Niet veel anders dan Auschwitz tochquote:Op vrijdag 10 april 2020 00:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gisteren nog Sobibor gekeken, dat was ook wel een bijzonder kamp.
Is Chinees een rasquote:Op vrijdag 10 april 2020 00:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Mensen zijn nu eenmaal racistisch, en dat wordt in crisistijden nog erger.
Niet zo gek allemaal.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 00:21 schreef Fok-it het volgende:
Vind de discriminatie van westerse chinezen nu op dit moment dan wel weer erg tergendMis je toch ook een paar koppelingen in je bovenkamer als je die gaat blamen voor wat ze in China vreten
https://youtu.be/1Huvsx6tNos[quote]quote:Op vrijdag 10 april 2020 00:21 schreef Fok-it het volgende:
Vind de discriminatie van westerse chinezen nu op dit moment dan wel weer erg tergendMis je toch ook een paar koppelingen in je bovenkamer als je die gaat blamen voor wat ze in China vreten
Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2547536/3/100#p192546886]vrijdag 10 april 2020 00:21[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/319979]Fok-it[/url] het volgende:
Je weet dondersgoed wat er met 'racistisch' wordt bedoeld. Het is niet zo dat we de Neanderthalers de schuld kunnen geven.quote:
Nee die zijn doodquote:Op vrijdag 10 april 2020 00:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed wat er met 'racistisch' wordt bedoeld. Het is niet zo dat we de Neanderthalers de schuld kunnen geven.
Dat was hier in december al bekend.quote:Op vrijdag 10 april 2020 00:24 schreef JanCees het volgende:
Als die gele apen in januari al gezegd hadden dat er een nieuw virus was hadden we geen pandemie gehad
Chinees, kom eens hierquote:
Wat dan?quote:
Succes nog laatste dagje maatquote:Op vrijdag 10 april 2020 00:26 schreef JanCees het volgende:
Welterusten he
Zoals gezegd morgen weer hard werken voor m'n coronacenten
Mzzl
Op de dag van aankomst meteen de joodse vrouwen en kinderen vergassen ipv ze eerst nog een tijdje in het kamp houden, en tijdens dronken feestjes random Joden doodknallen of gebruiken als paardquote:
Hm ja, dat klinkt wel anders dan in Auschwitz ja. Daar zaten sommige gewoon al jaren en waren sommige ook dusdanig `opgeklommen' dat ze eigenlijk al wisten niet zoveel te vrezen te hebben als ze het maar uithielden tot de oorlog voorbij wasquote:Op vrijdag 10 april 2020 00:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Op de dag van aankomst meteen de joodse vrouwen en kinderen vergassen ipv ze eerst nog een tijdje in het kamp houden, en tijdens dronken feestjes random Joden doodknallen of gebruiken als paardook elke dag willekeurig gekozen Joden afknallen als ze zich verzamelden.
Al zal dat best ook in andere kampen zo zijn gedaan, maar in die teksten na afloop van de film stond dat Sobibor wel een van de ergste was.
Vooral hoe makkelijk het is voor mensen om andere mensen als totaal minderwaardig te zienquote:Op vrijdag 10 april 2020 00:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hm ja, dat klinkt wel anders dan in Auschwitz ja. Daar zaten sommige gewoon al jaren en waren sommige ook dusdanig `opgeklommen' dat ze eigenlijk al wisten niet zoveel te vrezen te hebben als ze het maar uithielden tot de oorlog voorbij was
Blijft bizar klinken. De banaliteit van het kwaad
Nou ja, dat is dus een interessante vraag. Ik geloof niet dat die mensen allemaal puur kwaad waren, meer dat ze gewoon deden wat hen gevraagd werd.quote:Op vrijdag 10 april 2020 00:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vooral hoe makkelijk het is voor mensen om andere mensen als totaal minderwaardig te zien![]()
Hoe fucked up mensen raken met macht, die misschien daarvoor gewoon hele normale vriendelijke mensen konden zijn. Ik vraag me soms af hoe ik was geweest in die tijd.
Nee natuurlijk is het geen puur kwaad, het haalt vooral het slechtste naar boven wat alle mensen hebben.quote:Op vrijdag 10 april 2020 00:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus een interessante vraag. Ik geloof niet dat die mensen allemaal puur kwaad waren, meer dat ze gewoon deden wat hen gevraagd werd.
HersenspoelingGenot.quote:Op vrijdag 10 april 2020 00:47 schreef Fok-it het volgende:
Duizenden simpele arbeiders waren geen geboren moordmachines alleen omdat ze kamp-medewerker waren in de oorlog
Mwah, dat weet ik niet, niet op die manierquote:Op vrijdag 10 april 2020 00:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk is het geen puur kwaad, het haalt vooral het slechtste naar boven wat alle mensen hebben.
Daarom zal het best nog een aantal keer gebeuren in de toekomst.
Nee joh, mensen zijn altijd heel erg beinvloedbaar.quote:Op vrijdag 10 april 2020 00:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah, dat weet ik niet, niet op die manier
Mensen dachten toen ook anders dan nu he. Waren misschien ook meer beinvloedbaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |