Dat is geen exit strategie, dat is hoe het nu al is.quote:Op maandag 6 april 2020 11:45 schreef SillyWalks het volgende:
es dragen. Mondkapjes moeten zeer goedkoop/gratis beschikbaar worden gesteld. De voor zorgmedewerkers afgekeurde mondkapj
Ik hoop dat jij niet bij het RIVM werkt.quote:Op maandag 6 april 2020 11:45 schreef SillyWalks het volgende:
Over een Nederlandse exit-strategie uit de lock down, mijn mening voor de korte termijn:
- iedereen die vanuit huis kan werken, VERPLICHT thuis blijven werken tot er geen besmettingen meer zijn.
- IEDEREEN buiten mondkapjes dragen. Mondkapjes moeten zeer goedkoop/gratis beschikbaar worden gesteld. De voor zorgmedewerkers afgekeurde mondkapjes, kunnen bijvoorbeeld gratis worden gedistribueerd: iets is beter dan niets.
- afstand houden, samenscholingsverboden, etc., voorlopig in stand houden
- verbod op samenkomsten, concerten, bioscopen, etc., voorlopig in stand houden
Dat is wel héél ver voor het vaststellen van het eerste geval in Nederland. Ik schat de kans op 0.quote:Op maandag 6 april 2020 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had geen verkoudheid. Heb de griepprik gehad, maar werd 17 januari heel ziek. 's Morgens dat gevoel van 'voel me wat zwakjes' en 3 uur later lag ik doodziek op bed.
Uiteraard ging ik uit van zwaar de griep, dus geen huisarts gebeld. Meestal nutteloos.
Nu, achteraf bekeken, had ik alle verschijnselen van Covid19.
Ben echt een weeklang heeel ziek geweest, benauwd, koorts, droge hoest. En heb 4 weken nodig gehad om te herstellen.
Dus, ja, ik zou wel getest willen worden. Om het zeker te weten.
Volgens mij kan iedere dag cruciaal zijn..quote:Op maandag 6 april 2020 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens het IC-baasje gisteren bij Pauw is vandaag redelijk cruciaal inderdaad qua cijfers.
Piek wordt echter eind mei verwacht qua bezetting van de bedden in ziekenhuizen. Gaat niet gebeuren dus.quote:Op maandag 6 april 2020 11:55 schreef KingRadler het volgende:
als de cijfers vandaag goed zijn zou het best wel eens kunnen dat we langzaam de intelligente lockdown gaan versoepelen na 1 mei.
Zodra mijn vriendin weer bijgekomen is, nadat ik haar knockout geslagen heb, zal ze de cijfers bekend makenquote:Op maandag 6 april 2020 11:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hoe staat het momenteel met de cijfers voor het huiselijk geweld?
Tof van haar.quote:Op maandag 6 april 2020 11:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zodra mijn vriendin weer bijgekomen is, nadat ik haar knockout geslagen heb, zal ze de cijfers bekend maken
Dus je wil zeggen dat mijn nare griep van februari vorig jaar geen corona was?quote:Op maandag 6 april 2020 11:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is wel héél ver voor het vaststellen van het eerste geval in Nederland. Ik schat de kans op 0.
Daar zou ik maar van uitgaanquote:Op maandag 6 april 2020 11:38 schreef Noordzijde het volgende:
Ontzettend benieuwd naar de cijfers van vandaag en morgen. Zou een verschrikkelijke dreun zijn als het weer oploopt
Rutte/RIVM zegt nooit dat we mondkapjes zouden moeten dragen. Maar als we terug naar normaal willen, zullen we wel moeten.quote:Op maandag 6 april 2020 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is geen exit strategie, dat is hoe het nu al is.
Dan zouden we nu geen tekort aan IC-bedden hebben gehad.quote:Op maandag 6 april 2020 11:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij niet bij het RIVM werkt.
Dat is allang aangepast.quote:Op maandag 6 april 2020 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Piek wordt echter eind mei verwacht qua bezetting van de bedden in ziekenhuizen. Gaat niet gebeuren dus.
Het is meer om te bepalen of de dalende trend van de afgelopen dagen daadwerkelijk een dalende trend is. En dan nog is dat op dit moment eigenlijk alleen primair om te bepalen of de IC's het zullen kunnen gaan bolwerken. Die hele lockdown gaat nog wel ff duren ongeacht de cijfers.quote:Op maandag 6 april 2020 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij kan iedere dag cruciaal zijn..
En ook geen leven/economie meer.quote:Op maandag 6 april 2020 11:58 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dan zouden we nu geen tekort aan IC-bedden hebben gehad.
De cijfers van vandaag hebben te maken met versoepeling van de Lockdown op 1 meiquote:Op maandag 6 april 2020 11:55 schreef KingRadler het volgende:
als de cijfers vandaag goed zijn zou het best wel eens kunnen dat we langzaam de intelligente lockdown gaan versoepelen na 1 mei.
Hoe is dit uit te leggen?quote:Op maandag 6 april 2020 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Piek wordt echter eind mei verwacht qua bezetting van de bedden in ziekenhuizen. Gaat niet gebeuren dus.
Dat is niet eenvoudig vol te houden though. Misschien voor een paar maandjes, maar nu zijn er al veel mensen die gek worden van het thuis werken/zitten. Al verschillende nieuwsberichten gelezen dat er mensen zelfmoord hebben gepleegd wegens de gevolgen van Corona. Maar ja, laten we het vooral nog een paar maanden rekken, want het is zo eenvoudig.quote:Op maandag 6 april 2020 11:52 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Oh? Ik noem alleen dingen die eenvoudige volgehouden kunnen blijven worden.
Deze overschatting van mondkapjes is levensgevaarlijk.quote:Op maandag 6 april 2020 11:57 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Rutte/RIVM zegt nooit dat we mondkapjes zouden moeten dragen. Maar als we terug naar normaal willen, zullen we wel moeten.
Dat zal niet enkel van vandaag afhangen. Laat die dalende trend maar eens twee weken aanhouden (het moment dat ze opnieuw moeten besluiten tot verlenging/versoepeling maatregelen).quote:Op maandag 6 april 2020 11:55 schreef KingRadler het volgende:
Mooie aanname. Je kunt me ook vragen waarom ik dat zeg.quote:Op maandag 6 april 2020 11:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En ook geen leven/economie meer.
Economie zou niet intact blijven als je allerlei dingen zou annuleren/dicht zou gooien.quote:Op maandag 6 april 2020 12:01 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Mooie aanname. Je kunt me ook vragen waarom ik dat zeg.
In het kort: mensen die uit Noord-Italië waren teruggekomen, zou ik verplicht 3 weken in thuis quarantaine zetten.
Carnaval zou niet door zijn gegaan.
Concerten, bioscoopbezoek, etc, zou ik meteen hebben stilgezet.
Hadden we nu allemaal gewoon lekker rondgelopen met mondkapjes op, economie intact.
Maar ik denk niet dat als wij de teugels wat gaan laten vieren dat dit zo blijft. Ik denk dat we over 3 weken wat meer vrijheden zullen krijgen voor een korte periode en dan weer in een intelligente lockdown zullen gaan. Om de piek weer op te kunnen vangen.quote:Op maandag 6 april 2020 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is meer om te bepalen of de dalende trend van de afgelopen dagen daadwerkelijk een dalende trend is. En dan nog is dat op dit moment eigenlijk alleen primair om te bepalen of de IC's het zullen kunnen gaan bolwerken. Die hele lockdown gaat nog wel ff duren ongeacht de cijfers.
Je kunt je voorstellen wat het doet met de cijfers als je Nederland over 2 weken of een maand weer 'loslaat'. .
Als Jort Kelder blijft roepen dat alles kapot gaat, dan gaan mensen rare dingen doen, ja.quote:Op maandag 6 april 2020 12:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is niet eenvoudig vol te houden though. Misschien voor een paar maandjes, maar nu zijn er al veel mensen die gek worden van het thuis werken/zitten. Al verschillende nieuwsberichten gelezen dat er mensen zelfmoord hebben gepleegd wegens de gevolgen van Corona. Maar ja, laten we het vooral nog een paar maanden rekken, want het is zo eenvoudig.
Klopt, en ik verwacht dat we vandaag nog geen trend gaan zien.quote:Op maandag 6 april 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal niet enkel van vandaag afhangen. Laat die dalende trend maar eens twee weken aanhouden (het moment dat ze opnieuw moeten besluiten tot verlenging/versoepeling maatregelen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |