quote:Op vrijdag 3 april 2020 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Echt een heerlijk rijdende auto, en wellicht een toekomstige youngtimer? Ik zelf ben van mening dat deze auto qua comfort en beleving niet gauw valt te overtreffen.
Dit, en ik zou investeren in een gereedschapsset en een boek 'sleutelen voor beginners' want de helft van die shit kun je best zelf.quote:
Oh, gaan we een wedstrijdje ver plassen doen?quote:Op vrijdag 3 april 2020 17:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Met alle respect maar dan ben je niet veel gewend. Is trouwens al lang geleden dat je ze nog veel zag rijden, ik dacht dat ze ook problemen met roest hadden? Maar zeker uit die tijd kan ik echt wel leukere coupé's bedenken van allerlei fabrikanten (Celica, E46 coupé, Alfa GTV, 406 coupé, etc etc).
Als ik een vergelijkbare auto terug zou kopen dan zou ik er economisch niets op vooruit gaan, dan kan ik net zo goed mijn huidige Megané houden gevoelsmatig.quote:Helaas worden er nu nog amper van dat soort coupe's gemaakt. Al vind ik een moderne Megane Coupe ook wel leuke wagens om te zien, en zeker de RS schijnt geweldig te rijden. Dus nee ik zou zeker niet meer zoveel geld steken in die auto, en dan liever geld bijleggen en voor die moderne Megane gaan. Dan kun je ook weer een aantal jaar zonder grote problemen verder, want bij die dure opknapbeurt van nu zal het heus niet blijven.
Ja, er moet een behoorlijk dure accu in, misschien is 160 euro overdreven, maar 120 euro ben je sowieso kwijt.quote:
Ik ben zo a-technisch als het maar zijn kan. Al heb ik ooit bij een Alfa 146 die ik ook ooit heb gehad wel zelf de remschijven vervangen en de katalysator. Dat vond ik heel wat van mezelf.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit, en ik zou investeren in een gereedschapsset en een boek 'sleutelen voor beginners' want de helft van die shit kun je best zelf.
Celica is een 1.8 met 190pk bij hetzelfde gewicht als die 140pk Megane, dus klopt niet helemaal wat je zegt. Of die Alfa en Peugeot betere auto's zijn geen flauw idee, maar zou vind ik meer 'klassiekerstatus' hebben dan de Renault Megane. Maar ja is mijn mening natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Oh, gaan we een wedstrijdje ver plassen doen?
Ik heb zelf ooit ook een SAAB 9-3 Coupé gehad en een Alfa Romeo 147, en ik vind m'n huidige Megané prettiger rijden, meer comfort bieden, véél betere stoelen, luxer enz.
Bovendien vind ik de het totaalplaatje gewoon ideaal. De overige coupés die je opnoemt zijn stukken zwaarder en veelal minder gemotoriseerd, en als ze beter zijn gemotoriseerd zuipen ze meteen ook veel meer.
Dat moet alsnog wel goedkoper kunnen lijkt mij. Voor 120 euro had ik een accu voor mijn 4 liter V8, een van de duurdere Varta's. Denk dat als je bijv. huismerk Brezan (Brega) haalt een stuk goedkoper uit bent. Of je bestelt ook online een Varta.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, er moet een behoorlijk dure accu in, misschien is 160 euro overdreven, maar 120 euro ben je sowieso kwijt.
Van wie 'moet' dat precies, de garage?quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, er moet een behoorlijk dure accu in, misschien is 160 euro overdreven, maar 120 euro ben je sowieso kwijt.
En is nog leuk ook.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit, en ik zou investeren in een gereedschapsset en een boek 'sleutelen voor beginners' want de helft van die shit kun je best zelf.
Én zonder youtube, uw trouwe hulp bij sleutelwerkzaamheden... het is echt allemaal geen rocket science hoor, zelfs ik kan het The key is: willen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben zo a-technisch als het maar zijn kan. Al heb ik ooit bij een Alfa 146 die ik ook ooit heb gehad wel zelf de remschijven vervangen en de katalysator. Dat vond ik heel wat van mezelf.
Maar dat is denk ik wel 17 jaar geleden ofzo.
Normale garage.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Van wie 'moet' dat precies, de garage?
Man ik wou dat ik jouw garage was
Waarschijnlijk vervangen homokineet ¤ 500 (schatting)
- Nieuwe motorsteunen (2 stuks) ¤ 500 ?
- Wellicht nieuwe draagarmen + rubbers voorzijde ¤ 500,-
1500 euro voor dit, kom op zeg.
3500 euro investeren in een auto van bijna 20 jaar oud?quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Normale garage.
Niet zwart.
Renault.
= recept voor dikke rekeningen.
Maar als TS van zijn Renaultje houdt; gewoon doen. Noem het alleen geen "investeren", maar uitgeven.
Liefde maakt blind.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
3500 euro investeren in een auto van bijna 20 jaar oud?
Voor dat geld koop je een beter, nieuwer exemplaar met minder KM's.
TS moet dat uiteraard zelf weten hoorquote:
Zo zie je maar, hoe gauw je je kunt vergissen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:40 schreef Fer het volgende:
Het is net als je momenteel een Ford Sierra Peugeot 405 Alfa 33 ziet rijden. Ik denk dan goh, ziet er nog goed uit, zie je nooit meer. Maar denk niet echt dat ze echt veel waard worden.
Die zijn volgens mij ook nooit goedkoop geweest.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:20 schreef oldford het volgende:
[..]
Zo zie je maar, hoe gauw je je kunt vergissen.
Van de Sierra Cosworth zijn nog wel enkele (min of meer) betaalbare exemplaren te vinden (10K - 20K), voor de rest zijn vraagprijzen van 30K tot 40K geen uitzondering.
Nog duurder is de jongere Escort Cosworth. Daar zijn vraagprijzen van 50K geen uitzondering.
Een gewone 2.0 zie ik voor 3000¤ al. Een Cosworth is altijd al exclusief geweest. In geval van Renault zal ik eerder op de jongere Megane RS gokken. Die zag je sowieso nooit veel rijden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:20 schreef oldford het volgende:
[..]
Zo zie je maar, hoe gauw je je kunt vergissen.
Van de Sierra Cosworth zijn nog wel enkele (min of meer) betaalbare exemplaren te vinden (10K - 20K), voor de rest zijn vraagprijzen van 30K tot 40K geen uitzondering.
Nog duurder is de jongere Escort Cosworth. Daar zijn vraagprijzen van 50K geen uitzondering.
Het probleem bij auto's is vaak, dat je er een band mee opbouwt. Zo geef je al gauw meer geld aan een auto uit, dan wat rationeel gezien nodig zou zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:08 schreef Nismo91 het volgende:
Ik denk niet echt dat die ooit een waarde gaat krijgen
Maar als jij er plezier aan hebt, doe het lekker !
Gelukkig begint het te vervagen wat ik ooit in mijn Civic VTI heb gestoken
Als je er maar plezier aan hebt
Weet je wat stom is... ik lease nu al jaren en sinds mijn eerste leasert heb ik nooit meer die liefde gehad ligt misschien ook aan het type auto maar dat valt mij nu ineens op...quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het probleem bij auto's is vaak, dat je er een band mee opbouwt. Zo geef je al gauw meer geld aan een auto uit, dan wat rationeel gezien nodig zou zijn.
Uiteindelijk moet jezelf de vraag stellen: waar stel ik de grens? Reken het dan per km uit, dan weet je pas wat je auto kost. Maar je moet het ook financieel kunnen dragen.
205 GTI's zitten tegenwoordig ook makkelijk tussen de 10.000 en de 15.000 euro.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:20 schreef oldford het volgende:
[..]
Zo zie je maar, hoe gauw je je kunt vergissen.
Van de Sierra Cosworth zijn nog wel enkele (min of meer) betaalbare exemplaren te vinden (10K - 20K), voor de rest zijn vraagprijzen van 30K tot 40K geen uitzondering.
Nog duurder is de jongere Escort Cosworth. Daar zijn vraagprijzen van 50K geen uitzondering.
Dus ik even op het lelijke neefje, 309, zoeken op MP. Staat er eentje te koop voor net geen ¤15K met 170K op de teller. Da's dus echt veel te veel. Ook maar 158 PK.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
205 GTI's zitten tegenwoordig ook makkelijk tussen de 10.000 en de 15.000 euro.
Ben je bij de duurste Renault dealer geweest voor een totaal offerte?quote:Op vrijdag 3 april 2020 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:
- Nieuwe distributieriem en waterpomp, bij deze 2 liter is dat erg duur: ¤ 1150,-.
- Nieuwe nokkenasversteller ¤ 325.-
- Nieuwe bougies ¤ 100?
- 1 Nieuwe bobine ¤ 80 (andere 3 bobines zijn pas vervangen)
- Nieuwe olie, koelvloeistof en filters ¤ 150 (ruim gerekend?)
- Nieuwe accu ¤ 160
- Waarschijnlijk vervangen homokineet ¤ 500 (schatting)
- Nieuwe motorsteunen (2 stuks) ¤ 500 ?
- Wellicht nieuwe draagarmen + rubbers voorzijde ¤ 500,-
Al met al ga je dan richting ¤ 3.500,- aan onderhoud.
Hoeveel pk heeft de 911 en hoeveel vragen ze daar tegenwoordig voor?quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dus ik even op het lelijke neefje, 309, zoeken op MP. Staat er eentje te koop voor net geen ¤15K met 170K op de teller. Da's dus echt veel te veel. Ook maar 158 PK.
Kan je beter een Alfa Giulietta 1750 turbo ofzo halen. Bijna 90 pk meer.
Eens in een aantal verschillende auto's een proefritje gaan maken zodat je je compleet wereldvreemde idee dat die ouwe Renault meuk van je qua comfort en beleving niet te overtreffen valt kan laten varen.quote:
Dat is een beetje te algemeen gesteld.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Hoeveel pk heeft de 911 en hoeveel vragen ze daar tegenwoordig voor?
Omdat de 996 ook een 911 is.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:12 schreef oldford het volgende:
De vermogens in de 996 (in de volksmond nog steeds 911 genoemd)
Hyperdude weet wel wat ik bedoelquote:Op woensdag 15 april 2020 11:12 schreef oldford het volgende:
[..]
Dat is een beetje te algemeen gesteld.
Veel hangt af van het bouwjaar en of er een specifieke historie voor is (zeldzaam, race winnaar).
Het begint met 130pk in 1964. Maar de Carrera RS met 2.8L motor had 300 pk. Nu zijn er daar maar 49 van gebouwd, dus die zijn geld waard.
De vermogens in de 996 (in de volksmond nog steeds 911 genoemd) lopen op tot 450pk.
Op veilingen in Engeland is tot 2 miljoen Engelse ponden betaald voor zeldzame versies.
In Amerika loopt dat op tot zelfs ruim 5 miljoen dollar.
Zie: https://www.supercars.net/blog/most-expensive-porsches-ever/
De Renault dealer hier in de regio (Indumij) heeft een prijsopgave gegeven van meer dan ¤ 4.000,- (geen grap), maar dan pakken ze ook remmen, draagarmen, schokdempers mee etc.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:14 schreef Tieten het volgende:
[..]
Ben je bij de duurste Renault dealer geweest voor een totaal offerte?
Aan onderdelen zit je nog ruim onder de ¤1000,-
Dag arbeid erbij en klaar.
Uit welke regio kom je? Wellicht weet ik een goede garage welke het voor een schappelijkere prijs wil uit voeren.
Ik heb het natuurlijk over binnen mijn gestelde budget.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Eens in een aantal verschillende auto's een proefritje gaan maken zodat je je compleet wereldvreemde idee dat die ouwe Renault meuk van je qua comfort en beleving niet te overtreffen valt kan laten varen.
Dát zou ik doen.
959 beste Porschequote:Op woensdag 15 april 2020 11:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Omdat de 996 ook een 911 is.
Net zoals de 930, de 964 ( ), de 993 ( ), 997, en de huidige 991 dat zijn.
Daar had ik het ook over. Ook voor die paar rotte knatsers kan je wat comfortabelers en luxers rijden dan die ouwe Renault.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb het natuurlijk over binnen mijn gestelde budget.
Lelijk hokquote:
Noem 'ns een paar voorbeelden dan.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar had ik het ook over. Ook voor die paar rotte knatsers kan je wat comfortabelers en luxers rijden dan die ouwe Renault.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |