Meestal zien ze binnen een jaar het licht en keren ze terug naar het consumeren van vlees, vis, zuivel en eieren.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.nieuweoogst.n(...)bij-van-as-in-tricht
Kijk: Mensen gaan steeds meer over van vlees naar bijvoorbeeld fruit. Men ziet het licht dankzij de Coronacrisis.
[ afbeelding ]
Lang leve de (fruit)boeren!
Op weg naar de tweede golf....quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Meestal zien ze binnen een jaar het licht en keren ze terug naar het consumeren van vlees, vis, zuivel en eieren.
Zoals ieder jaar volstrekt onschadelijk voor iedereen die niet om andere redenen al zo'n beetje op sterven lag.quote:
Geeft een lekker gevoel.... Af en toe zo'n "Zwagermannetje" doen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:55 schreef Grems het volgende:
[..]
Zoals ieder jaar volstrekt onschadelijk voor iedereen die niet om andere redenen al zo'n beetje op sterven lag.
Enkele onfortuinlijke uitzonderingen daargelaten.
Die uitzonderingen horen bij het leven. Een trap in je ballen is ook niet het einde van de wereld, doe toch maar niet.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Geeft een lekker gevoel.... Af en toe zo'n "Zwagermannetje" doen.
Maar toch:
... die uitzonderingen zijn niet nodig....
En...
Flexitariër worden is niet het einde van de wereld.....
Je krijgt er veel voor terug.
Je legt echt veel te veel de focus op vlees eten. Daardoor komt het drammerig over. Alsof je een aanleiding zoekt om mensen over te halen te stoppen met eten van vlees.quote:
Veganisme is best lastig consequent vol te houden en op de lange termijn heb je risico's op vitamine b12 tekort, als je daarvoor geen supplementen slikt. Maar een vegetarisch dieet (dus met eieren en zuivel) is supermakkelijk vol te houden, je kan heerlijk eten, krijgt alles binnen wat je nodig hebt en en over het algemeen is het gezonder dan een dieet van veel vlees, omdat je gemiddeld meer vezels en vitamines binnenkrijgt, en minder ziekmakende shit die je in sommig vlees aantreft.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Meestal zien ze binnen een jaar het licht en keren ze terug naar het consumeren van vlees, vis, zuivel en eieren.
Het is een misverstand dat vegetariërs en vleeseters geen B12 tekorten oplopen hè.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Veganisme is best lastig consequent vol te houden en op de lange termijn heb je risico's op vitamine b12 tekort, als je daarvoor geen supplementen slikt. Maar een vegetarisch dieet (dus met eieren en zuivel) is supermakkelijk vol te houden, je kan heerlijk eten, krijgt alles binnen wat je nodig hebt en en over het algemeen is het gezonder dan een dieet van veel vlees, omdat je gemiddeld meer vezels en vitamines binnenkrijgt, en minder ziekmakende shit die je in sommig vlees aantreft.
Ik eet nu al vele jaren vegetarisch en ben niet van plan om weer vlees te gaan eten. Helemaal niet als je ziet wat voor risico's die je als vegetarier ontwijkt. De vleesindustrie is ziek tot op het bot, in meerdere opzichten, en daar wil ik me graag verre van blijven houden.
Als vegetarier moet je wel regelmatig zuivel en ei eten, dierlijke vetten, dat klopt zeker. Ik heb daar zelf geen enkele moeite mee.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is een misverstand dat vegetariërs en vleeseters geen B12 tekorten oplopen hè.
Natuurlijk moet je als veganist wel een pilletje nemen, omdat je de koe die dat krijgt niet eet, maar tekorten ontstaan ook vaak door opnameproblemen![]()
Overigens is het consequent volhouden vooral het, pak hem beet, eerste half jaar voor veel mensen het lastigste, in die tijd ben je vaak nog aan het zoeken 'wat je dan wel 'mag' eten'. En mis je voor je gevoel vaak veel. Daarna wordt het gewoonte, heb je vaak veel meer alternatieven gevonden, en ik mis echt heel zelden nog iets. En het voelt ook helemaal niet meer als niet 'mogen', maar gewoon niet meer 'willen'.Maar dat kostte wel wat tijd en moeite.
Het hangt er ook wel een beetje vanaf wat je beweegredenen zijn natuurlijkquote:Op woensdag 20 mei 2020 12:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als vegetarier moet je wel regelmatig zuivel en ei eten, dierlijke vetten, dat klopt zeker. Ik heb daar zelf geen enkele moeite mee.
Veganistisch zou ik zelf wel echt moeite mee hebben. Los van het b12 verhaal nog. Het voelt als te restrictief, ik zou teveel concessies moeten doen wat betreft dingen die ik dan zou moeten missen. Natuurlijk zijn er overal wel alternatieven voor te vinden maar dat vind ik vaak toch minder (en soms nogal kunstmatig) surrogaat. En uit eten wordt ook nog lastiger. Ik heb het geprobeerd maar ik word er niet gelukkig van. Maar dat is uiteraard voor iedereen anders.
Dat is eigenlijk het principe volgens mij (als flexitariër, bijna-geheelonthouder en (toegevoegde) suikers-mijdend.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:17 schreef Candaasje het volgende:
[..] dat maakt het makkelijk om te zeggen dat je iets niet meer wil (ipv 'mag')
Dat kun je vast onderbouwen met degelijke wetenschap waarbij men een causaal verband aantoont.quote:Op donderdag 21 mei 2020 16:09 schreef quirina het volgende:
Als je veganist bent haal je je b12 uit marmite ofzo.
Vlees eten is eigenlijk nergens goed voor. Het is juist bewezen dat veel ziektes door het eten van vlees ontstaan.
De verkopers van vleesvervangers moeten toch verdienen...quote:Op donderdag 21 mei 2020 16:14 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat kun je vast onderbouwen met degelijke wetenschap waarbij men een causaal verband aantoont.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 16:27 schreef Lolita2002 het volgende:
[..]
De verkopers van vleesvervangers moeten toch verdienen...
Ze tonen alleen niet aan waarom hun product beter is dan vlees.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder, de vleesindustrie zorgt voor heel veel ellende, ze voegt geen andere waarde toe dan dat veel mensen het gewoon verslavend lekker vinden. Ergo, vlees is een inferieur product in vergelijking met een plantaardig alternatief.quote:Objective
To review the epidemiological evidence for vegetarian diets, low-meat dietary patterns and their association with health status in adults.
Design
Published literature review focusing primarily on prospective studies and meta-analyses examining the association between vegetarian diets and health outcomes.
Results
Both vegetarian diets and prudent diets allowing small amounts of red meat are associated with reduced risk of diseases, particularly CHD and type 2 diabetes. There is limited evidence of an association between vegetarian diets and cancer prevention. Evidence linking red meat intake, particularly processed meat, and increased risk of CHD, cancer and type 2 diabetes is convincing and provides indirect support for consumption of a plant-based diet.
Conclusions
The health benefits of vegetarian diets are not unique. Prudent plant-based dietary patterns which also allow small intakes of red meat, fish and dairy products have demonstrated significant improvements in health status as well. At this time an optimal dietary intake for health status is unknown. Plant-based diets contain a host of food and nutrients known to have independent health benefits. While vegetarian diets have not shown any adverse effects on health, restrictive and monotonous vegetarian diets may result in nutrient deficiencies with deleterious effects on health. For this reason, appropriate advice is important to ensure a vegetarian diet is nutritionally adequate especially for vulnerable groups.
Bron
https://www.cambridge.org(...)651A3DC03892287BABA#
Daar doet men niet aan hier op dit forum.quote:Op donderdag 21 mei 2020 16:14 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat kun je vast onderbouwen met degelijke wetenschap waarbij men een causaal verband aantoont.
https://www.peta.nl/onze-(...)d-tot-mensenrechten/quote:Op donderdag 21 mei 2020 16:14 schreef Grems het volgende:
[..]
Causaal verband.quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
https://www.peta.nl/onze-(...)d-tot-mensenrechten/
Ik had je gewaarschuwd.quote:
Dit vind ik veel interessanter eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee interessante kaarten
Eerlijk is eerlijk...quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als vegetarier moet je wel regelmatig zuivel en ei eten, dierlijke vetten, dat klopt zeker. Ik heb daar zelf geen enkele moeite mee.
Veganistisch zou ik zelf wel echt moeite mee hebben. Los van het b12 verhaal nog. Het voelt als te restrictief, ik zou teveel concessies moeten doen wat betreft dingen die ik dan zou moeten missen. Natuurlijk zijn er overal wel alternatieven voor te vinden maar dat vind ik vaak toch minder (en soms nogal kunstmatig) surrogaat. En uit eten wordt ook nog lastiger. Ik heb het geprobeerd maar ik word er niet gelukkig van. Maar dat is uiteraard voor iedereen anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |