Dan laat je je telefoon toch gewoon thuis?quote:Op woensdag 8 april 2020 08:07 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg me af als we straks verplicht zijn zo'n app te nemen op de telefoon om corona te traceren, werkt zo'n app dan ook als je de smartphone helemaal uit zet als je de deur uit gaat om je privacy te waarborgen. Ik denk dat heel veel corona patiënten dit gaan doen als dat werkt.
Er zijn twee soorten apps waar men naar kijkt;quote:
Zo begint dit inderdaad wel steeds meer te voelen. Ik vind de wereld dood eng worden. Ouderen opsluiten zonder enige vorm van proces. Als het aan Baudet ligt ouderen opsluiten zodat gezonde mensen strak zijn feestjes mogen hebben met een lock in. Big brother wil ons in de gaten houden als we ziek zijn. Ik durf straks geen hoest of een nies meer te laten, want dan staat oom agent voor mijn deur. Dit lijkt zo langzamerhand wel een horrofilm.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgende stap is een geel kroontje op je kleding borduren
Dank je welquote:Op woensdag 8 april 2020 08:11 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn twee soorten apps waar men naar kijkt;
- track & trace; waarbij jouw telefoon contact maakt met een ander en in retrospect 48 uur terug gaat in de tijd en iedereen een melding geeft die in contact is geweest met een positief geval.
- Consultatie app; Hiermee kan je contact leggen met een arts die je op afstand in de gaten houdt. Zo kan je je gegevens doorgeven en kan je weer gezond worden verklaard.
De ene helft denkt dat het DE oplossing is en zou de app gisteren nog downloaden, de andere helft twijfelt aan de intentie en is bang dat men met algoritmes toegang zal verbieden tot restaurants, omdat je scherm niet groen is.
(Leuk dat je er weer bent!)
Zaten we maar in WIDM, daar heeft je groene scherm nog écht waarde...quote:Op woensdag 8 april 2020 08:11 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn twee soorten apps waar men naar kijkt;
- track & trace; waarbij jouw telefoon contact maakt met een ander en in retrospect 48 uur terug gaat in de tijd en iedereen een melding geeft die in contact is geweest met een positief geval.
- Consultatie app; Hiermee kan je contact leggen met een arts die je op afstand in de gaten houdt. Zo kan je je gegevens doorgeven en kan je weer gezond worden verklaard.
De ene helft denkt dat het DE oplossing is en zou de app gisteren nog downloaden, de andere helft twijfelt aan de intentie en is bang dat men met algoritmes toegang zal verbieden tot restaurants, omdat je scherm niet groen is.
(Leuk dat je er weer bent!)
Die is al in gebruik (test fase) in de UK.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dank je wel
Die eerte app lijkt me heel erg ingewikkeld om te bouwen.
Gelukkig zijn er al wat voorbeeldjes vanuit China en omgeving waar ze vast e.e.a. van af kunnen kijken.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dank je wel
Zo zal elke controlepost voelen als ze je telefoon controleren.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zaten we maar in WIDM, daar heeft je groene scherm nog écht waarde...
quote:Op woensdag 8 april 2020 08:15 schreef _I het volgende:
[..]
Die is al in gebruik (test fase) in de UK.
Dat is dan wel goed nieuws.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er al wat voorbeeldjes vanuit China en omgeving waar ze vast e.e.a. van af kunnen kijken.
En gezien de track record (ha, hij zei track) van de overheid met ICT is dat ook nog een weinig hoopgevend.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:14 schreef tesssssssss het volgende:
quote:Op woensdag 8 april 2020 08:16 schreef _I het volgende:
[..]
Zo zal elke controlepost voelen als ze je telefoon controleren.
Is mn scherm groen....
Is vooral een garantie dat het verdomd veel geld zal gaan kosten.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En gezien de track record (ha, hij zei track) van de overheid met ICT is dat ook nog een weinig hoopgevend.
Ik rij dagelijks over een viaduct over de snelweg, en de afgelopen anderhalve week is het autoverkeer beduidend toegenomen.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:14 schreef Kalgoorlie het volgende:
Wat zit de NOS trouwens vreemd en suggestief bericht te geven soms.
Ik word wakker, en het eerste waar ik op stuit is een artikel over ''Je zou verwachten dat door de afvlakking van het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames meer mensen de auto zullen pakken omdat ze het zat zijn om thuis te werken, maar dat is niet het geval''.
Zo veel mensen lezen die app, en dat kan, komend van min of meer de staatsomroep, dan toch worden opgevat als : oh, we mogen dus kennelijk weer? Terwijl we gewoon nog drie weken aan maatregelen voor de boeg hebben en het officiele devies gewoon blijft ''blijf zo veel mogelijk thuis''.
Daarnaast heeft het ook totaal geen nieuwswaarde. Het bericht insinueert dat er iets veranderd zou zijn m.b.t. de maatregelen afgelopen dagen, maar niets is minder waar. Zo helpt de NOS niet echt mee natuurlijk.
Ze kunnen het vast wel digitaliseren en dat je een scherm krijgt met een spannend muziekje...quote:Op woensdag 8 april 2020 08:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou Rik je dan ook zo achtervolgen? Dat zou het wel ietsjes draaglijker maken.
Als je dr John zo hoort is verspreiding via de wind ook dus gewoon mogelijk.quote:
En mijn principes betekenen dat ik pas oordeel over iets als ik er genoeg vanaf weet.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:07 schreef _I het volgende:
[..]
Ik ben niet aangesteld om plannen te maken. En heb ook geen alternatieven gehoord.
Elke manier die ze proberen door jouw privacy, zonder eerst uitgebreid naar de alternatieven te hebben gekeken, zou je af moeten wijzen. We leven in een democratie en aan dit hele gebeuren is niets democratisch. Principes. Hou ze hoog. Juist in deze tijd.
Niet als iedereen die ook maar een klein beetje risico heeft gelopen een rood scherm heeft en thuis moet blijven.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als je dr John zo hoort is verspreiding via de wind ook dus gewoon mogelijk.
We zouden in ieder geval allemaal een masker moeten dragen in publieke ruimtes.
Het limiteert de uitstoot van het virus dmv uithaling al meteen qua afstand.
Dan is dat hele "social distancing" eigenlijk ook onzin. Als dat waar is.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als je dr John zo hoort is verspreiding via de wind ook dus gewoon mogelijk.
We zouden in ieder geval allemaal een masker moeten dragen in publieke ruimtes.
Het limiteert de uitstoot van het virus dmv uithaling al meteen qua afstand.
Dat zeg jij. Ik heb zomaar het vermoeden dat er geen moment meer komt om te oordelen, en er ook geen kans komt dat de 2e kamer het gaat tegenhouden.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En mijn principes betekenen dat ik pas oordeel over iets als ik er genoeg vanaf weet.
En wat is er ondemocratisch aan? Diegene die deze app heeft voorgesteld is democratisch gekozen en de democratisch gekozen Tweede Kamer kan het gewoon tegenhouden.
ja en hier heeft die burgemeester natuurlijk helemaal gelijk in. dit is wel een logisch gevolg van verder spelen zonder publiek.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee omdat hij dan samenscholing van supporters verwacht, in het centrum of op andere plekken als psv speelt. Hij wil het gewoon niet hebben.
[..]
Gaat de FIFA niet over. Dan moet PSV maar uitwijken.
Er is een groot verschil tussen 'ook mogelijk' en 'speelt een aanzienlijke rol in de verspreiding'.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan is dat hele "social distancing" eigenlijk ook onzin. Als dat waar is.
Als je kijkt naar landen die een dergelijke app al gebruiken, kun je wel degelijk al iets weten over het gebruik daarvan.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:26 schreef Blik het volgende:
Wel grappig dat mensen de huidige situatie van een lockdown verkiezen boven een mogelijke versnelling in het terugverkrijgen van hun vrijheid dmv het installeren van een app.
Zonder ook maar iets te weten over die app!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |