abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192802021
Inmiddels was er in de ah en ook de ekoplaza weer bloem en meel te krijgen, maar gist is nog steeds spoorloos. Zelfs bij de molen en online is het nauwelijks nog te vinden. Gelukkig heb ik nog zuurdesemstarter.

Nu wil ik niet zover gaan dat die de hele coronacrisis heeft veroorzaakt maar vooralsnog profiteert de zuurdesem-cultuur er wel het allermeeste van.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 april 2020 @ 18:53:57 #202
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192803193
Nog steeds geen bloem te krijgen.

En, wat veel irritanter is, mensen die vinden dat de oproep om alleen boodschappen te doen niet op hen van toepassing is. En dus al gezellig keuvelen met drie karren de doorgang blokkeren of al vergelijkend en discussiėrend eerst tig dingen pakken en terugleggen voordat ze iets in een van de karren gooien.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 27 april 2020 @ 10:47:07 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192825941
Dit bericht geldt nog sterker voor NL, wij zitten met een nog grotere berg aardappels die nu weggegooid wordt of als veevoer wordt verkocht.
==================

https://www.telegraph.co.(...)-coronavirus-potato/
https://www.reddit.com/r/(...)tes_twice_a_week_to/

Belgians urged to eat frites twice a week to deplete coronavirus potato mountain
Unless Belgians have the appetite to tackle the problem, the chips are down for 750,000 tonnes of spuds

Belgium's farmers have exhorted their countrymen to step up to the plate and eat frites twice a week to demolish a 750,000 tonne potato surplus that has built up because of coronavirus.

Frites, a kind of chip that is fried twice, are a national dish in Belgium, where they are regularly paired with mayonnaise and mussels. But potato farmers are hard hit by the country's lockdown measures, which were imposed in mid-March and closed restaurants.

"Let us all eat French fries twice instead of once a week," Romain Cools, secretary general of Belgapom, the trade association for potato growers, said.

Even though the country's iconic frites shacks were given special dispensation to stay open, many shut because of the pandemic. Those that stayed open have seen customer levels drop....
  Spellchecker maandag 27 april 2020 @ 10:50:16 #204
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192825990
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit bericht geldt nog sterker voor NL, wij zitten met een nog grotere berg aardappels die nu weggegooid wordt of als veevoer wordt verkocht.
==================

https://www.telegraph.co.(...)-coronavirus-potato/
https://www.reddit.com/r/(...)tes_twice_a_week_to/

Belgians urged to eat frites twice a week to deplete coronavirus potato mountain
Unless Belgians have the appetite to tackle the problem, the chips are down for 750,000 tonnes of spuds

Belgium's farmers have exhorted their countrymen to step up to the plate and eat frites twice a week to demolish a 750,000 tonne potato surplus that has built up because of coronavirus.

Frites, a kind of chip that is fried twice, are a national dish in Belgium, where they are regularly paired with mayonnaise and mussels. But potato farmers are hard hit by the country's lockdown measures, which were imposed in mid-March and closed restaurants.

"Let us all eat French fries twice instead of once a week," Romain Cools, secretary general of Belgapom, the trade association for potato growers, said.

Even though the country's iconic frites shacks were given special dispensation to stay open, many shut because of the pandemic. Those that stayed open have seen customer levels drop....
Voedselbank een optie?
  maandag 27 april 2020 @ 10:52:07 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192826015
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:50 schreef maily het volgende:

Voedselbank een optie?
Kan me vaag een post van een mede Fokker herinneren dat ongesneden brood van zijn bakkerij werd geweigerd want het moest perse gesneden zijn. Zo kieskeurig waren ze.
pi_192826360
Ik zou willen dat er een speciaal uurtje kwam waarin vieze rokende laagopgeleide tokkies die continu in het rond hoesten en kuchen niet naar binnen mogen. Wat bezielt die mensen toch?
pi_192826399
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:19 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou willen dat er een speciaal uurtje kwam waarin vieze rokende laagopgeleide tokkies die continu in het rond hoesten en kuchen niet naar binnen mogen. Wat bezielt die mensen toch?
Moet je niet naar de Aldi gaan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192826406
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:22 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Moet je niet naar de Aldi gaan
AH
pi_192826414
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

AH
In mijn AH geen last van. Misschien ligt het aan je omgeving
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192826535
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:19 schreef Nielsch het volgende:
Vroeg in de morgen wellicht?
  maandag 27 april 2020 @ 16:24:25 #211
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192830051
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 17:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[ afbeelding ]

Altijd weer die bejaarden :( o|O
wtf, zelfs zonder corona pik ik het niet als vreemden zo dichtbij me komen staan :')
pi_192857719
Merk dat er weer een stuk nonchalanter gedaan wordt in de supermarkt hier. Laatst liep er een kuchende vent rond die geen afstand hield. Had m'n rondje in recordtijd gedaan, dat wel :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192857915
Voor het eerst boodschappen besteld want begin door mijn voorraad heen te gaan en ik trek het zelf niet om zwaar te tillen. Alle soorten bloem die ik nodig had en zelfrijzend bakmeel kon helaas niet geleverd worden :(
Ohja, en geen passata maar dat ligt gelukkig gewoon bij de Aldi in de schappen.

De rest gelukkig wel netjes geleverd.
pi_192857973
Hier bij de Hoogvliet paar dagen terug 3 kinderen die gewoon naar binnen mochten. Twee moesten in het wagentje (lekker hygiėnisch!) terwijl de andere moest duwen.
Ik durfde er niks van te zeggen helaas |:( Heb ik nu spijt van.
pi_192858226
Hoe oud waren die kinderen? Als moeders geen oppas heeft en ze moet toch wat kindermondjes vullen... Tsja.
pi_192858431
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
oeders geen oppas heeft en ze moet toch wat kindermondjes
Het is gewoon heel moeilijk, oppas regelen mag niet want geen oppas kan voldoen aan die anderhalve meter regel. Dus een-ouder gezinnen moeten iets regelen, en voor gewone gezinnen is het ook wel eens fijn om kinderen ff mee te nemen.

Ik vind geen kinderen mee naar de supermarkt een van de meest zware regels, voor mij althans, omdat het juist nu een goede afleiding is voor kinderen.
pi_192858654
Gewoon lekker je kinderen meenemen joh.
Als ze er wat van zeggen moet je vragen of zij even kinderopvang kunnen regelen houden ze gelijk hun mond wel.
pi_192858773
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 14:43 schreef skrn het volgende:

[..]

omdat het juist nu een goede afleiding is voor kinderen.
Daar is de supermarkt ook echt voor, op dit moment.
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 april 2020 @ 15:06:46 #219
22592 crew  Ole
pi_192858802
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Daar is de supermarkt ook echt voor, op dit moment.
Kinderen mogen toch weer buitenspelen nu?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 29 april 2020 @ 15:29:04 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192859133
Kinderen moeten gewoon uit de supermarkt blijven. leuk dat ze samen mogen spelen en evt hoogstens hun eigen gezin besmetten. Maar als je 1 groep niet in de hand hebt, dan zijn het kinderen wel. Dus je weet niet waar ze aan zitten, speeksel achter laten of wat dan ook.

En puur van "het is vermaak" :X :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')