abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 9 april 2020 @ 13:47:24 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192533040
quote:
‘Met hyperloop binnen half uur van Amsterdam naar Brussel’

De komst van een soort snelle magneetzweeftrein kan de reistijd tussen Amsterdam en steden als Duisburg, Düsseldorf of Brussel verkorten tot minder dan dertig minuten.



Dat staat in een verkennend onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de provincie Noord-Holland.

Deze zogenoemde hyperloop, een magneetzweeftrein in een luchtdrukbuis, kan mensen en goederen met een zeer hoge snelheid tot wel 1000 kilometer per uur vervoeren. Het concept is in 2012 geïntroduceerd door Tesla-topman Elon Musk en sinds 2016 verder ontwikkeld door het Nederlandse Hardt Hyperloop. Het bedrijf uit Delft kreeg eind vorig jaar nog een miljoeneninjectie.

Veelbelovend
“We weten dat mensen bereid zijn om voor hun werk van deur tot deur maximaal één uur te reizen”, zegt gedeputeerde Jeroen Olthof (mobiliteit en bereikbaarheid).

“Met zo’n supersnelle hyperloop wordt het ineens mogelijk om binnen die tijd veel grotere woon-werkafstanden af te leggen. Dat klinkt veelbelovend. Daarom gaan we overleggen met andere overheden en partijen om dit onderzoek verder te brengen.”

https://www.parool.nl/ams(...)ar-brussel~b7ebee19/
quote:
’We maken werk van hyperloop-idee Amsterdam’

HAARLEM - De komst van een soort snelle magneetzweeftrein kan de reistijd tussen Amsterdam en steden als Duisburg, Düsseldorf of Brussel verkorten tot minder dan dertig minuten. Dat staat in een verkennend onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de provincie Noord-Holland.



Deze zogenoemde hyperloop, een magneetzweeftrein in een luchtdrukbuis, kan mensen en goederen met een zeer hoge snelheid tot wel 1000 kilometer per uur vervoeren. Het concept is in 2012 geïntroduceerd door Tesla-topman Elon Musk en sinds 2016 verder ontwikkeld door het Nederlandse Hardt Hyperloop.

„We weten dat mensen bereid zijn om voor hun werk van deur tot deur maximaal één uur te reizen”, zegt gedeputeerde Jeroen Olthof (mobiliteit en bereikbaarheid). „Met zo’n supersnelle hyperloop wordt het ineens mogelijk om binnen die tijd veel grotere woon-werkafstanden af te leggen. Dat klinkt veelbelovend. Daarom gaan we overleggen met andere overheden en partijen om dit onderzoek verder te brengen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)rloop-idee-amsterdam
Wow vet!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D Elon Musk _O_ _O_ _O_ _O_ Ik heb toevallig vandaag mn hyperloop shirt van SpaceX aan *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  PR/Manusje van alles donderdag 9 april 2020 @ 13:49:32 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192533071
Wie wil er nou naar Brussel :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 9 april 2020 @ 13:51:58 #3
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192533104
Als je deze ontwikkeling ziet, zou je binnen elk continentaal gebied allerlei regio's supersnel met elkaar kunnen verbinden.
Met deze snelheden zit je binnen 4 uur vanuit Amsterdam in Barcelona.

Het is milieuvriendelijk, super snel en kan redelijk in het centrum van een stad een station hebben.

Dus alle continentale vluchten zijn in principe overbodig!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  PR/Manusje van alles donderdag 9 april 2020 @ 13:56:46 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192533176
Jaar na jaar hoor je dit soort nieuwsberichten. IN 2 uur naar de maan?!11einzezeiwei maar ze zijn blijkbaar nog geen stap verder.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 9 april 2020 @ 13:59:56 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192533234
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:51 schreef nils7 het volgende:
Als je deze ontwikkeling ziet, zou je binnen elk continentaal gebied allerlei regio's supersnel met elkaar kunnen verbinden.
Met deze snelheden zit je binnen 4 uur vanuit Amsterdam in Barcelona.

Het is milieuvriendelijk, super snel en kan redelijk in het centrum van een stad een station hebben.

Dus alle continentale vluchten zijn in principe overbodig!
En voor intercontinentale vluchten kunnen we dan Starship gebruiken :D Met goede aansluiting op de hyperloop. Voor de earth to earth vluchten is overigens geen Super Heavy booster (zoals in t filmpje) nodig zei Elon Musk laatst

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192533261
Hyperloop is het zoveelste luchtkasteel, groot wow-effect maar totaal onhaalbaar, zowel technisch als financieel. Even een buis vaccuum pompen, lekker veilig als er wat gebeurt of als de boel implodeert. Hoeveel gaat zo'n buis naar Brussel kosten? Moet wel ingegraven worden want niemand wil die witte buis in zijn achtertuin.
pi_192533393
Hebben we al een HSL naar Brussel?

En wie gaat er die miljard in investeren?

Kan ik ook in Rotterdam of Antwerpen in/uitstappen.

Kan ik naar Parijs of Londen zonder overstappen?
.
pi_192533543
Universeel systeem in heel West-Europa _O_ ik zeg doen.
pi_192534002
Van de ene kutstad naar de andere.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:50:26 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192534041
Kan een virus zich nog sneller verspreiden. :'( :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:51:16 #11
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192534063
Doe dit voor vracht, dan hou je de schadeclaims beperkt en is de snelweg weer vrij om gas te geven.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192534116
Ik hoor dit al jaren en kan niet meer enthousiast zijn tot er iemand daadwerkelijk een contract tekent.
-nee-
  donderdag 9 april 2020 @ 15:17:51 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192534847
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wie wil er nou naar Brussel :')
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:48 schreef Cockwhale het volgende:
Van de ene kutstad naar de andere.
Haha wat moet je daar....
pi_192534872
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik wil een Hyperloop naar Mars *O*
Nou dát zou pas wat zijn!
  donderdag 9 april 2020 @ 15:40:02 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192535179
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:01 schreef Jemoederniet het volgende:
Hyperloop is het zoveelste luchtkasteel, groot wow-effect maar totaal onhaalbaar, zowel technisch als financieel. Even een buis vaccuum pompen, lekker veilig als er wat gebeurt of als de boel implodeert. Hoeveel gaat zo'n buis naar Brussel kosten? Moet wel ingegraven worden want niemand wil die witte buis in zijn achtertuin.
Hoeft niet 100% vacuum te zijn. Bij lange na niet. Dat is dus niet zo'n probleem.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192536654
Probleem is de miljardeninvestering in aanleg. Daarna moet iedereen verdienen aan de exploitatie, dus een ticket wordt peperduur. Terwijl vliegen voor de helft kan.

Denk dat een electrisch vliegtuig nog eerder van de grond komt.
.
pi_192536848
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:35 schreef Fer het volgende:
Probleem is de miljardeninvestering in aanleg. Daarna moet iedereen verdienen aan de exploitatie, dus een ticket wordt peperduur. Terwijl vliegen voor de helft kan.

Denk dat een electrisch vliegtuig nog eerder van de grond komt.
Als je het eenmaal hebt heb je geen brondstofkosten en geen vervuiling meer.
pi_192536971
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:10 schreef Fer het volgende:
Hebben we al een HSL naar Brussel?

En wie gaat er die miljard in investeren?

Kan ik ook in Rotterdam of Antwerpen in/uitstappen.

Kan ik naar Parijs of Londen zonder overstappen?
Nu reist er toch niemand per trein, dus dit is hét uitgelezen moment om álle treinsporen in Europa in één keer te vervangen door van die buizen!
En ja, dus ook een speciale buis van Amsterdam Centraal naar Muiderpoort! Gat in de markt!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:53:44 #20
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192537009
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wie wil er nou naar Brussel :')
Gewoon met een keppeltje op , gezellig door Molenbeek lopen
Ik ben inmiddels overleden
pi_192537087
Veiligheid is natuurlijk ook een beetje een gek onderwerp als we decennia lang bereid zijn metalen hulzen vol te laden met mensen en kerosine om ze over de atlantische oceaan te sturen. Mensen klagen in een vliegtuig ook eerder over een storende tv of huilende baby dan over een klaptafel die niet inklapt. De risico’s van de hyperloop zullen ook gewoon maximaal teruggedrongen worden tot een acceptabel niveau.

Het is de haalbaarheid waar ik vraagtekens bij heb, de bereidheid van regeringen om nieuwe stappen te zetten. Eerst zien, dan geloven.
-nee-
pi_192538869
Is deze subsidie scam nog steeds niet dood? De trein is superieur op alle fronten. Goedkoper, sneller, veiliger en er is al infrastructuur en zelfs dat is bij ieder project weer een uitdaging.
  donderdag 9 april 2020 @ 18:26:13 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192539106
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wie wil er nou naar Brussel :')
Dat dus , de meest vervloekte stad van Rutopa

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:48 schreef Cockwhale het volgende:
Van de ene kutstad naar de andere.
Dat dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 9 april 2020 @ 18:27:48 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192539132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Is deze subsidie scam nog steeds niet dood? De trein is superieur op alle fronten. Goedkoper, sneller, veiliger en er is al infrastructuur en zelfs dat is bij ieder project weer een uitdaging.
Dat gaat in Europa niet meer gebeuren, kune niet eens een HSL naar Almere . Lelystad aanleggen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2020 19:19:28 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192539161
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat gaat in Europa niet meer gebeuren, kune niet eens een HSL naar Groningen aanleggen
Het maximale wat uit deze hyperloop gaat komen is een of twee mini projectjes die draaien op belastinggeld. Er is precies 0 kans dat 2 wereldsteden met elkaar verbonden gaan worden met zo'n ding in deze eeuw.
pi_192539391
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het maximale wat uit deze hyperloop gaat komen is een of twee mini projectjes die draaien op belastinggeld. Er is precies 0 kans dat 2 wereldsteden met elkaar verbonden gaan worden met zo'n ding in deze eeuw.
I'll take those odds!
  donderdag 9 april 2020 @ 18:45:09 #27
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_192539452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik wil een Hyperloop naar Mars *O*
Da's een hyperbool.
pi_192540282
quote:
6s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:42 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

I'll take those odds!
Ben jij toevallig ambtenaar of politicus?
pi_192540304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ben jij toevallig ambtenaar of politicus?
Nee, maar ik had het zo kunnen zijn :P dus goed dat je het vraagt. Shoutout naar Lubach, maar ik ben ook serieus :D
pi_192540385
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:17 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Nee, maar ik had het zo kunnen zijn :P dus goed dat je het vraagt. Shoutout naar Lubach, maar ik ben ook serieus :D
Ik kan gewoon niet geloven dat normale mensen, die er geen geld mee verdienen, in dit project van Musk geloven.
pi_192540454
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik kan gewoon niet geloven dat normale mensen, die er geen geld mee verdienen, in dit project van Musk geloven.
Ik geloof in Musk, omdat ik in Tusk geloof. En in Rick & Morty.
pi_192544103
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:10 schreef Fer het volgende:

Kan ik ook in Rotterdam of Antwerpen in/uitstappen.

Kan ik naar Parijs of Londen zonder overstappen?
:')
pi_192544186
Die Elon Musk heeft mijn idee gejat


W&T / Door vacuum gezogen tunnels reizen
pi_192544483
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:45 schreef polderturk het volgende:
Die Elon Musk heeft mijn idee gejat

W&T / Door vacuum gezogen tunnels reizen
Denk ik niet, je was zelf een beetje aan de late kant met je idee. In 1799 heeft George Medhurst er al een patent op aangevraagd en ook verkregen. Het feit dat het idee ook meer dan twee eeuwen later nog altijd niet is gerealiseerd geeft wel te denken. Het enthousiasme van TS is dus op zijn minst voorbarig te noemen.
pi_192544511
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wie wil er nou naar Brussel :')
Ik!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 9 april 2020 @ 22:02:15 #36
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192544563
Nice.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 9 april 2020 @ 22:04:18 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192544605
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:58 schreef Riparius het volgende:

[..]

Denk ik niet, je was zelf een beetje aan de late kant met je idee. In 1799 heeft George Medhurst er al een patent op aangevraagd en ook verkregen. Het feit dat het idee ook meer dan twee eeuwen later nog altijd niet is gerealiseerd geeft wel te denken. Het enthousiasme van TS is dus op zijn minst voorbarig te noemen.
Euh lieveschat, we hebben het over Elon Musk ;) Kijk eens wat die kerel allemaal flikt.

Hij heeft overigens al een testtunnel gemaakt waar Tesla's doorheen rijden, maar das wel heel wat anders:
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192544854
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:45 schreef polderturk het volgende:
Die Elon Musk heeft mijn idee gejat


W&T / Door vacuum gezogen tunnels reizen
1799 belde :{w

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 9 april 2020 @ 23:06:27 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192545749
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:51 schreef Tyr80 het volgende:
Doe dit voor vracht, dan hou je de schadeclaims beperkt en is de snelweg weer vrij om gas te geven.
Dit!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192545891
Waarom zouden andere provincies dan Noord-Holland een tunnel op hun grondgebied willen (en mensen onteigenen) terwijl ze daar niets aan hebben? Dat zie ik niet gebeuren..
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')