abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192461069
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:13 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Laten we hopen dat we in de zomervakantie weer kunnen genieten van de zomer zonder maatregels. Niemand weet waar die aan toe is. Ik niet, hij niet, jij niet. Dus men mag rekening houden dat het virus in de zomer weer verdwenen is. Of het realistisch is, laat ik nog even in het midden.
dat kunnen we gewoon vergeten, onmogelijk
of het virus moet gaan muteren
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 5 april 2020 @ 13:15:00 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192461076
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Die eigenlijk nog te kort is had minimaal 2 tot 3 meter moeten zijn.
In America is het 6 feet (182 cm) afstand houden. Oftewel elk land verzint maar een getal.
pi_192461078
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nou.....dat hebben we gezien, op vele vlakken hebben experts gefaald
kan je nagaan hoe moeilijk de materie is
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192461080
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:14 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar dan zeg je indirect dat je zelf geen expert ben en geen inhoudelijke discussie kan voeren?
klopt
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192461082
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nou.....dat hebben we gezien, op vele vlakken hebben experts gefaald
Daarom hebben we in Nederland ook 17 miljoen experts. Eerst waren dat 17 miljoen bondscoaches, maar voetbal ligt even stil.
  zondag 5 april 2020 @ 13:17:01 #156
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192461100
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat kunnen we gewoon vergeten, onmogelijk
of het virus moet gaan muteren
Wellicht kunnen we het vergeten om de zomervakantie te kunnen vieren, maar ik wil nogmaals benadrukken dat zelfs de experts er niet over uit zijn. Dat jij het zo stellig stelt, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. Overigens deel ik dezelfde mening als jij, alleen zeker weten doe ik niet - het is voornamelijk gebaseerd op onderbuik-gevoelens.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2020 @ 13:18:44 #157
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192461119
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:17 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wellicht kunnen we het vergeten om de zomervakantie te kunnen vieren, maar ik wil nogmaals benadrukken dat zelfs de experts er niet over uit zijn. Dat jij het zo stellig stelt, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. Overigens deel ik dezelfde mening als jij, alleen zeker weten doe ik niet - het is voornamelijk gebaseerd op onderbuik-gevoelens.
Niemand weet het zeker en niemand kan in de toekomst kijken. Virus kan muteren, weer kan alsnog een groot invloed spelen etc.

Echter als je gewoon kijkt hoe het nu is gelopen is de kans klein dat zonder hele grote veranderingen/wijzigingen wij opeens over twee maanden met z'n allen op het strand kunnen gaan liggen op festivals kunnen bezoeken. In mijn ogen hoef je daar geen expert voor te zijn.
pi_192461123
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Daarom hebben we in Nederland ook 17 miljoen experts. Eerst waren dat 17 miljoen bondscoaches, maar voetbal ligt even stil.
als je maar genoeg voorspellingen doet komt er vanzelf 1 uit.
pi_192461126
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

nog geen reden waarom de ECHTE experts zo gefaald hebben.....en ter vergelijking met voetbal:
Het RIVM heeft verschillende keren een keeper voor een aanvaller gewisseld.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 13:19:19 #160
236264 crew  capricia
pi_192461128
https://www.bnr.nl/nieuws(...)definitief-ingevoerd

De grens met DL gaat vanaf morgen op slot. DL stelt controles in.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192461134
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als je maar genoeg voorspellingen doet komt er vanzelf 1 uit.
Het horoscoop principe. Vooral veel globale voorspellingen doen, er is er altijd wel 1tje juist.
  zondag 5 april 2020 @ 13:19:56 #162
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192461138
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee, pas na de meivakantie. En dat is bij de meeste scholen zo rond 6 mei. Alweer een week verder dan de huidige maatregelen dus.
zou die vakantie nog gelden?
pi_192461139
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Die eigenlijk nog te kort is had minimaal 2 tot 3 meter moeten zijn.
8 meter zelfs in het geval van niezen
pi_192461141
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niemand weet het zeker en niemand kan in de toekomst kijken. Virus kan muteren, weer kan alsnog een groot invloed spelen etc.

Echter als je gewoon kijkt hoe het nu is gelopen is de kans klein dat zonder hele grote veranderingen/wijzigingen wij opeens over twee maanden met z'n allen op het strand kunnen gaan liggen op festivals kunnen bezoeken. In mijn ogen hoef je daar geen expert voor te zijn.
histortisch gezien valt dat allemaal nog mee. SARS/MERS/ hongkong virus/spaanse griep en zika gingen ook redelijk snel voorbij.
pi_192461148
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 13:19 schreef capricia het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)definitief-ingevoerd

De grens met DL gaat vanaf morgen op slot. DL stelt controles in.
de grens gaat dus niet op slot
  zondag 5 april 2020 @ 13:21:34 #166
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192461150
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt
Dus dan roep jij ook maar wat in het wild, hopende dat jij eens een keer prijs schiet met een loze voorspelling? Dat vind ik dan jammer.

Hier op FOK! hoef je gelukkig geen expert te zijn om een fatsoenlijke discussie te voeren. In dit topic zijn er genoeg users die (evenals ik) totaal geen verstand hebben van virologie, maar alsnog een goede discussie erover kunnen voeren. Helaas schort het bij sommigen aan nuance, en zijn ze stellig overtuigd van hun eigen gelijk, waardoor een discussie uit den boze wordt op het moment dat anderen een andere mening zijn toegedaan.

Even weer ontopic; de dodencijfers in NYC schieten ook per dag omhoog. Ongelofelijk, en het is daar niet eens echt begonnen.
pi_192461152
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

histortisch gezien valt dat allemaal nog mee. SARS/MERS/ hongkong virus/spaanse griep en zika gingen ook redelijk snel voorbij.
duurde iets meer dan een jaar voor de spaanse griep in totaal toch ?!
swine flu ook ongeveer 1.5 jaar in totaal ?

we zijn net 4 maanden onderweg met corona
met een beetje geluk kunnen we kerst vieren met familie
pi_192461157
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zou die vakantie nog gelden?
Hoe bedoel je?
  zondag 5 april 2020 @ 13:22:49 #169
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192461160
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 13:20 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

8 meter zelfs in het geval van niezen
Is daar dan reeds onderzoek naar gedaan of die 1,5m wel voldoende is?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192461161
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:21 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Dus dan roep jij ook maar wat in het wild, hopende dat jij eens een keer prijs schiet met een loze voorspelling? Dat vind ik dan jammer.
nee. Je trekt verkeerde conclusies.
quote:
Hier op FOK! hoef je gelukkig geen expert te zijn om een fatsoenlijke discussie te voeren. In dit topic zijn er genoeg users die (evenals ik) totaal geen verstand hebben van virologie, maar alsnog een goede discussie erover kunnen voeren. Helaas schort het bij sommigen aan nuance, en zijn ze stellig overtuigd van hun eigen gelijk, waardoor een discussie uit den boze wordt op het moment dat anderen een andere mening zijn toegedaan.
klopt, jij had het over een discusie op inhoud. Je kan zelfs met debielen een goede discussie voeren en ook met experts. Echter een inhoudsvolle discussie kan alleen met experts
pi_192461165
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

duurde iets meer dan een jaar voor de spaanse griep in totaal toch ?!
swine flu ook ongeveer 1.5 jaar in totaal ?

we zijn net 4 maanden onderweg met corona
met een beetje geluk kunnen we kerst vieren met familie
het gaat over de zware maatregelen, die waren redelijk snel weer voorbij.
  zondag 5 april 2020 @ 13:23:39 #172
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192461170
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, en die lijn van gedachte heb ik dus ook. Alleen is het gebaseerd op emotie, want er is geen rationele wetenschappelijke theorie die dat definitief onderschrijft.

Maar goed, ik ben al vaker oneens met jou geweest, waarna je indirect (helaas!) je gelijk hebt weten te behalen door de inhalende realiteit.
pi_192461184
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

zonder kennis kan je ook geen inhoudelijke discussie voeren en wij zijn allemaal geen virologen. Als je een inhoudelijke discussie wilt moet je experts zoeken.
Dit dus.

Alleen experts kunnen inhoudelijk iets zinnigs zeggen. Maar er zitten hier types die zichzelf expert wanen omdat ze in januari voorspelden dat het weleens uit de hand zou kunnen lopen. Volledig vanuit de onderbuik beredeneerd weliswaar. Het RIVM en talloze experts dit niet hadden voorzien (na bestudering van beschikbare data waarschijnlijk) zijn daarmee ineens gedegradeerd tot een groep nitwits in hun ogen.

Zo stuitend dom dat het gewoon pijn doet...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192461189
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het gaat over de zware maatregelen, die waren redelijk snel weer voorbij.
hoelang heeft dat geduurd ?
en toen hadden ze veel minder bewegingen dan we nu nog steeds hebben ?
  zondag 5 april 2020 @ 13:25:26 #175
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192461192
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:11 schreef Remco het volgende:
Het vervelende hier is dat alle onderzoeken die enigszins positief zijn over bijvoorbeeld de verspreiding van het virus direct als onzin worden afgedaan en iedereen die daarmee komt troll word genoemd in plaats van een goede inhoudelijke discussie.

Elk gerenommeerd onderzoek verklaard dat het mogelijk is dat asymtopische besmettingen overdraagbaar kunnen zijn maar dat dit veel minder voorkomt. De waarheid ligt wat mij betreft in het midden maar daar is hier totaal geen plaats voor.
Eens men al de duidelijke potentiėle bronnen van besmetting vermijdt (wie ziek is blijft thuis, wie hoest wordt gemeden) zullen die asymptomatische gevallen de voornaamste bron van besmetting worden.
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')