Nee hoor, er is vanaf het begin gezegd dat we uiteindelijk ook goed naar de oversterfte moeten kijken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Politici en Jaap gaan natuurlijk straks aan de haal met de officiële dodencijfers, en dan roepen dat we het relatief goed gedaan hebben. Je ziet het al van kilometers aankomen.
Hij is wel grappig ja, maar zijn continue pessimisme moet je wel met een korrel zout nemen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Jort![]()
Kees de Kort is ook een fijne vent om naar te luisteren.
Ze testen niet, maar tellen gewoon bij griepverschijnselen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die mensen niet zomaar meetellen zonder te testen. Maar dat weet ik niet zeker.
En voor die anderen een app voor hoeveel mensen je direct en indirect de dood hebt ingejaagd.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar kunnen ze ook aan app voor maken. Waarin je je score kunt bijhouden hoeveel mensen je hebt verlinkt.
Doet de verstandhouding met andere mensen geen goedquote:Op zaterdag 11 april 2020 11:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja hoor, die kun je gewoon verlinken, politie rijdt meteen langs, heeft verder toch geen reet te doen.
Ja en dan hebben we meisje Christine die het milieu wil redden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hij is wel grappig ja, maar zijn continue pessimisme moet je wel met een korrel zout nemen.
“Kees, goeie cijfers uit Japan, economie is gegroeid met 39% in dit kwartaal”.
“Ja, Thomas, dat kan wel zo zijn, maar die Japanners hadden ooit 73% stijging in 1742 dus ik vind de cijfers prima, maar nog geen hosanna.”
“Kees, tot morgen.“
“Zo is het Thomas, zo is het.”
Hahahah echt exact hoe die gesprekken altijd gaanquote:Op zaterdag 11 april 2020 11:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hij is wel grappig ja, maar zijn continue pessimisme moet je wel met een korrel zout nemen.
“Kees, goeie cijfers uit Japan, economie is gegroeid met 39% in dit kwartaal”.
“Ja, Thomas, dat kan wel zo zijn, maar die Japanners hadden ooit 73% stijging in 1742 dus ik vind de cijfers prima, maar nog geen hosanna.”
“Kees, tot morgen.“
“Zo is het Thomas, zo is het.”
Klein plusje hier, klein minnetje daar, al met al niet om naar huis over te schrijven.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:43 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hahahah echt exact hoe die gesprekken altijd gaan
Of je brengt gewoon wat geduld op.quote:Op zaterdag 11 april 2020 08:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat kan prima vooraf via de website van de supermarkt, hier in Nederland hebben ze bijna allemaal de producten met ingrediëntenlijst en allergenen op de website staan.
Ik kan nog aanvullen, dat dit mooie gezegde vooral in de VS gebruikt wordt (en waardoor ik het ken en gebruik). Daar zeggen ze dan dus:quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:40 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dat klopt, want een werkende klok zal ieder tijdstip tweemaal per dag aangeven, wat omgekeerd maakt dat een kapotte klok ook twee keer per dag de juiste tijd aangeeft.
Lukt het jou om het nog verder onnodig toe te lichten of heb ik de grens gevonden?
Zie https://knowyourphrase.com/even-a-broken-clock-is-right-twicequote:Even a broken clock is right twice a day
We doen het relatief ook lang niet slecht. We zouden 'Italië achterna gaan' en 'Massale slachtingen' krijgen. In werkelijkheid valt dat enorm meequote:Op zaterdag 11 april 2020 11:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Politici en Jaap gaan natuurlijk straks aan de haal met de officiële dodencijfers, en dan roepen dat we het relatief goed gedaan hebben. Je ziet het al van kilometers aankomen.
Goed, ik riep dat ze na drie dagen al de controle kwijt waren, blijkbaar gebeurde dit pas na zeven dagen, excuses.quote:In de interne documenten van het RIVM staat dan dat de ‘containmentstrategie’ een week na de eerste besmetting al achterhaald is
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind dat we sowieso met veel te veel mensen in dit land zijn. Dat we nu een keer een jaar krijgen met een hoger sterftecijfer, is in dat opzicht niet zo erg.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
We doen het relatief ook lang niet slecht. We zouden 'Italië achterna gaan' en 'Massale slachtingen' krijgen. In werkelijkheid valt dat enorm mee
Het feit dat jij mensen buiten ziet betekent niet dat het overgrote deel niet gewoon binnen blijft.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:06 schreef Schuifpui het volgende:
Dat social distancing is vanaf dit weekend ook volledig overboord. Persoonlijk vind ik dat al die maatregelen niet hoeven en dat we sterfelijkheid van de mens zouden moeten accepteren, maar als we dan besluiten om maatregelen te nemen, dan houd ik me daar zoveel mogelijk aan.
Sinds een paar dagen heb ik echter het idee dat niemand zich er meer aan houdt. Gisteren een rondje wezen fietsen in mn eentje. Constant mensen die met 2 of 3 naast elkaar blijven fietsen, lopen of skaten. Alle leeftijden: jonge mensen, gezinnen en ook veel ouderen. Net in de supermarkt ook nog veel 70 plus en hele gezinnen. Ik doe mn best om afstand te houden, maar de zaterdag is de enige dag in de week dat ik fatsoenlijk de tijd heb om boodschappen te doen. Moeten echt al die mensen dan ook op dat drukke moment gaan en overal langs je heen proberen te gaan. Inclusief een man van ca 80+ die op mn schouder gaat leunen om iets van een hoog schap te pakken.
Tja, moet ik dan nog moeite gaan doen om me aan maatregelen te houden waar ik uit principe geen voorstander van ben?
Het gaat ook allemaal redelijk prima inderdaad. Het toont ook aan dat het huidige beleid, mits goed uitgevoerd, net zo goed of beter werkt dan een totale lockdown.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
We doen het relatief ook lang niet slecht. We zouden 'Italië achterna gaan' en 'Massale slachtingen' krijgen. In werkelijkheid valt dat enorm mee
Klopt. Op een gegeven moment en dat is menselijk gaan we gewoon weer verder met ons leven.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:06 schreef Schuifpui het volgende:
Dat social distancing is vanaf dit weekend ook volledig overboord. Persoonlijk vind ik dat al die maatregelen niet hoeven en dat we sterfelijkheid van de mens zouden moeten accepteren, maar als we dan besluiten om maatregelen te nemen, dan houd ik me daar zoveel mogelijk aan.
Sinds een paar dagen heb ik echter het idee dat niemand zich er meer aan houdt. Gisteren een rondje wezen fietsen in mn eentje. Constant mensen die met 2 of 3 naast elkaar blijven fietsen, lopen of skaten. Alle leeftijden: jonge mensen, gezinnen en ook veel ouderen. Net in de supermarkt ook nog veel 70 plus en hele gezinnen. Ik doe mn best om afstand te houden, maar de zaterdag is de enige dag in de week dat ik fatsoenlijk de tijd heb om boodschappen te doen. Moeten echt al die mensen dan ook op dat drukke moment gaan en overal langs je heen proberen te gaan. Inclusief een man van ca 80+ die op mn schouder gaat leunen om iets van een hoog schap te pakken.
Tja, moet ik dan nog moeite gaan doen om me aan maatregelen te houden waar ik uit principe geen voorstander van ben?
Ik fiets en loop het hele jaar door hard. Het is veel drukker dan normaal. Zelfs in mn eigen straat in het veel drukker dan gebruikelijk. Ik snap dat mensen zich opgesloten voelen na een week thuis werken en nu er geen vermaak is zoals horeca, vakanties, festivals en andere uitjes. Maar nu is het dus drukker dan anders. En waar de meeste afgelopen 2 weken nog moeite deden om afstanden te houden, doet een meerderheid dat nu niet meer.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het feit dat jij mensen buiten ziet betekent niet dat het overgrote deel niet gewoon binnen blijft.
Die eerste zin ook. "Niemand had het door".quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
Goed, ik riep dat ze na drie dagen al de controle kwijt waren, blijkbaar gebeurde dit pas na zeven dagen, excuses.
Dit stukje..quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ronavirus~b09e4c7a8/
[..]
Goed, ik riep dat ze na drie dagen al de controle kwijt waren, blijkbaar gebeurde dit pas na zeven dagen, excuses.
Eerste besmetting was op 27 februari vastgesteld, een week later is dus 5 maart. Zij waren dus 5 maart al de controle kwijt en wisten dat "containment" niet ging werken. Daarna heeft het nog een week geduurd (12 maart) voordat de maatregelen in Noord-Brabant werden doorgetrokken voor heel Nederland. Scholen gingen dicht vanaf 16 maart en pas nog een week later (23 maart) kwam er een "lockdown".
Waarom heeft het 18 dagen moeten duren tussen controle kwijtraken en vaststellen dat indammen geen mogelijkheid meer was en een lockdown? Wat dachten ze dat er ging gebeuren? Virus zou opeens verdwijnen?
Dit artikel laat zo pijnlijk zien hoe hard het RIVM en de overheid heeft gefaald ....
Gewoon mondkapjes naar China sturen terwijl WHO al waarschuwde voor wereldwijde tekorten....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |