Dat zeg ik niet, maar het is momenteel kiezen of delen. Er is gewoon een gigantisch, wereldwijd(!) tekort.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus je verwacht dat ze hun leven op het spel zetten? Zou jij dat doen? Ze horen optimaal beschermd te worden, deze mensen die coronapatienten helpen.
Te weinigquote:Op vrijdag 10 april 2020 21:19 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kan dit.
China levert mondkapjes (goedgekeurde) binnen 1 week.
Dus moeten ze letterlijk hun eigen leven op het spel zetten?quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar het is momenteel kiezen of delen. Er is gewoon een gigantisch, wereldwijd(!) tekort.
Auping is toch, net als diverse andere producenten, uit zichzelf begonnen?quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus Auping had uit zichzelf ook gewoon alvast kunnen beginnen?
Als jij het zo dramatisch wil stellen... De suggestie dat zo'n oproep ervoor zorgt dat de mondkapjes sneller komen, tja...quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus moeten ze letterlijk hun eigen leven op het spel zetten?
"We sturen toch ook geen soldaat het veld in terwijl we zin kogelwerend vest hebben afgepakt?"quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze gaan maar daar heen waar de mondkapjes heen gaan.
Je kunt niet van mensen vragen dat ze gaan zorgen voor een ander met het risico zelf doodziek te worden omdat je hun bescherming hebt afgepakt.
We sturen toch ook geen soldaat het veld in terwijl we zin kogelwerend vest hebben afgepakt?
https://www.ad.nl/video/k(...)hergebruiken~p138929quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)eschermd-werken.html
De KNMG is er mee klaar. En terecht.
Dat hoort voor ze geregeld te worden. Zij komen elke dag in contact met coronapatienten. Wij komen er misschien eens in de zoveel tijd één tegen. Als je dit mooie werk doet hoor je zelf ook beschermd te worden. Optimaal.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als jij het zo dramatisch wil stellen... De suggestie dat zo'n oproep ervoor zorgt dat de mondkapjes sneller komen, tja...
Maar misschien kun jij even wat mondkapjes regelen? Ik denk dat het ministerie alle hulp goed kan gebruiken om er meer te verzamelen.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze gaan maar daar heen waar de mondkapjes heen gaan.
Je kunt niet van mensen vragen dat ze gaan zorgen voor een ander met het risico zelf doodziek te worden omdat je hun bescherming hebt afgepakt.
We sturen toch ook geen soldaat het veld in terwijl we zin kogelwerend vest hebben afgepakt?
Dat zou je denken. Maar de signalen zijn dubieus.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als jij het zo dramatisch wil stellen... De suggestie dat zo'n oproep ervoor zorgt dat de mondkapjes sneller komen, tja...
Maar misschien kun jij even wat mondkapjes regelen? Ik denk dat het ministerie alle hulp goed kan gebruiken om er meer te verzamelen.
Lees dit draadje.twitter:Sywert twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 19:02:21Waar verhaal: we geven grote thuiszorgorganisatie beschermende mondkapjes van niveau (je kan er duizenden werknemers wekenlang mee beschermen). Belletje van inspectie: of ze daarmee willen stoppen qua inkopen en spullen van lagere kwaliteit willen gebruiken.
Hoe dan?! https://t.co/ohtpcW5zVy reageer retweet
En waarom zou ik een flits van ene Sywert van Lienden moeten geloven? Zoals ik al zei:quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zou je denken. Maar de signalen zijn dubieus.Lees dit draadje.twitter:Sywert twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 19:02:21Waar verhaal: we geven grote thuiszorgorganisatie beschermende mondkapjes van niveau (je kan er duizenden werknemers wekenlang mee beschermen). Belletje van inspectie: of ze daarmee willen stoppen qua inkopen en spullen van lagere kwaliteit willen gebruiken.
Hoe dan?! https://t.co/ohtpcW5zVy reageer retweet
Omdat Sywert mondkapjes importeert uit China?quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En waarom zou ik een flits van ene Sywert van Lienden moeten geloven? Zoals ik al zei:
Als je je erin verdiept, is het altijd weer ingewikkelder dan zo snel even wordt gesuggereerd.
- Van Dissel, 2020
Er zullen ongetwijfeld dingen beter/efficiënter kunnen (en het blijft de overheid...), maar tegelijkertijd lijken er mensen aan te twijfelen dat er niet alles op alles te zetten om dit gigantische probleem op te lossen.
Misschien omdat hij zeker wist dat er geen BREXIT kwam.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En waarom zou ik een flits van ene Sywert van Lienden moeten geloven? Zoals ik al zei:
Als je je erin verdiept, is het altijd weer ingewikkelder dan zo snel even wordt gesuggereerd.
- Van Dissel, 2020
Er zullen ongetwijfeld dingen beter/efficiënter kunnen (en het blijft de overheid...), maar tegelijkertijd lijken er mensen aan te twijfelen dat er niet alles op alles te zetten om dit gigantische probleem op te lossen.
Dus iemand die eens achteraf fout bleek is altijd fout?quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:34 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Misschien omdat hij zeker wist dat er geen BREXIT kwam.
Oh wacht...
De overheid had gewoon direct alle verkoop van kapjes moeten verbieden en alles opeisen, je wilt niet weten hoeveel er nu thuis ligt bij mensen, ik zie nog steeds mensen met hoogwaardige kapjes in supermarkten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
Ik kan er gewoon niet bij dat je een bedrijf wat zelf aangeeft mondkapjes te kunnen produceren weken laat wachten .....
Dat er dan ook nog users zijn die dat verdedigen snap ik al helemaal niet. Er wordt gewoon nooit vooruit gedacht of snel gehandeld. Ja, er is wereldwijd tekort, maar wij staan steeds achterin de rij, omdat wij overal zo traag op reageren.
Er zijn genoeg gevallen bekend dat mondkapjes aan worden geboden, maar de overheid te traag reageert.
Wat denk je dat de persoon zei die 600.000 ondeugdelijke mondkapjes heeft laten importeren?quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat Sywert mondkapjes importeert uit China?
Dat was een ambtenaar. Waarschijnlijk kreeg ie een bonus voor het harde werken.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat denk je dat de persoon zei die 600.000 ondeugdelijke mondkapjes heeft laten importeren?
Ik betwijfel of dat kon op dat moment. Met de wijsheid van achteraf wel uiteraard.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
De overheid had gewoon direct alle verkoop van kapjes moeten verbieden en alles opeisen, je wilt niet weten hoeveel er nu thuis ligt bij mensen, ik zie nog steeds mensen met hoogwaardige kapjes in supermarkten.
En waar denk je dat ze op het ministerie dag en nacht mee bezig zijn?quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hoort voor ze geregeld te worden.
Eensquote:Op vrijdag 10 april 2020 21:40 schreef DireStraits7 het volgende:
Nogmaals, ik ga niet inhoudelijk achter het overheidsbeleid staan. Wel achter de houding om deze mensen te steunen en te danken voor al het harde werk dat ze momenteel verrichten.
Dat het beter kan zal ook de overheid zelf niet ontkennen, maar dat moddergooien via de media moet men achterwege laten. Het helpt niemand, de spullen komen er niet sneller van en er zijn allerlei amateurcrisisleiders die van de zijlijn hoe en wat roepen zonder van de hoed en de rand te weten.
Dat verhaal met de twee weken wachten en Auping zal ongetwijfeld ook weer genuanceerder liggen dan de roeptoeters hier doen voorkomen o.b.v. een korte quote in een nieuwsbulletin. Zoals alle verhalen hier waar van een mug een olifant gemaakt wordt waarbij achteraf blijkt dat het toch net even wat anders lag.
Artikel van De Standaard, woensdag:quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat Sywert mondkapjes importeert uit China?
quote:Medisch materiaal uit China dreigt schaars te worden
Na Europese klachten over de kwaliteit van mondmaskers en testkits scherpt China de regels voor export aan. Daardoor staan 81 exporteurs tijdelijk buitenspel.
China, een topproducent van mondmaskers, schorten en testkits, kwam tot nu graag in het nieuws met het uitdelen van medisch materiaal. Mondmaskerdiplomatie, heet dat. Maar op korte termijn zal het land veel minder Personal Protective Equipment (PPE) kunnen uitvoeren. Dat komt omdat Peking de kwaliteitsregels heeft aangescherpt na enkele bedenkelijke leveringen.
Zo riep Nederland 600.000 in China geproduceerde FFP2-maskers terug uit ziekenhuizen, omdat de membranen niet aan de kwaliteitsvereisten beantwoordden. En Spanje, Turkije, Slovakije en Ierland bestelden Chinese testkits die niet nauwkeurig genoeg bleken te zijn. ‘We konden ze beter meteen in de Donau dumpen’, zei de Slovaakse premier Igor Matovic.
Niet alleen spookbedrijven
China reageerde eerst defensief, maar heeft de regels voor export nu toch stevig aangescherpt. Frauduleuze spookbedrijven zijn een hardnekkige plaag. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Peking toezicht wil. Voortaan moet elke PPE-exporteur niet alleen beschikken over een registratiecertificaat van de Chinese overheid, maar ook over een bewijs dat de lading voldoet aan de kwaliteitseisen van het ontvangende land.
Klinkt goed, maar volgens commercieel jurist Steve Dickinson van de China Law Blogzit er een adder onder het gras. ‘Vele bedrijven, ook al zijn ze legitiem, waren nooit geregistreerd in China omdat ze alleen exporteerden’, zegt hij. Zij hebben dus geen certificaat. Omdat ze die eerste horde niet kunnen nemen, kunnen hun producten niet langer naar het buitenland. Omgekeerd zijn de bedrijven die al een Chinees certificaat hebben voor medisch materiaal, niet actief in de export. ‘Ze weten niet hoe ze daaraan moeten beginnen. Dit zal de aanvoer van medisch materiaal aanzienlijk beperken’, waarschuwt Dickinson.
De South China Morning Post bevestigde op 2 april dat ‘slechts 21 van de 102 PPE-exporteurs die Europese standaarden halen, al in China geregistreerd zijn.’ 81 andere hebben nog geen certificaat en moeten hun papieren in orde krijgen. Bovendien is de wet vaag over de definitie van medisch materiaal, waardoor de Chinese douane veel meer materiaal kan tegenhouden.
Dickinson zegt dat kopers zeer goed op de labels moet letten en waarschuwt dat de interpretatie van de wet kan verschillen van haven tot haven. ‘De wet zal haar interpretatie krijgen zoals altijd in China: door praktijkvoorbeelden. Dat kan weken duren. Als je nu nog PPE in China wilt halen, heb je professionele begeleiding nodig.’
Bottleneck
Song Haibo van de Chinese Vereniging voor In Vitro Diagnose zei dat de nieuwe regels een enorme impact hebben. ‘Veel bedrijven die al contracten hebben met overzeese kopers, zullen die niet kunnen naleven, wat tot rechtszaken zal leiden.’ Certificatie krijgen in China kan volgens de South China MorningPost een tot drie jaar duren.
Tot nu situeerde het pijnpunt zich vooral bij de kwaliteitsnormen en bij kopers die onvoldoende huiswerk deden in de Chineestalige, complexe databases. Maar nu creëert het logge Chinese overheidsapparaat een bottleneck. Dickinson: ‘Velen geloven dat China dit niet doet om andere landen te beschermen, maar om voorraden te hebben bij een nieuwe uitbraak. Wat het motief ook is, de impact blijft dezelfde.’
Nee, irritant bedrijf met hun k*-reclames.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Pas een nieuw bed gekocht 'Auping'?
"Dat verhaal met de twee weken wachten en Auping zal ongetwijfeld ook weer genuanceerder liggen dan de roeptoeters hier doen voorkomen o.b.v. een korte quote in een nieuwsbulletin."quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, irritant bedrijf met hun k*-reclames.
Ik weet wat ik zelf gezegd heb.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
"Dat verhaal met de twee weken wachten en Auping zal ongetwijfeld ook weer genuanceerder liggen dan de roeptoeters hier doen voorkomen o.b.v. een korte quote in een nieuwsbulletin."
Owww, mondkapjes. Die had ik even gemist. 'my bad'quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet wat ik zelf gezegd heb.
https://www.telegraaf.nl/(...)-slag-met-mondkapjes
Zo zie je maar dat het goed is dat de verschillende Westerse inlichtingendiensten goed samenwerken.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:52 schreef raptorix het volgende:
Ik vond deze wel schokkend, kennelijk waren de geheime diensten in NOVEMBER al op de hoogte: https://edition.cnn.com/2(...)-november/index.html
Jij vindt het schokkend dat een belangrijke Amerikaanse organisatie vroeg in de gaten probeert te houden wat er speelt in de wereld en wat mogelijkerwijs een globaal probleem kan worden?quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:52 schreef raptorix het volgende:
Ik vond deze wel schokkend, kennelijk waren de geheime diensten in NOVEMBER al op de hoogte: https://edition.cnn.com/2(...)-november/index.html
https://www.telegraaf.nl/(...)-en-ik-hadden-coronaquote:André Hazes: Monique en ik hadden corona
„Ergens iets in mij zegt dat ik het al heb gehad. Want ik ben een tijd ziek geweest, en verkouden en hoofdpijn en eigenlijk alle symptomen die er waren, dus ik denk dat ik het heb gehad”, vertelt André aan het SBS6-programma.
Verkouden is niet eens een symptoom van corona toch?quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-en-ik-hadden-corona
André was verkouden, dus had corona.
Ze missen echt de aandacht die BN'ers.
Dat zijn de echte helden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:42 schreef trein2000 het volgende:
Er is ook nog voorzichtig goed nieuws: https://nos.nl/artikel/23(...)-19-blootgelegd.html
Shownieuws belt hem, hè, niet andersom.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-en-ik-hadden-corona
André was verkouden, dus had corona.
Ze missen echt de aandacht die BN'ers.
Dat vind ik niet schokkend, ik ben vrij goed ingelezen over hoe veiligheidsdiensten werken, maar als die dat in November al roepen dan schat ik dat de eerste cases al een maand of 3 ervoor zijn geweest.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij vindt het schokkend dat een belangrijke Amerikaanse organisatie vroeg in de gaten probeert te houden wat er speelt in de wereld en wat mogelijkerwijs een globaal probleem kan worden?
Dit las ik net ook en zorgt ervoor dat ik me weer eens in dit topic begeef. Stel nou dat dit klopt, hoe lang duurt het dan voordat dit standaard wordt?quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:42 schreef trein2000 het volgende:
Er is ook nog voorzichtig goed nieuws: https://nos.nl/artikel/23(...)-19-blootgelegd.html
Je zou dan een enorme shortcut kunnen nemen door het met medicijnen te bestrijden, maar ik ben geen medicus dus weet niet of hier iets tegen is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dit las ik net ook en zorgt ervoor dat ik me weer eens in dit topic begeef. Stel nou dat dit klopt, hoe lang duurt het dan voordat dit standaard wordt?
Er zijn natuurlijk al meerdere positieve signalen geweest qua vaccin en bestrijding enzo, maar ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat we massaal daarmee aan de slag kunnen.
Het bestaan van dat rapport is formeel ontkent. En als het waar was zouden die whistleblowers (dokters) het ook eerder gemerkt hebben. Lijkt me eerder bedoeld als anti-Chinese propaganda, iemand heeft ABC News een verhaal gegeven dat sowieso niet zou bevestigd worden, en de meeste mensen zullen de ontkenning door het Pentagon negeren. Je kan erop rekenen dat de meesten jaren later zullen herinneren dat het virus in november reeds wijd verspreid was in China.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:52 schreef raptorix het volgende:
Overigens was er ook een privé partij die in januari al zag dat er een nieuw virus in Wuhan ontwikkelde, ben even de naam/link kwijt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:52 schreef raptorix het volgende:
Ik hoop, persoonlijk, dat dit virus een soort van definitieve breuk zal zijn met onze afhankelijkheid van China. Dat land is op zoveel vlakken niet te vertrouwen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat vind ik niet schokkend, ik ben vrij goed ingelezen over hoe veiligheidsdiensten werken, maar als die dat in November al roepen dan schat ik dat de eerste cases al een maand of 3 ervoor zijn geweest.
Op zich al belachelijk dat wij zulke innige banden hebben met een land dat zijn mensen onderdrukt en in strafkampen zet etc.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoop, persoonlijk, dat dit virus een soort van definitieve breuk zal zijn met onze afhankelijkheid van China. Dat land is op zoveel vlakken niet te vertrouwen.
Als ze er echt zo goed bovenop zaten en precies wisten wat er in China speelde had Trump vast eerder maatregelen genomen en het niet zo uit de hand laten lopen. Lijkt me onzin dusquote:Op vrijdag 10 april 2020 21:52 schreef raptorix het volgende:
De club van Gerald Celente toevallig? Die volg ik al jaar of 10 op Twitter, is hun business model en hij zit meestal heel heel heel dicht op het vuur.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Overigens was er ook een privé partij die in januari al zag dat er een nieuw virus in Wuhan ontwikkelde, ben even de naam/link kwijt.
Die organisatie verzamelde allerlei big data en zag al een gigantische toename in ziekenhuisopnames in Wuhan van mensen met een longvirus.
Ook de verspreiding hadden ze vrij snel in de gaten.
Daarnaast waren er ook al aanwijzingen in januari dat (een selecte groep) beleggers bepaalde aandelen deden dumpen omdat de voorspelling was dat er een pandemie aan zat te komen.
Maar die informatie was niet voor de gewone burger beschikbaar.
Ik ben daar al heel lang voorstander van, we zullen eens moeten beseffen dat je niet altijd voor een dubbeltje op eerste rij kunt zitten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoop, persoonlijk, dat dit virus een soort van definitieve breuk zal zijn met onze afhankelijkheid van China. Dat land is op zoveel vlakken niet te vertrouwen.
Klopt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verkouden is niet eens een symptoom van corona toch?
Dat is niet helemaal waar, analisten van veiligheidsdiensten brengen vaak rapport uit naar hun superieuren, echter niet elk rapport word als een directe aanleiding voor een bedreiging gezien. En ja, als het achteraf blijkt te kloppen dan verdwijnt zo een rapport nog wel eens in de prullebak.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:09 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Als ze er echt zo goed bovenop zaten en precies wisten wat er in China speelde had Trump vast eerder maatregelen genomen en het niet zo uit de hand laten lopen. Lijkt me onzin dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |