zingt al een week of twee rond inmiddels, maar ik heb nog geen enkel concreet plan in die richting gezien.
Ik zou het trouwens nog doen ook, mits aan de twee volgende voorwaarden voldaan:
- Het is geen klassikale les maar alleen bedoeld voor leerlingen met achterstanden. Er zijn goede afspraken met leerlingen en ouders over de verwachtingen
- Het wordt fatsoenlijk gecompenseerd.
In maart 2020 heb ik gewoon gewerkt.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er moet dus meer salaris bij?
Je kan overigens ook de vakantie verschuiven. Pak je eea met kerst terug. Of je beschouwt de maand maart 2020 goeddeels als je compensatie
Je krijgt de hele vakantie al doorbetaaldquote:Op woensdag 22 april 2020 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In maart 2020 heb ik gewoon gewerkt.
In het onderwijs word je min of meer per lesuur betaald. Dus als ik in de zomervakantie 40 uur extra lesgeef, dan wil ik die 40 uur extra betaald hebben.
Voor extra vrije dagen op een ander moment zou ik het ook wel doen, alleen heb je daar niets aan, want het hele idee van lesgeven in de vakantie is nu net om de lestijd (voor alle leerlingen of een gedeelte) op te krikken. Als je de leraren dan op een later moment alsnog vrijgeeft, dan ben je er niets mee opgeschoten.
Als ik even kijk naar de juffen en meesters in onze omgeving dan is er de eerste weken na de "lock down" hard gewerkt om de boel te regelen en te wennen aan de nieuwe manier van werken, daarna is er echt niemand die aan zijn uurtjes is gekomen via "zoom" en het beantwoorden van telefoontjes en e-mail. Er is een limiet aan wat je vanuit huis kan doen.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In maart 2020 heb ik gewoon gewerkt.
In het onderwijs word je min of meer per lesuur betaald. Dus als ik in de zomervakantie 40 uur extra lesgeef, dan wil ik die 40 uur extra betaald hebben.
Voor extra vrije dagen op een ander moment zou ik het ook wel doen, alleen heb je daar niets aan, want het hele idee van lesgeven in de vakantie is nu net om de lestijd (voor alle leerlingen of een gedeelte) op te krikken. Als je de leraren dan op een later moment alsnog vrijgeeft, dan ben je er niets mee opgeschoten.
Ik lever ook geen vrije dagen in omdat ik minder effectieve uren maak. Jij wel?quote:Op zondag 26 april 2020 08:07 schreef manny het volgende:
[..]
Als ik even kijk naar de juffen en meesters in onze omgeving dan is er de eerste weken na de "lock down" hard gewerkt om de boel te regelen en te wennen aan de nieuwe manier van werken, daarna is er echt niemand die aan zijn uurtjes is gekomen via "zoom" en het beantwoorden van telefoontjes en e-mail. Er is een limiet aan wat je vanuit huis kan doen.
Ik heb nog niets gehoord over leraren die delen van hun salaris willen teruggeven omdat ze niet aan de uurtjes komen. Dat zou dan de andere kant van de medaille zijn.
Ik heb een eigen bedrijf, en de mensen die voor mij werken zijn allemaal teruggezet in uren ja.quote:Op zondag 26 april 2020 08:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik lever ook geen vrije dagen in omdat ik minder effectieve uren maak. Jij wel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |