iPhone ??? ...quote:Op maandag 6 april 2020 02:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is een SPC-meting (of Kc meting etc.) zoals we dat in de automotive noemen. Als de populatie groot genoeg is, geeft je dat een goed beeld wat te toekomst brengt. In jouw geval wat de mensen ervan denken? Best 'common' hoor. Statistiek.
Klinkt makkelijker dan dat, het isquote:Op maandag 6 april 2020 02:39 schreef snetje het volgende:
[..]
Wij zijn fucked? ..Ouderen worden dus gewoon geļsoleerd ...
Heb ik niet. Maar ik neem wel aan dat ze dezelfde statistieken gebruiken. Er zijn namelijk geen andere, zover ik weet.quote:
Ik bedoel, volgens mij doen ze nu geen testen op willekeurige mensen, iets wat mijn inziens essentieel is om te zien in hoeverre er nu groepsimmuniteit ontstaat. Enige wat ik me kan herinneren is dat ze in de eerste weken 500 man blind heeft getest in een ziekenhuis, en dan heb je weer te maken met een niet onafhankelijke groep.quote:Op maandag 6 april 2020 03:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heb ik niet. Maar ik neem wel aan dat ze dezelfde statistieken gebruiken. Er zijn namelijk geen andere, zover ik weet.
Hoe groter de populatie, hoe betrouwbaarder je uitkomst. Bij statistieken (SPC, Kc, etc. minimaal 50 om iets te kunnen voorspellen) Ze hebben er inmiddels een hoop meer om mee te rekenen. Het RIVM gooit alle getallen in hun rekenmodel. Ik verwacht dat dat met deze aantallen best betrouwbaar is.quote:Op maandag 6 april 2020 03:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heb ik niet. Maar ik neem wel aan dat ze dezelfde statistieken gebruiken. Er zijn namelijk geen andere, zover ik weet.
Niet nodig om een rekenmodel te maken.quote:Op maandag 6 april 2020 03:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoel, volgens mij doen ze nu geen testen op willekeurige mensen, iets wat mijn inziens essentieel is om te zien in hoeverre er nu groepsimmuniteit ontstaat. Enige wat ik me kan herinneren is dat ze in de eerste weken 500 man blind heeft getest in een ziekenhuis, en dan heb je weer te maken met een niet onafhankelijke groep.
I know maar ik wil meer Jip en Janneke taal ..quote:
Ik niet, omdat men vooral rekent met besmettingen uit een geselecteerde groep, namelijk de mensen die bij een ziekenhuis komen, je hebt hier echter nul rekenwaarde aan.quote:Op maandag 6 april 2020 03:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe groter de populatie, hoe beter je uitkomst. Bij statistieken (SPC, Kc, etc. minimaal 50 om iets te kunnen voorspellen) Ze hebben er inmiddels een hoop meer om mee te rekenen. Het RIVM gooit alle getallen in hun rekenmodel. Ik verwacht dat dat met deze aantallen best betrouwbaar is.
Ga maar een Tesla verkopen, en uit van de mensen die op een proefrit dag afkomen, daar heb je dus helemaal niets aan.quote:Op maandag 6 april 2020 03:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niet nodig om een rekenmodel te maken.
Dat is het enige wat je kunt doen. Waar wil je anders op afgaan? Gevoel? Er zullen wel wat meer rekenmodellen gebruikt worden dan ik je schets. Maar het RIVM rekent echt wel met dat soort statistieken en past daar hun adviezen op aan.quote:Op maandag 6 april 2020 03:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga maar een Tesla verkopen, en uit van de mensen die op een proefrit dag afkomen, daar heb je dus helemaal niets aan.
Door onderzoek te doen op een representatieve groep.quote:Op maandag 6 april 2020 03:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is het enige wat je kunt doen. Waar wil je anders op afgaan? Gevoel?
Zoals ik al zei. Als je een groot genoeg onderzoek gedaan hebt. Kun je daar je maatregelen op aanpassen. En een toekomst uit voorspellen.quote:Op maandag 6 april 2020 03:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Door onderzoek te doen op een representatieve groep.
Is Tesla al te moeilijk voor je?quote:Op maandag 6 april 2020 03:11 schreef snetje het volgende:
Ja graag een Jip en Janneke upload .. zonder Tesla graag ...
Alleen zie ik dat onderzoek niet, zelfs niet een kleintje.quote:Op maandag 6 april 2020 03:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Als je een groot genoeg onderzoek gedaan hebt. Kun je daar je maatregelen op aanpassen. En een toekomst uit voorspellen.
Nope...quote:Op maandag 6 april 2020 03:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is Tesla al te moeilijk voor je?
Ik ga het nog simpeler maken, zou je FOK! graag met een zwarte achtergrond zien, of een witte?quote:Op maandag 6 april 2020 03:11 schreef snetje het volgende:
Ja graag een Jip en Janneke upload .. zonder Tesla graag ...
Nightquote:Op maandag 6 april 2020 03:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ga naar bed, 'Duty calls'. Weltrusten @:raptorix
Ja ik ga ook nog 2 uurtjes liggen, nu slaap ik sowieso meestal maar 4 uurtjesquote:Op maandag 6 april 2020 03:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ga naar bed, 'Duty calls'. Weltrusten @:raptorix
Het argument was dat ze daar ervaring mee hebben (testen van donor bloed op infecties), en weten hoe dat zich verhoudt tot de algemene populatie. Maar dan gaat men ervan uit dat het nu ook dezelfde groep is die doneert, dat lijkt me niet noodzakelijk het geval (anders is er geen risico aan verbonden, nu wel: thuis blijven is veiliger)quote:Op maandag 6 april 2020 02:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar dan nog heb je geen representatieve groep, laat ik het zo zeggen, hoeveel procent van de mensen bij de voedselbank zullen ook bloeddonor zijn?
Ik vermoed ook dat dat de ratio is. Of dat cijfer nu ¤30K of ¤80K (ik meen per levensjaar) is, wordt dan een abstract getal. Het leven van "jou" mag (nofi), vooruit mij ¤1000 aan belasting kosten maar die van mijn kind(eren) minimaal ¤109 wat vooral een "ander" dan maar moet zien betalen.quote:Op maandag 6 april 2020 02:50 schreef raptorix het volgende:
Persoonlijk denk ik dat het RIVM/Rutte al heel vroeg een berekening hebben gemaakt maar dat dit door publieke druk onmogelijk is gemaakt. Je hebt namelijk de zogenaamde value of life. https://en.wikipedia.org/wiki/Value_of_life
Kortom een afweging wat het zou kosten om de economie compleet de soep in te laten lopen vs 30K doden. Persoonlijk ben ik voorstander om 30K te nemen, dat geld kunnen we prima gebruiken om in de gezondheidszorg te steken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |