Ik ben naar binnen gegaan, te veel wind voor de parasol en bloedheet in de palle zonquote:
Geen zin in koken, maar wel in de risotto die ik ga maken. Dus ik moet welquote:
quote:Op zondag 5 april 2020 17:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dadelijk wordt er een schotel met pulled pork kroketten thuisbezorgd
Oequote:Op zondag 5 april 2020 17:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dadelijk wordt er een schotel met pulled pork kroketten thuisbezorgd
Wat leuk toch dat het leuk wasquote:Op zondag 5 april 2020 16:54 schreef AnneX het volgende:
Corona bingo voorbij.![]()
Het was 10.000 miljoen leuker dan ik had verwacht.
Drie rondjes [ link | afbeelding ]
Zijn ze lekker, zien er uit om in te bijten.quote:
Geen idee nog hoe ze smaken, zet er vanavond 1 even in de oven voor bij de thee.quote:Op zondag 5 april 2020 17:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Zijn ze lekker, zien er uit om in te bijten.
Jammer dat het zo snel té warm wordt op je gezellig balkon!
Ik ook niet. Pizza in de oven geschoven.quote:
Dat klinkt heerlijkquote:Op zondag 5 april 2020 17:48 schreef Barreltje het volgende:
Wij eten gepofte aubergine met zureroom met sigme-kaantjes en hamburgers en salade en friet..
Hier was de tatatatin ook prima te eten.. nu eens bedenken wat ik met de rest van het bladerdeeg ga doen.. recepten mensen??
Omgevallen gluurkleuterquote:Op zondag 5 april 2020 18:36 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
In gesprek met de verse puppy van de buren
Die wil straks een hondquote:Op zondag 5 april 2020 18:36 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Baden Württemberg is nog erger qua aantallen. En 10 miljoen inwoners. Da's ook een risicogebied, net als Hamburgquote:Op zondag 5 april 2020 18:58 schreef z80 het volgende:
Volgens het Duitse rivm (Robert Koch-Institut in Berlin) is Nederland een risico gebied.
Even snel spieken naar de getallen. Nederland 17,851. NRW 20.523. Aantal inwoners redelijk gelijk en NRW is iets groter. NRW dan ook maar als risicogebied verklaren?
Test Duitsland niet veel meer? Dan heeft Nederland domweg véél meer gevallen dan NRW.quote:Op zondag 5 april 2020 18:58 schreef z80 het volgende:
Volgens het Duitse rivm (Robert Koch-Institut in Berlin) is Nederland een risico gebied.
Even snel spieken naar de getallen. Nederland 17,851. NRW 20.523. Aantal inwoners redelijk gelijk en NRW is iets groter. NRW dan ook maar als risicogebied verklaren?
Kreis Kleve test enkel hoog risico en voorzien van alle kenmerken van corona.quote:Op zondag 5 april 2020 19:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Test Duitsland niet veel meer? Dan heeft Nederland domweg véél meer gevallen dan NRW.
De risotto ook, zou de andere helft ook nog wel lusten, maar er staat straks een appeltaartje op me te wachtenquote:
Dat klinkt als Nederlands beleid.quote:Op zondag 5 april 2020 19:20 schreef z80 het volgende:
Kreis Kleve test enkel hoog risico en voorzien van alle kenmerken van corona.
Griepachtig of niet ziekenhuis behoeftig is geen test. En geen test is geen besmetting in het lijstje.
Klopt. Getallen zijn dus vergelijkbaar.quote:
245?quote:Op zondag 5 april 2020 19:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Klopt. Getallen zijn dus vergelijkbaar.
Enkel van de sterfte cijfers kan ik niet terug vinden wat incl corona is en wat niet. Ik kan namelijk niet voorstellen dat er dusdanige verschillen zitten tussen NRW en Nederland.
Maar dat is ook lastig vast te stellenquote:Op zondag 5 april 2020 19:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Klopt. Getallen zijn dus vergelijkbaar.
Enkel van de sterfte cijfers kan ik niet terug vinden wat incl corona is en wat niet. Ik kan namelijk niet voorstellen dat er dusdanige verschillen zitten tussen NRW en Nederland.
Maar word in Nederland en België wel als corona geteld. Waarschijnlijk Duitsland niet.quote:Op zondag 5 april 2020 19:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar dat is ook lastig vast te stellen
Als iemand verzwakt door Corona een hartaanval krijgt. Is de doodsoorzaak geen corona. Maar is corona eigenlijk wel de oorzaak.
Plus dat je iedereen die dood gaat zou moeten testen. Volgens mij doen zowel NL als DE dat eigenlijk niet.
Niet meer als daar een week tussen zit.quote:Op zondag 5 april 2020 19:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar word in Nederland en België wel als corona geteld. Waarschijnlijk Duitsland niet.
Hoe bedoel je een week? Genezen? of week na besmetting?quote:Op zondag 5 april 2020 19:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Niet meer als daar een week tussen zit.
En sowieso testen ze niet iedereen dus het echte cijfers zul je nooit hebben.
Na genezing blijf je nog lang klachten houden. Overlijdt je dan is het geen corona.quote:Op zondag 5 april 2020 19:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je een week? Genezen? of week na besmetting?
Ik weet even niet wat te zeggen.... op....'quote:Op zondag 5 april 2020 20:03 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)eftige-gevolgen.html
Dat was een gezegende preek
Maar appeltaartpak...dat is toch hoeveel suiker je er zelf bij gooit?quote:Op zondag 5 april 2020 20:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Appeltaartje was lekker. Niet zo zoet als van een appeltaartpak en nog minder zoet als ik van mijn moeder herinner
Daar zit toch suiker door het deegmeel? Tenminste dat deeg is een stuk zoeter dan deze. Ga dit recept ook nog eens verdubbelen voor een normaal formaat taartquote:Op zondag 5 april 2020 20:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar appeltaartpak...dat is toch hoeveel suiker je er zelf bij gooit?
Ja daar zit inderdaad al suiker in!quote:Op zondag 5 april 2020 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar zit toch suiker door het deegmeel? Tenminste dat deeg is een stuk zoeter dan deze. Ga dit recept ook nog eens verdubbelen voor een normaal formaat taart
Ai, in Hasselt?quote:Op zondag 5 april 2020 21:13 schreef Lot_1 het volgende:
De kerkdienst op biddag (de dag voor de eerste persconferentie, dus voor de maatregelen) in de kerk van mijn ouders heeft ook voor een heleboel besmettingen gezorgd, vermoedelijk.
Verhip, helemaal overheen gelezen, je hebt gelijkquote:Op zondag 5 april 2020 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar zit toch suiker door het deegmeel? Tenminste dat deeg is een stuk zoeter dan deze. Ga dit recept ook nog eens verdubbelen voor een normaal formaat taart
Ik ook!quote:
Vond het voor de rest wel een slappe aflevering maar dat was wel.sterk idd.quote:Op zondag 5 april 2020 22:12 schreef derLudolf het volgende:
Goed item bij ZML over geld voor Zuid Europa.
quote:Op zondag 5 april 2020 18:36 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, ik heb blijf er nog steeds problemen mee hebben. Hoe enthousiast en goed opgevoed de hond ook is, volgens de eigenaar. Ik vermijd nu ook gewoon de losloopgebieden (de heide bij ons) met drukte.quote:Op maandag 6 april 2020 09:17 schreef Isabeau het volgende:
Zo, administratie geregeld voor mijn moeder en bloemen besteld voor mijn oom die vandaag naar huis mag
Eén van mijn moeder's verzorgsters is ziek. Hoesten, benauwd, moe...al een tijdje. Aangezien die ook in de zorg werkt, zou ze volgens de nieuwe richtlijn toch ook getest kunnen worden. Heb haar gezegd de ha te vragen
Tele6, ik heb daar zo'n hekel aan, loslopende honden die dan achter je aan gaan rennen. Ik geloof dat Anthraxx dat met me eens is. Die was volgens mij een keer gebeten onder het hardlopen.
Nee, het ging echt heel erg slecht. Als hij niet terug was gegaan naar het ziekenhuis, dan had hij het niet gered. Aldus de behandelend arts volgens mij nicht.quote:Op maandag 6 april 2020 09:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn. Isa dat je oom naar huis mag! Dat had je toch niet verwacht.
Volgens mij is er een collega van jou op npo1
Volgens mij is dit ook helemaal niet de bedoeling momenteelquote:Op maandag 6 april 2020 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Enthousiaste onbekende honden als je aan het hardlopen bent lijkt me niet fijn
Oom van Isa![]()
Kan die verzorgende niet via de werkgever getest worden? Anders inderdaad HA. Hier ook een hoestende en benauwde collega die nu aan de bel gaat trekken.
Net mijn afspraak bij de tandarts afgezegd. Ik maak altijd een combi met de mondhygiënisch en die was van hen uit via de voicemail al afgezegd, maar tandarts kon gewoon doorgaan...
Ik heb mijn verbazing net uitgesproken hierover. De assistente haalde mijn afspraak meteen eruit, had alle begrip en zei ‘dat ze verder maar niks ging zeggen...’. Ik snapte hem en toen hebben we ons samen verbaasd over de gang van zaken. Ik weet niet of de regel bij tandartsen even hard is als bij bij voorbeeld kappers, maar een controle afspraak is absoluut geen spoed.
Tot aan dit weekend was er geen regeling voor tandartsen, dus hun kosten gingen gewoon door. Sommigen zegden afspraken af, anderen alleen spoed. Maar daar schijnt nu iets voor geregeld te zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Enthousiaste onbekende honden als je aan het hardlopen bent lijkt me niet fijn
Oom van Isa![]()
Kan die verzorgende niet via de werkgever getest worden? Anders inderdaad HA. Hier ook een hoestende en benauwde collega die nu aan de bel gaat trekken.
Net mijn afspraak bij de tandarts afgezegd. Ik maak altijd een combi met de mondhygiënisch en die was van hen uit via de voicemail al afgezegd, maar tandarts kon gewoon doorgaan...
Ik heb mijn verbazing net uitgesproken hierover. De assistente haalde mijn afspraak meteen eruit, had alle begrip en zei ‘dat ze verder maar niks ging zeggen...’. Ik snapte hem en toen hebben we ons samen verbaasd over de gang van zaken. Ik weet niet of de regel bij tandartsen even hard is als bij bij voorbeeld kappers, maar een controle afspraak is absoluut geen spoed.
Tandarts hier doet alleen pijnklachten.quote:Op maandag 6 april 2020 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet niet of de regel bij tandartsen even hard is als bij bij voorbeeld kappers, maar een controle afspraak is absoluut geen spoed.
https://www.knmt.nl/coronavirus/vraag-en-antwoord-coronavirusquote:Er is geen verplichting van rijkswege om praktijken te sluiten voor reguliere behandelingen. Het ministerie van VWS en de IGJ hebben wél het dringende advies van de gezamenlijke mondzorgkoepels om geen reguliere mondzorg te verlenen en alleen nog spoedzorg te verlenen aan niet-coronapatiënten overgenomen als de tijdelijke norm voor verantwoorde zorg in deze fase van de coronacrisis. Als je besluit af te wijken van de norm dan moet je daarvoor een deugdelijke motivering hebben die bovendien in het belang van de patiënt is.
De tandartsen die nu nog bezig zijn, zijn waarschijnlijk dezelfde die, toen de tandartstarieven vrij werden gegeven, het te rechtvaardigen vonden om hun tarieven over de kop te gooien.quote:Op maandag 6 april 2020 09:42 schreef Isabeau het volgende:
Oh wow, het mag wel gewoon
[..]
https://www.knmt.nl/coronavirus/vraag-en-antwoord-coronavirus
Direct even mijn tandarts opgezocht, maar die is dus idd gesloten. Je kan bellen voor spoedzorg.quote:Op maandag 6 april 2020 09:48 schreef derLudolf het volgende:
De tandartsen die nu nog bezig zijn, zijn waarschijnlijk dezelfde die, toen de tandartstarieven vrij werden gegeven, het te rechtvaardigen vonden om hun tarieven over de kop te gooien.
Typisch, wel.quote:Op maandag 6 april 2020 09:42 schreef Isabeau het volgende:
Oh wow, het mag wel gewoon
[..]
https://www.knmt.nl/coronavirus/vraag-en-antwoord-coronavirus
Ik wilde antwoorden dat als ik een grote beurt doe onder de douche, dat meestal niet direct eindigt in algehele frisheid, maar misschien is dat wat TMI voor op de maandagmorgenquote:Op maandag 6 april 2020 09:53 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet 25 mei naar de tandarts en ik zou het echt heel kut vinden als dat niet doorgaat.Heb wel een gebied in mijn bakkes welke wel een zorgenkindje is.
Verder heb ik echt echt een grote hekel aan loslopende honden die op mensen/honden afstormen. Daarom heeft Dora nu traumaEn vindt ze alle andere/nieuwe honden eng. En gaat ze dan van zich af snauwen. Top gedaan, loslopende honden en bazen.
![]()
Ook deed ik vanochtend grote beurt onder de douche. Dus ik ben schoon, schoner, schoonst.
Ik snap je. Werkkleding wordt hier op locatie gewassen en schoenen mogen blijven staan.quote:Op maandag 6 april 2020 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Douchen na het werk, doe ik hier ookEn alle werkkleding direct in de was.
Ik heb een soort van smetvrees gekregen de afgelopen weken. Zoiets went best snel eigenlijk![]()
Ik heb al overwogen of ik mijn schoenen ook van onderen moet gaan schoon maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |