Ik hoop maar dat hij eerder is opgenomen op de IC dan een normale burger.quote:Op maandag 6 april 2020 21:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
.... ik roep het maar even...... 50% ....
Als ik zou mogen kiezen dan zou ik toch voor mn pa gaanquote:
Dat maakt weinig uit, er is geen medicijn.quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat hij eerder is opgenomen op de IC dan een normale burger.
Mja, dit gun je natuurlijk niemand.quote:
Inderdaad......ja net als vleermuizen..... MERS SARS en Covid 19 wat waarschijnlijk is verspreid via een Gordeldier.quote:Op maandag 6 april 2020 21:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Rare logica. Het is logisch dat kinderen de ultieme verspreiders zijn ook al hebben ze weinig tot geen symptomen.
Scholen opengooien omdat ouders ze zat zijn is onzin imo. Bewijs eerst dat ze het niet verspreiden.
Sterkte vosss, we hopen met je mee!quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef vosss het volgende:
Overigens belt mijn pa net, dik 39 koorts, hoesten, verkouden etc net bij huisartsenpost geweest en naar huis gestuurd met een doosje antibiotica. Mocht ie kortademing worden of koorts oplopen terug bellen.
Die is 72, diabeet, hoge bloeddruk en nog meer risico's.
Fraaie boel. Hopelijk valt het mee. Hij maakte zich er wel zorgen om.
Sterkte. Idioot dat hij naar huis wordt gestuurd. Zo hou je die ziekenhuizen wel leeg ja.quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef vosss het volgende:
Overigens belt mijn pa net, dik 39 koorts, hoesten, verkouden etc net bij huisartsenpost geweest en naar huis gestuurd met een doosje antibiotica. Mocht ie kortademing worden of koorts oplopen terug bellen.
Sterkte man. Mijn tante heeft verschijnselen. Inderdaad, bij ademhalingsproblemen kijken ze verder. Hoop dat het allemaal meevaltquote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef vosss het volgende:
Dankje. Loopt wel los hou ik mezelf maar voor.quote:Op maandag 6 april 2020 21:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Sterkte vosss, we hopen met je mee!
Sterkte, maar zal wel meevallenquote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef vosss het volgende:
Klopt maar bedoel dat zijn situatie misschien niet zo ernstig is en dat ze hem.vanwege zijn positie toch maar hebben opgenomen. Maargoed, we weten het niet.quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat maakt weinig uit, er is geen medicijn.
Hij moet nu wel thuis blijven. En zijn vrouw ook.quote:Op maandag 6 april 2020 21:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Sterkte. Idioot dat hij naar huis wordt gestuurd. Zo hou je die ziekenhuizen wel leeg ja.
Precies wat ik denk. Ik snap alleen niet dat ze nog met elkaar mogen spelen. Ik snap die ouders ook niet, zie er hier van 4/5/6 ook met elkaar spelen en de andere dag passen Opa en Oma op?quote:Op maandag 6 april 2020 21:35 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Jij hebt geen kinderen zeker. Wat denk je wat er gebeurt als de scholen openen en vervolgens beland er kind onder de 12 op de ic of nog erger overlijd.
Krijg je een rebellie van ouders/leraren van hier tot Tokyo. Nee die scholen gaan open na de zomervakantie.
Wat heeft dat met kinderen en het opengooien van de basisscholen te maken?quote:Op maandag 6 april 2020 21:40 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Inderdaad......ja net als vleermuizen..... MERS SARS en Covid 19 wat waarschijnlijk is verspreid via een Gordeldier.
Hopelijk overleeft je pa het ook. Succes.quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik zou mogen kiezen dan zou ik toch voor mn pa gaan
Hopelijk.quote:Op maandag 6 april 2020 21:41 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Sterkte, maar zal wel meevallen.
Helemaal vergeten te vragen. Zal morgen eens vragen als ik hem bel, want langsgaan dat werd al afgeraden, maar mag nu sowieso niet.quote:Had hij ook geen geur en smaak meer?
Ik vind dat eigenlijk wel straf, dat men verder kijkt van zodra je ademhalingsproblemen krijgt. Dan beland je sowieso al op IC..quote:Op maandag 6 april 2020 21:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sterkte man. Mijn tante heeft verschijnselen. Inderdaad, bij ademhalingsproblemen kijken ze verder. Hoop dat het allemaal meevalt
Dat is niet gezegd, genoeg mensen die er met een tijdje zuurstofmasker gewoon weer bovenop komen.quote:Op maandag 6 april 2020 21:42 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk wel straf, dat men verder kijkt van zodra je ademhalingsproblemen krijgt. Dan belandt je sowieso al op IC..
Kan je geen whatsappje sturen?quote:Op maandag 6 april 2020 21:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Hopelijk.
[..]
Helemaal vergeten te vragen. Zal morgen eens vragen als ik hem bel, want langsgaan dat werd al afgeraden, maar mag nu sowieso niet.
Even teruglezen. Staan nog meerderen postings.quote:Op maandag 6 april 2020 21:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat heeft dat met kinderen en het opengooien van de basisscholen te maken?
Tuurlijk wel, maar ik wil hem niet ongeruster maken dan hij al is. Ik vraag het morgen wel.quote:
Ja, het voelt niet oké, maar aan de andere kant snap ik het ook wel, zonder dat criterium loopt de boel waarschijnlijk gelijk vast.quote:Op maandag 6 april 2020 21:42 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk wel straf, dat men verder kijkt van zodra je ademhalingsproblemen krijgt. Dan belandt je sowieso al op IC..
Hopen dat het meevalt.quote:Op maandag 6 april 2020 21:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar ik wil hem niet ongeruster maken dan hij al is. Ik vraag het morgen wel.
Eén van 5 en eentje van 7.quote:Op maandag 6 april 2020 21:35 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Jij hebt geen kinderen zeker. Wat denk je wat er gebeurt als de scholen openen en vervolgens beland er kind onder de 12 op de ic of nog erger overlijd.
Krijg je een rebellie van ouders/leraren van hier tot Tokyo. Nee die scholen gaan open na de zomervakantie.
Statistisch zullen kinderen geen grote bijdrage geven aan de verspreiding die leidt tot een significante sterfte van kwetsbaren die in principe - via social distance - geïsoleerd blijven.quote:Op maandag 6 april 2020 21:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen bewijs dat kinderen geen verspreiders zijn.
Hoezo niet? Een kind van 4-5 kan toch gewoon door de juf worden opgevangen bij de ingang?quote:Op maandag 6 april 2020 21:35 schreef Dementor het volgende:
[..]
Leuk bedacht, werkt niet met kleintjes.
Ik heb ook 2 meiden van 3 en 6. Die van mij spelen lekker met mekaar. Gaat ook prima zo. Thuiswerken doe ik fulltime en bevalt mij prima zo. Scheelt een hoop gedoe met halen en brengen.quote:Op maandag 6 april 2020 21:41 schreef Sickert het volgende:
[..]
Precies wat ik denk. Ik snap alleen niet dat ze nog met elkaar mogen spelen. Ik snap die ouders ook niet, zie er hier van 4/5/6 ook met elkaar spelen en de andere dag passen Opa en Oma op?
Die van mij gaan niet meer naar school tot de zomer al moesten ze... ik heb meiden van 3 en 6
Werk zelf 2a3 dagen thuis en mijn vrouw werkt er 2. Wij redden het wel. Zijn ook schatten van meiden tot nu toe geen centje pijn met ze thuis.
Yep, ook voor 30'ers trouwens.quote:Op maandag 6 april 2020 21:40 schreef polderturk het volgende:
Boris Johnson is nog maar 55.
Is de overlevingskans voor 55-ers ook 50%?
Heel veel Sterke Vosssquote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef vosss het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-news-latest-updatesquote:8m ago 20:43
Early evidence suggests African Americans are disproportionately dying from coronavirus.
Michigan has confirmed 617 coronavirus deaths, and 41% of patients who died were black, even though African Americans make up only 14% of the state’s population.
Klopt helemaal! Mijn vrouw heeft er minder last van met haar baan als Pedagogisch medewerkster en Onderwijs assistente. Ik was amper ziek maar de afgelopen 6 jaar... manmanman Manflu all over the place. En dan net een weekje in orde om vervolgens weer gestrekt.. en die kids maar kwijlen. Moet zeggen dat de Corona malaise wel erg helpt om de kids de handjes te doen wassen. Ook niezen ze in de mouw, of zijn die van mij nu zo braaf? We zijn er heel eerlijk en open in waarom we binnen blijven en niet naar Opa en Oma gaan.quote:Op maandag 6 april 2020 21:49 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Ik heb ook 2 meiden van 3 en 6. Die van mij spelen lekker met mekaar. Gaat ook prima zo. Thuiswerken doe ik fulltime en bevalt mij prima zo. Scheelt een hoop gedoe met halen en brengen.
Het is niet voor niets dat het eerste jaar dat je kind naar de opvang gaat dat je vaker ziek bent dan toen je kinderloos was. Kinder kwijlen en hoesten en niezen mekaar onder. En vervolgens thuis praten ze nog even met consumptie over je bordje eten heen. Jij ziek daarna je vrouw ziek of andersom.
Dat de regering transparanter moet maken hoe ze de directe economische schade en verborgen maatschappelijke kosten meeweegt in de besluitvorming omdat volksgezondheid nu een monopolie lijkt te hebben.quote:
Heel veel sterkte voor hem.quote:Op maandag 6 april 2020 21:53 schreef vosss het volgende:
Ow nog even ter info, mijn pa zit uit zelfvoorzorg zegmaar al sinds 16 maart thuis. Alleen sporadisch even vlug op boodschap geweest en goed opgelet ivm social distancing.
Dus god weet hoe hij er aan komt. Als ie het al heeft dan.
zzper gespotquote:Op maandag 6 april 2020 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat de regering transparanter moet maken hoe ze de directe economische schade en verborgen maatschappelijke kosten meeweegt in de besluitvorming omdat volksgezondheid nu een monopolie lijkt te hebben.
Het ligt natuurlijk vast niet aan dat de brandhaard van het virus toevallig in de overwegend zwarte wijken zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 21:53 schreef Tokamak het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-news-latest-updates
Virus discrimineert dus wél
Ik blijf dat een wrang idee vinden met een nog voor een groot deel onbekend virus.quote:Op maandag 6 april 2020 21:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Statistisch zullen kinderen geen grote bijdrage geven aan de verspreiding die leidt tot een significante sterfte van kwetsbaren die in principe - via social distance - geïsoleerd blijven.
Het RIVM doel is en was niet de verspreiding tegen te gaan. Het doel is de verspreiding dusdanig te reguleren zodat de IC-zorg de toeloop kon/kan opvangen. Het bijkomende resultaat is groepsimmuniteit waarin kwetsbaren - gemiddeld gezien - minder kans lopen besmet te raken.
De overheid kan natuurlijk niet zeggen dat zij kinderen wilde/gingen inzetten om zo ook hun (veelal) gezonde ouders te besmetten zodat die (beiden) na kort ziekbed, immuun zouden zijn. Ouders/medici kwamen in verzet omdat er een kans was dat kinderen ziekzouden worden.
Dat als aanpak zou te veel hebben geleken op praktijken die men zich niet meer wenst in te denken. Dat gehad hebben zijn we nu waar we zijn aangekomen. Zonder dat er iets - medisch dan - is veranderd, gaan nu de scholen toch weer open om alsnog die weg te laten bewandelen.
NB: ouders en kinderen beginnen schoon genoeg te krijgenvan dat thuisgebeuren
Balen voor je pa, dat ten eerste. Hopelijk hersteld die gewoon.quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef vosss het volgende:
Laten we hopen van niet, collega van me is 2 weken doodziek geweest maar bleek geen Corona te hebben. Oud collega zit samen met zijn vrouw ook thuis en worden morgen getest want zij zit in de vitale sector.quote:Op maandag 6 april 2020 21:53 schreef vosss het volgende:
Ow nog even ter info, mijn pa zit uit zelfvoorzorg zegmaar al sinds 16 maart thuis. Alleen sporadisch even vlug op boodschap geweest en goed opgelet ivm social distancing.
Dus god weet hoe hij er aan komt. Als ie het al heeft dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |