dat marinescheepjes tegenwoordig niet zoveel meer kunnen hebben als vroegerquote:Op maandag 6 april 2020 12:02 schreef SicSicSics het volgende:
Kost een paar honderd miljoen om een punt te maken... Maar welk punt moet dat geweest zijn?
Echt ja, en de hagel werd ook nog eens niet beantwoord.quote:Op zondag 5 april 2020 09:10 schreef Eix het volgende:
Mooie vertaling ook. Fijn dat de Venezolaanse regering 'na de ontmoeting met de zee' alle mannen aan boord heeft gered. Ik vind het wel sneu voor de vrouwen.
dat moeten ze je mag geen drenkelingen op zee achterlaten mits ze het zelf weigerenquote:Op maandag 6 april 2020 15:25 schreef ZarB het volgende:
Karma. Dat ze die eikels nog hulp aan hebben geboden ook
De hagel? (hail)quote:Op zondag 5 april 2020 09:10 schreef Eix het volgende:
Mooie vertaling ook. Fijn dat de Venezolaanse regering 'na de ontmoeting met de zee' alle mannen aan boord heeft gered. Ik vind het wel sneu voor de vrouwen.
Stomme regelquote:Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat moeten ze je mag geen drenkelingen op zee achterlaten mits ze het zelf weigeren
in de ww2 gebeurden het ook wel dat ze eerste een boot te grazen namen en vervolgens zonk en dan ze daarna nog wel even de bemanning van boord haalde , want een schip in nood moet volgens de regels " de opvarende "gered worden ongeacht de achter grond of land
Het VN-zeerechtverdrag van 1982 bepaalt dat Staten die bij het verdrag aangesloten zijn de kapiteins van hun schepen moeten verplichten hulp te bieden aan in nood geraakte schepen. Kapiteins dienen zo spoedig mogelijk naar de locatie van een incident te varen, zodra zij daarover geïnformeerd worden. Deze verplichting geldt voor privé (handels)schepen en voor schepen die door overheidsinstanties gevaren worden, zoals schepen van de kustwacht.
zoek maar eens op SOLAS ( Safety of Life at Sea )
idd, tot het Laconia incident was dit standaard.quote:Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef RAVW het volgende:
dat moeten ze je mag geen drenkelingen op zee achterlaten mits ze het zelf weigeren
in de ww2 gebeurden het ook wel dat ze eerste een boot te grazen namen en vervolgens zonk en dan ze daarna nog wel even de bemanning van boord haalde , want een schip in nood moet volgens de regels " de opvarende "gered worden ongeacht de achter grond of land
quote:The Laconia Order (German: Laconia-Befehl) was issued by Großadmiral Karl Dönitz during World War II as a result of the Laconia incident, forbidding the rescue of Allied survivors.
Prior to this incident, vessels of the Kriegsmarine customarily picked up survivors of sunk Allied vessels. In September 1942, off the coast of West Africa in the Atlantic Ocean, the German vessels—among them U-156, U-506, and U-507—attempting to rescue survivors of the ocean liner RMS Laconia were indiscriminately attacked by American aircraft, despite having informed the Allies of the rescued Allied soldiers on board—along with many women and children—beforehand.
Omdat karmaquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |