abonnement Unibet Coolblue
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 april 2020 @ 15:37:23 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192581930
Ik rookte een pakje van 40 gram per twee dagen, a 7,40 euro. dus zeg 14 p/m. kom je toch op een bedrag van 103 euro per maand uit, bijna 1250 euro per jaar. Ben gek dat ik niet eerder gestopt ben :')

Gisteren laatste pakje shag gekocht, morgenavond beginnen met de eerste pleister en dan dan vanaf dinsdag is het finito.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_192583648
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:37 schreef DJMO het volgende:
Ik rookte een pakje van 40 gram per twee dagen, a 7,40 euro. dus zeg 14 p/m. kom je toch op een bedrag van 103 euro per maand uit, bijna 1250 euro per jaar. Ben gek dat ik niet eerder gestopt ben :')

Gisteren laatste pakje shag gekocht, morgenavond beginnen met de eerste pleister en dan dan vanaf dinsdag is het finito.
Succes, rookwaar is per i april ook weer fors duurder geworden. Maar hoofdmotivatie blijft gezondheid! ik ruik alles beter, en stink zelf niet meer :D :D
  zondag 12 april 2020 @ 18:20:38 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_192583968
Als ik nu nog zou roken zou me dat ruim 40 euro per week kosten :X
En geld moet nooit de hoofdreden zijn, maar het is echt doodzonde om het allemaal weg te paffen ;)
disclaimer
pi_192585454
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:22 schreef mangalie het volgende:

[..]

Niet aan dat moment denken, je bent vanaf nu een ex roker... ^O^
Allen Carr heb ik ook gelezen en je hebt gelijk! Ik ben een ex roker en ik ben er blij om!
pi_192585497
Wanneer je al een week niet meer rookt dan voel je je al beter. Gebruik die motivatie ook wanneer je slechte momenten hebt.
Ik rookte 30 peuken per dag, 10 jaar lang. Ben er nu 4 jaar vanaf en ik heb geen seconde spijt. De beste keuze die ik ooit heb gemaakt.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_192586022
quote:
3s.gif Op zondag 12 april 2020 19:58 schreef Treinhoer het volgende:
Wanneer je al een week niet meer rookt dan voel je je al beter. Gebruik die motivatie ook wanneer je slechte momenten hebt.
Ik rookte 30 peuken per dag, 10 jaar lang. Ben er nu 4 jaar vanaf en ik heb geen seconde spijt. De beste keuze die ik ooit heb gemaakt.
Dat hoop ik ooit ook te kunnen zeggen :{
Ik was hier...
pi_192592202
Zo, 4 weken gestopt vandaag *O* Gisteren wel een paar keer 'zin' gehad. Dat is wel een beetje iedere dag zo. Maar op zich prima behapbaar.

Verder als ik de bedragen hier zie staan durf ik niet eens te zeggen hoeveel het me kostte. :') :@
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 13 april 2020 @ 09:20:18 #58
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_192592528
Ik rookte ongeveer 8 sigaretten per dag, dus ik heb rond de 37 euro bespaard, niet echt een bedrag dat op korte termijn het verschil maakt op je bankrekening, op lange termijn wel natuurlijk :).

Hoe zit het bij jullie met aankomen? Ben al 2 kilo aangekomen in 13 dagen... vind ik echt om te huilen....
pi_192592734
quote:
4s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:01 schreef Leonos het volgende:
@:mangalie
@:junkiexp
@:Luke83

Hoe gaat ie dan?
Mislukt helaas, te impulsief geweest en slechte voorbereiding.
Kutzooi.

Ga denk toch het boek van Allen Car weer lezen, daar ging het prima mee de vorige keer.
Vond het alleen vrij saai en langdradig om doorheen te komen.

Maar alles voor het goede doel, peuken zijn weer duurder geworden merkt ik dus zit nu 350 euro per maand :N

Thanks voor de interesse!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 13 april 2020 @ 10:24:24 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_192593214
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 09:40 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Mislukt helaas, te impulsief geweest en slechte voorbereiding.
Kutzooi.

Ga denk toch het boek van Allen Car weer lezen, daar ging het prima mee de vorige keer.
Vond het alleen vrij saai en langdradig om doorheen te komen.

Maar alles voor het goede doel, peuken zijn weer duurder geworden merkt ik dus zit nu 350 euro per maand :N

Thanks voor de interesse!
350 per maand?? Damn! :o

Verder doorberekend, maar als je dus 2 pakjes per dag rookt, elke dag, dan ben je dus ook dagelijks tussen de 4 en 5 uur!!! kwijt aan roken.
De tijd die je gaat overhouden als je stopt!
disclaimer
pi_192593349
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 09:40 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Mislukt helaas, te impulsief geweest en slechte voorbereiding.
Kutzooi.

Ga denk toch het boek van Allen Car weer lezen, daar ging het prima mee de vorige keer.
Vond het alleen vrij saai en langdradig om doorheen te komen.

Maar alles voor het goede doel, peuken zijn weer duurder geworden merkt ik dus zit nu 350 euro per maand :N

Thanks voor de interesse!
350¤ per maand weggooien :')

investeer dat geld en je gaat lekker renderen op de lange termijn in plaats van het uit te geven aan sigaretten :')
pi_192594332
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 09:40 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Mislukt helaas, te impulsief geweest en slechte voorbereiding.
Kutzooi.

Ga denk toch het boek van Allen Car weer lezen, daar ging het prima mee de vorige keer.

blijkbaar niet, daar je weer begonnen bent
quote:
Vond het alleen vrij saai en langdradig om doorheen te komen.

Maar alles voor het goede doel, peuken zijn weer duurder geworden merkt ik dus zit nu 350 euro per maand :N

Thanks voor de interesse!
Dat moet toch genoeg reden zijn lijkt me.
Zelf is het me gelukt mbv tabex
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_192594471
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 11:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

blijkbaar niet, daar je weer begonnen bent
[..]

Dat moet toch genoeg reden zijn lijkt me.
Zelf is het me gelukt mbv tabex
Tabex heb ik geprobeerd, triggert bij mij paniekaanvallen helaas.
Ja en dat is zeker genoeg reden, allee het doen is een ander verhaal :)

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:31 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

350¤ per maand weggooien :')

investeer dat geld en je gaat lekker renderen op de lange termijn in plaats van het uit te geven aan sigaretten :')
Dat geld gaat sowieso wel op, maar dan aan nuttigere dingen.
Kan het prima betalen hoor, maar het is wel zonde.

quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 10:24 schreef SQ het volgende:

[..]

350 per maand?? Damn! :o

Verder doorberekend, maar als je dus 2 pakjes per dag rookt, elke dag, dan ben je dus ook dagelijks tussen de 4 en 5 uur!!! kwijt aan roken.
De tijd die je gaat overhouden als je stopt!
Ik rook gelukkig snel, 3-4 minuten per peuk dus dat scheelt wel.
Maar je hebt wel gelijk :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192594594
Week gestopt vandaag :)

Jammer dat je het niet volgehouden hebt @juniexp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2020 11:53:53 ]
pi_192594615
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 11:45 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Tabex heb ik geprobeerd, triggert bij mij paniekaanvallen helaas.
Ja en dat is zeker genoeg reden, allee het doen is een ander verhaal :)
[..]


Lag dat aan de tabex of aan het niet roken ;)

Bij mij was de trigger om te stoppen dat ik volledig in paniek schoot omdat ik mijn sigaretten was vergeten. Niet dat ik wilde roken, maar gewoon dat ik niks bij me had. Zo triest
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_192594644
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 11:55 schreef devlinmr het volgende:
Lag dat aan de tabex of aan het niet roken

Bij mij was de trigger om te stoppen dat ik volledig in paniek schoot omdat ik mijn sigaretten was vergeten. Niet dat ik wilde roken, maar gewoon dat ik niks bij me had. Zo triest
Aan de Tabex, er zit iets in waar ik niet helemaal goed tegen kan blijkbaar.
Roken is gewoon fucking triest inderdaad, alleen wel fucking verslavend ook.

Als ik 2 uur niet rook begin ik al te stressen, echter super triest.

Ze zouden het eigenlijk moeten verbieden, maar dat gaat hem niet worden met al die accijns ben ik bang.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192594995
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 11:58 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Aan de Tabex, er zit iets in waar ik niet helemaal goed tegen kan blijkbaar.
Roken is gewoon fucking triest inderdaad, alleen wel fucking verslavend ook.

Als ik 2 uur niet rook begin ik al te stressen, echter super triest.

Ze zouden het eigenlijk moeten verbieden, maar dat gaat hem niet worden met al die accijns ben ik bang.
Ellende is dat je het uiteindelijk helemaal zelf moet doen. Elke dag is er verleiding daar je die peuken ongeveer overal en altijd kan kopen.
Zelfs na bijna 2 jaar heb ik het af en toe nog moeilijk.
Succes iig.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_192597721
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 08:12 schreef Lonaa het volgende:
Zo, 4 weken gestopt vandaag *O* Gisteren wel een paar keer 'zin' gehad. Dat is wel een beetje iedere dag zo. Maar op zich prima behapbaar.

Verder als ik de bedragen hier zie staan durf ik niet eens te zeggen hoeveel het me kostte. :') :@
Ben wel benieuwd nu :) ik schat iets van ¤300..
pi_192597833
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 15:34 schreef mangalie het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd nu :) ik schat iets van ¤300..
Ja, dat wel ongeveer. :@ Pakje Gauloises a 8 euro per dag. Of eigenlijk net 2 of 3 sigaretten meer. Op dagen dat ik niet uitging of in de kroeg zat, want dan was het meer.

:X
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192597837
quote:
4s.gif Op maandag 13 april 2020 11:53 schreef Leonos het volgende:
Week gestopt vandaag :)

Jammer dat je het niet volgehouden hebt @:juniexp.
Awesome *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192597868
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 09:20 schreef Vansschoen het volgende:
Ik rookte ongeveer 8 sigaretten per dag, dus ik heb rond de 37 euro bespaard, niet echt een bedrag dat op korte termijn het verschil maakt op je bankrekening, op lange termijn wel natuurlijk :).

Hoe zit het bij jullie met aankomen? Ben al 2 kilo aangekomen in 13 dagen... vind ik echt om te huilen....
Was voor mij de voornaamste reden om niet te stoppen. :@ 7 jaar geleden gestopt, altijd al wel dik geweet (eetprobleem ook enzo ditda), flink aangekomen, 40 kg afgevallen met beter eten en sporten, weer begonnen met roken en toen durfde ik dus niet meer te stoppen. :')

Dat heb ik nu wel gedaan en ik vind het eng. Maar het moet maar gewoon even zo zijn.Gemiddeld kom je 3 kg aan, geloof ik. De rest zit echt in meer eten dus dat gewoon niet doen.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 13 april 2020 @ 17:09:28 #72
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_192599045
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 15:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Was voor mij de voornaamste reden om niet te stoppen. :@ 7 jaar geleden gestopt, altijd al wel dik geweet (eetprobleem ook enzo ditda), flink aangekomen, 40 kg afgevallen met beter eten en sporten, weer begonnen met roken en toen durfde ik dus niet meer te stoppen. :')

Dat heb ik nu wel gedaan en ik vind het eng. Maar het moet maar gewoon even zo zijn.Gemiddeld kom je 3 kg aan, geloof ik. De rest zit echt in meer eten dus dat gewoon niet doen.
Dat begrijp ik wel, je weet dat je aan gaat komen en dat voelt dan als een "goede" reden om niet te stoppen.

3 kilo kan ik nog wel hebben, maar hoop niet dat het veel meer gaat worden, ben er wel een beetje bang voor...

Ik laat alle snoep/koek/chips en dat soort dingen links liggen, eet niks extra dan voorheen. En toch 2 kilo erbij..
  maandag 13 april 2020 @ 17:11:19 #73
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_192599069
Je komt niet automagisch aan door te stoppen met roken, je komt aan omdat je meer eet.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_192599121
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:11 schreef Quotidien het volgende:
Je komt niet automagisch aan door te stoppen met roken, je komt aan omdat je meer eet.
Je komt een paar kg aan omdat je stofwisseling veranderd als je geen nicotine meer tot je neemt, die wordt trager. Dat stabiliseert zich na 2 of 3 kg en vaak verdwijnen die dan ook weer. Mits je dus niet anders of meer gaat eten dan anders.

disclaimer, dat is tenminste wat ik altijd geleerd heb. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 13 april 2020 @ 17:17:07 #75
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_192599150
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 17:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Je komt een paar kg aan omdat je stofwisseling veranderd als je geen nicotine meer tot je neemt, die wordt trager. Dat stabiliseert zich na 2 of 3 kg en vaak verdwijnen die dan ook weer. Mits je dus niet anders of meer gaat eten dan anders.

disclaimer, dat is tenminste wat ik altijd geleerd heb. :7
Ok, maar 2 tot 3 kg is toch niks?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')