abonnement Unibet Coolblue
pi_192515643
Lockdown-maatregelen wereldwijd, zelfs in NL met de "soft" lockdown, wat ik dus niet zo zie, is in strijd met de rechten van de mens.

Artikel 3
Eenieder heeft het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.

Artikel 13
Eenieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat.
Eenieder heeft het recht welk land ook, met inbegrip van het zijne, te verlaten en naar zijn land terug te keren.

Ja wij in NL mogen nog naar buiten. In andere landen mag dit niet meer of in mindere mate.

Artikel 20
Eenieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vereniging en vergadering.
Niemand mag worden gedwongen om tot een vereniging te behoren.

1.5 meter en social distancing dus uit den boze.

Artikel 22
Eenieder heeft als lid van de gemeenschap recht op maatschappelijke zekerheid en heeft er aanspraak op, dat door middel van nationale inspanning en internationale samenwerking, en overeenkomstig de organisatie en de hulpbronnen van de betreffende Staat, de economische, sociale en culturele rechten, die onmisbaar zijn voor zijn waardigheid en voor de vrije ontplooiing van zijn persoonlijkheid, verwezenlijkt worden.

Mensen in lockdown plaatsen en de levenskwaliteit gaat hard achteruit.

Artikel 23
Eenieder heeft recht op arbeid, op vrije keuze van beroep, op rechtmatige en gunstige arbeidsvoorwaarden en op bescherming tegen werkloosheid.

Bedrijven worden massaal gesloten. Daardoor hebben veel mensen geen werk meer. Door deze maatregelen komt er ook grote werkloosheid aan waar mensen onvoldoende tegen beschermd worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192515693
Jeeeeejjj de horeca gaat morgen weer open!

Oh wacht
pi_192515722
klopt, daarom is er ook een noodverordening voor nodig.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_192515728
Nou, RIP dan maar he :W

_O-
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192515800
Het mensenrechtenverdrag kent ook een bepaling dat de rechten tijdelijk kunnen worden ingeperkt wanneer sprake is van een noodtoestand. Laat dat nu net het geval zijn.
  woensdag 8 april 2020 @ 16:06:01 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192515894
TS er is geen lockdown.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192515931
Er is in Nederland geen noodtoestand, wel deze.

Wet publieke gezondheid. Die geeft bevoegdheden voor de bestrijding en regelt alle verplichtingen rond het melden van besmettelijke ziekten. Toenmalig minister Bruins (medische zorg) heeft daartoe al eerder de corona-pandemie als een infectieziekte behorend tot ‘groep A’ van deze wet verklaard, net als Mers en Sars.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192515952
Dan ga je toch lekker naar buiten :* ;(
pi_192516500
Ik zou een zaak bij het EHRM starten, als ik jou was, TS.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192516959
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:08 schreef halfway het volgende:
Er is in Nederland geen noodtoestand, wel deze.

Wet publieke gezondheid. Die geeft bevoegdheden voor de bestrijding en regelt alle verplichtingen rond het melden van besmettelijke ziekten. Toenmalig minister Bruins (medische zorg) heeft daartoe al eerder de corona-pandemie als een infectieziekte behorend tot ‘groep A’ van deze wet verklaard, net als Mers en Sars.
Dit is alleen het melden, niet de corona-maatregelen zelf.

Wel serieus wel nieuwsgierig naar het vervolg van dit topic. Ik vroeg me namelijk ook af of de huidige maatregelen en dan met name de boetes als gevolg van het niet opvolgen daarvan wel wettelijk stand houden. Is dit allemaal bijvoorbeeld niet in strijd met de grondwet of dus de Rechten van de Mens?
pi_192517029
quote:
4s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Lockdown-maatregelen wereldwijd, zelfs in NL met de "soft" lockdown, wat ik dus niet zo zie, is in strijd met de rechten van de mens.

Artikel 3
Eenieder heeft het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.

Artikel 13
Eenieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat.
Eenieder heeft het recht welk land ook, met inbegrip van het zijne, te verlaten en naar zijn land terug te keren.

Ja wij in NL mogen nog naar buiten. In andere landen mag dit niet meer of in mindere mate.

Artikel 20
Eenieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vereniging en vergadering.
Niemand mag worden gedwongen om tot een vereniging te behoren.

1.5 meter en social distancing dus uit den boze.

Artikel 22
Eenieder heeft als lid van de gemeenschap recht op maatschappelijke zekerheid en heeft er aanspraak op, dat door middel van nationale inspanning en internationale samenwerking, en overeenkomstig de organisatie en de hulpbronnen van de betreffende Staat, de economische, sociale en culturele rechten, die onmisbaar zijn voor zijn waardigheid en voor de vrije ontplooiing van zijn persoonlijkheid, verwezenlijkt worden.

Mensen in lockdown plaatsen en de levenskwaliteit gaat hard achteruit.

Artikel 23
Eenieder heeft recht op arbeid, op vrije keuze van beroep, op rechtmatige en gunstige arbeidsvoorwaarden en op bescherming tegen werkloosheid.

Bedrijven worden massaal gesloten. Daardoor hebben veel mensen geen werk meer. Door deze maatregelen komt er ook grote werkloosheid aan waar mensen onvoldoende tegen beschermd worden.
Mensen als TS :') :r
No amount of money ever bought a second of time.
pi_192517234
quote:
4s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Lockdown-maatregelen wereldwijd, zelfs in NL met de "soft" lockdown, wat ik dus niet zo zie, is in strijd met de rechten van de mens.

Artikel 3
Eenieder heeft het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.

Artikel 13
Eenieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat.
Eenieder heeft het recht welk land ook, met inbegrip van het zijne, te verlaten en naar zijn land terug te keren.

Ja wij in NL mogen nog naar buiten. In andere landen mag dit niet meer of in mindere mate.

Artikel 20
Eenieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vereniging en vergadering.
Niemand mag worden gedwongen om tot een vereniging te behoren.

1.5 meter en social distancing dus uit den boze.

Artikel 22
Eenieder heeft als lid van de gemeenschap recht op maatschappelijke zekerheid en heeft er aanspraak op, dat door middel van nationale inspanning en internationale samenwerking, en overeenkomstig de organisatie en de hulpbronnen van de betreffende Staat, de economische, sociale en culturele rechten, die onmisbaar zijn voor zijn waardigheid en voor de vrije ontplooiing van zijn persoonlijkheid, verwezenlijkt worden.

Mensen in lockdown plaatsen en de levenskwaliteit gaat hard achteruit.

Artikel 23
Eenieder heeft recht op arbeid, op vrije keuze van beroep, op rechtmatige en gunstige arbeidsvoorwaarden en op bescherming tegen werkloosheid.
En hoe zie je dit icm artikel 12.1, “De Staten die partij zijn bij dit Verdrag erkennen het recht van een ieder op een zo goed mogelijke lichamelijke en geestelijke gezondheid.”

quote:
Bedrijven worden massaal gesloten. Daardoor hebben veel mensen geen werk meer. Door deze maatregelen komt er ook grote werkloosheid aan waar mensen onvoldoende tegen beschermd worden.
Correct, maar er ook voldoende werk op het land, waar we weer mensen voor invliegen. Dus er is ook nog voldoende werk.
Maar hoe wil jij anders de mensen beschermen tegen corona? De levenskwaliteit op de IC is ook niet echt goed te noemen.
pi_192517363
quote:
In tijd van oorlog of in geval van enig andere algemene noodtoestand die het bestaan van het land bedreigt, kan iedere Hoge Verdragsluitende Partij maatregelen nemen die afwijken van zijn verplichtingen ingevolge dit Verdrag, voor zover de ernst van de situatie deze maatregelen strikt vereist en op voorwaarde dat deze niet in strijd zijn met andere verplichtingen die voortvloeien uit het internationale recht.
Artikel 15. Ik vind het wel verwerpelijk dat slechts een handjevol Staten officieel van deze mogelijkheid gebruik hebben gemaakt.

Ook in Nederland zijn alle maatregelen de facto bij decreet genomen, namelijk via aanwijzingen van de minister en de veiligheidsregio's, wederom op aanwijzing van de minister.

Het kabinet weigert de officieel noodtoestand uit te roepen, omdat dan de Eerste en Tweede kamer officieel mag beslissen over de rechtmatigheid en voortzetting van die noodtoestand. Het is absurd dat onze vrijheden bij decreet door een minister worden beperkt. Als ik een boete krijg ga ik sowieso mijn recht halen bij de rechter.
pi_192518990
quote:
4s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Lockdown-maatregelen wereldwijd, zelfs in NL met de "soft" lockdown, wat ik dus niet zo zie, is in strijd met de rechten van de mens.
Stel je verdomme niet zo aan man :{w
Google is your friend, abuse your friends
pi_192519033
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:38 schreef Confetti het volgende:

[..]

Artikel 15. Ik vind het wel verwerpelijk dat slechts een handjevol Staten officieel van deze mogelijkheid gebruik hebben gemaakt.

Ook in Nederland zijn alle maatregelen de facto bij decreet genomen, namelijk via aanwijzingen van de minister en de veiligheidsregio's, wederom op aanwijzing van de minister.

Het kabinet weigert de officieel noodtoestand uit te roepen, omdat dan de Eerste en Tweede kamer officieel mag beslissen over de rechtmatigheid en voortzetting van die noodtoestand. Het is absurd dat onze vrijheden bij decreet door een minister worden beperkt. Als ik een boete krijg ga ik sowieso mijn recht halen bij de rechter.
Je weet wat er momenteel ook speelt in de wereld? Er is een hele goede redenen.
Je zie zelfs dat snelrecht wordt toegepast met hele hoge straffen. Volledig terecht....
pi_192521082
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:38 schreef Confetti het volgende:
Als ik een boete krijg ga ik sowieso mijn recht halen bij de rechter.
laat je me weten wat eruit komt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192521188
laat maar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')