abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:41:30 #26
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192557674
quote:
Die bedoel je, zeker is het wel geschikt voor medewerkers die in de zorg werken.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192557726
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk. Aan de andere kant kan een manager/directeur ook niet toveren. Zorgen voor voldoende aanbod van PBM's is ook een verantwoordelijkheid van de overheid als je het mij vraagt.
Tja, maar als het om salaris gaat zorgen de managers wel heel goed voor zichzelf.

Personeel moet het altijd met minder doen en dan nu ook nog eens onevenredige risico's accepteren...
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 april 2020 @ 20:51:11 #28
408813 crew  trein2000
pi_192557831
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:44 schreef tstile het volgende:

[..]

Tja, maar als het om salaris gaat zorgen de managers wel heel goed voor zichzelf.

Personeel moet het altijd met minder doen en dan nu ook nog eens onevenredige risico's accepteren...
Ik zie het verband niet? Als je de verpleegkundigen 2x zoveel salaris geeft zijn er morgen meer mondkapjes of wat?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192558384
Vergeet de wijkverpleging niet, die komen met gemiddeld 15 cliënten per dag in aanraking, wassen, douchen, wondverzorging, kousen etc.
Huishouding komen gemiddeld met 7 cliënten per week in aanraking.
Dan hebben we nog de ggz, de kraamverzorging, de gehandicaptenzorg etc , ook die hebben recht op bescherming tijdens hun werkzaamheden waar blijft dat ?
  zaterdag 11 april 2020 @ 02:25:05 #30
490256 Cochenille
luis in de pels
pi_192562283
Ik zit er bijna over te denken om mijn bejaarde demente schoonmoeder maar uit het verpleeghuis te halen.
Daar zijn er nu op elke afdeling besmettingen, meerdere doden, dus het is een kwestie van tijd dat ze ook ziek wordt

Testen, mee naar huis nemen.
mocht ze het dan toch moeten krijgen, dan liever thuis. dat verzorgen moet ook wel lukken, en met hulp van de huisarts geen ondragelijk lijden
wel in de buurt van haar zoon. De enige die ze nog kent, en waar ze altijd vrolijk van wordt. En een vriendelijke omgeving, waar tijd voor haar is.. en ze niet op haar eigen kamer moet blijven, terwijl ze daar altijd overal mocht komen, inc grote binnentuin.

ik ga dit niet impulsief doen, maar toch..
pi_192578994
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 02:25 schreef Cochenille het volgende:
Ik zit er bijna over te denken om mijn bejaarde demente schoonmoeder maar uit het verpleeghuis te halen.
Daar zijn er nu op elke afdeling besmettingen, meerdere doden, dus het is een kwestie van tijd dat ze ook ziek wordt

Testen, mee naar huis nemen.
mocht ze het dan toch moeten krijgen, dan liever thuis. dat verzorgen moet ook wel lukken, en met hulp van de huisarts geen ondragelijk lijden
wel in de buurt van haar zoon. De enige die ze nog kent, en waar ze altijd vrolijk van wordt. En een vriendelijke omgeving, waar tijd voor haar is.. en ze niet op haar eigen kamer moet blijven, terwijl ze daar altijd overal mocht komen, inc grote binnentuin.

ik ga dit niet impulsief doen, maar toch..
Ik geef je groot gelijk. Houd er wel rekening mee dat het niet om een paar weekjes gaat, daarnaast kan ze waarschijnlijk niet meer terug naar het verzorgingshuis. En wat doe je wanneer de zorgzwaarte toe gaat nemen?
pi_192609490
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In dat kader is dit vrij bijzonder...
Sywert twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 19:02:21 Waar verhaal: we geven grote thuiszorgorganisatie beschermende mondkapjes van niveau (je kan er duizenden werknemers wekenlang mee beschermen). Belletje van inspectie: of ze daarmee willen stoppen qua inkopen en spullen van lagere kwaliteit willen gebruiken.

Hoe dan?! https://t.co/ohtpcW5zVy reageer retweet
Dat is al lang aan de gang ze schalen voor verpleeghuiszorg de benodigde PPE steeds verder naar beneden bij. Niet omdat het medisch verantwoord is maar omdat er niet genoeg kapjes zijn. Je ziet mij daar al weken tegen ageren in het zorgpersoneel topic.
Zelfde als dat medewerkers welke thuis twee mensen met koorts thuis hebben liggen gewoon moeten komen werken en zo hele verpleeghuizen besmetten.

Top RIVM :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 14 april 2020 @ 10:38:44 #33
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192609713
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is al lang aan de gang ze schalen voor verpleeghuiszorg de benodigde PPE steeds verder naar beneden bij. Niet omdat het medisch verantwoord is maar omdat er niet genoeg kapjes zijn. Je ziet mij daar al weken tegen ageren in het zorgpersoneel topic.
Zelfde als dat medewerkers welke thuis twee mensen met koorts thuis hebben liggen gewoon moeten komen werken en zo hele verpleeghuizen besmetten.

Top RIVM :') .
Ik snap weinig van dat twitterbericht. Onduidelijk verhaal.
Wie dit leest is gek
pi_192648952
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:
Wat moeten we toch aan met de verpleegtehuizen?
Er is daar flink gefaald! Big time! :Y (Werd net in het 2e kamer debat ook weer aangehaald!)
pi_192679481
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:33 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Er is daar flink gefaald! Big time! :Y (Werd net in het 2e kamer debat ook weer aangehaald!)
quote:
Coronavirus in verpleeghuis van Ruttes moeder
Voor Mark Rutte komt het gevreesde virus ook dichtbij, nu corona is vastgesteld in het Haagse verpleeghuis waar de moeder van de premier woont. Drie van de tientallen bewoners zijn besmet, de moeder van Rutte zou niet een van hen zijn.

De premier zelf wil niet ingaan op vragen hierover, het verpleeghuis in het rustige Benoordenhout bevestigt slechts dat er gistermiddag drie besmettingen zijn vastgesteld. Over de medische toestand van de bewoners wordt niets medegedeeld.
https://www.ad.nl/politie(...)tes-moeder~adc8201b/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192679872
In het verpleeghuis waar mijn schoonmoeder werkt heeft het thuiswerkende management simpelweg verzwegen dat enkele personeelsleden positief getest waren. Omdat de medisch adviseur vond dat iedere medewerker het maar gewoon moest krijgen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192679895
Vergeet ook niet dat zorgpersoneel gewoon wordt geacht door te werken als je verkouden bent, keelpijn hebt, hoest. Alleen als je 38 graden of meer koorts hebt moet je overleggen met je leidinggevende. Bij 37.9 is er niets aan de hand. De rést van Nederland werd geacht thuis te blijven bij hoesten, verkoudheid etc. Alleen het zorgpersoneel juist niet.

Ik vond dit echt vanaf het begin al verbazingwekkend beleid. Ik begrijp waar het vandaan komt wbt werkdruk en zo, maar toch...dat kwetsbare mensen dan besmet raken moet je dan ook voor lief nemen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192680857
Ik zit in de thuiszorg en het is gewoon woest makend, gelukkig zijn nog geen van mijn cliënten besmet maar stel dat dat wel gebeurt komt dat dan door mij of door het boodschappen doen ?.
Aangezien ik de enige ben die 1 keer in de week daar over de vloer komt kan je je misschien wel voorstellen hoe depressief en schuldig voelend dit is. Maar ja je moet doorgaan want je hebt geen koorts terwijl je voor corona geen koorts hoeft te hebben.
pi_192681044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Ik heb gehoord van mijn tante dat sommige verzorgende IG's en verpleegsters ontslag namen zodat ze niet acceptabel vinden dat ze zonder beschermingkleding, mondkapje, handschoenen en muts moeten werken in het verzorgingstehuizen... groot gelijk hebben ze. Dus het ligt duidelijk aan managers/directie voor te zorgen dat de werknemers een veilig werkplek moeten hebben om voor cliënten te zorgen.
Raar verhaal, ook voor Corana tijd waren handhygiene en beschermende hulpmiddelen al een must, dat is niet iets nieuws.

Voor welke zorgspeler werkt ze? Humanitas?
pi_192681048
Wat ik niet snap is dit:

Stel je hebt corona, je hebt 2 dagen koorts en daarna moet je nog een week lang hoesten. In die week na de koorts moet je dus gewoon aan het werk, want geen koorts meer.

Niet vreemd dus dat ouderen met bosjes omvallen, gewoon omdat zorgpersoneel word verplicht om te werken en waarschijnlijk allemaal dat virus mee het verpleeghuis in nemen.

En dat geen bezoek meer ontvangen, dat lijkt mij dus eerder een maatregel om het bezoek niet te besmetten, dan om te zorgen dat ouderen niet ziek worden.
  zaterdag 18 april 2020 @ 10:30:20 #41
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192681061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:29 schreef Sapstengel het volgende:
Wat ik niet snap is dit:

Stel je hebt corona, je hebt 2 dagen koorts en daarna moet je nog een week lang hoesten. In die week na de koorts moet je dus gewoon aan het werk, want geen koorts meer.

Niet vreemd dus dat ouderen met bosjes omvallen, gewoon omdat zorgpersoneel word verplicht om te werken en waarschijnlijk allemaal dat virus mee het verpleeghuis in nemen.

En dat geen bezoek meer ontvangen, dat lijkt mij dus eerder een maatregel om het bezoek niet te besmetten, dan om te zorgen dat ouderen niet ziek worden.
Je mag toch weer werken als je X dagen geen klachten hebt? Hoesten valt wel onder klachten natuurlijk.
pi_192681082
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 08:19 schreef Nielsch het volgende:
In het verpleeghuis waar mijn schoonmoeder werkt heeft het thuiswerkende management simpelweg verzwegen dat enkele personeelsleden positief getest waren. Omdat de medisch adviseur vond dat iedere medewerker het maar gewoon moest krijgen.
Is dat de werkelijke uitleg of heb je dat via, via, via vernomen?
pi_192681093
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Je mag toch weer werken als je X dagen geen klachten hebt? Hoesten valt wel onder klachten natuurlijk.
Zorgpersoneel moet aan het werk zonder koorts heb ik begrepen, want vitale beroepen. Dus als de koorts weg is, moet je weer naar je werk. Ongeacht of je daarnaast nog andere klachten hebt.
pi_192681094
Ik werk tijdelijk in een verpleeghuis.
Beschermingsmaatregelen zijn er voldoende, maar het gebouw is niet echt geschikt voor sluisverpleging, dus daar vallen de gaten. En de bewonersgroep (dementerenden) kun je ook niet uitleggen waarom ze afstand moeten houden.
Net als de thuiszorg (ook werkervaring) wordt er achter de feiten aangelopen. Soms door materiaal gebrek, maar ook door inschattingsfouten van risico’s door het MT.
Het is niet voor niks dat ik nu uithelp in de verpleeghuiszorg, er zitten ontzettend veel collega’s thuis die besmet zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192681120
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:32 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Zorgpersoneel moet aan het werk zonder koorts heb ik begrepen, want vitale beroepen. Dus als de koorts weg is, moet je weer naar je werk.
Dat was toen er te weinig testcapaciteit was. Inmiddels is die er wel.
Als de organisatie het nu goed geregeld heeft (en daar strandt het soms nog op) mag je je laten testen bij één of meer klachten en blijf je thuis als je besmet blijkt te zijn. Dus nu vallen medewerkers bij de bosjes uit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192681346
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:32 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Zorgpersoneel moet aan het werk zonder koorts heb ik begrepen, want vitale beroepen. Dus als de koorts weg is, moet je weer naar je werk. Ongeacht of je daarnaast nog andere klachten hebt.
Gelukkig is dat niet overal zo.
Bij ons is er dagelijks overleg (met management, arts, verpleging en facilitair) over welke patiënten besmet zijn, welke maatregelen er zijn en of die nog voldoen èn of er medewerkers zijn met klachten (dus ook niezen en hoesten) en of er opgenomen kan worden of niet en zo ja, waar.
pi_192681363
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:16 schreef Sorella het volgende:
Ik zit in de thuiszorg en het is gewoon woest makend, gelukkig zijn nog geen van mijn cliënten besmet maar stel dat dat wel gebeurt komt dat dan door mij of door het boodschappen doen ?.
Aangezien ik de enige ben die 1 keer in de week daar over de vloer komt kan je je misschien wel voorstellen hoe depressief en schuldig voelend dit is. Maar ja je moet doorgaan want je hebt geen koorts terwijl je voor corona geen koorts hoeft te hebben.
Ik begrijp je frustraties en zorgen, maar wat is je alternatief?

Kunnen moeilijk de ouderen niet meer verzorgen. Verpleeg- en thuiszorg zal door moeten gaan.

Nu is er kritiek dat zorgpersoneel moet blijven werken, maar als ze niet hadden hoeven werken was er wel weer kritiek geweest dat ouderen gewoon aan hun lot worden overgelaten.
pi_192681597
Ik verwijt het de regering als die niet zoveel hadden bezuinigd op de zorg waren er waarschijnlijk genoeg medewerkers geweest en genoeg beschermingsmiddelen em ic.s. Ik verwijt het de zorgverzekeringen die op de zorg bezuinigen door zo min mogelijk uit te betalen en voor het verdien model gaan in plaats van het menselijk model, ik verwijt het de zorgbedrijven die de medewerkers behandelen als zoals ik het voel oud vuil en er zullen ook veel goede zorgbedrijven zijn maar met name in de thuiszorg huishouding is het huilen met de pet op want je bent maar een ordinaire schoonmaakster en toch verwachten ze van je dat je je werk doet terwijl je misschien wel besmet bent.
Ik ben gefrustreerd en als ik mij al zo voel met mijn 5 cliënten hoe zullen de wijkverpleegkundigen zich dan voelen, de ggz, de verpleeghuis medewerkers, de kraam en jeugdverzorgers etc.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sorella op 18-04-2020 11:50:48 ]
pi_192681744
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192691176
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)smet-met-corona.html

Het bezoekverbod in de gezondheidszorg is een van de meest gruwelijke en zware maatregelen uit het pakket. Met dit onderzoek komt die wat mij betreft in een ander daglicht te staan. Hoe veel zin heeft dit nog als het personeel in grote getallen besmet blijkt?

Wat moeten we toch aan met de verpleegtehuizen? Ik zou er voor willen pleiten om toch weer mondjesmaat bezoek toe te staan, het buitenhouden van het virus heeft immers gefaald,. Ik denk dan bijvoorbeeld aan 1 vaste bezoeker per client die alleen mag komen als hij geen klachten heeft.
Denk niet dat ze graag pottenkijkers nu in de instellingen hebben. Ik heb schijnende verhalen gehoord van mensen die nu in een verpleeghuis werken. Met goed fatsoen laat je je hond daar niet achter.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')