abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2020 @ 09:24:47 #276
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192661048
Hoe kan je het beste zelf een (simpel) mondkapje maken?
Géén kloon van tvlxd!
pi_192661212
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 08:48 schreef DustPuppy het volgende:
Ik heb van die sportmaskers met vervangbare filters besteld, mocht het toch zo ver komen.

Deze?

Heb ik net gisteren binnen gekregen. Wel met een aantal dagen vertraging.
pi_192661223
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook FFP3-maskers zijn voor eenmalig gebruik.

En als dat niet zo is, waarom gebruikt niet iedereen zo'n masker dat je gewoon in de wasmachine kunt gooien thuis?
Het coronavirus kan maximaal 9 dagen overleven buiten het lichaam. Dus je zou een FFP3 wegwerpmasker weer opnieuw kunnen gebruiken na die periode, tenzij je dat ding al uren gedragen hebt. Er zijn ook andere methodes om het masker te disinfecteren (in de oven, UV licht) maar met deze methode blijft het masker zo goed mogelijk intact.

Fatsoenlijke (herbruikbare) halfgelaatsmaskers van een goed merk als 3M zijn duurder, de filters zijn ook niet goedkoop. Het masker moet je na ieder gebruik disinfecteren. Het voordeel is dat de pasvorm vaak beter is en dat het makkelijker ademt dan wegwerpmaskers.

De herbruikbare maskers van een onbekend merk en die van stof gemaakt zijn, zou ik persoonlijk niet vertrouwen. Maar goed iets is beter dan niets.

[ Bericht 2% gewijzigd door Brede_meneer op 17-04-2020 09:49:11 ]
  vrijdag 17 april 2020 @ 09:35:41 #279
441090 crystal_meth
has new fav drug
  vrijdag 17 april 2020 @ 09:50:24 #280
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192661463
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Deze?

[ afbeelding ]
Heb ik net gisteren binnen gekregen. Wel met een aantal dagen vertraging.
Ja die inderdaad.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192661507
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja die inderdaad.
Op Amazon?
Ik heb er nog eentje met 5 filters weten te bemachtigen voor ¤22 maar volgens mij zijn die prijzen flink gestegen.
Ik vind het wel een tof modelletje en die vervangbare filters vind ik wel handig, maar je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn met het vervangen, en de rest van het masker moet ook wel gereinigd worden natuurlijk.

Verder staat in de ene beschrijving dat het FFP3 zou zijn, en in anderen staat het juist weer niet.
Ik zie op de verpakking dat het ook het griepvirus tegen zou moeten houden, maar dat neem ik veiligheidshalve even met een korreltje zout, aangezien ik niet denk dat er veel controle op die dingen is en we hier in Nederland al 600.000 slechte mondkapjes hebben binnen gekregen.

Ik zie het dan ook als een extra, maar niet als het walhalla. :P
  vrijdag 17 april 2020 @ 09:54:48 #282
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192661523
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Op Amazon?
Ik heb er nog eentje met 5 filters weten te bemachtigen voor ¤22 maar volgens mij zijn die prijzen flink gestegen.
Ik vind het wel een tof modelletje en die vervangbare filters vind ik wel handig, maar je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn met het vervangen, en de rest van het masker moet ook wel gereinigd worden natuurlijk.

Verder staat in de ene beschrijving dat het FFP3 zou zijn, en in anderen staat het juist weer niet.
Ik zie op de verpakking dat het ook het griepvirus tegen zou moeten houden, maar dat neem ik veiligheidshalve even met een korreltje zout, aangezien ik niet denk dat er veel controle op die dingen is en we hier in Nederland al 600.000 slechte mondkapjes hebben binnen gekregen.

Ik zie het dan ook als een extra, maar niet als het walhalla. :P
Amazon ook ja.

Krijg ze volgende week binnen als het goed is, maar ik heb ze meer gekocht uit voorzorg.

Ik heb zelf al Corona gehad, dus ik maak me voor mezelf niet zo'n zorgen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192661541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:54 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Amazon ook ja.

Krijg ze volgende week binnen als het goed is, maar ik heb ze meer gekocht uit voorzorg.

Ik heb zelf al Corona gehad, dus ik maak me voor mezelf niet zo'n zorgen.
Ahhhh okee dan! :)

Flink ziek geweest, of viel het wel mee?
Helemaal er overheen gekomen, of merk je er nog wat van?
  vrijdag 17 april 2020 @ 09:56:55 #284
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192661554
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Ahhhh okee dan! :)

Flink ziek geweest, of viel het wel mee?
Helemaal er overheen gekomen, of merk je er nog wat van?
Milde klachten, maar mijn vriendin is nog steeds niet boven zeil.

En aangezien ik daar toch redelijk dicht opzit elke dag en geen nieuwe klachten heb ontwikkeld, ga ik er vanuit dat ik wel redelijk immuun ben inmiddels.
pi_192661569
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Milde klachten, maar mijn vriendin is nog steeds niet boven zeil.

En aangezien ik daar toch redelijk dicht opzit elke dag en geen nieuwe klachten heb ontwikkeld, ga ik er vanuit dat ik wel redelijk immuun ben inmiddels.
Beter! ^O^

Ja corona met milde klachten blijkt wel minder immuniteit te geven dan als je half op sterven hebt gelegen, maar het is wel een goed teken voor jou in ieder geval! :Y
En beterschap voor je vriendin! :)
pi_192661715
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:56 schreef Mondkapje het volgende:
Ik heb het de afgelopen weken soms voelen prikken in de lucht, alsof ik het virus voelde. Dat wordt minder.
Vooral toen het koud was vond ik het een prettig gevoel om een sjaal voor mijn neus en mond te hebben. Je hebt dan het idee dat je je eigen adem voelt en in elk geval niet de koude lucht met of zonder virus uit de omgeving tegen je gezicht slaat. Op de fiets adem je ook dieper in en uit dus als het virus in de lucht zit dan komt het dieper in je longen.
:')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:27:15 #287
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192661988
Het is heel interessant wat voor onzinnige argumenten mensen oplepelen als het gaat over zoiets simpels als een mondkapje dragen.

- schijnveiligheid
- benauwde natte vieze lap
- werkt toch niet
- muilkorf voor de stemmer
- ik ben geen aziaat
- alle mondkapjes moeten naar de zorg
- mensen zijn er te dom voor

Cultuurverschuivingen (zelfs een kleine zoals dit) gaan gewoon met gigantische moeite.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:46:18 #288
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192662304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:27 schreef SpecialK het volgende:
Het is heel interessant wat voor onzinnige argumenten mensen oplepelen als het gaat over zoiets simpels als een mondkapje dragen.

- schijnveiligheid
- werkt toch niet
- ik ben geen aziaat

Cultuurverschuivingen (zelfs een kleine zoals dit) gaan gewoon met gigantische moeite.
Gewoon optioneel laten, mensen die het willen dragen doen het, mensen die het niet willen doen het niet. Opgelost.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192662384
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:27 schreef SpecialK het volgende:

- schijnveiligheid
- werkt toch niet
- ik ben geen aziaat

Het RIVM en kabinet is hier medeverantwoordelijk voor. Wanneer ze het beleid veranderen zorgt dit voor extra weerstand tegen mondkapjes bij de bevolking.

quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Gewoon optioneel laten, mensen die het willen dragen doen het, mensen die het niet willen doen het niet. Opgelost.
Maskers met een specificatie lager dan FFP2 of P2 beschermen jou persoonlijk niet, je beschermt er alleen andere mensen mee.
Als iedereen een masker draagt, dan ben je zelf ook beschermt. Het is daarom noodzakelijk om dit verplicht te maken zoals in Duitsland.
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:51:36 #290
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192662409
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:50 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Het RIVM en kabinet is hier medeverantwoordelijk voor. Wanneer ze het beleid veranderen zorgt dit voor extra weerstand tegen mondkapjes bij de bevolking.
[..]

Maskers met een specificatie lager dan FFP2 of P2 beschermen jou persoonlijk niet, je beschermt er alleen andere mensen mee.
Als iedereen een masker draagt, dan ben je zelf ook beschermt. Het is daarom noodzakelijk om dit verplicht te maken zoals in Duitsland.
Inbreuk op leefcomfort.
Er is geen plaats voor mensen die bang zijn, dan blijf je maar thuis en doe je alles online.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192662448
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Inbreuk op leefcomfort.
Er is geen plaats voor mensen die bang zijn, dan blijf je maar thuis en doe je alles online.
Inbreuk op leefcomfort _O- :')

Dat is de beste die ik tot nu toe gehoord heb. Dit is de weerstand tegen mondkapjes waar ik het over had.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:04:53 #292
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192662641
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:54 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Dat is de beste die ik tot nu toe gehoord heb. Dit is de weerstand tegen mondkapjes waar ik het over had.
Jij bent vrij om er een te dragen. Maar wees niet verdrietig als ik een klein glimlachje niet kan onderdrukken als ik jou zie :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192662662
Inbreuk op leefcomfort :')

En dan anderen willen uitlachen als ze een mondkapje dragen. Tja :D

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2020 11:06:36 ]
pi_192662716
Veel van de redenen om het niet te dragen vallen gewoon weg als je ze alleen draagt bij het boodschappen doen of andere kortstondige contacten met andere mensen.
Echt de hele dag dragen, en zeker als het deze zomer net zo warm zou worden als afgelopen jaar, is niet echt prettig.
pi_192662746
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:56 schreef Mondkapje het volgende:
Ik heb het de afgelopen weken soms voelen prikken in de lucht, alsof ik het virus voelde. Dat wordt minder.
Vooral toen het koud was vond ik het een prettig gevoel om een sjaal voor mijn neus en mond te hebben. Je hebt dan het idee dat je je eigen adem voelt en in elk geval niet de koude lucht met of zonder virus uit de omgeving tegen je gezicht slaat. Op de fiets adem je ook dieper in en uit dus als het virus in de lucht zit dan komt het dieper in je longen.
Je weet dat deze gedachten, in tegenstelling tot de virusdeeltjes, allemaal in je hoofd zitten he?
Zoveel niet kloppende zaken in de post....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192662771
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je weet dat deze gedachten, in tegenstelling tot de virusdeeltjes, allemaal in je hoofd zitten he?
Zoveel niet kloppende zaken in de post....
Mja deze user is óf best para, óf gewoon aan het trollen.
pi_192662781
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Mja deze user is óf best para, óf gewoon aan het trollen.
Beetje ander perspectief, al is het maar voor meelezers, kan nooit kwaad ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192663175
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:54 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Het is sowieso de hele inbreuk op privacy en ook comfort die mensen nu simpel weggeven. Begrijp me niet verkeerd, als er een wereldwijde pandemie is met grote gevolgen dat is het soms noodzakelijk om e.e.a. op te geven, maar het moet allemaal wel reëel blijven. We hebben het hier over een virus dat iets erger is dan de normale griep en 99% van de doden zijn ouderen en zwakkeren met onderliggende aandoeningen.

Daarvoor moeten er heel wat rechten worden ingeleverd. Mensen worden opgesloten in huis, we mogen bijna niet meer contant betalen, we moeten afstand houden en mogen niet veel sociale contacten meer hebben, binnenkort een app? Verjaardagen kan je wel vergeten, begrafenissen zijn sober. Verplicht met mondkappen gaan lopen is waarschijnlijk de druppel bij veel mensen. En dat is volkomen begrijpelijk.

Als ik de cijfers zo zie in NL (voor zover dat allemaal wat zegt) lijkt me de methode zoals we nu doen redelijk efficiënt. Risicogroepen sluiten zichzelf op, eventueel dragen ze zelf dat mondkapje als ze boodschappen doen en de rest gaat door met z'n leven.
Facts don't care about your feelings
pi_192663659
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het is sowieso de hele inbreuk op privacy en ook comfort die mensen nu simpel weggeven. Begrijp me niet verkeerd, als er een wereldwijde pandemie is met grote gevolgen dat is het soms noodzakelijk om e.e.a. op te geven, maar het moet allemaal wel reëel blijven. We hebben het hier over een virus dat iets erger is dan de normale griep en 99% van de doden zijn ouderen en zwakkeren met onderliggende aandoeningen.

Daarvoor moeten er heel wat rechten worden ingeleverd. Mensen worden opgesloten in huis, we mogen bijna niet meer contant betalen, we moeten afstand houden en mogen niet veel sociale contacten meer hebben, binnenkort een app? Verjaardagen kan je wel vergeten, begrafenissen zijn sober. Verplicht met mondkappen gaan lopen is waarschijnlijk de druppel bij veel mensen. En dat is volkomen begrijpelijk.

Als ik de cijfers zo zie in NL (voor zover dat allemaal wat zegt) lijkt me de methode zoals we nu doen redelijk efficiënt. Risicogroepen sluiten zichzelf op, eventueel dragen ze zelf dat mondkapje als ze boodschappen doen en de rest gaat door met z'n leven.
Hier ben ik het grotendeels wel mee eens, behalve dat COVID-19 net iets erger is dan de gewone griepvirus, maar die discussie wil ik niet opnieuw voeren nadat het al zovaak gevoerd is...

Mondkapjes horen bij de overgangsfase naar de normale situatie vind ik. We krijgen dan bepaalde vrijheden terug, maar leveren dan tijdelijk ook weer iets in (mondkapjesplicht, app).
pi_192664052
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 08:34 schreef Queryn het volgende:
Nee, het heeft geen zin om nu mondkapjes te dragen tenzij wij voldoende goedgekeurde mondkapjes kunnen krijgen en dat is niet zo.

Probleem is dat mensen zelfgemaakte mondkapjes gaan dragen van stof die alleen maar gevaarlijk kunnen zijn voor je gezondheid. Meerdere virologen hebben hier al voor gewaarschuwd. Doordat de stof vochtig wordt kan het virus er juist makkelijker doorheen en adem je het makkelijker in waardoor het direct in je longen komt.
Bron? Serieuze vraag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')