Goed idee wel!quote:Op maandag 6 april 2020 21:25 schreef skrn het volgende:
Nu ik de Chinezen daar zo zie, denk ik maar dat ik deze zomer een bezoekje breng aan Giethoorn, lekker. Het Anne Frankhuis, het Rijks, misschien kan dat allemaal wel zonder al die toeristen.

De persoon die hoort van meer obese mensen die dood gaan …..en dan tot de conclusie. Komt tot minder vreten en meer sporten.....lol.quote:Op maandag 6 april 2020 21:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wie gezond leeft heeft baat bij ongezonde medeburgers. Dankzij hen is er meer IC capaciteit beschikbaar en wanneer er toch plaatsgebrek is zullen patienten in betere conditie voorrang krijgen. Als het aantal ongezonde Nederlanders daalt gaat de pensioenleeftijd omhoog en stijgen de zorgkosten. Want gezonde mensen zijn duurder:
- een ongezonde levensstijl veroorzaakt vooral extra schade aan specifieke organen (hart en vaatstelsel, longen, lever..), waardoor men overlijdt voordat de rest van het lichaam "versleten" is (bvb aan een hartaanval tijdens een partijtje voetballen), en minder vaak langdurige zorg nodig heeft..
- bij gezond levende mensen is de "slijtage" gelijkmatiger verdeeld, waardoor ze ouder worden en meerdere gezondheidsproblemen krijgen: aandoeningen van het bewegingsapparaat, gehoor- en gezichtsstoornissen, neurocognitieve stoornissen (dementie), hart-, lever en nierinsufficientie. Ze hebben vaker en langer langdurige zorg nodig.
In de leeftijdsgroep 75-79 is de jaarlijkse kost voor zowel mannen als vrouwen zo'n 12.000¤, in de groep 85-89: mannen 23.000¤, vrouwen 29.000¤; 95 en ouder: mannen ruim 50.000¤, vrouwen ruim 60.000¤ per jaar.

Nu snap ik wel dat ze zo iemand sneller naar de IC brengen waar ze anderen wellicht nog in een normaal bed leggen.quote:Op maandag 6 april 2020 21:13 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:bbclaurak twitterde op maandag 06-04-2020 om 21:10:29The Prime Minister has been taken to intensive care reageer retweet

Precies. Scholen dicht heeft maatschappelijk de grootste impact en virustechnisch een beperkte impact. Dat zal als eerste opengaan gok ik (en hoop ik).quote:Op maandag 6 april 2020 21:24 schreef trein2000 het volgende:
Ik zit eens wat rond te lezen. Maar ik heb zo het vermoeden dat na de meivakantie de basisscholen wel weer open zullen gaan.
Volgens RIVM spelen die immers amper een rol in de verspreiding. De kinderen die er zitten raken behoorlijk op achterstand als de sluiting nog langer duurt. Én last but not least het is een voorwaarde voor het opstarten van de samenleving, als de ouders verplicht thuisonderwijs geven kunnen ze immers niet werken ed.

Steun de lokale economie!quote:

Denk het niet. Hoe wil je dan die 1.5 meter afstand waarborgen tussen ouders.quote:Op maandag 6 april 2020 21:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Precies. Scholen dicht heeft maatschappelijk de grootste impact en virustechnisch een beperkte impact. Dat zal als eerste opengaan gok ik (en hoop ik).

Da's niet bestquote:Op maandag 6 april 2020 21:16 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:lewis_goodall twitterde op maandag 06-04-2020 om 21:13:10NEW: The Prime Minister has been taken to intensive care.
Number 10: “Over the course of this afternoon, the condition of the Prime Minister has worsened and, on the advice of his medical team, he has been moved to the Intensive Care Unit at the hospital.” reageer retweet

Kinderen aan de deur afleveren? Verschillende start en eindtijden afspreken? Verschillende ingangen openen? Er zijn genoeg opties om creatief de 1,5m te bewaren lijkt me.quote:Op maandag 6 april 2020 21:29 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Denk het niet. Hoe wil je dan die 1.5 meter afstand waarborgen tussen ouders.

Ik zie nog steeds geen bewijs dat kinderen geen verspreiders zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 21:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Precies. Scholen dicht heeft maatschappelijk de grootste impact en virustechnisch een beperkte impact. Dat zal als eerste opengaan gok ik (en hoop ik).

Iedereen weet dat je bij Chinese producenten moet opletten, sommigen leveren redelijke kwaliteit, anderen rotzooi. We importeren zulke zaken al jaren uit China, het probleem is dat de vaste leveranciers de orders nu niet aankunnen waardoor men bestellingen plaatst bij bedrijven waar men nog nooit van gehoord heeft. Kunnen ze beter de orders spreiden over 5, 6 bedrijven (liefst geografisch verspreid, anders betreft het misschien één bedrijf dat onder zes namen produkten aanbiedt) in de wetenschap dat 2 of 3 ervan waarschijnlijk niet zullen voldoen.quote:Op maandag 6 april 2020 20:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
In China gebeurt niks zonder de zegen van de Chinese communistische partij. Als deze goederen deze kant opkomen heeft de Chinese communistische partij hun plasje erover gedaan. Daarnaast komen er ook signalen dat ze doelbewust kwalitatief bslechte materiaal deze kant op sturen en de goede materialen in China houden.

Net als vleermuisjes en gordeldieren...… denk gewoon eens NAquote:Op maandag 6 april 2020 21:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen bewijs dat kinderen geen verspreiders zijn.

Alsof het ook zin heeft. Op zich besmetten die kinderen elkaar alsnog en als je 's middags weer naar huis gaan, hebben alle ouders het dan ook.quote:Op maandag 6 april 2020 21:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kinderen aan de deur afleveren? Verschillende start en eindtijden afspreken? Verschillende ingangen openen? Er zijn genoeg opties om creatief de 1,5m te bewaren lijkt me.

50/50 zo'n beetjequote:Op maandag 6 april 2020 21:34 schreef Minimunt het volgende:
Hoe groot was de overlevingskans ookalweer op de IC?

Leuk bedacht, werkt niet met kleintjes.quote:Op maandag 6 april 2020 21:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kinderen aan de deur afleveren? Verschillende start en eindtijden afspreken? Verschillende ingangen openen? Er zijn genoeg opties om creatief de 1,5m te bewaren lijkt me.

Wowquote:Op maandag 6 april 2020 21:17 schreef Domnivoor het volgende:
https://www.itv.com/news/(...)al-with-coronavirus/

Jij hebt geen kinderen zeker. Wat denk je wat er gebeurt als de scholen openen en vervolgens beland er kind onder de 12 op de ic of nog erger overlijd.quote:Op maandag 6 april 2020 21:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]

Wel een interessante testquote:Op maandag 6 april 2020 21:17 schreef maily het volgende:
Chinezen lappen coronamaatregelen massaal aan hun laars
[..]![]()

Virtuele tour gespot.quote:Op maandag 6 april 2020 21:25 schreef skrn het volgende:
Nu ik de Chinezen daar zo zie, denk ik maar dat ik deze zomer een bezoekje breng aan Giethoorn, lekker. Het Anne Frankhuis, het Rijks, misschien kan dat allemaal wel zonder al die toeristen.

Dat toonde het virus ook al aan de oom van buurman Jan zijn dochter op de IC belandde.quote:

Jij beslist dan ook niet. Het kabinet vaart op het OMT/RIVM en die zeggen dat.quote:Op maandag 6 april 2020 21:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen bewijs dat kinderen geen verspreiders zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |