abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport dinsdag 9 maart 2021 @ 14:30:45 #76
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198410572
Ik denk dat Japan niet een van de gunstigste landen is om de spelen nu te houden, maar verhuizen gaat niet lukken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 9 maart 2021 @ 14:32:12 #77
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198410589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 14:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ben er inmiddels ook wel lang aan gewend moet ik zeggen :@
Ik ook, went te snel eigenlijk.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_198471508
quote:
Atleten zullen niet meteen uitgesloten worden van Olympische Spelen na positieve coronatest

Olympiërs zullen in Tokio niet meteen worden uitgesloten na een eerste positieve coronatest , zoals onder meer Eline Berings onlangs overkwam op het EK zaalatletiek. Dat zal waarschijnlijk wel tot nog meer tests leiden.

22 februari: negatieve PCR-test; 26 februari: negatieve PCR-test; 1 maart: negatieve PCR-test; 2 maart: negatieve sneltest; 6 maart: reeksen 60m horden en positieve PCR-test; 7 maart: negatieve sneltest en twee negatieve PCR-tests. Eline Berings miste de halve finales van het EK zaalatletiek, terwijl ze – zo bleek uit tests waarvan het resultaat pas na de halve finales bekend was – had kunnen lopen. De Europese atletiekbond kwam inmiddels met een uitleg. “Volgens de Poolse overheid moest ze meteen in isolatie. Normaal moest ze dan twee negatieve PCR-tests met een interval van 24 uur ondergaan. Op onze vraag hebben we zo snel mogelijk die twee PCR-tests uitgevoerd, zodat ze met de delegatie kon terugreizen.” De halve finales en haar EK waren dan wel al voorbij. Berings: “Ik hoop dat dat niemand meer overkomt en dat er een oplossing komt voor zulke situaties.”

Want wat als dat op de Olympische Spelen van Tokio gebeurt, het belangrijkste sportevenement ter wereld? Eén positieve test en Olympic Games Over? Zo ziet het er niet naar uit. Om te voorkomen dat atleten die valspositief zijn ten onrechte worden uitgesloten van de Spelen, ligt een scenario klaar om mogelijk enkel atleten te weren die niet één maar een nog te bepalen aantal keer positief testen. Kortom, dat één positieve test niet meteen het einde van de Spelen betekent.

Chinese vaccins

Om alles praktisch georganiseerd te krijgen – als de testen niet zijn uitgevoerd voordat de atleet zijn competitie plaatsvindt, heeft het geen zin –, moet er voldoende worden getest. De nieuwe voorzitster van het Japanse organisatiecomité, Seiko Hashimoto, laat uitschijnen dat het aantal tests voor atleten kan worden opgedreven. Op dit ogenblik is voorzien dat elke atleet minimaal om de vier dagen wordt getest. In de volgende versie van de zogeheten playbooks, met de spelregels voor coronaproof Spelen, zullen sport per sport de scenario’s worden uitgetekend.

Nog dit: China biedt officieel vaccins aan deelnemers aan voor zowel Tokio 2021 als de Winterspelen van Peking 2022. Het Internationaal Olympisch Comité wil betalen. Johan Bellemans, hoofdarts van Team Belgium: “Voor ons verandert dat niet zoveel, we moeten nog altijd via de overheid passeren. Wij wachten tot het aan ons is.” De Belgische olympiërs hebben geen prioriteit bij de vaccinering. Bovendien moet het Chinese vaccin in België nog worden goedgekeurd.
pi_198602040
twitter
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 6 april 2021 @ 06:38:07 #80
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 april 2021 @ 07:01:21 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198875087
Dat is niet leuk :{

OmGOD -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport dinsdag 6 april 2021 @ 08:35:51 #82
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198875503
Erg teleurstellend.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 13 april 2021 @ 16:14:36 #83
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198988298
quote:
Nederlandse olympiërs krijgen vaccinatievoorrang

DEN HAAG - Olympische sporters krijgen voorrang in het Nederlandse vaccinatieprogramma. Dat bevestigen bronnen bij het ministerie van Volksgezondheid. Behalve de olympiërs zal er nog een enkele andere groep voorrang krijgen bij een prik tegen het coronavirus.

Geen voorrang jeugdzorgmedewerkers
Onder de groepen die voorrang krijgen, zitten ook afvallers. Zo zouden aanvankelijk de 30.000 medewerkers in de jeugdzorg voorrang krijgen op de groep 18 tot 60 jaar. Omdat er dit kwartaal 16,7 miljoen vaccins worden geleverd, is besloten de jeugdzorgmedewerkers geen voorrang meer te geven. Hoe meer groepen immers voorrang krijgen, hoe ingewikkelder het prikplan en hoe langer het duurt voordat groepsimmuniteit is bereikt. Waarom wel Olympische sporters wél voorrang krijgen, zullen zorgministers De Jonge en Van Ark motiveren in een brief die vermoedelijk in de nacht van dinsdag op woensdag naar de Tweede Kamer gaat.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-vaccinatievoorrang
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_198996672
Wat n flauwekul dat sporters voorrang moeten krijgen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Sport woensdag 14 april 2021 @ 08:34:30 #85
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198997080
Wat staat Nederland hoog op de VMT zeg. Is dat niet wat overdreven?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 april 2021 @ 08:38:32 #86
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198997111
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 08:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat staat Nederland hoog op de VMT zeg. Is dat niet wat overdreven?
Welke landen zouden met welke sporters en teams dan hoger moeten staan? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 14 april 2021 @ 08:40:34 #87
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198997125
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 08:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Welke landen zouden met welke sporters en teams dan hoger moeten staan? :P
Nouja ze hebben vast gelijk, maar ik vind het vooral in totaal aantal medaljes erg veel - ik weet zelf niet echt waar Nederland in 5 jaar zo enorm gegroeid is behalve misschien wat meer zekerheid op plakken in de atletiek en volgens mij baanwielrennen en zeilen.

Dat die Jappen ineens op 40 miljoen goud staan in de VMT vind ik ook bizar, maar dat land volg ik nog minder goed dus ik weet niet zo goed hoe dat dan ineens kan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 april 2021 @ 08:44:12 #88
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198997153
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 08:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nouja ze hebben vast gelijk, maar ik vind het vooral in totaal aantal medaljes erg veel - ik weet zelf niet echt waar Nederland in 5 jaar zo enorm gegroeid is behalve misschien wat meer zekerheid op plakken in de atletiek en volgens mij baanwielrennen en zeilen.

Dat die Jappen ineens op 40 miljoen goud staan in de VMT vind ik ook bizar, maar dat land volg ik nog minder goed dus ik weet niet zo goed hoe dat dan ineens kan.
Waar staat die VMT eigenlijk? Ik ben wel benieuwd wie ze welke medailles toedichten. En Japan, tja, thuisvoordeel is een klassiek ding natuurlijk. Zeker als je een jaar extra hebt gehad :9

Niet teveel naar vorige Spelen kijken ook, dat zegt in elk geval veel minder dan de resultaten van de afgelopen paar jaar. Zo heeft Japan op het moment op achttien olympische onderdelen de wereldtitel in handen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 14 april 2021 @ 08:51:50 #89
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198997221
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 08:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waar staat die VMT eigenlijk? Ik ben wel benieuwd wie ze welke medailles toedichten. En Japan, tja, thuisvoordeel is een klassiek ding natuurlijk. Zeker als je een jaar extra hebt gehad :9

Niet teveel naar vorige Spelen kijken ook, dat zegt in elk geval veel minder dan de resultaten van de afgelopen paar jaar. Zo heeft Japan op het moment op achttien olympische onderdelen de wereldtitel in handen.
https://www.gracenote.com/virtual-medal-table/

Hier staat een gedeelte, maar de volledige tabel kon ik zo snel niet vinden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 14 april 2021 @ 08:52:00 #90
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198997222
https://www.gracenote.com/virtual-medal-table/

Japan staat hier op liefst 34 gouden medailles. Nederland nog best hoog met 16.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 april 2021 @ 09:07:56 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198997347
Vooral Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland worden dus een stuk lager ingeschat dan wat ze op het moment aan wereldkampioenen hebben. Volgens de VMT komen ze op in totaal 31 keer goud uit, terwijl ze bij elkaar op 47 onderdelen de regerend wereldkampioen hebben.

Overigens staat Japan op 59 medailles, wat opvallend genoeg exact overeenkomt met het aantal 'regerende' medailles dat ze op dit moment op WK's hebben op alle olympisch onderdelen.

Wel erg matig dat je niet (meer?) door kunt klikken..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 14 april 2021 @ 09:13:28 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198997388
5x goud met zeilen las ik. Verder Hassan, hockeyvrouwen, BMX (2×).

Voor het overige goud is er nog baanwielrennen (2×) en vrouwenwielrennen (2×). Dat maakt nog steeds geen 16 natuurlijk.

Maar je kunt wel doortellen. Op de atletiekbaan zijn er nog wel 4 onderdelen met medaillekansen, bij judo vast wel wat, open water zwemmen met Sharon, mountainbiken, elke vrouwenteamsport.

De vorige OS haalde Nederland met goede prognoses uiteindelijk weinig medailles, maar dat scenario hoeft zich niet te herhalen. De plakken moeten immers nog verdeeld worden.

[ Bericht 91% gewijzigd door VoMy op 14-04-2021 09:23:47 ]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 april 2021 @ 09:13:51 #93
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198997395
Ook leuk: Turkije op 26 medailles, terwijl ze er op WK's op olympische onderdelen op het moment dertien hebben. Hongarije op 28 tegenover 17, India op vier keer goud tegenover één regerend wereldkampioen
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_198997488
Zeilen, roeien, zwemmen en atletiek lijkt allemaal een stuk positiever dan 4 jaar geleden, en daar zijn natuurlijk wel een sloot medailles in te winnen.
  woensdag 14 april 2021 @ 09:39:27 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198997640
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:24 schreef Remco het volgende:
Zeilen, roeien, zwemmen en atletiek lijkt allemaal een stuk positiever dan 4 jaar geleden, en daar zijn natuurlijk wel een sloot medailles in te winnen.
Lekker harken in de elitaire nichesporten. Nu nog wat paarden- en golfmedailles en de Moët kan ontkurkt worden.
  Redactie Sport woensdag 14 april 2021 @ 09:43:34 #96
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198997686
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lekker harken in de elitaire nichesporten. Nu nog wat paarden- en golfmedailles en de Moët kan ontkurkt worden.
Erg elitaire nichesport dat atletiek.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 14 april 2021 @ 09:47:56 #97
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198997727
16 goud? :o

Volgens mij denken ze dat onze Mathieu alle (baan)wielrenonderdelen meedoet en goud pakt. _O-
  Redactie Sport woensdag 14 april 2021 @ 09:49:18 #98
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198997746
Maar even, wie gaan er dan 16 goud halen? @heywoodu

Ik zou wel een lijstje willen zien van de 16 sporters/teams die als favoriet worden gezien. Want ik kom daar nooit zo heel ver mee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 14 april 2021 @ 09:52:17 #99
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198997774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:13 schreef heywoodu het volgende:
Ook leuk: Turkije op 26 medailles, terwijl ze er op WK's op olympische onderdelen op het moment dertien hebben. Hongarije op 28 tegenover 17, India op vier keer goud tegenover één regerend wereldkampioen
En hoeveel ervan zijn voor import-Turken?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_198997820
Had Sports Illustrated niet altijd een prognose lijst met namen bij de medailles?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')