abonnement Unibet Coolblue
pi_192458612
Volgens mij zullen de EU-sceptici zeggen "negatiever", terwijl de pro-EU-gasten zullen zeggen "positiever".
Ik zelf schaar mij liever bij de 2e groep. Omdat in grote lijnen ik veel meer vruchtbare samenwerking zie die er zonder de EU er niet zou zijn geweest.
Om in RIVM-taal te spreken: Het zou zonder de EU nóg slechter zijn geweest.
Een voorbeeld is wel de genereuze houding van bijvoorbeeld Duitsland om IC-bedden ter beschikking te stellen.
Stel dat de PVV-eis "grenzen dicht" had gegolden. Dan waren die IC-bedden dus niet naar NL gekomen, of.... dan hadden NL Corona-patienten niet naar Duitse ziekenhuizen gekomen, en was het dodental nog hoger geweest.
Meer dan 100 jaar geleden tijdens de Spaanse Griep was dit ondenkbaar. Dat was vóór de EU.
Maar goed: sommige mensen vinden dat zolang het glas niet helemaal vol is, het allemaal kommer en kwel is. Het zij zo.
Het is natuurlijk een feit dat wij Noordelijke Europeanen ons natuurlijk weer blauw betalen aan die Zuid-Europese klaplopers.
Wederom: Het zij zo.
Je moet niet vergeten dat die Zuid-Europese landen tijdens het "niet sparen" en "flink uitgeven" ook wel Nederlandse bloemen hebben gekocht en Duitse Mercedessen. En ik heb altijd prettige vakanties gehad in Zuid-Europa waar ik altijd de indruk had dat er meer vakantieplezier (oa vriendelijke mensen) werd geboden dan wat het kostte (in Euro's dan wel Drachme's).
De Corona-crisis leert wel dat geld niet de enige eenheid is die het ruilmiddel voor schaarste kan kwantificeren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192458640
Simpel.
WAAR IS DE EU NU?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192458645
Absoluut véél negatiever, en dat is een 'prestatie' want ik was al niet heel positief.

Als er de maat van een komkommer die in supermarkt mag komen te liggen bepaald moet worden, dan weet de EU daar wel raad mee. Wanneer het gaat om het zich inmengen met binnenlandse aangelegenheden ook.

Nu hebben we een keer een echt serieus issue, wat grensoverschrijdend is, dus waar een unie dan juist van pas zou komen. En waar is de EU nu? Alle EU-politici leken zich in een holen teruggetrokken te hebben, en er is totaal geen eenduidig beleid. Juist waar de EU een meerwaarde had kunnen zijn, wordt er nu verzaakt.

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2020 09:51:50 ]
  zondag 5 april 2020 @ 10:00:13 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192458769
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 09:49 schreef halfway het volgende:
Simpel.
WAAR IS DE EU NU?
Gebonden omdat volk zoals jij de EU die macht niet wil geven. Waar haal je het gore lef vandaan :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192458777
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
...
Je moet niet vergeten dat die Zuid-Europese landen tijdens het "niet sparen" en "flink uitgeven" ook wel Nederlandse bloemen hebben gekocht en Duitse Mercedessen. En ik heb altijd prettige vakanties gehad in Zuid-Europa waar ik altijd de indruk had dat er meer vakantieplezier (oa vriendelijke mensen) werd geboden dan wat het kostte (in Euro's dan wel Drachme's).
De Corona-crisis leert wel dat geld niet de enige eenheid is die het ruilmiddel voor schaarste kan kwantificeren.
Dat is geen liefdadigheid, dat is handel. Handel die overigens over en weer gaat. Noord-Europeanen kopen ook SEAT's (ik persoonlijk heb twee nieuwe Ibiza's gekocht, met 3 jaar ertussen). En uiteraard nog wel meer produkten/goederen die van zuid naar noord europa gaan.

De zuid europese landen hadden inderdaad moeten sparen, na alle ellende rond de economische crisis, hadden ze hier lering uit kunnen trekken, maar nee, ze gingen gewoon weer verder met hun uitgave patroon, het niet sparen en met 55 met pensioen gaan, etc...
Hier heeft zuid europa zélf (kennelijk bewust) voor gekozen, en nu moet het noorden hiervoor bloeden? Nee, dank je.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192458894
En ze willen maar blijven uitbreiden met pauperlanden(lees goedkope slaven)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 5 april 2020 @ 10:14:54 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192458900
Jarenlange indoctrinatie op school heeft z'n werk goed gedaan bij ts.

Als er iets is wat deze crisis laat zien is het dat de EU er niet voor de burgers is. We houden ons (bijna) allemaal aan de afspraken maar de Europese commissie heeft er afgelopen week voor gezorgd dat de grenzen open gingen voor duizenden Bulgaren en Roemenen. Allemaal geld wat naar het buitenland vloeit en een gevaar voor de volksgezondheid.

Dat je meer vakantieplezier voor je euro's had lijkt me sterk want de overgang van gulden naar euro heeft je gewoon geld gekost.

Dat een buurland bij wil bijspringen met ic bedden heeft geen zak met de EU te maken, dat is iets tussen die landen onderling.

Heb ik het nog niet eens over wat het ons de komende tijd gaat kosten want we gaan opdraaien voor de financiële malaise in het zuiden die er natuurlijk de afgelopen weken niet beter op is geworden.

Maar als jij denkt dat wanneer iemand anders jouw geld uitgeeft aan Mercedessen en bloemen iets positiefs is dan moeten we even dm'en dan kan je, je bankpas naar mij sturen
pi_192458933
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:00 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Gebonden omdat volk zoals jij de EU die macht niet wil geven. Waar haal je het gore lef vandaan :r
Ach hou toch op. De EU ging pas over Corona discussiëren weken nadat de uitbraak al begonnen was.

Dat heeft niks met 'macht hebben' te maken, dat heeft te maken met pure incompetentie, minachting en onderschatting.
pi_192458938
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:49 schreef Hamzoef het volgende:
Absoluut véél negatiever, en dat is een 'prestatie' want ik was al niet heel positief.

Als er de maat van een komkommer die in supermarkt mag komen te liggen bepaald moet worden, dan weet de EU daar wel raad mee. Wanneer het gaat om het zich inmengen met binnenlandse aangelegenheden ook.

Nu hebben we een keer een echt serieus issue, wat grensoverschrijdend is, dus waar een unie dan juist van pas zou komen. En waar is de EU nu? Alle EU-politici leken zich in een holen teruggetrokken te hebben, en er is totaal geen eenduidig beleid. Juist waar de EU een meerwaarde had kunnen zijn, wordt er nu verzaakt.
Zoals ik al zei: Degene die al negatief was, is nu nog negatiever.
En inderdaad: Het glas is nog steeds niet helemaal vol.
En ook hier: De situatie zou zonder de EU nog veel slechter zijn. De EU weet natuurlijk niet geheel raad met de situatie. Maar dat weet "ons Nederland" zelf ook niet.
De anti-Rutte-gasten zijn nu nog meer "anti-Rutte" en de "pro-Rutte-lieden" roepen Hosanna (om maar eens vooruit te lopen op Pasen) Rutte.
Ik zou zeggen: Ga eens terug naar de tijd vóór de EU. Iets meer dan 100 jaar geleden. Joepie... geen EU!!! En verdiep je eens hoe toen Europa omging met een pandemie (Spaanse griep).... 20 to 100 miljoen doden. Toen kregen we geen IC-bedden van Duitsland......
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192458946
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: Degene die al negatief was, is nu nog negatiever.
En inderdaad: Het glas is nog steeds niet helemaal vol.
En ook hier: De situatie zou zonder de EU nog veel slechter zijn. De EU weet natuurlijk niet geheel raad met de situatie. Maar dat weet "ons Nederland" zelf ook niet.
De anti-Rutte-gasten zijn nu nog meer "anti-Rutte" en de "pro-Rutte-lieden" roepen Hosanna (om maar eens vooruit te lopen op Pasen) Rutte.
Ik zou zeggen: Ga eens terug naar de tijd vóór de EU. Iets meer dan 100 jaar geleden. Joepie... geen EU!!! En verdiep je eens hoe toen Europa omging met een pandemie (Spaanse griep).... 20 to 100 miljoen doden. Toen kregen we geen IC-bedden van Duitsland......
Wat een vergelijking :') Overigens ten tijde van de pest was er al overleg tussen Italïe en Nederland over de bestrijding van de pest.

Ten opzichte van de EEG heeft de EU amper toegevoegde waarde voor de Nederlandse burger.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2020 10:24:43 ]
pi_192458969
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 09:49 schreef halfway het volgende:
Simpel.
WAAR IS DE EU NU?
Ja dit toch wel. Merk niks van de EU op dit moment. Behalve dat ze stiekempjes met het corona noodfonds (?) weer een stukje van onze welvaart hebben verplaatst naar oost tot en met Oekraine en zuid tot en met Marokko
pi_192458980
Deze crisis legt simpelweg bepaalde pijnpunten bloot die er al langere tijd waren maar misschien minder zichtbaar. Er is tussen bepaalde landen in de EU een schrijnend (cultureel) verschil over hoe vind dat er om moet worden gegaan met geld. Kunnen wij de Zuid-Europese landen wel wegzetten als klaplopers, maar zo eenvoudig is het niet.

Het grote probleem is vooral dat mensen zich niet in anderen kunnen verplaatsen en een normale discussie aan lijken te kunnen gaan zonder ook maar van hun standpunt af te wijken.

Zal dit de EU doen vallen? Verre van, uiteindelijk zal dat voor alle landen meer desastreuze gevolgen hebben dan in de EU blijven. Persoonlijk ben ik ook nog steeds voorstander van meer EU integratie omdat het tegenwicht bied richting allerlei primitieve nationalistische gevoelens. Terug naar een Europa dat zou teren op nationalisme, liever niet. Dat is ook zes stappen terug in de ontwikkeling van de mens.
pi_192458994
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:23 schreef Dejannn het volgende:
Deze crisis legt simpelweg bepaalde pijnpunten bloot die er al langere tijd waren maar misschien minder zichtbaar. Er is tussen bepaalde landen in de EU een schrijnend (cultureel) verschil over hoe vind dat er om moet worden gegaan met geld. Kunnen wij de Zuid-Europese landen wel wegzetten als klaplopers, maar zo eenvoudig is het niet.

Het grote probleem is vooral dat mensen zich niet in anderen kunnen verplaatsen en een normale discussie aan lijken te kunnen gaan zonder ook maar van hun standpunt af te wijken.

Zal dit de EU doen vallen? Verre van, uiteindelijk zal dat voor alle landen meer desastreuze gevolgen hebben dan in de EU blijven. Persoonlijk ben ik ook nog steeds voorstander van meer EU integratie omdat het tegenwicht bied richting allerlei primitieve nationalistische gevoelens. Terug naar een Europa dat zou teren op nationalisme, liever niet. Dat is ook zes stappen terug in de ontwikkeling van de mens.
Mee eens. Ik heb nooit gezegd dan de EU een 10 verdient. Maar nationalisme kennen we. En ook hoe nationalisme met een pandemie om gaat. Nogmaals: verdiep je in de Spaanse Griep dat is "ceteris paribus" gelijk met Corona, maar dan zonder de EU.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192459020
Veel negatiever.

De eu had de kans om te laten zien dat ze regie konden nemen en gecoordineerde actie uitvoeren.

echter was het weer stil uit die hoek en doet elk land maar wat ze zelf willen doen.

De eu kan dus opgeheven worden daar ze blijbaar totaal geen nut hebben.

dit is overduidelijk gebleken door het uitblijven van gezamelijke aanpak van het coronavirus.

Opzouten dus met die nietsnutten die gruwelijk overbetaald worden en verkwistend met onze belastingen omgaan.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 5 april 2020 @ 10:29:52 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192459024
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb nooit gezegd dan de EU een 10 verdient. Maar nationalisme kennen we. En ook hoe nationalisme met een pandemie om gaat. Nogmaals: verdiep je in de Spaanse Griep dat is "ceteris paribus" gelijk met Corona, maar dan zonder de EU.
Als je dan toch zo nodig van die stupide vergelijkingen wil maken doe ik wel even mee; We zagen toen namelijk een paar jaar later waar de wens tot een Europees rijk toe leidde.
pi_192459062
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als je dan toch zo nodig van die stupide vergelijkingen wil maken doe ik wel even mee; We zagen toen namelijk een paar jaar later waar de wens tot een Europees rijk toe leidde.
Dat was juist het gevolg van nationalisme. Na WO I was iedereen nationalistisch en iedereen zette de grenzen op slot en iedereen wou op eigen houtje zijn eigen problemen oplossen.
Met name de Fransen wouden de Duitsers financieel uitzuigen via het verdrag van Versailles.
En dat heeft geleid tot WO II.
Maar goed: Bij alle lieden tnt die "minder EU-fan" zijn geworden zie ik dat zij voor de Corona ook al anti-EU waren, dus dat onderschrijft mijn stelling alleen maar. Ik ben benieuwd naar mensen die vanwege de Corona-crisis 180 graden zijn gedraaid. Die ben ik nog niet tegen gekomen.
Feit is wel dat Rutte cq de VVD meer aanhang heeft gekregen. Dat zal volgens jou wel domheid zijn. Het zij zo, want je was toch al anti-Rutte.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192459065
Absoluut veel negatiever.
pi_192459107
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:34 schreef Dutchguy het volgende:
Absoluut veel negatiever.
Jij was al negatief, dus dat onderschrijft mijn stelling. Ik ben benieuwd naar mensen die vóór de Corona-crisis positief waren over de EU, maar nú negatief zijn geworden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192459112
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat was juist het gevolg van nationalisme. Na WO I was iedereen nationalistisch en iedereen zette de grenzen op slot en iedereen wou op eigen houtje zijn eigen problemen oplossen.
Met name de Fransen wouden de Duitsers financieel uitzuigen via het verdrag van Versailles.
En dat heeft geleid tot WO II.
Maar goed: Bij alle lieden tnt die "minder EU-fan" zijn geworden zie ik dat zij voor de Corona ook al anti-EU waren, dus dat onderschrijft mijn stelling alleen maar. Ik ben benieuwd naar mensen die vanwege de Corona-crisis 180 graden zijn gedraaid. Die ben ik nog niet tegen gekomen.
Feit is wel dat Rutte cq de VVD meer aanhang heeft gekregen. Dat zal volgens jou wel domheid zijn. Het zij zo, want je was toch al anti-Rutte.
Lakeman maakt anders behoorlijk gehakt van Rutte en vraagt zich hardop af of hij zal bezwijken en het land gaat verraden zie onderstaande film;

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192459125
Ook nog even het feit dat onder Rutte de intensive zorg bijna werd gehalveerd!

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192459127
quote:
4s.gif Op zondag 5 april 2020 10:40 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Lakeman maakt anders behoorlijk gehakt van Rutte en vraagt zich hardop af of hij zal bezwijken en het land gaat verraden zie onderstaande film;

Mooi, zoals ik al zei, er zijn mensen die anti-Rutte zijn (No shit Scherlock), net zoals jij. Maar die waren dat al voor de Corona-crisis.
Zoals ik al zei: Zijn er mensen die vóór de Corona crisis pro-EU waren en na de Corona-crisis anti-EU. Gaap :Z
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192459136
quote:
4s.gif Op zondag 5 april 2020 10:41 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ook nog even het feit dat onder Rutte de intensive zorg bijna werd gehalveerd!

Mooi, zoals ik al zei, er zijn mensen die anti-Rutte zijn (No shit Scherlock), net zoals jij. Maar die waren dat al voor de Corona-crisis.
Zoals ik al zei: Zijn er mensen die vóór de Corona crisis pro-EU waren en na de Corona-crisis anti-EU. Gaap :Z
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192459148
Kom de laatste tijd wel erg veel eu pijperij tegen hier op Fok en daar buiten, je begint je toch af te vragen of er geen geld uit een of ander 'influencer' potje komt. :P

Waarschijnlijk in de vorm van waardeloze IOU-bonnen. :+
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  zondag 5 april 2020 @ 10:44:48 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192459150
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat was juist het gevolg van nationalisme. Na WO I was iedereen nationalistisch en iedereen zette de grenzen op slot en iedereen wou op eigen houtje zijn eigen problemen oplossen.
Met name de Fransen wouden de Duitsers financieel uitzuigen via het verdrag van Versailles.
En dat heeft geleid tot WO II.
Maar goed: Bij alle lieden tnt die "minder EU-fan" zijn geworden zie ik dat zij voor de Corona ook al anti-EU waren, dus dat onderschrijft mijn stelling alleen maar. Ik ben benieuwd naar mensen die vanwege de Corona-crisis 180 graden zijn gedraaid. Die ben ik nog niet tegen gekomen.
Feit is wel dat Rutte cq de VVD meer aanhang heeft gekregen. Dat zal volgens jou wel domheid zijn. Het zij zo, want je was toch al anti-Rutte.
Ik was best wel te spreken over Rutte de afgelopen weken. Ergerde me aan het gejank door sommige politici over wat er een paar weken eerder had moeten gebeuren. Op een bepaald moment moet je nl vooruit kijken.
Nu blijkt dat Rutte eigenlijk de mensen een rad voor de ogen draaide door iedereen op het hart te drukken thuis te blijven en Duitsers en Belgen opriep niet naar ons land te komen terwijl hij ondertussen z'n kaken op elkaar hield over het open gooien van de grenzen voor duizenden Buklgaren en Roemenen, is die opgebouwde credit bij mij compleet verdwenen.
pi_192459166
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mooi, zoals ik al zei, er zijn mensen die anti-Rutte zijn (No shit Scherlock), net zoals jij. Maar die waren dat al voor de Corona-crisis.
Zoals ik al zei: Zijn er mensen die vóór de Corona crisis pro-EU waren en na de Corona-crisis anti-EU. Gaap :Z
De feiten komen niet goed uit begrijp ik uit jouw reactie :D
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192459174
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jij was al negatief, dus dat onderschrijft mijn stelling. Ik ben benieuwd naar mensen die vóór de Corona-crisis positief waren over de EU, maar nú negatief zijn geworden.
In mijn vriendengroep is zelfs de meest fanatieke D66'er een EU-criticaster geworden. Voorheen was hij absoluut pro-EU.
pi_192459175
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Veel negatiever.

De eu had de kans om te laten zien dat ze regie konden nemen en gecoordineerde actie uitvoeren.

echter was het weer stil uit die hoek en doet elk land maar wat ze zelf willen doen.

De eu kan dus opgeheven worden daar ze blijbaar totaal geen nut hebben.

dit is overduidelijk gebleken door het uitblijven van gezamelijke aanpak van het coronavirus.

Opzouten dus met die nietsnutten die gruwelijk overbetaald worden en verkwistend met onze belastingen omgaan.
Gezondheidszorg is geen beleidsterrein van de EU. Dat zijn nationale aangelegenheden. Als de EU wel de regie had gepakt hadden jullie anti EU lui weer lopen zeiken over soevereiniteit.
pi_192459185
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:44 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik was best wel te spreken over Rutte de afgelopen weken. Ergerde me aan het gejank door sommige politici over wat er een paar weken eerder had moeten gebeuren. Op een bepaald moment moet je nl vooruit kijken.
Nu blijkt dat Rutte eigenlijk de mensen een rad voor de ogen draaide door iedereen op het hart te drukken thuis te blijven en Duitsers en Belgen opriep niet naar ons land te komen terwijl hij ondertussen z'n kaken op elkaar hield over het open gooien van de grenzen voor duizenden Buklgaren en Roemenen, is die opgebouwde credit bij mij compleet verdwenen.
a) Geef eens een Fok-bijdrage van jou waaruit blijkt dat je voor de Corona-crisis pro-Rutte was.

en

b) Dat verhaal over die Roemenen en Bulgaren dat deze recentelijk ons land binnenkomen... Wat is de bron?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192459198
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:47 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

In mijn vriendengroep is zelfs de meest fanatieke D66'er een EU-criticaster geworden. Voorheen was hij absoluut pro-EU.
Is één van die D'66 aanhangers in jouw vriendengroep een FOK'er zodat ik deze bewering kan staven?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192459204
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

De feiten komen niet goed uit begrijp ik uit jouw reactie :D
Geef nu gewoon eens antwoord op mijn vraag.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192459208
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Is één van die D'66 aanhangers in jouw vriendengroep een FOK'er zodat ik deze bewering kan staven?
Voor zover ik weet zitten mijn vrienden niet op Fok.
pi_192459213
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:47 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Gezondheidszorg is geen beleidsterrein van de EU. Dat zijn nationale aangelegenheden. Als de EU wel de regie had gepakt hadden jullie anti EU lui weer lopen zeiken over soevereiniteit.
Spijker op de kop kerel!

Of de eu heeft de leiding of de diverse MP's.

Nu is het dus onduidelijk en vaak een zooitje omdat men altijd aan het ruzieen/overleggen is en er dus vertraging is in besluitvorming.

Juist met een (corona) crisis moet je geen vertraging hebben maar sterke crisismanagers die direct de juiste beslissingen nemen.

De eu kan dus geschrapt worden want de eu is veel te traag om ooit daadkrachtig op te kunnen treden.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 5 april 2020 @ 10:52:28 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192459216
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

a) Geef eens een Fok-bijdrage van jou waaruit blijkt dat je voor de Corona-crisis pro-Rutte was.

en

b) Dat verhaal over die Roemenen en Bulgaren dat deze recentelijk ons land binnenkomen... Wat is de bron?
Oh zal het wel over een paar seizoensarbeiders hebben die de hele dag uitgebuit worden en nadien verplicht in quarantaine moeten zitten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192459221
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

a) Geef eens een Fok-bijdrage van jou waaruit blijkt dat je voor de Corona-crisis pro-Rutte was.

en

b) Dat verhaal over die Roemenen en Bulgaren dat deze recentelijk ons land binnenkomen... Wat is de bron?
Was in het nieuws gastarbeiders om asperges te steken.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192459226
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 10:52 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Spijker op de kop kerel!

Of de eu heeft de leiding of de diverse MP's.

Nu is het dus onduidelijk en vaak een zooitje omdat men altijd aan het ruzieen/overleggen is en er dus vertraging is in besluitvorming.

Juist met een (corona) crisis moet je geen vertraging hebben maar sterke crisismanagers die direct de juiste beslissingen nemen.

De eu kan dus geschrapt worden want de eu is veel te traag om ooit daadkrachtig op te kunnen treden.
Of juist nog meer bevoegdheden geven. Kan beide kanten op.
pi_192459229
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

a) Geef eens een Fok-bijdrage van jou waaruit blijkt dat je voor de Corona-crisis pro-Rutte was.

en

b) Dat verhaal over die Roemenen en Bulgaren dat deze recentelijk ons land binnenkomen... Wat is de bron?
Luie hont, is er iets mis met je zoekfuctie?
Sinds wanneer moet iemand bij elke post verantwoording afleggen met een heel dossier? :')
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192459231
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 10:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja dit toch wel. Merk niks van de EU op dit moment. Behalve dat ze stiekempjes met het corona noodfonds (?) weer een stukje van onze welvaart hebben verplaatst naar oost tot en met Oekraine en zuid tot en met Marokko
En Rutte slingert en nog 1 miljard vrijwillig achteraan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192459236
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Geef nu gewoon eens antwoord op mijn vraag.
Met twee filmpjes heb ik ruim voldoende antwoord gegeven bekijk ze eens en kom tot de conclusie dat de eu en Rutte het echt niet zo fantastisch doen.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192459243
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Oh zal het wel over een paar seizoensarbeiders hebben die de hele dag uitgebuit worden en nadien verplicht in quarantaine moeten zitten.
Weer zo'n ongefundeerd stukje tekst.

Ja, er zijn een paar aspergetelers die absoluut misbruik maken van seizoensarbeiders. De andere 99% van de aspergetelers gaan gewoon heel goed met hun mensen om. Dit is geborgd door verschillende certificaten en Certificatie-instellingen. Zonder deze certificaten kan je bijv. je asperges niet in Nederland verkopen en kan je alleen maar aan landen als Bulgarije verkopen waar ze geen eisen aan de asperges stellen.
pi_192459250
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jij was al negatief, dus dat onderschrijft mijn stelling. Ik ben benieuwd naar mensen die vóór de Corona-crisis positief waren over de EU, maar nú negatief zijn geworden.
Ik was realistisch.
  zondag 5 april 2020 @ 10:57:20 #41
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192459256
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

a) Geef eens een Fok-bijdrage van jou waaruit blijkt dat je voor de Corona-crisis pro-Rutte was.

en

b) Dat verhaal over die Roemenen en Bulgaren dat deze recentelijk ons land binnenkomen... Wat is de bron?
Ik was voor de corona crisis niet pro Rutte. Des te opmerkelijker misschien dat ik over hem te spreken was tijdens de crisis en me ergerde aan Baudet en Wilders terwijl mijn sympathie bij die twee bengels ligt

https://www.bd.nl/eindhov(...)-1-5-meter~a5c32513/
pi_192459261
TO heeft in ieder geval dezelfde drammerige en bureaucratische instelling als de eu. :7
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192459275
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Met twee filmpjes heb ik ruim voldoende antwoord gegeven bekijk ze eens en kom tot de conclusie dat de eu en Rutte het echt niet zo fantastisch doen.
Het gaat mij niet om voor de zoveelste keer geconfronteerd te worden met een persoon (of het nu Lakeman is of tante Annie uit Zaltbommel) die tegen Rutte is.
Mijn vraag is of er iemand is die voor de Corona-crisis voor Rutte en/of de EU was en vanwege de Corona-crisis 180 graden gedraaid is.
En kom niet met de opmerking dat meneer Lakeman wel effe iemand anders is dan tante Annie uit Zaltbommel, want we zijn inmiddels 17 miljoen voetbaltrainers, 17 miljoen economen en 17 miljoen virologen.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 5 april 2020 @ 11:00:23 #44
469991 uninvited_guest
I'm the 13th at the table
pi_192459293
Veel positiever want we gaan uit elkaar vallen ! Deze weken zijn nog maar een start van wat ons te wachten staat. Meest duidelijke voorbeeld is al hoe de Belgen hun grenzen meteen sloten voor Nederland en meteen daarbij hun jarenlang verborgen anti-Nederlandse gevoelens uitkotsten.

Engeland had gelijk om er uit te stappen en, na veel gedreig vanuit de EU, dat ze meteen in elkaar zouden storten krabbelen ze eigenlijk prima op.

De zuidelijke landen parasiteren op de noordelijke landen. En geven deze landen ook nog eens de schuld van hun eigen beleid.

Ik ben geen Baudet of Wilders fan maar we moeten, net zoals je persoonlijk de griep met je lijf moet overwinnen, dit ook met ons eigen land doen. Maar het wordt heavy want ons toerisme stort ineen, onze mkb gaat ten onder en de handel (import en export) gaat nog klappen krijgen.

Hè, heerlijk deze periode !
You may not recall the moment that you asked me<br />But your invitation was clear<br />You'll pretend you've never met me but it's far to late<br />Now I'm here
pi_192459296
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:53 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Luie hont, is er iets mis met je zoekfuctie?
Sinds wanneer moet iemand bij elke post verantwoording afleggen met een heel dossier? :')
hont?
Volgens mij is er iets mis met jouw spelling....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192459310
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Nogmaals: verdiep je in de Spaanse Griep dat is "ceteris paribus" gelijk met Corona, maar dan zonder de EU.
Slechts 100 jaar medische, wetenschappelijke en technologische ontwikkeling inderdaad.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 5 april 2020 @ 11:02:32 #47
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_192459319
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 10:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja dit toch wel. Merk niks van de EU op dit moment. Behalve dat ze stiekempjes met het corona noodfonds (?) weer een stukje van onze welvaart hebben verplaatst naar oost tot en met Oekraine en zuid tot en met Marokko
Ja en dat is prima. Wij zijn 1 Europa dus het is het eerlijks als de welvaart zo goed mogelijk verdeeld wordt
#KICKOUTZP
pi_192459331
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om voor de zoveelste keer geconfronteerd te worden met een persoon (of het nu Lakeman is of tante Annie uit Zaltbommel) die tegen Rutte is.
Mijn vraag is of er iemand is die voor de Corona-crisis voor Rutte en/of de EU was en vanwege de Corona-crisis 180 graden gedraaid is.
En kom niet met de opmerking dat meneer Lakeman wel effe iemand anders is dan tante Annie uit Zaltbommel, want we zijn inmiddels 17 miljoen voetbaltrainers, 17 miljoen economen en 17 miljoen virologen.....
Lakeman wegzetten als een gemiddeld persoon..

Dat zegt genoeg over jou.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 5 april 2020 @ 11:04:11 #49
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_192459336
De EU zorgt ervoor dat landen met elkaar om tafel gaan zitten en een oplossing zoeken. De EU zorgt ervoor dat zelfs de zuinige landen als Nederland solidair willen zijn. En dat allemaal terwijl zorg iets is waar elke lidstaat individueel over gaat.

Perfect is het niet, maar Europa is wel degelijk aanwezig bij het oplossen van deze crisis op een solidaire en juiste manier.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_192459339
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jij was al negatief, dus dat onderschrijft mijn stelling. Ik ben benieuwd naar mensen die vóór de Corona-crisis positief waren over de EU, maar nú negatief zijn geworden.
Ik ben positief over de EU als concept, maar de crisis heeft extra benadrukt dat het verschil tussen Noord en Zuid snel gaat ontploffen. Vroeg of laat kan dat alleen leiden tot ofwel een tranferunie (waarbij Noord opdraait voor de schulden van Zuid) ofwel een ineenstorting van de Euro.

Dus nee, zeker niet positiever geworden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')