Dat vind jij ja. Ik vertrouw liever op experts van het RIVMquote:Op zondag 5 april 2020 14:18 schreef archito het volgende: [..] Zoals al vaker gezegd, dat is helemaal afhankelijk van het aantal testen. Ziekenhuisopnames is een veel betere indicator.
Ik vraag me af of het RIVM daadwerkelijk uitgaat van een gemiddelde van 23 dagen. Het zou zomaar kunnen, maar dat is puur mijn eigen speculatie, dat ze bewust aan de veilige kant zijn gaan zitten met hun, naar eigen zegge "pessimistische", scenario.quote:Op zondag 5 april 2020 13:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En daarom ben ik heel benieuwd hoe het RIVM aan gemiddeld 23 dagen IC komt. Nederland is qua populatie op de IC niet te vergelijken met Italië.
Zien we niet terug in de tests.quote:Op zondag 5 april 2020 14:37 schreef Drekkoning het volgende:
Maare is dit niet gewoon de weekenddip?
Superdruk inderdaad: http://streaming3.webcam.nl/strand/quote:
Vorige week kwamen er in het weekend 2x zoveel nieuwe ziekenhuisopnames bijquote:Op zondag 5 april 2020 14:37 schreef Drekkoning het volgende:
Mogelijk, maar aantal doden is wel lager dan vorige week zondag en ziekenopnames is ook lager dan vorige week zondagquote:Op zondag 5 april 2020 14:37 schreef Drekkoning het volgende:
https://swab.nl/nl/covid-19#to_4quote:Op zondag 5 april 2020 14:23 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als niet verder kijken dan je eigen achtertuin.
Dat is ook wat het RIVM zegt.quote:Op zondag 5 april 2020 14:35 schreef wollah het volgende:
[..]
Dat vind jij ja. Ik vertrouw liever op experts van het RIVM
Als er meer getest wordt, wat ze nu eindelijk een beetje doen, is het toch logisch dat er meer besmettingen zijn? Dat de ziekenhuis opnames lager zijn is veel positiever.quote:Op zondag 5 april 2020 14:35 schreef wollah het volgende:
[..]
Dat vind jij ja. Ik vertrouw liever op experts van het RIVM
En het loopt al een paar dagen terug. 623 (donderdag), 502 (vrijdag) 336 (zaterdag).quote:Op zondag 5 april 2020 14:41 schreef L3gend het volgende:
[..]
Mogelijk, maar aantal doden is wel lager dan vorige week zondag en ziekenopnames is ook lager dan vorige week zondag
Lekker belangrijk wat jij wel of niet gelooft. Grote waterlichamen worden overigens standaard al niet meegerekend.quote:Op zondag 5 april 2020 14:32 schreef Multatilu het volgende: [..] Hier geloof ik niets van. Moet je in Nederland het IJsselmeer en de Veluwe ook niet meerekenen trouwens.
Ja slecht nieuws zeg, die willen dood en verderf bohquote:Op zondag 5 april 2020 14:45 schreef Multatilu het volgende:
[..]
En het loopt al een paar dagen terug. 623 (donderdag), 502 (vrijdag) 336 (zaterdag).
Voor sommige onheilsprofeten bijna slecht nieuws te noemen...
Maar dus weinig ongebruikelijks buiten een paar eikels hier en daar die overal schijt aan hebben?quote:Op zondag 5 april 2020 14:46 schreef LTVDK het volgende:
Net een paar uurtjes buiten gelopen, paar dingen die me opvielen:
- Het was erg druk, vooral met fietsers en motorrijders
- Fietsers allemaal keurig met 1 of 2, geen hele pelotons
- Motorrijders soms een enkeling maar voornamelijk hele groepen van soms 10+
Eenmaal terug in het dorp ook nog wel opvallende dingen, bij een huis hadden ze alvast een fikkie in een olievat gemaakt en begon de oprit/parkeerplaats aardig vol te lopen. Reed ook nog iemand het terrein heel langzaam op en pakte daarna de telefoon. Ook nog langs een huis gelopen waar een stuk of 5 scooters voor de deur stonden en het aardig druk was
Afgelopen dagen leek het ook al te stabiliseren though. Zijn sowieso op de goede weg.quote:Op zondag 5 april 2020 14:37 schreef Drekkoning het volgende:
Ja vooral die motorrijders waren opvallend aanwezig, kwamen er elke minuut wel een paar langs.quote:Op zondag 5 april 2020 14:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Maar dus weinig ongebruikelijks buiten een paar eikels hier en daar die overal schijt aan hebben?
Ik denk idd dat die motorrijders met een helm op andere kunnen besmetten als ze niet 1,5 meter afstand houdenquote:Op zondag 5 april 2020 14:46 schreef LTVDK het volgende:
Net een paar uurtjes buiten gelopen, paar dingen die me opvielen:
- Het was erg druk, vooral met fietsers en motorrijders
- Fietsers allemaal keurig met 1 of 2, geen hele pelotons
- Motorrijders soms een enkeling maar voornamelijk hele groepen van soms 10+
Eenmaal terug in het dorp ook nog wel opvallende dingen, bij een huis hadden ze alvast een fikkie in een olievat gemaakt en begon de oprit/parkeerplaats aardig vol te lopen. Reed ook nog iemand het terrein heel langzaam op en pakte daarna de telefoon. Ook nog langs een huis gelopen waar een stuk of 5 scooters voor de deur stonden en het aardig druk was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |