abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192475371
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Als het acute medische gevaar geweken is krijgen we nog een pittig debat over wanneer we weer normaal gaan doen.

Dat debat zie je nu al losbarsten, terwijl waarschijnlijk nog maanden maatregelen noodzakelijk zijn.
Wat mij betreft dan de maatregelen tot 1 juni volhouden i.p.v. 26 of 28 april.
pi_192475378
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:33 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Zou echt top zijn als het deze week zo aanhoudt. Dan werken de maatregelen i.i.g.
Volgens het IC-baasje gisteren bij Pauw is vandaag redelijk cruciaal inderdaad qua cijfers.
blablablabla
pi_192475394
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:34 schreef houdafstand het volgende:
Professor Steven Riley van Imperial College is onder de indruk van de Nederlandse aanpak! *O*

Britse professor: ‘Wow, jullie cijfers zijn zo laag als die van Wuhan’
Ik zou dit interpreteren als sarcasme :D . Maar het is dus echt een compliment?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 11:41:32 #124
8781 crew  Frutsel
pi_192475401
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:31 schreef ondeugend het volgende:
Belgie positief getest; 1123 (was 1260)
doden; 185 (was 164)
Blijft hoog voor een volledige lockdown of lijkt dat zo?
Ze waren daar toch al eerder begonnen met de maatregelen?
pi_192475403
AmichaiStein1 twitterde op maandag 06-04-2020 om 11:36:33 #BREAKING: Austria is first European country to set an 'exit plan' and announce it will start lifting its lockdown starting smaller shops on April 14th and All shops by May 1st: Public gathering will be banned until June reageer retweet
pi_192475406
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens het IC-baasje gisteren bij Pauw is vandaag redelijk cruciaal inderdaad qua cijfers.
Maandag of dinsdag is toch iedere week hoger ivm correctie van de cijfers oid?
Zonder wrijving geen glans
pi_192475424
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:39 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Wat mij betreft dan de maatregelen tot 1 juni volhouden i.p.v. 26 of 28 april.
Misschien is nog langer wel verstandig, maar de economie kan dit eigenlijk niet aan. Je moet het beleid ook kunnen verantwoorden naar een toekomstige generatie.

Dus of 30.000 extra doden accepteren, waarvan veel toch al oud of in de risicogroep. Of de overlevers opzadelen met honderden miljarden schuldenaar.
blablablabla
  maandag 6 april 2020 @ 11:43:00 #128
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192475425
NOSblog

quote:
Dalende lijn België zet door, maar 'weekendeffect' kan vertekenen

In België zijn de afgelopen dag 185 nieuwe sterfgevallen gemeld gerelateerd aan het coronavirus. De dag ervoor waren dat er 164. Het dodental staat nu op 1632.

Er zijn 420 nieuwe patiënten opgenomen in het ziekenhuis, tegen 503 de dag ervoor. In de ziekenhuizen liggen nu 5840 mensen, van wie er 1257 op de IC liggen. 235 patiënten mochten naar huis. De belasting van de ziekenhuizen blijft heel zwaar, zei viroloog Steven van Gucht.

De dalende lijn van de afgelopen dagen zet daarmee door. Het comité dat de coronaverspreiding volgt, waarschuwt dat de cijfers van het weekend vertekend kunnen zijn, omdat patiënten en slachtoffers mogelijk pas vandaag worden gemeld.
even een slag om de arm dus nog
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 6 april 2020 @ 11:43:07 #129
3542 Gia
User under construction
pi_192475429
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:29 schreef Hexagon het volgende:
Kijk ene mooi staaltje groepsimmuniteit _O_
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iteit-italiaans-dorp
Maar als zoveel mensen daar het al gehad blijken te hebben, zonder het te weten, dan zou dat ook hier zo kunnen zijn.
  maandag 6 april 2020 @ 11:43:46 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192475440
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar als zoveel mensen daar het al gehad blijken te hebben, zonder het te weten, dan zou dat ook hier zo kunnen zijn.
Dat zou inderdaad zeker kunnen
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 11:43:48 #131
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192475442
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat vermoeden speelt al heel erg, ook in Engeland.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192475444
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Maandag of dinsdag is toch iedere week hoger ivm correctie van de cijfers oid?
Zondag valt altijd wat lager uit zei hij, hij had daar geen duidelijke verklaring voor.
blablablabla
pi_192475458
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

bron?

Ik kan mijzelf maar 1 artikel herinneren van de financial times.
pi_192475459
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:06 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Verwachting is overal wel dat dit een tijdelijk effect is en het uiteindelijk weer flink gaat stijgen (ook gewoon maar business natuurlijk).

Hoe staat het momenteel met de cijfers voor het huiselijk geweld?
De verwachting van wie? Welke bron?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 6 april 2020 @ 11:45:33 #135
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192475468
Over een Nederlandse exit-strategie uit de lock down, mijn mening voor de korte termijn:

- iedereen die vanuit huis kan werken, VERPLICHT thuis blijven werken tot er geen besmettingen meer zijn.
- IEDEREEN buiten mondkapjes dragen. Mondkapjes moeten zeer goedkoop/gratis beschikbaar worden gesteld. De voor zorgmedewerkers afgekeurde mondkapjes, kunnen bijvoorbeeld gratis worden gedistribueerd: iets is beter dan niets.
- afstand houden, samenscholingsverboden, etc., voorlopig in stand houden
- verbod op samenkomsten, concerten, bioscopen, etc., voorlopig in stand houden
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_192475469
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:25 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb het idee dat ik Corona heb gehad maar niet echt extreem ziek van ben geworden.
Ben toch wel van plan om me te laten testen ooit of ik Corona heb gehad ja of nee,
Zijn er meerdere die die dit denken.
Ja, dat denkt iedereen die een verkoudheid heeft gehad nu. De kans dat het géén corona was is alleen 10 keer zo hoog.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 6 april 2020 @ 11:45:38 #137
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192475470
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nou ja het aantal doden loopt het langst op. Je kunt al ruim voor die lockdown ziek zijn maar alsnog na een paar dagen ineens achteruit gaan en weken op de ic liggen voordat je herstelt of overlijdt
pi_192475472
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat vermoeden heb ik ook..

https://www.telegraaf.nl/(...)mettingen-veel-hoger

Maar dat zou betekenen dat wij misschien al op de goede weg zijn voor groepsimmuniteit. Andere landen met vrijwel geen besmettingen die direct in lockdown zijn gegaan zullen daar achteraf misschien wel een groot nadeel van gaan ondervinden. Zij zullen die immuniteit dan nog moeten opbouwen.
  maandag 6 april 2020 @ 11:46:05 #139
8369 speknek
Another day another slay
pi_192475479
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef Houtenbeen het volgende:
AmichaiStein1 twitterde op maandag 06-04-2020 om 11:36:33 #BREAKING: Austria is first European country to set an 'exit plan' and announce it will start lifting its lockdown starting smaller shops on April 14th and All shops by May 1st: Public gathering will be banned until June reageer retweet
Das mooi, alhoewel de winkels hier natuurlijk gewoon al open waren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 6 april 2020 @ 11:46:43 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192475492
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:45 schreef SillyWalks het volgende:
Over een Nederlandse exit-strategie uit de lock down, mijn mening voor de korte termijn:

- iedereen die vanuit huis kan werken, VERPLICHT thuis blijven werken tot er geen besmettingen meer zijn.
- IEDEREEN buiten mondkapjes dragen. Mondkapjes moeten zeer goedkoop/gratis beschikbaar worden gesteld. De voor zorgmedewerkers afgekeurde mondkapjes, kunnen bijvoorbeeld gratis worden gedistribueerd: iets is beter dan niets.
In principe helpt een theedoek rond je mond knopen al wanneer het doel tegengaan van verspreiding is. Dus daar kan ik mij goed in vinden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192475497
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Omdat herhaling altijd goed is blijkbaar:

Geen volledige lockdown in België, volgens mij is het enige belangrijke verschil met Nederland dat de niet-essentiële winkels gesloten zijn.
Dus in mijn ogen hoofdzakelijk een gelijkaardige aanpak als in Nederland.

En daarnaast zien we duidelijk een afvlakking in opnames, en vandaag zelfs een daling in IC opnames in België! (https://epidemio.wiv-isp.(...)recente%20update.pdf)
Dus in mijn ogen hoofdzakelijk een gelijkaardige trend als in Nederland. ;-)
  maandag 6 april 2020 @ 11:47:19 #142
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192475502
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:29 schreef Hexagon het volgende:
Kijk ene mooi staaltje groepsimmuniteit _O_
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iteit-italiaans-dorp
Ik heb begrepen dat de antistoffen-testen geen onderscheid kunnen maken met andere Corona-virussen, waardoor er bizar hoge waardes uitkomen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_192475506
quote:

Nou, dan kunnen 1 miljoen Nederlanders één keer boodschappen gaan doen en dan zijn die kapjes al op. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 6 april 2020 @ 11:48:08 #144
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192475513
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:47 schreef NealMoonshine het volgende:

[..]

Omdat herhaling altijd goed is blijkbaar:

Geen volledige lockdown in België, volgens mij is het enige belangrijke verschil met Nederland dat de niet-essentiële winkels gesloten zijn.
Nee de grenzen zijn ook dicht. uitgezonderd woon/werk verkeer. Dus geen volwaardige lockdown maar wel iets strakker.
pi_192475541
quote:

Je uitweg bestaat uit een verstrenging van de maatregelen die er nu al zijn :')...
  maandag 6 april 2020 @ 11:52:14 #146
3542 Gia
User under construction
pi_192475575
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, dat denkt iedereen die een verkoudheid heeft gehad nu. De kans dat het géén corona was is alleen 10 keer zo hoog.
Ik had geen verkoudheid. Heb de griepprik gehad, maar werd 17 januari heel ziek. 's Morgens dat gevoel van 'voel me wat zwakjes' en 3 uur later lag ik doodziek op bed.

Uiteraard ging ik uit van zwaar de griep, dus geen huisarts gebeld. Meestal nutteloos.

Nu, achteraf bekeken, had ik alle verschijnselen van Covid19.
Ben echt een weeklang heeel ziek geweest, benauwd, koorts, droge hoest. En heb 4 weken nodig gehad om te herstellen.

Dus, ja, ik zou wel getest willen worden. Om het zeker te weten.
  maandag 6 april 2020 @ 11:52:49 #147
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192475582
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je uitweg bestaat uit een verstrenging van de maatregelen die er nu al zijn :')...
Oh? Ik noem alleen dingen die eenvoudige volgehouden kunnen blijven worden.
  maandag 6 april 2020 @ 11:53:36 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192475596
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Daar geilenz e hier op. Mondkapjes zijn sexy geworden, maatregelen kunnen niet streng genoeg zijn. En de manier waarop gehandhaafd zou moeten worden krijgt zelfs Poetin rillingen van :')
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 6 april 2020 @ 11:53:42 #149
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192475601
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef Houtenbeen het volgende:
Goed nieuws. Aangezien Zwitserland Oostenrijk steeds heeft gevolgd hoop ik dat ze hier ook mee volgen - durf het bijna niet te hopen :P
pi_192475615
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Zondag valt altijd wat lager uit zei hij, hij had daar geen duidelijke verklaring voor.
Wellicht dat mensen uit de biblebelt op zondag niet naar het ziekenhuis willen? :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')