https://nos.nl/nieuwsuur/(...)smet-met-corona.htmlquote:Grofweg 25 procent van het verpleeghuispersoneel in de regio Nijmegen is besmet met het coronavirus. Dat blijkt uit onderzoek van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis. In een kleine zorglocatie waren zelfs negen van de dertien medewerkers ziek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wil het personeel dat wel? Ik kan me voorstellen dat die daar geen zin in hebben.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Wellicht een idee om personeel (na uitvoerig te zijn getest) samen met de ouderen in quarantaine te plaatsen. Dan kun je na een aantal weken dit personeel door een verse (en ook weer geteste) ploeg laten aflossen.
Dat kan ik me ook goed voorstellen, maar het zal hen nu ook wel pijn doen dat ze het virus (en de dood) daar verspreiden. Vergelijk het met offshore werken; die mensen hebben een 3 weken werk / 3 weken vrij schema.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wil het personeel dat wel? Ik kan me voorstellen dat die daar geen zin in hebben.
En wat verdienen die? Ietsjes meer dan de verzorgende IG in het plaatselijke bejaardentehuis gok ik. Dus dan moet je het alweer af gaan kopen. Dat is een mogelijkheid. Maar kost wel klauwen vol geld.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat kan ik me ook goed voorstellen, maar het zal hen nu ook wel pijn doen dat ze het virus (en de dood) daar verspreiden. Vergelijk het met offshore werken; die mensen hebben een 3 weken werk / 3 weken vrij schema.
Opzich best een goed idee maar waar laat je al dat personeel? Waar moeten ze slapen en ontspannen. Als ik bij onze locaties kijk dan is dat eigenlijk geen doen. Of je zou inderdaad grote slaapzalen ofzo moeten maken maar dan is 3 weken wel lang.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Wellicht een idee om personeel (na uitvoerig te zijn getest) samen met de ouderen in quarantaine te plaatsen. Dan kun je na een aantal weken dit personeel door een verse (en ook weer geteste) ploeg laten aflossen.
Met de maatregel van gezinsquarantaine zou dat heel beperkt moeten zijn. Bovendien denk ik dat zolang we geen totale lockdown hebben (en zelfs in ziekenhuizen bezoek toestaan) we als maatschappij dit risico aanvaard hebben en zie ik niet waarom dat voor ouderenzorginstellingen anders zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:48 schreef kwiwi het volgende:
Als je bezoek gaat toelaten heb je grote kans dat de medewerkers het bezoek besmetten en die nemen het vervolgens weer mee naar huis, naar het werk etc. en kunnen dan alsnog hun familielid niet meer bezoeken. Dan komt er een ander familielid in plaats daarvan en hetzelfde riedeltje..
Je hebt gelijk, voor de ouderen in het verpleegtehuis maakt het waarschijnlijk weinig uit. Maar je verspreidt het virus wel weer meer als je bezoek gaat toelaten.
Ja je hebt gelijk. Aan de andere kant kan een manager/directeur ook niet toveren. Zorgen voor voldoende aanbod van PBM's is ook een verantwoordelijkheid van de overheid als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Ik heb gehoord van mijn tante dat sommige verzorgende IG's en verpleegsters ontslag namen zodat ze niet acceptabel vinden dat ze zonder beschermingkleding, mondkapje, handschoenen en muts moeten werken in het verzorgingstehuizen... groot gelijk hebben ze. Dus het ligt duidelijk aan managers/directie voor te zorgen dat de werknemers een veilig werkplek moeten hebben om voor cliënten te zorgen.
Is bezoek in ziekenhuizen nog wel toegestaan? In Zuyderland bijvoorbeeld niet.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met de maatregel van gezinsquarantaine zou dat heel beperkt moeten zijn. Bovendien denk ik dat zolang we geen totale lockdown hebben (en zelfs in ziekenhuizen bezoek toestaan) we als maatschappij dit risico aanvaard hebben en zie ik niet waarom dat voor ouderenzorginstellingen anders zou moeten zijn.
precies, maar het is ook verantwoordelijk van ministers de Jonge en van Rijn...quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. Aan de andere kant kan een manager/directeur ook niet toveren. Zorgen voor voldoende aanbod van PBM's is ook een verantwoordelijkheid van de overheid als je het mij vraagt.
Verschilt per ziekenhuis. Het plaatselijke ziekenhuis hier wel: https://www.zgt.nl/patien(...)e-weten/coronavirus/quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is bezoek in ziekenhuizen nog wel toegestaan? In Zuyderland bijvoorbeeld niet.
In dat kader is dit vrij bijzonder...quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:55 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
precies, maar het is ook verantwoordelijk van ministers de Jonge en van Rijn...
twitter:Sywert twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 19:02:21Waar verhaal: we geven grote thuiszorgorganisatie beschermende mondkapjes van niveau (je kan er duizenden werknemers wekenlang mee beschermen). Belletje van inspectie: of ze daarmee willen stoppen qua inkopen en spullen van lagere kwaliteit willen gebruiken.
Hoe dan?! https://t.co/ohtpcW5zVy reageer retweet
Mondkapjes van lagere kwaliteit is absurd, dan krijg je hierdoor ook sneller virus binnen in jouw lijf als verzorger!quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In dat kader is dit vrij bijzonder...twitter:Sywert twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 19:02:21Waar verhaal: we geven grote thuiszorgorganisatie beschermende mondkapjes van niveau (je kan er duizenden werknemers wekenlang mee beschermen). Belletje van inspectie: of ze daarmee willen stoppen qua inkopen en spullen van lagere kwaliteit willen gebruiken.
In de organisatie waar ik werk idem dito. De 3M kwaliteits mondneusmaskers mogen ze niet meer gebruiken, die worden naar de ziekenhuizen gestuurd.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In dat kader is dit vrij bijzonder...twitter:Sywert twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 19:02:21Waar verhaal: we geven grote thuiszorgorganisatie beschermende mondkapjes van niveau (je kan er duizenden werknemers wekenlang mee beschermen). Belletje van inspectie: of ze daarmee willen stoppen qua inkopen en spullen van lagere kwaliteit willen gebruiken.
Dat accepteer je toch niet. Zowel als organisatie als als personeel.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:20 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
In de organisatie waar ik werk idem dito. De 3M kwaliteits mondneusmaskers mogen ze niet meer gebruiken, die worden naar de ziekenhuizen gestuurd.
3M mondkapjes zijn echter bedoeld voor fabrieksdoeleinden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat accepteer je toch niet. Zowel als organisatie als als personeel.
Ook gezondheidszorg volgens hun eigen website.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
3M mondkapjes zijn echter bedoeld voor fabrieksdoeleinden.
Dat betwijfel ik, maar chirurgisch/medisch mondkapjes zijn wel anders dan die 3M fabrikantsmondkapje.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook gezondheidszorg volgens hun eigen website.
https://www.3mnederland.n(...)ct=3293786499&rt=rudquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, maar chirurgisch/medisch mondkapjes zijn wel anders dan die 3M fabrikantsmondkapje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |