abonnement Unibet Coolblue
pi_192490149
Joehee, het werd tijd en het is natuurlijk bittere noodzaak.
https://www.ad.nl/video/aziaten-klaar-met-dierenmarkten~p139544

Ik heb het filmpje niet gezien. Ik heb eerder al een filmpje gezien en ik zie nog die ogen van die dieren in die hokken.
Wat wordt er getoond?
pi_192490196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:22 schreef Mondkapje het volgende:
Joehee, het werd tijd en het is natuurlijk bittere noodzaak.
https://www.ad.nl/video/aziaten-klaar-met-dierenmarkten~p139544

Ik heb het filmpje niet gezien. Ik heb eerder al een filmpje gezien en ik zie nog die ogen van die dieren in die hokken.
Wat wordt er getoond?
Zo'n wildlife markt. Niet heel schokkend.
Als er 2 dingen zijn die wat mij betreft echt anders moeten zijn de dierenmarkten en alles maar eten.
En de achterlijkheid wat de reden achter het meerendeel van de stroperij is.
Bv ivoor je erectie langer laat duren ofzo.

Al die idioterie weg en we hebben minder rare ziektes en dierenleed.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:28:37 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192490198
Filmpje niet gezien maar lijkt mij een heeeeeeeeel goed plan! Walgelijk hoe er daar met dieren wordt omgegaan :r

Nog afgezien van besmettingsgevaren
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:31:06 #4
474953 EspressoCoffee
Latte Machiatto
pi_192490223
Vergeet ook niet dat die tuig daar ook sleutelhangers met dieren verkopen :r
Godverdomme
pi_192490303
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:22 schreef Mondkapje het volgende:
Joehee, het werd tijd en het is natuurlijk bittere noodzaak.
https://www.ad.nl/video/aziaten-klaar-met-dierenmarkten~p139544

Ik heb het filmpje niet gezien. Ik heb eerder al een filmpje gezien en ik zie nog die ogen van die dieren in die hokken.
Wat wordt er getoond?
https://www.ad.nl/buitenl(...)renmarkten~ace23676/
quote:
"Vijfduizend mensen uit vijf Zuidoost-Aziatische landen werd gevraagd naar hun mening over de markten. Inwoners van Japan, Myanmar, Thailand, Vietnam en Hongkong deden mee aan het onderzoek. "
Lekker relevant onderzoek ook :')


Dat is het zelfde als zeggen 'Europeanen willen af van stierenrennen" en het dan vragen aan nederlanders, oostenrijkers, zweden en duitsers
:')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2020 08:42:34 ]
pi_192490315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:22 schreef Mondkapje het volgende:
Joehee, het werd tijd en het is natuurlijk bittere noodzaak.
https://www.ad.nl/video/aziaten-klaar-met-dierenmarkten~p139544

Ik heb het filmpje niet gezien. Ik heb eerder al een filmpje gezien en ik zie nog die ogen van die dieren in die hokken.
Wat wordt er getoond?
Hetzelfde als overal, veel dieren op elkaar in een te kleine ruimte en iemand staat in een lijk te hakken. En dat het WWF een enquête heeft gehouden in verschillende Aziatische landen waaruit blijkt dat 93% van de markten af wilt.
pi_192490335
Gaat niet gebeuren.
Groter gevaar begint zelfs hier te komen waar de linkse sokken een stijfje krijgen als de wolven bevers en reeen door de straten rennen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192490341
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:43 schreef halfway het volgende:
Gaat niet gebeuren.
Groter gevaar begint zelfs hier te komen waar de linkse sokken een stijfje krijgen als de wolven bevers en reeen door de straten rennen.
hmm?
Loopt je onderbuik leeg?
pi_192490347
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:39 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/buitenl(...)renmarkten~ace23676/
[..]

Lekker relevant onderzoek ook :')

Dat is het zelfde als zeggen 'Europeanen willen af van stierenrennen" en het dan vragen aan nederlanders, oostenrijkers, zweden en duitsers
:')
Hmmm.. tja :')
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:49:58 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192490381
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:22 schreef Mondkapje het volgende:
Joehee, het werd tijd en het is natuurlijk bittere noodzaak.
https://www.ad.nl/video/aziaten-klaar-met-dierenmarkten~p139544

Ik heb het filmpje niet gezien. Ik heb eerder al een filmpje gezien en ik zie nog die ogen van die dieren in die hokken.
Wat wordt er getoond?
Vleermuizen in een kleine kooi en een dode slang die aan stukken wordt gehakt.

Dat men exotische dieren eet lijkt mij niet zozeer het probleem. Het gaat eerder om hygiëne en dat die dieren levend op de markt zijn en blijkbaar ter plekke worden geslacht (of anderszins gedood), zonder een schone omgeving. Dat doen we hier ook niet met koeien, varkens en kippen (en andere dieren die hier normaal zijn om te eten).
Ik bedoel, lekker een biefstukje, maar als ik alleen al zie dat onverpakt vlees ergens op ligt wat niet goed schoongemaakt is (op de stoep of zo) dan ga ik dat dus niet eten. Vieze messen, markt in de openlucht zal wel stikken van de insekten, geen goede afvoer van slachtafval :r en ze laten daar hun kinderen gewoon op straat schijten dus tja
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:50:04 #11
80382 manny
30 is best veel
pi_192490384
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:43 schreef halfway het volgende:
Gaat niet gebeuren.
Groter gevaar begint zelfs hier te komen waar de linkse sokken een stijfje krijgen als de wolven bevers en reeen door de straten rennen.
schitterende post

de obsessie is real....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192490449
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Vleermuizen in een kleine kooi en een dode slang die aan stukken wordt gehakt.

Dat men exotische dieren eet lijkt mij niet zozeer het probleem. Het gaat eerder om hygiëne en dat die dieren levend op de markt zijn en blijkbaar ter plekke worden geslacht (of anderszins gedood), zonder een schone omgeving. Dat doen we hier ook niet met koeien, varkens en kippen (en andere dieren die hier normaal zijn om te eten).
Ik bedoel, lekker een biefstukje, maar als ik alleen al zie dat onverpakt vlees ergens op ligt wat niet goed schoongemaakt is (op de stoep of zo) dan ga ik dat dus niet eten. Vieze messen, markt in de openlucht zal wel stikken van de insekten, geen goede afvoer van slachtafval :r en ze laten daar hun kinderen gewoon op straat schijten dus tja
En die dieren in die hokken die meemaken wat er om hun heen gebeurt. Dat is in slachthuizen meestal ook beter geregeld.

Maar je hebt ook dat bijgeloof bij de Chinezen, ze geloven dat ze genezen van de blindedarm van neushoorns etc. Ik vraag me af of een voorlichtingscampagne niet zou kunnen helpen. We leven niet meer in de Middeleeuwen.
pi_192490465
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:43 schreef halfway het volgende:
Gaat niet gebeuren.
Groter gevaar begint zelfs hier te komen waar de linkse sokken een stijfje krijgen als de wolven bevers en reeen door de straten rennen.
:')
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 7 april 2020 @ 09:01:24 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192490495
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:39 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/buitenl(...)renmarkten~ace23676/
[..]

Lekker relevant onderzoek ook :')

Dat is het zelfde als zeggen 'Europeanen willen af van stierenrennen" en het dan vragen aan nederlanders, oostenrijkers, zweden en duitsers
:')
:D _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192490514
Hier ook zo'n voorbeeld van het bijgeloof van de Chinezen en de destastreuze gevolgen die het kan hebben:

28 februari 2020:
Kenia trekt de vergunning van vier grote slachthuizen in om nog langer ezels te slachten. De abattoirs hebben een maand de tijd gekregen om met deze praktijk te stoppen. In nog geen tien jaar tijd is de ezelspopulatie in het land dramatisch gedaald, waarschijnlijk met de helft tot zo’n 900.000.

De oorzaak van het probleem van de massale ezeldiefstal en -slacht ligt in China. De ezelshuiden worden erheen geëxporteerd om een traditionele medicijn van te maken: ejiao. De gelatinepillen zouden goed zijn voor het libido, tegen onvruchtbaarheid, miskramen, onregelmatige menstruatie en de veroudering vertragen. Geen van deze werkingen is ooit bewezen, maar het bijgeloof in China is bijzonder sterk.

In China is de ezelspopulatie zo gedecimeerd, dat na 2010 de ezels massaal uit Afrika gehaald worden. Bij de opkomende middenklasse is ejiao zeer populair, ook als statusproduct omdat het vroeger alleen in de hoogste kringen werd gebruikt.

Boeren in Kenia zien hun ezels verdwijnen. Het zijn lastdieren die ze nodig hebben om drinkwater te halen, het land te bewerken en de oogst naar de markt te brengen. Kenia zag de economische gevolgen op het platteland rap toenemen, waaronder de werkloosheid. Zonder ezel geen landbouwproductie.

Het slachtverbod van ezels zal slecht vallen in China. Drie van de vier abattoirs zijn in Chinese handen. Zij hebben zich de laatste jaren in Kenia gevestigd vanwege de lucratieve ezelslacht. De vrees is nu dat de slacht zich verplaatst naar landen als Ethiopië of Nigeria.
https://www.trouw.nl/buit(...)s-medicijn~b37048e7/

Totale waanzin.

Wie geneest de Chinezen van hun bizarre bijgeloven?
pi_192490589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:39 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/buitenl(...)renmarkten~ace23676/
[..]

Lekker relevant onderzoek ook :')


Dat is het zelfde als zeggen 'Europeanen willen af van stierenrennen" en het dan vragen aan nederlanders, oostenrijkers, zweden en duitsers
:')
Die dierenmarkten, zijn niet alleen in China, maar ook in Thailand, Myanmar, Hong Kong (dat is China), Vietnam etc slimmerd :')
pi_192490644
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die dierenmarkten, zijn niet alleen in China, maar ook in Thailand, Myanmar, Hong Kong (dat is China), Vietnam etc slimmerd :')
Één van de landen die je noemt is net iets groter dan de rest...
pi_192490774
Ik geef het een jaar.
pi_192490868
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die dierenmarkten, zijn niet alleen in China, maar ook in Thailand, Myanmar, Hong Kong (dat is China), Vietnam etc slimmerd :')
China mainland spant toch echt de kroon daar in. Ben in het verleden veel in die landen geweest, buiten de toeristische trekpleisters om, nergens is het zo raar als in de binnenlanden van China.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:42:43 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192491127
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:43 schreef halfway het volgende:
Gaat niet gebeuren.
Groter gevaar begint zelfs hier te komen waar de linkse sokken een stijfje krijgen als de wolven bevers en reeen door de straten rennen.
Wolven en bevers die door de straten rennen. _O- Onzin is een deur verder op.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192491152
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:23 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

China mainland spant toch echt de kroon daar in. Ben in het verleden veel in die landen geweest, buiten de toeristische trekpleisters om, nergens is het zo raar als in de binnenlanden van China.
Ben wel eens in Indonesië geweest. Daar is het niet veel beter.
pi_192491522
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:23 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

China mainland spant toch echt de kroon daar in. Ben in het verleden veel in die landen geweest, buiten de toeristische trekpleisters om, nergens is het zo raar als in de binnenlanden van China.
wat zie je daar dan?
pi_192491590
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wolven en bevers die door de straten rennen. _O- Onzin is een deur verder op.
https://www.omroepgelderl(...)-gemak-door-woonwijk
:')

Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:34:33 #24
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192492846
Mee eens. Dierenleed hoort gewoon netjes in een afgesloten ruimte, buiten het zicht van onze tedere zieltjes te gebeuren.
pi_192493233
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:12 schreef fespo het volgende:

[..]

wat zie je daar dan?
Dat kan per regio verschillen. Bij een kleine stad dat aan zee ligt (waar nauwelijks toeristen komen), zag ik het volgende bij een wet market:
- Garnalen (levend)
- Schildpadden (levend)
- Kreeft, krabben (levend)
- Schelpdieren (levend)
- Padden (levend)
- Verschillende soorten vis. Soms nog levend.
- Kippenvlees, rundervlees, varkensvlees (allemaal al vooraf geslacht in de ochtend voor openingstijd).
- Verschillende soorten groenten
- Voorbereide gerechten bij kraampjes

Je hebt in andere regio's van China ook nog wet markets met exotischere dingen. Wat ze precies allemaal hebben verschilt nogal per regio, maar om je een idee te geven:
- Hondenvlees
- Kattenvlees
- Levende kippen die voor je neus geslacht worden
- Slangenvlees

Wat in China in ieder geval niet of nauwelijks voorkomt is vleermuizenvlees. Dat gebeurd vooral in sommige Afrikaanse landen en sommige Zuid-Oost Aziatische landen zoals Indonesië (niet overal).
Dat filmpje waar Chinezen vleermuizensoep eten was overigens in Palu opgenomen.
pi_192493599
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:23 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

China mainland spant toch echt de kroon daar in. Ben in het verleden veel in die landen geweest, buiten de toeristische trekpleisters om, nergens is het zo raar als in de binnenlanden van China.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:44 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ben wel eens in Indonesië geweest. Daar is het niet veel beter.
Ik denk dat er in Zuid-Oost Aziatische landen veel vreemdere dingen (voor een westerling) worden gegeten dan in China.
Zelf ga ik iedere paar jaar naar China toe (meestal ver buiten de toeristische plekken), en het valt nog wel allemaal mee wat ik daar aantref vergeleken met andere landen.

Op deze plek in Indonesië worden vleermuizen gegeten:

En in Vietnam worden ratten gegeten:

In de Filipijnen wordt een embryo ei gegeten:

Dus ik denk niet dat China de kroon spant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Brede_meneer op 07-04-2020 18:20:56 ]
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:18:13 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192493723
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:43 schreef halfway het volgende:
Gaat niet gebeuren.
Groter gevaar begint zelfs hier te komen waar de linkse sokken een stijfje krijgen als de wolven bevers en reeen door de straten rennen.
QFT
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:43:08 #28
338319 ZarB
Piña colada
pi_192496817
Weg met Azië dus. :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:55:58 #29
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192497028
Meende dat in Zwitserland je ook honden en katten mag eten dat het iig niet illegaal is. Er was zelfs een high class restaurant die het op het menu had staan.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192498144
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:55 schreef controlaltdelete het volgende:
Meende dat in Zwitserland je ook honden en katten mag eten dat het iig niet illegaal is. Er was zelfs een high class restaurant die het op het menu had staan.
Als je de boel goed verhit kun je elk dier zonder problemen eten. Probleem is dat Aziaten ook weleens dieren rauw willen eten, of dieren willen eten die nog half leven.
  dinsdag 7 april 2020 @ 17:30:30 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192498370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als je de boel goed verhit kun je elk dier zonder problemen eten. Probleem is dat Aziaten ook weleens dieren rauw willen eten, of dieren willen eten die nog half leven.
Klopt, maar verschillende kwesties worden op een hoop gegooid, om de afkeur voor het één te staven met het ander.
pi_192512828
Ik vind het sowieso walgelijk hoe er in die Aziatische landen wordt omgegaan met dieren. Laat staan de dieren die ze uit de natuur halen. En dan die domme bijgeloofverhalen van potentieverhogende middelen. Allemaal onzin en nergens voor nodig om dieren zo te laten lijden. Af en toe een beetje vlees is niks mis mee en ook niet als ze een fatsoenlijk leven hebben gehad en snel en kordaat geslacht worden. Gelukkig wordt hier steeds beter naar gekeken en telt het leven van een dier ook mee. Laten we hopen dat door deze corona-uitbraak de mensen wat beter na gaan denken over wat ze allemaal naar binnen werken en hoe een product op de markt is gekomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')