abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 mei 2020 @ 20:46:50 #51
22565 asco
Los in deze tent
pi_193147807
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 00:05 schreef Starflyer het volgende:
Is wel een paar keer langsgekomen, ja!
Gelukkig. _O_
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2020 @ 21:15:52 #52
426493 crew  PippenScottie
pi_193148389
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:20 schreef Tussle266 het volgende:
Ik had me eigenlijk al verheugd op het ontbreken van het café dit jaar...
Ik wil alleen Iron Maiden man in het café. De hele top 2000 lang.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 21:22:33 #53
22565 asco
Los in deze tent
pi_193148516
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 21:15 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik wil alleen Iron Maiden man in het café. De hele top 2000 lang.




_O_
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2020 @ 21:27:48 #54
426493 crew  PippenScottie
pi_193148637
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 21:22 schreef asco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

_O_
Iron Maiden man!
Social distancing voordat het cool was!
  vrijdag 15 mei 2020 @ 21:30:45 #55
22565 asco
Los in deze tent
pi_193148725
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 21:27 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Iron Maiden man!
Social distancing voordat het cool was!
Zijn tijd ver vooruit. Een ziener! :7 *O* _O_
  vrijdag 15 mei 2020 @ 21:51:22 #56
22565 asco
Los in deze tent
pi_193149141


:Y
pi_193164818

Ik wil na die stomme boerenactie nog steeds deze plaat in de Top 2000
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:25:25 #58
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193682332
AD - Zangeres Vera Lynn (103) overleden

Beetje vroeg voor een bonus, maar We’ll Meet Again moet gewoon weer terug de lijst in.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_193683957
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:25 schreef Dagoduck het volgende:
AD - Zangeres Vera Lynn (103) overleden

Beetje vroeg voor een bonus, maar We’ll Meet Again moet gewoon weer terug de lijst in.
Ik had deze corona-technisch misschien al wel verwacht, dus nu eigenlijk helemaal wel.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_193692117
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:25 schreef Dagoduck het volgende:
AD - Zangeres Vera Lynn (103) overleden

Beetje vroeg voor een bonus, maar We’ll Meet Again moet gewoon weer terug de lijst in.
Eens, hoort gewoon een lijst zekerheid te zijn. Hopelijk komt deze terug. Al is het alleen maar omdat deze op de begrafenis van mijn grootvader gespeeld is
  donderdag 18 juni 2020 @ 23:19:17 #61
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193692230
Ik wilde ook iets over Vera Lynn posten maar ben alweer te laat dus. :P

Idd terug in de lijst graag!
  Redactie Sport vrijdag 19 juni 2020 @ 10:37:32 #62
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193695365
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:25 schreef Dagoduck het volgende:
AD - Zangeres Vera Lynn (103) overleden

Beetje vroeg voor een bonus, maar We’ll Meet Again moet gewoon weer terug de lijst in.
Past niet meer in het karakter van de hedendaagse lijst, dus komt er niet meer in.

Wat denken we trouwens van een stijging voor Killing in the Name vanwege het BLM-gedoe?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:39:40 #63
249756 Symphonic
Look o Look
pi_193695392
Eerlijk gezegd vind ik deze mooier voor in de lijst:

Juin uit Eigen Tuin!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:25:08 #64
487165 Tussle266
Albumversie
pi_193697642
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Past niet meer in het karakter van de hedendaagse lijst, dus komt er niet meer in.

Wat denken we trouwens van een stijging voor Killing in the Name vanwege het BLM-gedoe?
Voor wat betreft Vera: Normaal zou ik het wel met je eens zijn. Maar doordat die plaat al wekenlang in allerlei corona commercials en zo voorbij is gekomen en nu weer aandacht krijgt, denk je dan niet dat het past in het 'oh oh oh wat is dit 2020'-idee wat Radio 2 de laatste jaren uitdraagt over de lijst? Afhankelijk van hoe de tweede helft van 2020 verloopt geef ik het best een kansje...

Voor wat betreft BLM: Tot op heden werd altijd over de wittemannenlijst gesproken toch? Die groep deed toch al niet mee. Volgens mij wordt er meer op die plaat gestemd omdat je er zo lekker bushokjes op kan slopen dan om de boodschap. Bij een stemmend publiek vergelijkbaar met de afgelopen jaren misschien een kleine groei, maar mocht er een Keerl-campagne komen dan zie ik Killing in the Name en Fight the Power (staat al een tijdje in de kieslijst) het wel goed doen/halen, heel misschien NWA zelfs ook wel, al zou dat wel heel ver gaan voor Radio 2.

Heb je verder al verwachtingen/ergernissen?
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport vrijdag 19 juni 2020 @ 13:49:55 #65
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193697905
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:25 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Voor wat betreft Vera: Normaal zou ik het wel met je eens zijn. Maar doordat die plaat al wekenlang in allerlei corona commercials en zo voorbij is gekomen en nu weer aandacht krijgt, denk je dan niet dat het past in het 'oh oh oh wat is dit 2020'-idee wat Radio 2 de laatste jaren uitdraagt over de lijst? Afhankelijk van hoe de tweede helft van 2020 verloopt geef ik het best een kansje...

Voor wat betreft BLM: Tot op heden werd altijd over de wittemannenlijst gesproken toch? Die groep deed toch al niet mee. Volgens mij wordt er meer op die plaat gestemd omdat je er zo lekker bushokjes op kan slopen dan om de boodschap. Bij een stemmend publiek vergelijkbaar met de afgelopen jaren misschien een kleine groei, maar mocht er een Keerl-campagne komen dan zie ik Killing in the Name en Fight the Power (staat al een tijdje in de kieslijst) het wel goed doen/halen, heel misschien NWA zelfs ook wel, al zou dat wel heel ver gaan voor Radio 2.

Heb je verder al verwachtingen/ergernissen?
Wel eens met je punt over Killing in the Name, dat is meer geadopteerd als algemeen nummer voor rebelse jeugd dan als anti-establishment nummer van kleurlingen en bovendien lijkt dat inderdaad niet het stempubliek te zijn van Radio 2, al denk ik wel dat het luisterpubliek van de Top 2000 overwegend links is.

Vera Lynn heeft wel de wind mee en gaat in de Evergreen dus ook scoren (ik zeg top 100), maar ik denk dat de Top 2000 gewoon niet meer haalbaar is voor vooroorlogse muziek. Je ziet dat bij de naoorlogse muziek het eigenlijk alleen rock en roll standards zijn die van voor 1965 overblijven, aangevuld met wat liedjes van Jantje Contantje en Sinatra omdat die ook geaccepteerd zijn als grootheden en bij hoge uitzondering nog iets van Ray Charles, Dave Brubeck, Edith Piaf en The Shadows omdat dat over is gebleven uit de 'oude' top 2000 (en ik denk dat zeker Apache er binnenkort uit is, dat die vorig jaar zo flink steeg vond ik echt verbazingwekkend), maar referentiemuziek uit de jaren vijftig voor een Vera als Unforgettable, La Mer en Uma Casa Portuguesa is allemaal ook al wegbezuinigd. Dus ik denk dat het er echt te ver vanaf staat. Laat me graag verrassen verder.

Mijn verwachting is dat Danny Vera gewoon gaat scoren. Mensen zijn aan het eind van zo'n moeilijk jaar extra sentimenteel en misschien is er dan eindelijk uitzicht op een stukje hoop. Dat levert alleen maar extra sentiment voor Rollercoaster. Is het genoeg om Queen te verslaan? Dat weet ik niet, de Queen hype is immers enorm (16!!!! platen op 31 december vorige 2 jaar, echt fucking bizar. Denk wél dat de Queen hype iets wegzakt, maar dat gaat dan vooral om nummers als Killer Queen en Somebody to Love die iets meer tussen hun positie in 2017 en 2018 in gaan staan), maar ik ben nog altijd overtuigd dat Rollercoaster P2 gaat innemen. Ik denk trouwens niet dat ie op termijn top 10 gaat blijven, maar wel top 50. Avond gaat een status quo beleven, terwijl ik denk dat Piano Man het wat moeilijker gaat hebben. Van de ene kant zullen mensen graag op feestplaten stemmen, maar van de andere kant ook niet. Ik denk dat dat soort platen het na een moeilijk, emotioneel jaar iets moeilijker hebben.

Ben ik dus ook weer blij dat Take Me Home Country Roads en Sweet Caroline vast de top 200 uit zakken, dat was namelijk wel écht te hoog :') Child in Time overigens terug in de Top 10.

Ik weet niet welke artiesten een goede coronaboost hebben gepakt. Dat vind ik heel moeilijk in te schatten. Concertboost is namelijk nu hoogstens een ding door veel TV-exposure. De Stones hebben daar wel wat aan gedaan, dus misschien pakken die een aardig jaar.

Hoogste nieuwe binnenkomer zou ik voorlopig inschatten op Blinding Lights. Plaat heeft een typische 80s sound die goed scoort in de Top 2000, zat veel in commercials en heeft al 28 weken in de Top 40 erop zitten. Alles aan die plaat klopt voor een mooie notering in de Top 200. Dua Lipa gaat wellicht een albumbonus pakken, net als Bob Dylan aangezien iedereen ineens lyrisch is over die nieuwe plaat.

Dat zijn de dingen die zo snel in me op komen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 19 juni 2020 @ 17:11:33 #66
487165 Tussle266
Albumversie
pi_193699900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wel eens met je punt over Killing in the Name, dat is meer geadopteerd als algemeen nummer voor rebelse jeugd dan als anti-establishment nummer van kleurlingen en bovendien lijkt dat inderdaad niet het stempubliek te zijn van Radio 2, al denk ik wel dat het luisterpubliek van de Top 2000 overwegend links is.

Vera Lynn heeft wel de wind mee en gaat in de Evergreen dus ook scoren (ik zeg top 100), maar ik denk dat de Top 2000 gewoon niet meer haalbaar is voor vooroorlogse muziek. Je ziet dat bij de naoorlogse muziek het eigenlijk alleen rock en roll standards zijn die van voor 1965 overblijven, aangevuld met wat liedjes van Jantje Contantje en Sinatra omdat die ook geaccepteerd zijn als grootheden en bij hoge uitzondering nog iets van Ray Charles, Dave Brubeck, Edith Piaf en The Shadows omdat dat over is gebleven uit de 'oude' top 2000 (en ik denk dat zeker Apache er binnenkort uit is, dat die vorig jaar zo flink steeg vond ik echt verbazingwekkend), maar referentiemuziek uit de jaren vijftig voor een Vera als Unforgettable, La Mer en Uma Casa Portuguesa is allemaal ook al wegbezuinigd. Dus ik denk dat het er echt te ver vanaf staat. Laat me graag verrassen verder.

Mijn verwachting is dat Danny Vera gewoon gaat scoren. Mensen zijn aan het eind van zo'n moeilijk jaar extra sentimenteel en misschien is er dan eindelijk uitzicht op een stukje hoop. Dat levert alleen maar extra sentiment voor Rollercoaster. Is het genoeg om Queen te verslaan? Dat weet ik niet, de Queen hype is immers enorm (16!!!! platen op 31 december vorige 2 jaar, echt fucking bizar. Denk wél dat de Queen hype iets wegzakt, maar dat gaat dan vooral om nummers als Killer Queen en Somebody to Love die iets meer tussen hun positie in 2017 en 2018 in gaan staan), maar ik ben nog altijd overtuigd dat Rollercoaster P2 gaat innemen. Ik denk trouwens niet dat ie op termijn top 10 gaat blijven, maar wel top 50. Avond gaat een status quo beleven, terwijl ik denk dat Piano Man het wat moeilijker gaat hebben. Van de ene kant zullen mensen graag op feestplaten stemmen, maar van de andere kant ook niet. Ik denk dat dat soort platen het na een moeilijk, emotioneel jaar iets moeilijker hebben.

Ben ik dus ook weer blij dat Take Me Home Country Roads en Sweet Caroline vast de top 200 uit zakken, dat was namelijk wel écht te hoog :') Child in Time overigens terug in de Top 10.

Ik weet niet welke artiesten een goede coronaboost hebben gepakt. Dat vind ik heel moeilijk in te schatten. Concertboost is namelijk nu hoogstens een ding door veel TV-exposure. De Stones hebben daar wel wat aan gedaan, dus misschien pakken die een aardig jaar.

Hoogste nieuwe binnenkomer zou ik voorlopig inschatten op Blinding Lights. Plaat heeft een typische 80s sound die goed scoort in de Top 2000, zat veel in commercials en heeft al 28 weken in de Top 40 erop zitten. Alles aan die plaat klopt voor een mooie notering in de Top 200. Dua Lipa gaat wellicht een albumbonus pakken, net als Bob Dylan aangezien iedereen ineens lyrisch is over die nieuwe plaat.

Dat zijn de dingen die zo snel in me op komen.
Als dit snel in je opkomt, dan vraag ik me af wat voor analyse eruit was gekomen als je erover had nagedacht. _O-

Ik denk dat je in 99% gelijk hebt, ik twijfel alleen een beetje over Child in Time, het kan net zo goed Toto worden. Of November Rain gaat weer omhoog, dat is al jaren de jojo van de top 20 toch?

Wel grappig hoe snel alles kan veranderen. Drie maanden geleden dacht ik nog dat het ergste wat kon gebeuren die Gypsy Woman cover, met het origineel uit de kieslijst op de bagagedrager allebei in de lijst, was. Nu vraag ik me af of straks in december iemand zich nog wel kan herinneren dat dat ook kort een ding was in dit jaar.
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 2 juli 2020 @ 20:57:16 #67
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193894763
Ik zat net Hurricane van Bob Dylan weer eens te luisteren, lijkt me ook een goede kandidaat voor een flinke BLM-boost.
  Redactie Sport vrijdag 3 juli 2020 @ 09:18:38 #68
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193901713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:57 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik zat net Hurricane van Bob Dylan weer eens te luisteren, lijkt me ook een goede kandidaat voor een flinke BLM-boost.
Ook omdat Ome Bob de welbekende albumboostkaart heeft gespeeld geef ik die plaat een goede kans de ochtend weer te halen ja.

Blackbird, Redemption Song en They Don't Care About Us kunnen de antiracismeboost wellicht ook gebruiken. Strange Fruit verwacht ik niet meer terug, zelfs met deze boostkaart. Een beetje zoals We'll Meet Again, drie jaar geleden had dit die plaat nog wel geholpen, maar nu is eruit is eruit voor die oudjes.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:28:13 #69
487165 Tussle266
Albumversie
pi_193903523
Als die ontwikkeling van vorig jaar zich doorzet en de Top 2000 definitief een muzikaal Malieveld wordt, dan is niks onmogelijk volgens mij. Komen er geen stemacties, dan verwacht ik er eigenlijk allemaal niet zoveel van. Dan zie ik eigenlijk meer in coronabonussen dan in BLM-bonussen.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport vrijdag 3 juli 2020 @ 12:58:29 #70
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193904990
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:28 schreef Tussle266 het volgende:
Als die ontwikkeling van vorig jaar zich doorzet en de Top 2000 definitief een muzikaal Malieveld wordt, dan is niks onmogelijk volgens mij. Komen er geen stemacties, dan verwacht ik er eigenlijk allemaal niet zoveel van. Dan zie ik eigenlijk meer in coronabonussen dan in BLM-bonussen.
Daarover gesproken, Soldier On komt hoog binnen. Schrijf maar op.
Misschien zelfs nog wel hoger dan The Weeknd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:00:39 #71
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193905036
Ik denk niet dat BLM aan het eind van het jaar nog zo belangrijk gaat zijn. Alhoewel de stemweek natuurlijk wel altijd midden in de Sinterklaasperiode valt...

Maar Radio2 zal juist corona als thema pushen, dat is een verbindend thema en geen polariserend.
  Redactie Sport vrijdag 3 juli 2020 @ 13:05:33 #72
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193905110
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:00 schreef hhh38 het volgende:
Ik denk niet dat BLM aan het eind van het jaar nog zo belangrijk gaat zijn. Alhoewel de stemweek natuurlijk wel altijd midden in de Sinterklaasperiode valt...

Maar Radio2 zal juist corona als thema pushen, dat is een verbindend thema en geen polariserend.
Ik hoor nu op 3fm tijdens de festival top 999 (ja ik ben 1 van de 8 luisteraars van die lijst) toch ook af en toe wel positieve geluiden bij liedjes die gaan over inclusiviteit en elkaar accepteren.

Zeker als er weer wat kritiek komt op het aantal zwarte artiesten in de lijst (die schrijf ik namelijk ook vast op) zal het wel een dingetje kunnen worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:06:24 #73
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193905123
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Daarover gesproken, Soldier On komt hoog binnen. Schrijf maar op.
Misschien zelfs nog wel hoger dan The Weeknd.
17 miljoen mensen op 1. Direct in de top 5. Rollercoaster blijft hoog hangen.

Dat wordt genieten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  FOK!fotograaf vrijdag 3 juli 2020 @ 13:07:01 #74
842 Zorro
Z
pi_193905136
Ik noteer voor mijn stemlijst al vast de White Stripes, A Whiter Shade of Pale en White Room. Ook White Wedding, Nights in White Satin en White Rabbit komen er op. Daarnaast Pretty Fly (for a White Guy) en Ride a White Swan. En Bird Of Paradise van Snowy White mag ook niet ontbreken.

Dat wordt een toplijst.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Redactie Sport vrijdag 3 juli 2020 @ 13:07:30 #75
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193905142
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:06 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

17 miljoen mensen op 1. Direct in de top 5. Rollercoaster blijft hoog hangen.

Dat wordt genieten.
17 miljoen mensen komt denk ik niet eens in de lijst. (Dan denk ik eerder nog aan een terugkeer van Fluitsma en van Tijn) Soldier On wel top 100 en Rollercoaster noteer ik op 2.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')