Omdat ik er veel over na denk hoe ik die balans wil zien in een relatie. Wil ik inderdaad een dominante en sterke vrouw die mij zegt waar het op staat of een onzekere vrouw waardoor je als man de dominante partij wordt?quote:Op maandag 6 april 2020 15:28 schreef Wigle het volgende:
Ik sta er nooit bij stil. Het leeft ook eigenlijk niet voor mij. De laatste keer dat ik een vrij onzeker iemand langere tijd sprak is jaren geleden.
Ik heb wel een wedervraag aan je uit interesse. Je post heel veel over zelfverzekerd zijn, dominantie enz. Waarom doe je dat?
Van Marianne word jij vrolijk?quote:Op maandag 6 april 2020 15:42 schreef Sigaartje het volgende:
Verschrikkelijk als het om erotiek gaat. Ik val op vrouwen met persoonlijkheid die duidelijk achter zichzelf staan. Die krachtig zijn.
[ afbeelding ]
Ik denk dat als je een onzekere vrouw wil omdat je dan zelf in een dominantere positie komt automatisch, je zelf onzeker bent. Jij kunt dan het mannetje spelen omdat zij jou in die positie brengt, en dat vindt je prettig. Je is in dit geval in zijn algemeenheid.quote:Op maandag 6 april 2020 15:38 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Omdat ik er veel over na denk hoe ik die balans wil zien in een relatie. Wil ik inderdaad een dominante en sterke vrouw die mij zegt waar het op staat of een onzekere vrouw waardoor je als man de dominante partij wordt?
Maar goed, deze wedervraag van jou gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat de discussie weer om mij gaat draaien en daar heb ik niet zoveel zin in.
Ben gewoon benieuwd hoe andere mannen dit ervaren.
Het is toch niet het één of het ander? Een vrouw kan meerdere kanten hebben.quote:Op maandag 6 april 2020 15:38 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Omdat ik er veel over na denk hoe ik die balans wil zien in een relatie. Wil ik inderdaad een dominante en sterke vrouw die mij zegt waar het op staat of een onzekere vrouw waardoor je als man de dominante partij wordt?
Leg uit?quote:Op maandag 6 april 2020 15:50 schreef Womanly het volgende:
[..]
Het is toch niet het één of het ander? Een vrouw kan meerdere kanten hebben.
Dat denk ik inderdaad ook.quote:Op maandag 6 april 2020 15:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat als je een onzekere vrouw wil omdat je dan zelf in een dominantere positie komt automatisch, je zelf onzeker bent. Jij kunt dan het mannetje spelen omdat zij jou in die positie brengt, en dat vindt je prettig. Je is in dit geval in zijn algemeenheid.
Daarnaast hebben vrouwen (net als iedereen) meerdere kanten, dus definieer 'onzeker'? In welke situaties? Wanneer?quote:
Je hebt het over een dominante sterke vrouw of een onzekere. Een vrouw kan zelfverzekerheid zijn maar onzeker zijn over een aspect in haar leven. Ik vraag me af hoe je dit zietquote:
Oh ik zie dit onderscheid zelf ook wel inderdaad. Wat ik zelf merk is een scherp onderscheid tussen karakter en uiterlijk.quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef Womanly het volgende:
[..]
Je hebt het over een dominante sterke vrouw of een onzekere. Een vrouw kan zelfverzekerheid zijn maar onzeker zijn over een aspect in haar leven. Ik vraag me af hoe je dit ziet
Ik deel dat verband ook niet. Ik weet bv dat mijn vrouw, als het op 'wat kan ik zeggen op het werk en wat niet / wanneer moet ik van me afbijten' wat onzeker is. Ze is qua uiterlijk en bv in bed / qua seks juist ontzettend zeker, maar ook onderdanig.quote:Op maandag 6 april 2020 16:10 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik vind het eerder een minpunt dan een pluspunt, maar het is niet per se een afknapper. Andere eigenschappen staan voor mij hoger in de rangorde van aantrekkingskracht.
Overigens deel ik het verband dat jij legt tussen onzekerheid en onderdanigheid niet. Onzekere mensen kunnen prima de dominante rol in de relatie op zich nemen. Als een constante hang naar bevestiging de verwachting meebrengt dat een partner het gedrag daarop aanpast, dan kom je al snel in een rolpatroon waarbij de onzekere partner domineert.
Dat is zeker waar, en dat geldt overigens niet alleen voor vrouwen maar voor elk mens. Neemt niet weg dat je echt wel onderscheid hebt in onzekerheid.quote:Op maandag 6 april 2020 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik deel dat verband ook niet. Ik weet bv dat mijn vrouw, als het op 'wat kan ik zeggen op het werk en wat niet / wanneer moet ik van me afbijten' wat onzeker is. Ze is qua uiterlijk en bv in bed / qua seks juist ontzettend zeker, maar ook onderdanig.
Daarnaast doet ze de dingen die ik aan d'r vraag (ik bedoel nu algemeen) eigenlijk altijd wel, maar als ik haar vertél dat ze iets moet doen dan zal ze me vertellen dat ik even heel gauw normaal moet doen, ze heeft absoluut geen moeite met tegengas geven naar mij (godzijdank). Op d'r werk, zoals ik al zei, is dat dan weer anders.
Het is niet zwart/wit.
quote:Op maandag 6 april 2020 16:20 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, en dat geldt overigens niet alleen voor vrouwen maar voor elk mens. Neemt niet weg dat je echt wel onderscheid hebt in onzekerheid.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daarnaast hebben vrouwen (net als iedereen) meerdere kanten, dus definieer 'onzeker'? In welke situaties? Wanneer?
Pff, wordt allemaal wel weer ingewikkeld zo. Wil je een staafdiagram met categorieën (innerlijk, uiterlijk, extravert, etc.) erbij?quote:
Systematisch geen of weinig vertrouwen hebben in het eigen kunnen.quote:
Naja, je stelt een vraag gebaseerd op een stelling, maar dat is niet zo zwart/wit. Maar als je het zo zwart/wit wil zien:quote:Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Pff, wordt allemaal wel weer ingewikkeld zo. Wil je een staafdiagram met categorieën (innerlijk, uiterlijk, extravert, etc.) erbij?![]()
Ik zou het dan definiëren als iemand die heel onzeker is en constant om bevestiging vraagt of je dingen (uiterlijk, activiteiten, problemen waar ze mee zit) wel leuk vindt.
Denk dat het wel meevalt.quote:Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Naja, je stelt een vraag gebaseerd op een stelling, maar dat is niet zo zwart/wit. Maar als je het zo zwart/wit wil zien.
Ben jij onzeker?
Je opent anders net wel een topic waarin je in je 2e post in dat topic stelt dat je niet weet wat voor type vrouw je wil?quote:Op maandag 6 april 2020 16:29 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt.In ieder geval niet over mijn karakter en wat ik wil.
quote:Op maandag 6 april 2020 16:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je opent anders net wel een topic waarin je in je 2e post in dat topic stelt dat je niet weet wat voor type vrouw je wil?
Wat?
quote:Op maandag 6 april 2020 15:38 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Maar goed, deze wedervraag van jou gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat de discussie weer om mij gaat draaien en daar heb ik niet zoveel zin in.
Je zit wel erg in hokjes. Ik ben dan wel geen vrouw maar ik kan heel goed zeker zijn over bijvoorbeeld x wat ik moet doen omdat ik daar heel goed in ben, maar opzien tegen y omdat ik het idee heb dat daar niet mijn kracht ligt. Maakt mij dat dan zeker of juist onzeker als persoon?quote:Op maandag 6 april 2020 16:12 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Oh ik zie dit onderscheid zelf ook wel inderdaad. Wat ik zelf merk is een scherp onderscheid tussen karakter en uiterlijk.
Wat betreft uiterlijk zijn vrouwen vrijwel altijd onzeker is mijn ervaring, wat betreft karakter soms heel zelfverzekerd en soms niet.
Nee nee, die stroman gaat niet op. JIJ opent een topic, JIJ stelt iets over jezelf in je eigen topic, en daarna zeg je iets wat daar totaal tegenstrijdig aan is, over jezelf. Dan lijkt het me volledig logisch dat dat benoemd wordt. Als je dan A zegt moet je ook B zeggen.quote:
Dat is dus exact waarom het niet zo zwart/wit is en de stelling in dit topic geponeerd door TS dus ook niet op gaat.quote:Op maandag 6 april 2020 16:39 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je zit wel erg in hokjes. Ik ben dan wel geen vrouw maar ik kan heel goed zeker zijn over bijvoorbeeld x wat ik moet doen omdat ik daar heel goed in ben, maar opzien tegen y omdat ik het idee heb dat daar niet mijn kracht ligt. Maakt mij dat dan zeker of juist onzeker als persoon?
Ja, dat was een beetje mijn punt. Maar ik laat TS graag zelf die conclusie trekken. Post 6 (van jou) zie ik ook wel wat in.quote:Op maandag 6 april 2020 16:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is dus exact waarom het niet zo zwart/wit is en de stelling in dit topic geponeerd door TS dus ook niet op gaat.
Jij bent echt een slechte mod. Ik geef het notabene nog aan in mijn tweede post. Ik kan me goed voorstellen dat andere users dit ook vreemd vinden want dit doe je veel vaker.quote:Op maandag 6 april 2020 16:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee nee, die stroman gaat niet op. JIJ opent een topic, JIJ stelt iets over jezelf in je eigen topic, en daarna zeg je iets wat daar totaal tegenstrijdig aan is, over jezelf. Dan lijkt het me volledig logisch dat dat benoemd wordt. Als je dan A zegt moet je ook B zeggen.
Nu niet komen met 'dan gaat het topic over mij en dat wil ik niet' want dat is gelul want je hele topic is geschreven vanuit wat jij denkt. Kom nou.
Hij heeft wel gelijk.quote:Op maandag 6 april 2020 16:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee nee, die stroman gaat niet op. JIJ opent een topic, JIJ stelt iets over jezelf in je eigen topic, en daarna zeg je iets wat daar totaal tegenstrijdig aan is, over jezelf. Dan lijkt het me volledig logisch dat dat benoemd wordt. Als je dan A zegt moet je ook B zeggen.
Nu niet komen met 'dan gaat het topic over mij en dat wil ik niet' want dat is gelul want je hele topic is geschreven vanuit wat jij denkt. Kom nou.
Dankje.quote:Op maandag 6 april 2020 16:47 schreef Amee het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk.
Hij opent een topic voor in het algemeen en zet er zijn kijk ook op bij.
Maar het topic gaat over hoe mannen erover denken. Jij als mod zou er juist op moeten toezien dat het niet persoonlijk wordt. In plaats daarvan maak jij het zijn persoonlijke topic.
Je bent de hele tijd bezig hem aan te vallen op zijn kijk in het onderwerp.
Nee, hij heeft geen gelijk, want in zijn 2e post betrekt hij het op zichzelf. Prima. Niks mis mee. Verderop stelt hij iets wat daar haaks op staat. Is ook prima, maar daar een vraag over stellen is net zo prima.quote:Op maandag 6 april 2020 16:47 schreef Amee het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk.
Hij opent een topic voor in het algemeen en zet er zijn kijk ook op bij.
Maar het topic gaat over hoe mannen erover denken. Jij als mod zou er juist op moeten toezien dat het niet persoonlijk wordt. In plaats daarvan maak jij het zijn persoonlijke topic.
Zorg jij er maar gewoon voor als mod dat het niet persoonlijk wordt. Dat is de taak in dit topic.quote:Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, hij heeft geen gelijk, want in zijn 2e post betrekt hij het op zichzelf. Prima. Niks mis mee. Verderop stelt hij iets wat daar haaks op staat. Is ook prima, maar daar een vraag over stellen is net zo prima.
Dat neemt niet weg dat echt iedereen hier z'n plasje kan komen doen.
Het was volgens mij vanaf begin af aan duidelijk dat ik niet zoveel zin had om weer allerlei vragen over mezelf te gaan beantwoorden. Dat jij hier dan toch weer nogal geforceerd naar op zoek gaat is jouw verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, hij heeft geen gelijk, want in zijn 2e post betrekt hij het op zichzelf. Prima. Niks mis mee. Verderop stelt hij iets wat daar haaks op staat. Is ook prima, maar daar een vraag over stellen is net zo prima.
Dat neemt niet weg dat echt iedereen hier z'n plasje kan komen doen.
Jij hoeft voor mij niet te bepalen wat ik moet doen. Als jij commentaar wil leveren dan stel ik voor dat je daar het FB topic voor opzoekt.quote:Op maandag 6 april 2020 16:49 schreef Amee het volgende:
[..]
Zorg jij er maar gewoon voor als mod dat het niet persoonlijk wordt. Dat is de taak in dit topic.
Jij hebt graag iemand die dominantie uitstraalt in wat ze doet?quote:Op maandag 6 april 2020 16:50 schreef Solid-Snake het volgende:
Ik heb 1 keer een dame gedate die erg onzeker was in het algemeen, en dat hoeft van mij echt nooit meer.
Geef mij maar gewoon een dame die weet wat ze wilt en niet constant om bevestiging vraagt.
Op alle gebieden bedoel je? Naja, 'in het algemeen' zeg maar? Hm, weet niet, ik heb die ervaring nog niet, maar mij zou dat onprettig lijken.quote:Op maandag 6 april 2020 16:50 schreef Solid-Snake het volgende:
Ik heb 1 keer een dame gedate die erg onzeker was in het algemeen, en dat hoeft van mij echt nooit meer.
Geef mij maar gewoon een dame die weet wat ze wilt en niet constant om bevestiging vraagt.
Ik heb geen zin in een dame die constant vraagt of ik haar wel echt zo leuk vind. Dus gewoon een dame die zeker is van zichzelf.quote:Op maandag 6 april 2020 16:51 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Jij hebt graag iemand die dominantie uitstraalt in wat ze doet?
Ze was iemand die veel aandacht nodig had, vooral vanwege een lastige jeugd. Verder had ze veel de neiging te zeggen dat ik niet veel om haar gaf als ik dan even een tijdje haar geen bericht had gestuurd.quote:Op maandag 6 april 2020 16:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Op alle gebieden bedoel je? Naja, 'in het algemeen' zeg maar? Hm, weet niet, ik heb die ervaring nog niet, maar mij zou dat onprettig lijken.
Hoe uitte zich dat? Was dat echt overal (woordelijk) om bevestiging vragen? Want als dat de hele dag zo doorgaat kan ik me voorstellen dat je dat zat wordt.
Ik vind dat zelf dus ergens wel aantrekkelijk omdat je het idee hebt dat je "controle" over iemand hebt. Je kunt als man dus voor een groot deel bepalen wat je wilt, want die ander wil je toch wel.quote:Op maandag 6 april 2020 16:54 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in een dame die constant vraagt of ik haar wel echt zo leuk vind. Dus gewoon een dame die zeker is van zichzelf.
Oh, dat soort dingen! Ja, daar heb ik dan weer wél ervaring mee. Dat is een soort van emotionele chantage (die voortkomt uit onzekerheid), daar had ik ook geen trek in.quote:Op maandag 6 april 2020 16:55 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Ze was iemand die veel aandacht nodig had, vooral vanwege een lastige jeugd. Verder had ze veel de neiging te zeggen dat ik niet veel om haar gaf als ik dan even een tijdje haar geen bericht had gestuurd.
Dat was in dit geval echt anders.quote:Op maandag 6 april 2020 16:55 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik vind dat zelf dus ergens wel aantrekkelijk omdat je het idee hebt dat je "controle" over iemand hebt. Je kunt als man dus voor een groot deel bepalen wat je wilt, want die ander wil je toch wel.
Ik heb het in die zin best lang volgehouden omdat ik juist veel om haar gaf, maar het was mentaal wel erg vermoeiend, en ik ben eigenlijk momenteel ook wel blij dat het voorbij is.quote:Op maandag 6 april 2020 16:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh, dat soort dingen! Ja, daar heb ik dan weer wél ervaring mee. Dat is een soort van emotionele chantage (die voortkomt uit onzekerheid), daar had ik ook geen trek in.
Dat is een beetje van als jij niet doet wat ik wil wanneer ik wil hoe ik het wil dan ga ik proberen te forceren door het op gevoel te gooien. No thx.
True, ik herken het helemaal.quote:Op maandag 6 april 2020 16:58 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Ik heb het in die zin best lang volgehouden omdat ik juist veel om haar gaf, maar het was mentaal wel erg vermoeiend, en ik ben eigenlijk momenteel ook wel blij dat het voorbij is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |