abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192475620
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:45 schreef SillyWalks het volgende:
es dragen. Mondkapjes moeten zeer goedkoop/gratis beschikbaar worden gesteld. De voor zorgmedewerkers afgekeurde mondkapj
Dat is geen exit strategie, dat is hoe het nu al is. _O-
  PR/Manusje van alles maandag 6 april 2020 @ 11:54:53 #152
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192475630
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:45 schreef SillyWalks het volgende:
Over een Nederlandse exit-strategie uit de lock down, mijn mening voor de korte termijn:

- iedereen die vanuit huis kan werken, VERPLICHT thuis blijven werken tot er geen besmettingen meer zijn.
- IEDEREEN buiten mondkapjes dragen. Mondkapjes moeten zeer goedkoop/gratis beschikbaar worden gesteld. De voor zorgmedewerkers afgekeurde mondkapjes, kunnen bijvoorbeeld gratis worden gedistribueerd: iets is beter dan niets.
- afstand houden, samenscholingsverboden, etc., voorlopig in stand houden
- verbod op samenkomsten, concerten, bioscopen, etc., voorlopig in stand houden
Ik hoop dat jij niet bij het RIVM werkt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_192475633
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik had geen verkoudheid. Heb de griepprik gehad, maar werd 17 januari heel ziek. 's Morgens dat gevoel van 'voel me wat zwakjes' en 3 uur later lag ik doodziek op bed.

Uiteraard ging ik uit van zwaar de griep, dus geen huisarts gebeld. Meestal nutteloos.

Nu, achteraf bekeken, had ik alle verschijnselen van Covid19.
Ben echt een weeklang heeel ziek geweest, benauwd, koorts, droge hoest. En heb 4 weken nodig gehad om te herstellen.

Dus, ja, ik zou wel getest willen worden. Om het zeker te weten.
Dat is wel héél ver voor het vaststellen van het eerste geval in Nederland. Ik schat de kans op 0.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192475634
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens het IC-baasje gisteren bij Pauw is vandaag redelijk cruciaal inderdaad qua cijfers.
Volgens mij kan iedere dag cruciaal zijn..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 6 april 2020 @ 11:55:00 #155
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192475638
als de cijfers vandaag goed zijn zou het best wel eens kunnen dat we langzaam de intelligente lockdown gaan versoepelen na 1 mei.
pi_192475650
Ik heb geen moeite met het dragen van mondkapjes mits ik er meerdere krijg en ze bij mijn outfit passen.
  maandag 6 april 2020 @ 11:55:49 #157
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192475652
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:55 schreef KingRadler het volgende:
als de cijfers vandaag goed zijn zou het best wel eens kunnen dat we langzaam de intelligente lockdown gaan versoepelen na 1 mei.
Piek wordt echter eind mei verwacht qua bezetting van de bedden in ziekenhuizen. Gaat niet gebeuren dus.
pi_192475653
Never nooit dat dit natuurlijk 2 jaar gaat duren :)

Er komt eind/na de zomer gewoon een status quo waarin we terug gaan naar de denkwijze zoals Rutte ook begin maart had : Ehh, was even wat meer je handen, houd waar mogelijk een beetje meer afstand dan normaal en nies in je elleboog. En dan verder gewoon weer open en door met alles.
  maandag 6 april 2020 @ 11:56:00 #159
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192475656
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:06 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Hoe staat het momenteel met de cijfers voor het huiselijk geweld?
Zodra mijn vriendin weer bijgekomen is, nadat ik haar knockout geslagen heb, zal ze de cijfers bekend maken :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192475665
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zodra mijn vriendin weer bijgekomen is, nadat ik haar knockout geslagen heb, zal ze de cijfers bekend maken :7
Tof van haar.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 11:56:40 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192475668
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is wel héél ver voor het vaststellen van het eerste geval in Nederland. Ik schat de kans op 0.
Dus je wil zeggen dat mijn nare griep van februari vorig jaar geen corona was?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 6 april 2020 @ 11:57:13 #162
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192475676
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:38 schreef Noordzijde het volgende:
Ontzettend benieuwd naar de cijfers van vandaag en morgen. Zou een verschrikkelijke dreun zijn als het weer oploopt
Daar zou ik maar van uitgaan
  maandag 6 april 2020 @ 11:57:44 #163
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192475689
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is geen exit strategie, dat is hoe het nu al is. _O-
Rutte/RIVM zegt nooit dat we mondkapjes zouden moeten dragen. Maar als we terug naar normaal willen, zullen we wel moeten.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 6 april 2020 @ 11:58:06 #164
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192475703
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik hoop dat jij niet bij het RIVM werkt.
Dan zouden we nu geen tekort aan IC-bedden hebben gehad.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_192475708
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Piek wordt echter eind mei verwacht qua bezetting van de bedden in ziekenhuizen. Gaat niet gebeuren dus.
Dat is allang aangepast.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192475718
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij kan iedere dag cruciaal zijn..
Het is meer om te bepalen of de dalende trend van de afgelopen dagen daadwerkelijk een dalende trend is. En dan nog is dat op dit moment eigenlijk alleen primair om te bepalen of de IC's het zullen kunnen gaan bolwerken. Die hele lockdown gaat nog wel ff duren ongeacht de cijfers.

Je kunt je voorstellen wat het doet met de cijfers als je Nederland over 2 weken of een maand weer 'loslaat'. .
blablablabla
pi_192475722
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:58 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Dan zouden we nu geen tekort aan IC-bedden hebben gehad.
En ook geen leven/economie meer.
  maandag 6 april 2020 @ 11:59:33 #168
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192475723
quote:
De cijfers van vandaag hebben te maken met versoepeling van de Lockdown op 1 mei :?
pi_192475725
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hoe is dit uit te leggen?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 6 april 2020 @ 11:59:56 #170
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192475732
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is allang aangepast.
Wellicht weekje eerder maar niet zoveel meer. Instroom is nog altijd hoger dan uitstroom.
pi_192475733
CORONA-ALARM :o :o :o
pi_192475737
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:52 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Oh? Ik noem alleen dingen die eenvoudige volgehouden kunnen blijven worden.
Dat is niet eenvoudig vol te houden though. Misschien voor een paar maandjes, maar nu zijn er al veel mensen die gek worden van het thuis werken/zitten. Al verschillende nieuwsberichten gelezen dat er mensen zelfmoord hebben gepleegd wegens de gevolgen van Corona. Maar ja, laten we het vooral nog een paar maanden rekken, want het is zo eenvoudig. |:(
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 12:00:26 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192475744
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:57 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Rutte/RIVM zegt nooit dat we mondkapjes zouden moeten dragen. Maar als we terug naar normaal willen, zullen we wel moeten.
Deze overschatting van mondkapjes is levensgevaarlijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192475761
quote:
Dat zal niet enkel van vandaag afhangen. Laat die dalende trend maar eens twee weken aanhouden (het moment dat ze opnieuw moeten besluiten tot verlenging/versoepeling maatregelen).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192475772
https://www.nu.nl/coronav(...)-coronamedicijn.html

De Amerikaanse president Donald Trump heeft inwoners van de Verenigde Staten zondag opnieuw verzocht het medicijn hydroxychloroquine te gebruiken. Trump vermoedt dat het medicijn hen kan beschermen tegen het coronavirus, al druist dat vermoeden in tegen alle adviezen die hij van gezondheidsexperts heeft gekregen.

Tijdens een persconferentie in de nacht van zondag op maandag (plaatselijke tijd) gaf Trump toe dat hij geen expert is op het gebied van virusbestrijding, maar dat hij een "onderbuikgevoel heeft" dat hydroxychloroquine zal aanslaan. Het medicijn wordt normaliter gebruikt om malaria te bestrijden.

De president deed zijn uitspraken in de nabijheid van twee gezondheidsexperts, die hebben geweigerd om zijn uitspraken te verdedigen, schrijft The New York Times. Toen een van hen, hoofd infectiebestrijding Anthony Fauci, werd gevraagd om te reageren, stond Trump dat niet toe.

Het effect van hydroxychloroquine moet nog bewezen worden, maar volgens Trump zijn er "zeer sterke signalen" dat het medicijn potentie heeft. Deskundigen wijzen erop dat die data zeer gelimiteerd zijn en meer onderzoek noodzakelijk is, omdat Amerikanen anders worden blootgesteld aan onnodige gezondheidsrisico's.

Patiënten zonder hartproblemen zouden hydroxychloroquine moeten combineren met een bekend soort antibiotica, schrijft CNN op basis van uitspraken van de president. Dokters, verpleegkundigen en andere hulpverleners zouden het medicijn preventief moeten slikken om niet ziek te worden. "Er zitten geen negatieve bijwerkingen aan", aldus Trump.

'Niet 1,5 jaar wachten op onderzoek: Amerikanen sterven nu'
De Amerikaanse president zegt niet te willen wachten op verder onderzoek, omdat hij inwoners van zijn land dagelijks ziet sterven aan de gevolgen van het coronavirus. "Ik wil niet anderhalf jaar wachten op meer onderzoek. Als het niet werkt, dan werkt het niet."

Trump vertelde aan journalisten dat het medicijn zou zijn goedgekeurd door de Amerikaanse Voedsel- en Warenautoriteit (FDA) in de strijd tegen het coronavirus. Volgens Amerikaanse media klopt dat niet en heeft de FDA nog geen officiële verklaring gegeven.

De Amerikaanse regering blijft het onderzoek naar hydroxychloroquine ondersteunen. In de stad Detroit wordt getest met het medicijn, door het te gebruiken bij drieduizend patiënten van een lokaal ziekenhuis, aldus vicepresident Mike Pence. Resultaten worden meegenomen in een bredere studie.

8)7 8)7 8)7
  maandag 6 april 2020 @ 12:01:22 #176
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192475781
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En ook geen leven/economie meer.
Mooie aanname. Je kunt me ook vragen waarom ik dat zeg.

In het kort: mensen die uit Noord-Italië waren teruggekomen, zou ik verplicht 3 weken in thuis quarantaine zetten.
Carnaval zou niet door zijn gegaan.
Concerten, bioscoopbezoek, etc, zou ik meteen hebben stilgezet.

Hadden we nu allemaal gewoon lekker rondgelopen met mondkapjes op, economie intact.
pi_192475823
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:01 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Mooie aanname. Je kunt me ook vragen waarom ik dat zeg.

In het kort: mensen die uit Noord-Italië waren teruggekomen, zou ik verplicht 3 weken in thuis quarantaine zetten.
Carnaval zou niet door zijn gegaan.
Concerten, bioscoopbezoek, etc, zou ik meteen hebben stilgezet.

Hadden we nu allemaal gewoon lekker rondgelopen met mondkapjes op, economie intact.
Economie zou niet intact blijven als je allerlei dingen zou annuleren/dicht zou gooien.
pi_192475828
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is meer om te bepalen of de dalende trend van de afgelopen dagen daadwerkelijk een dalende trend is. En dan nog is dat op dit moment eigenlijk alleen primair om te bepalen of de IC's het zullen kunnen gaan bolwerken. Die hele lockdown gaat nog wel ff duren ongeacht de cijfers.

Je kunt je voorstellen wat het doet met de cijfers als je Nederland over 2 weken of een maand weer 'loslaat'. .
Maar ik denk niet dat als wij de teugels wat gaan laten vieren dat dit zo blijft. Ik denk dat we over 3 weken wat meer vrijheden zullen krijgen voor een korte periode en dan weer in een intelligente lockdown zullen gaan. Om de piek weer op te kunnen vangen.
  maandag 6 april 2020 @ 12:03:02 #179
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192475829
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 12:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is niet eenvoudig vol te houden though. Misschien voor een paar maandjes, maar nu zijn er al veel mensen die gek worden van het thuis werken/zitten. Al verschillende nieuwsberichten gelezen dat er mensen zelfmoord hebben gepleegd wegens de gevolgen van Corona. Maar ja, laten we het vooral nog een paar maanden rekken, want het is zo eenvoudig. |:(
Als Jort Kelder blijft roepen dat alles kapot gaat, dan gaan mensen rare dingen doen, ja.

Nee, de mensen die vanuit huis kunnen werken, blijven dat lekker doen. Scheelt files, de economie krijgt er geen knauw van, etc.
pi_192475832
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zal niet enkel van vandaag afhangen. Laat die dalende trend maar eens twee weken aanhouden (het moment dat ze opnieuw moeten besluiten tot verlenging/versoepeling maatregelen).
Klopt, en ik verwacht dat we vandaag nog geen trend gaan zien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')