ZZ kon al op die kleine Puky loopfietsen (Pukylino en Wutsch) klimmen en vooruitkomen voordat ze kon lopen.quote:Op zondag 26 juli 2020 21:01 schreef Lemijn het volgende:
Loopfiets kwam hier rond 2,5 jaar maar Jacob is motorisch geen snelle. Het is een logischer cadeau bij 2 dan bij 3 in ieder geval.
Duplo heb je nooit genoegquote:Op zondag 26 juli 2020 20:11 schreef Loj het volgende:
En hebben jullie dan de puky vanaf 3 jaar of 2 jaar?
Duplo huis is ook erg leuk inderdaad Exode, maar ik heb echt al twee dozen vol met Duplo. Dus duplo ga ik echt niet meer kopen
idd.. hier weer helemaal in sinds ze erachter zijn dat gewone lego (de brede blokjes) ook op de duplo past..quote:
Misschien zo’n activiteitenkubus? Wij hebben er eentje gekregen van Studio Circus maar Little Dutch heeft ze bijvoorbeeld ook. In het begin was het een beetje aan de draaibare dingen frutselen, daarna beetje met de kralen spelen. Nu is het meer blokjes in het bakje gooien en eruithalen en wat meer met de kralen over de spiraal bewegen. En als ze groter is kan ze misschien de vormenstoof-functie gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 14:03 schreef June. het volgende:
Iemand nog tips voor een baby van 8 maand? Ik merk dat T het leuk vind als hij er iets mee kan, op de knisperboekjes en Freddy de vuurvlieg van Lamaze is hij toch snel weer uitgekeken..
Hij is groot van van de fisherprice stapelblokken, maar zoek nog wat voor de afwisseling. Jullie nog tips? Liefst bij voorkeur iets waar hij de komende maanden ook nog wat aan heeft. Hij rolt vooral, en speelt veel op zijn buik. Echt stabiel zitten lukt hem nog niet zo goed.
We hebben een set lego primo via marktplaats (wordt niet meer gemaakt). Nu gooit hij vooral met de blokjes/wagentjes maar hij zal er steeds meer mee kunnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 14:03 schreef June. het volgende:
Iemand nog tips voor een baby van 8 maand? Ik merk dat T het leuk vind als hij er iets mee kan, op de knisperboekjes en Freddy de vuurvlieg van Lamaze is hij toch snel weer uitgekeken..
Hij is groot van van de fisherprice stapelblokken, maar zoek nog wat voor de afwisseling. Jullie nog tips? Liefst bij voorkeur iets waar hij de komende maanden ook nog wat aan heeft. Hij rolt vooral, en speelt veel op zijn buik. Echt stabiel zitten lukt hem nog niet zo goed.
Een oball!quote:Op dinsdag 28 juli 2020 14:03 schreef June. het volgende:
Hier waren de bal en auto van oball een hit, tip goedkoper bij de wibraquote:Op dinsdag 28 juli 2020 14:03 schreef June. het volgende:
Ja, super handigquote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:46 schreef Malteser het volgende:
Weet iemand van jullie of onderdelen van Playmobil los na te bestellen zijn?
Wij missen sinds de verhuizing een doos waarin ik een zak met kleinere Playmobil-onderdelen had gedaan. De doos is nooit meer boven water gekomen maar nu heeft onze ladderwagen geen bakje en dat stoort de kleuter enorm.
Jemig, ik had nog gekeken maar kwam telkens in een ander scherm uit. Dank!quote:Op donderdag 20 augustus 2020 23:36 schreef Burdie het volgende:
Volgens de Playmobil site wel.
https://www.playmobil.nl/(...)SPAREPARTS_INFO.html
Nee, het heeft geen haast. Maar ik had stille hoop dat de doos na driekwart jaar we ergens tevoorschijn zou zijn gekomen. Maar nu dat niet gebeurt, toch maar bijbestellen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 07:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja, super handig![]()
Ze zijn alleen niet zo vlot met versturen maar zo lang je geen haast hebt maakt dat niet uit.
Dan weet je in elk geval zeker dat die doos binnen 2 weken boven water komtquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:35 schreef Malteser het volgende:
[..]
Jemig, ik had nog gekeken maar kwam telkens in een ander scherm uit. Dank!
[..]
Nee, het heeft geen haast. Maar ik had stille hoop dat de doos na driekwart jaar we ergens tevoorschijn zou zijn gekomen. Maar nu dat niet gebeurt, toch maar bijbestellen.
Ja hè. Maar het is ook gek want alle verhuisdozen zijn leeg.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan weet je in elk geval zeker dat die doos binnen 2 weken boven water komt
Ik doe kennelijk iets fout.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 07:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja, super handig![]()
Ze zijn alleen niet zo vlot met versturen maar zo lang je geen haast hebt maakt dat niet uit.
Ik krijg dat het onderdeel niet meer beschikbaar isquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:10 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik doe kennelijk iets fout.
Het gaat om onderdeel 30675883 van product 9463. Maar ik krijg ‘geen zoekresultaten’.
Haha, handige functie wel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik krijg dat het onderdeel niet meer beschikbaar is
Oh, dat is een goeie tip, dank jequote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:31 schreef TolstoiFan het volgende:
In een topic ging het laatst over Uno Junior. Volgende week is Uno Junior in de aanbieding bij het Kruidvat
voor ¤ 5![]()
Wij gaan hem alvast voor Sinterklaas kopen
Hier nog niet, maar Soneal aast er wel heel erg op..... hij heeft de app ook nog niet op "zijn" telefoon gezet, maar er al wel naar gekeken in de appstore.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:46 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand toevallig al de nieuwe Mario Lego set in huis?
(@:exode misschien?)
Yep! Sjaak kreeg hem dinsdag van oma. Hij (en ik) vindt het echt heel erg tof en heeft er de afgelopen week veel mee gespeeld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:46 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand toevallig al de nieuwe Mario Lego set in huis?
(@:exode misschien?)
Volgens mij heb je de app al nodig voor de gebruiksaanwijzingquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:50 schreef Burdie het volgende:
Kuiken loopt er ook al sinds de aankondiging op te azen. Ik lees er wel goede reviews over, maar vraag me vooral af hoe lang het leuk blijft als je niet steeds meer uitbreidingssets erbij koopt. En of het ook leuk is zonder app.
Mama Mia!quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:03 schreef Hupje het volgende:
En J moet erg lachen om Mario als je zijn broek uittrekt![]()
Je gelooft het niet....:quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan weet je in elk geval zeker dat die doos binnen 2 weken boven water komt
Wat tof!! Waar lag het?quote:Op zondag 23 augustus 2020 13:47 schreef Malteser het volgende:
[..]
Je gelooft het niet....:
[ afbeelding ]
Ik geloof het meteen! Da's de wet van verloren spullen!quote:Op zondag 23 augustus 2020 13:47 schreef Malteser het volgende:
[..]
Je gelooft het niet....:
[ afbeelding ]
In een zak in de verloren doos. De betreffende doos bleek in een Samla bak te zitten die op de vlizozolder stond. We hebben een ‘gewone’ zolder maar ook nog een vlizozolder boven de aanbouw. Blijkbaar heeft men daar met verhuizen ook 4 bakken neergezet. Dat wist ik niet.quote:
Die andere 3 bakken had je nog niet gemist?quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:30 schreef Malteser het volgende:
[..]
In een zak in de verloren doos. De betreffende doos bleek in een Samla bak te zitten die op de vlizozolder stond. We hebben een ‘gewone’ zolder maar ook nog een vlizozolder boven de aanbouw. Blijkbaar heeft men daar met verhuizen ook 4 bakken neergezet. Dat wist ik niet.
Nee! Dat waren de bakken met babyspullen (beddengoed voor de wieg, boxkleden, dekens voor wieg en ledikant, babyspeelgoed, voetenzak, bekleding mozesmand, spuugdoeken, speelmat, enz enz). Ik dacht dat die bakken op de zolder boven de garage stonden, want daar hebben we zolder nummer 3.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Die andere 3 bakken had je nog niet gemist?Maar fijn zeg!
Gewoon een leuk dagje uit? Ergens naartoe gaan waarvan je weet dat ze het mega leuk gaat vindenquote:Op maandag 7 september 2020 13:23 schreef Framblij89 het volgende:
Mijn dochter wordt volgende week 2 jaar en hoe veel tips ik altijd voor anderen hebt kwa cadeaus, ik weet het nu echt niet meerDuplo hebben we al aan familie en vrienden gevraagd, zat zelf nog te denken aan een tipi tent maar ik zie alleen maar tenten van rond de 80 piek, en dat vind ik een beetje overdreven.
Wobbel hebben we ook naar gekeken, maar is ook best prijzig en weet helemaal niet of ze dat überhaupt leuk gaat vinden. Ze heeft ook al 3 loopfietsen, speelkeuken.. treinset.. iemand tips?
Nee, dat idee had ik ook al dat ze niet gelukkiger wordt van nóg meer speelgoed, genoeg is genoeg. Wel echt een heel leuk idee van jequote:Op maandag 7 september 2020 13:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gewoon een leuk dagje uit? Ergens naartoe gaan waarvan je weet dat ze het mega leuk gaat vindenAls afsluiter (als ze niet te moe is) ergens lekker een pannekoekje eten? Ik denk dat als een kind al zoveel speelgoed heeft, je haar niet gelukkiger gaat maken met nog meer speelgoed.
Ja! Mijn dochter heeft laatst wat gekregen met zes jaar, maar kan ook prima een jaartje eerder. Was gekocht bij die cheapo boekenwinkel waar ze ook knutselspullen en dvd's verkopen.quote:Op zondag 13 september 2020 15:27 schreef Hupje het volgende:
Is er diamond painting spul wat al een beetje geschikt is voor kleuters (en dan ook nog eens voor een jongen)? Er komt een verjaardag aan en de jarige in kwestie vraagt dat... Google gaf me nog niet echt iets geschikts.
De mijn was toen heel enthousiast over een scheetkussen en een vieze nepvlieg uit de feestwinkel.quote:Op maandag 7 september 2020 13:23 schreef Framblij89 het volgende:
Mijn dochter wordt volgende week 2 jaar en hoe veel tips ik altijd voor anderen hebt kwa cadeaus, ik weet het nu echt niet meerDuplo hebben we al aan familie en vrienden gevraagd, zat zelf nog te denken aan een tipi tent maar ik zie alleen maar tenten van rond de 80 piek, en dat vind ik een beetje overdreven.
Wobbel hebben we ook naar gekeken, maar is ook best prijzig en weet helemaal niet of ze dat überhaupt leuk gaat vinden. Ze heeft ook al 3 loopfietsen, speelkeuken.. treinset.. iemand tips?
Gewone.quote:Op zondag 27 september 2020 13:46 schreef Loj het volgende:
Iemand hier verstand van space scooters?
Koop ik een gewone of een junior voor een jongen van 6? (Kledingmaat 116/122)...
Spotter hebben wij. Ook nooit gedacht maar na een paar keer zoon kwijt was man het zat en kocht eentje, met camouflage. Mooi ding maar in ons gebied is GPS bereik niet altijd accuraat. Maar is in een dorp in het noorden. Denk in stad veel beter.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:56 schreef Loj het volgende:
En daar kom ik weer
Iemand een goede tip voor een gps horloge?
nooit gedacht dat ik dit zou vragen, ik was er fel op tegen![]()
Wij hebben er de Move van one2track. Main reason: hij is redelijk goed waterdicht. Ik ben heel goed te spreken over dit horloge. Wel behoorlijk aan de prijs qua aanschaf, maar qua gebruikskosten valt het enorm mee. Ik schat het op 2.50 per maand ongeveer en dan sturen de jongens vrij regelmatig spraakberichten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:56 schreef Loj het volgende:
En daar kom ik weer
Iemand een goede tip voor een gps horloge?
nooit gedacht dat ik dit zou vragen, ik was er fel op tegen![]()
Wij hebben hem, B van 6,5 jaar vind hem met vlagen leuk. Het is vooral simpel programmeren, maar er zijn veel aanpassingen en ombouw ideeen te vinden op internet dus je kan best veel varieren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 13:10 schreef laziness het volgende:
Is Lego boost de prijs waard? Is het leuk voor een bijna 10jarige?
- Wobbelquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:12 schreef minilot het volgende:
Pfffrt. Zoon wordt begin januari 3 en er wordt nu al gepolst naar wat grotere cadeau-ideeën door de opa's en oma's en we weten het voor onszelf nog niet eens![]()
Heeft in die categorie al in gebruik:
- een loopfiets
- een bak vol Duplo (wordt zelden mee gespeeld)
- een houten treinbaan met een berg aanvullingen
- schoolbord/whiteboard
- diverse muziekinstrumenten
Eens even horen wat jullie nou een geniaal ding vinden voor driejarigen
Ik heb zelf dit op het oog als groot cadeau, lijkt me ook wel iets voor jullie!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:12 schreef minilot het volgende:
Pfffrt. Zoon wordt begin januari 3 en er wordt nu al gepolst naar wat grotere cadeau-ideeën door de opa's en oma's en we weten het voor onszelf nog niet eens![]()
- een loopfiets
- schoolbord/whiteboard
Een pop.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:12 schreef minilot het volgende:
- een loopfiets
- schoolbord/whiteboard
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je een grote lege muur thuis mini?
Wij zijn maar gelijk voor de mindstorms gegaan. De boost wel gezien op de lego-beurs, maar het had ons wat te weinig opties voor het geld. Mijn oudste was 12 toen hij ermee begon en kan er goed mee uit de voeten. De 8jarige kan de basic ook wel, maar dat is een snelle, en allebei nerd-kidsquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 13:10 schreef laziness het volgende:
Voor een 10 jarige is het denk ik wel wat te simpel. Ik zou meer denken aan van 6-9 jaar ongeveer. Mijn tienjarige L vindt het nog steeds wel leuk hoor, maar in bijv. Mindstorms zit meer uitdaging voor de komende jaren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 13:10 schreef laziness het volgende:
Er is een nieuwe mindstorms uit zie ik, gaaf!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Voor een 10 jarige is het denk ik wel wat te simpel. Ik zou meer denken aan van 6-9 jaar ongeveer. Mijn tienjarige L vindt het nog steeds wel leuk hoor, maar in bijv. Mindstorms zit meer uitdaging voor de komende jaren.
Ja hè! Die staat voor L op mijn kerst verlanglijstje. Ze programmeert graag games in Scratch op de pc, dus de combinatie Scratch achtige tool en Lego is denk ik heel tof voor haar.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 20:28 schreef exode het volgende:
[..]
Er is een nieuwe mindstorms uit zie ik, gaaf!
Hahaha, mag ik er een x mee komen spelen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 21:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja hij is wel duur, maar ik vind het zelf zo leuk dat ik het er wel voor over heb.Stiekem is het ook gewoon een cadeau voor mezelf.
Ja hoor je bent altijd welkom.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 22:45 schreef exode het volgende:
[..]
Hahaha, mag ik er een x mee komen spelen?
Lego Boost is volgens mij ¤100, echt wel een leuk ding hoor.
Ze leren er ook gewoon veel van, IT'ers hebben we genoeg nodig de komende jaren.
Hier is de vorige versie van Mindstorms flink afgeprijsd:
https://www.fun.be/lego-31313-mindstorms-ev3.html
Wij zijn zelf nu aan het twijfelen of we de Baby Born soft touch 36 cm of de volledig interactieve van 43 cm gaan kopen voor Juul. Ik lees dat de 36 cm beter handelbaar is voor die leeftijd (ze is 2,5 rond Sint). Zucht, wat is er veel keuze.
Thanks, maar Sjaak wil graag filmpjes maken en een eigen YouTube kanaal beginnen. Dat laatste ben ik het nog niet helemaal mee eens, maar verder mag het van mij wel.quote:Op zondag 1 november 2020 10:50 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben de V-tech kidizoom, dat is wel een robuust ding dat tegen een stootje kan. De foto's zijn niet geweldig, maar goed genoeg voor mijn kleuter (en ze hebben nu een nieuwe versie, ik gok dat die een betere resolutie heeft). Je kunt er ook rare foto's mee maken (sjablonen, caleidoscoop, nabewerkingsstickers etc.). Er staan ook een paar spelletjes op en je kunt er muziek op zetten. Het ding slurpt alleen batterijen, dus ik zou er ook gelijk een setje oplaadbare batterijen bij doen. Ik denk wel dat je het apparaat moet zien als speelgoed dat ook foto's maakt dan als een echt fototoestel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |