abonnement Unibet Coolblue
pi_192527916
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:02 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Met een goede vriendin heb ik het er wel vaak over. Met collega's niet zozeer. Daar babbel ik nu ook veel minder mee sinds we thuis werken (kantoorbaan). Wel tof dat je met ouderen werkt. :)
We gaan vanmiddag voor de senioren kaarten maken met collega's en vrijwilligers. Buiten dan natuurlijk, met 1,5 m ruimte tussen een ieder. ;) Maar even leuke kaarten met dat we aan ze denken en ze missen. Zo doen we tenminste weer iets ipv dat thuis zijn. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192529872
https://www.tubantia.nl/t(...)HsQpony-w5tDS5VO5oqc

quote:
Rapport UWV: in deze beroepen is nog wel vraag naar personeel
Sinds de uitbraak van het coronavirus is in sommige sectoren het werk opgedroogd. Er zijn echter ook bedrijven die juist nu staan te springen om extra krachten, constateert het UWV in een nieuwe inventarisatie van personeelstekorten. Niet alleen in de zorg, maar ook in bijvoorbeeld ICT en beveiliging zijn meer handen nodig.

Marga Bult gisteren op tv.
Geen optredens meer....
OK, dan gaat ze weer werken in de zorg.
Prima van Marga. Maar ergens ook niet meer dan normaal....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 9 april 2020 @ 11:09:46 #153
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192530281
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:17 schreef Sangha het volgende:

[..]

We gaan vanmiddag voor de senioren kaarten maken met collega's en vrijwilligers. Buiten dan natuurlijk, met 1,5 m ruimte tussen een ieder. ;) Maar even leuke kaarten met dat we aan ze denken en ze missen. Zo doen we tenminste weer iets ipv dat thuis zijn. ;)
Positief.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192530338
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:09 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Positief.
Zeker, het is een klein gebaar maar hopelijk steunt het ze. We werken op een dagbesteding waar eenzame ouderen komen die zelfstandig kunnen wonen nog. Die zitten dus nu elke dag de hele dag thuis. En je kan niet even langs ofzo, echt lastig.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192530796
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.tubantia.nl/t(...)HsQpony-w5tDS5VO5oqc
[..]

Marga Bult gisteren op tv.
Geen optredens meer....
OK, dan gaat ze weer werken in de zorg.
Prima van Marga. Maar ergens ook niet meer dan normaal....
Genoeg die er hun neus voor ophalen.
Dus go Marga. ^O^
pi_192531123
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Wat ik heel positief vind
Als je nu buiten komt en totaal wildvreemde zeggen je gewoon nu gedag doe ik zelf ook daarvoor nooit.

Tevens houd iedereen rekening met elkaar fietsers met voetgangers, voetgangers met fietsers en auto's en omgekeerd.

Niemand heeft echt haast.

Zijn er meer die dit merken ?
:Y in het verkeer ook vooral. Mensen geven meer voorrang, lachen meer naar elkaar. Leuk wel :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192531357
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:Y in het verkeer ook vooral. Mensen geven meer voorrang, lachen meer naar elkaar. Leuk wel :)
Helaas merk ik juist het tegenovergestelde in de auto :X. Veel meer bumperklevers.
Wandelende en fietsende mensen op straat daarentegen _O_.
pi_192531390
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:Y in het verkeer ook vooral. Mensen geven meer voorrang, lachen meer naar elkaar. Leuk wel :)
Ja ik merk het ook, mensen zijn wat vriendelijker. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192531472
https://www.hln.be/nieuws(...)tkwaliteit~aa15d960/

Pas nu wordt duidelijk hoe erg de mensheid de natuur en aarde heeft verkracht. Wat zou de aarde toch prachtig zijn met een stuk of 6 miljard mensen minder.
pi_192531676
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:12 schreef Confetti het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)tkwaliteit~aa15d960/

Pas nu wordt duidelijk hoe erg de mensheid de natuur en aarde heeft verkracht. Wat zou de aarde toch prachtig zijn met een stuk of 6 miljard mensen minder.
ok, nu ga ik even heel cru uit de hoek komen hoor. Let op: 'nou corona haalt de bezem er even flink doorheen' . :o :*

Maar goed, we moeten inderdaad wat liever zijn voor moeder natuur.

Overigens zijn er in Zuid-Korea 2 mensen genezen met bloedplasma
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 9 april 2020 @ 13:04:39 #161
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_192532397
quote:
11s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:24 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ok, nu ga ik even heel cru uit de hoek komen hoor. Let op: 'nou corona haalt de bezem er even flink doorheen' . :o :*

Maar goed, we moeten inderdaad wat liever zijn voor moeder natuur.

Overigens zijn er in Zuid-Korea 2 mensen genezen met bloedplasma
interessant, zouden ze hier ook eens moeten proberen maar ja hier weten we nog niet eens hoeveel mensen er tot nu toe zijn genezen, en om daar meteen bloedplasma van af te tappen wordt weer een ander verhaal
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_192532503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:04 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

interessant, zouden ze hier ook eens moeten proberen maar ja hier weten we nog niet eens hoeveel mensen er tot nu toe zijn genezen, en om daar meteen bloedplasma van af te tappen wordt weer een ander verhaal
mensen die genezen zijn konden volgens mij wel bloed doneren. Staat ook in artikel. Hier in NL wordt er ook al mee getest, alleen daar is nog geen bericht uit gekomen of dat al aanslaat ja/neen.

en dit stemt mij ook wel gerust ALS dat inderdaad zo gaat: https://www.parool.nl/ps/(...)n-snel-uit~b1af5408/

Rutte: virus blijft bij ons. Nog lang niet vanaf. Kan wel jaaaren duren.
Viroloog: klopt. Maar het is nu nog een agressieve variant. En die leven niet lang. Het wordt op gegeven moment een categorie de zoveelste griepvirus, waar er nu ook zat van zijn. En we zijn bezig met antivirale middelen ipv vaccin, omdat een vaccin misschien niet eens goed kan beschermen. En met die antivirale middelen helpen we zieke mensen er doorheen. Bovendien: tegen de tijd dat er eindelijk een vaccin is, kan iedereen wel weer beter zijn.

Ik hoop dat die viroloog gelijk krijgt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192532515
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  donderdag 9 april 2020 @ 13:24:45 #164
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_192532690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:11 schreef Apotheose het volgende:

[..]

mensen die genezen zijn konden volgens mij wel bloed doneren. Staat ook in artikel. Hier in NL wordt er ook al mee getest, alleen daar is nog geen bericht uit gekomen of dat al aanslaat ja/neen.

en dit stemt mij ook wel gerust ALS dat inderdaad zo gaat: https://www.parool.nl/ps/(...)n-snel-uit~b1af5408/

Rutte: virus blijft bij ons. Nog lang niet vanaf. Kan wel jaaaren duren.
Viroloog: klopt. Maar het is nu nog een agressieve variant. En die leven niet lang. Het wordt op gegeven moment een categorie de zoveelste griepvirus, waar er nu ook zat van zijn. En we zijn bezig met antivirale middelen ipv vaccin, omdat een vaccin misschien niet eens goed kan beschermen. En met die antivirale middelen helpen we zieke mensen er doorheen. Bovendien: tegen de tijd dat er eindelijk een vaccin is, kan iedereen wel weer beter zijn.

Ik hoop dat die viroloog gelijk krijgt.
ik hoop dat ook, dat die gelijk krijgt

en ja klopt er zijn genoeg griepvirussen, nu is er ook een ''langdurig verkoudheidsvirus'' had ik ergens gelezen

ik denk ook dat medicatie beter is dan vaccin, omdat dat misschien korter termijn beschikbaar is zou je denken dan een vaccin wat misschien 2 jaar gaat duren
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  donderdag 9 april 2020 @ 14:22:14 #165
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192533563
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:11 schreef Apotheose het volgende:

[..]

mensen die genezen zijn konden volgens mij wel bloed doneren. Staat ook in artikel. Hier in NL wordt er ook al mee getest, alleen daar is nog geen bericht uit gekomen of dat al aanslaat ja/neen.

en dit stemt mij ook wel gerust ALS dat inderdaad zo gaat: https://www.parool.nl/ps/(...)n-snel-uit~b1af5408/

Rutte: virus blijft bij ons. Nog lang niet vanaf. Kan wel jaaaren duren.
Viroloog: klopt. Maar het is nu nog een agressieve variant. En die leven niet lang. Het wordt op gegeven moment een categorie de zoveelste griepvirus, waar er nu ook zat van zijn. En we zijn bezig met antivirale middelen ipv vaccin, omdat een vaccin misschien niet eens goed kan beschermen. En met die antivirale middelen helpen we zieke mensen er doorheen. Bovendien: tegen de tijd dat er eindelijk een vaccin is, kan iedereen wel weer beter zijn.

Ik hoop dat die viroloog gelijk krijgt.
Ruttte is geen viroloog en verlaat zich op deskundigen. En ik geloof zo'n viroloog al snel eerder dan het RIVM.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:24 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]


ik denk ook dat medicatie beter is dan vaccin, omdat dat misschien korter termijn beschikbaar is zou je denken dan een vaccin wat misschien 2 jaar gaat duren
Ja, helemaal mee eens.

[ Bericht 16% gewijzigd door Federer-fan op 09-04-2020 14:28:57 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 9 april 2020 @ 14:36:09 #166
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_192533768
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 09-04-2020 14:38:31 (Zie de topicpointer.) ]
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  donderdag 9 april 2020 @ 14:41:12 #167
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192533866
Let op:
In dit topic plaatsen we positieve berichten. Grafiekjes, statistiekjes en tabellen over dodentallen mogen vrijwel overal in COR maar hier liever niet.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 9 april 2020 @ 17:30:59 #168
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_192537897
Wat het meest positieve is
Er zijn op aarde meer mensen die geen corona hebben dan wel. Laten we dat vooral zo houden.
  donderdag 9 april 2020 @ 17:36:07 #169
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_192538009
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:Y in het verkeer ook vooral. Mensen geven meer voorrang, lachen meer naar elkaar. Leuk wel :)
Ja als ik nu ergens langs wil dan kan ik bellen, wat ik nu dus is gewoon goede middag/morgen mag ik u passeren , dan weet je ook dat ze 1,5 mtr hanteren en het komt veel vriendelijker over
pi_192538122
quote:
Nederlandse bedrijven gaan mondkapjes maken: 'We hebben de kennis en kunde'

De productie van miljoenen mondkapjes op Nederlandse bodem krijgt vorm. De komende weken worden minstens vier productielijnen voor hoogwaardige mondneusmaskers uit de grond gestampt, twee bij filterproducent Afpro in Alkmaar en twee bij beddenfabrikant Auping in Deventer. Dat bevestigt topman van Auping Jan-Joost Bosman na berichtgeving in Trouw.

In een brief aan de Tweede Kamer schrijft minister van Volksgezondheid De Jonge dat hij verwacht dat er de komende weken zeven miljoen mondkapjes gemaakt kunnen worden. Hij zegt 4,5 miljoen zogenoemde FFP2-mondneusmaskers per week nodig te hebben voor zorgpersoneel. Het RIVM adviseert zorgmedewerkers deze maskers te gebruiken.

Er zijn volgens de minister op dit moment 30 miljoen mondkapjes uit het buitenland besteld, maar het kan lang duren voordat die kapjes Nederland bereiken. En die kapjes beschikken niet allemaal over de in de EU geldende kwaliteitscertificaten.

Speciale machine

Beddenfabrikant Auping wil de overheid helpen met de productie van de kapjes, maar zegt dat niet meteen te kunnen. "We hebben de kennis en kunde om gecertificeerde en hoogwaardige maskers te maken, maar we hebben een speciale machine nodig om de productielijn op te zetten", zegt topman Jan-Joost Bosman. "We hebben een machine op het oog die we ook later kunnen gebruiken als we ons weer volledig op het maken van matrassen focussen."

Die machine moet binnen een paar weken klaar zijn voor gebruik. "Tot die tijd maken we de kapjes met de hand om zo in ieder geval aan de eerste noodvraag te kunnen voldoen." Na die aanloopweken, zegt Bosman honderdduizenden mondkapjes per week te kunnen maken.

Bosman zegt niet te willen verdienen op de mondkapjes. "We maken alle kosten inzichtelijk voor de overheid. Winst is niet aan de orde", verduidelijkt hij. De directeur zegt dat zijn bedrijf ook gedeeltelijk stil is gevallen door de crisis. "Met de productie van de kapjes, kunnen we onze medewerkers aan het werk zetten en komen we door deze tijd heen."

Naast mondkapjes zijn ook andere medische hulpmiddelen nodig zoals beademingsapparatuur en spatbrillen. De minister zegt 400 initiatieven van verschillende bedrijven te hebben ontvangen voor de productie van allerlei hulpmiddelen.

https://nos.nl/artikel/23(...)kennis-en-kunde.html
Mooi dit soort initiatieven.
  donderdag 9 april 2020 @ 17:58:40 #171
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192538527
Sinds we stil liggen is het weer ook aardig opgeknapt... het zal toch niet? :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 9 april 2020 @ 18:40:46 #172
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192539359
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 9 april 2020 @ 20:06:59 #173
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192541713
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 9 april 2020 @ 20:11:30 #174
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_192541831
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:58 schreef ondeugend het volgende:
Sinds we stil liggen is het weer ook aardig opgeknapt... het zal toch niet? :D
Ik denk wel minder luchtvervuiling, dus minder uitstoot.

En denk daarom veel mooiere luchten dan hiervoor.

Dat zag je in China ook gebeuren.
Heeft positieve effecten dus op het weer
pi_192542251
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 20:11 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Ik denk wel minder luchtvervuiling, dus minder uitstoot.

En denk daarom veel mooiere luchten dan hiervoor.

Dat zag je in China ook gebeuren.
Heeft positieve effecten dus op het weer
Inderdaad en het was nog eens extra blauw omdat er veel minder vliegtuigen en dus contrails waren.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')