Alvast dank!!!!
quote:
Lijst Fifa League LFL
Standpunten:Verkeer
-De NS wordt weer van de overheid.
-Treinen gaan in de spits om de 5 minuten rijde
-In de trein komt er een rokerscoupe met extra airconditioning. Er komen meer conducteurs die strengen controleren op roken waar het niet mag.
-Wanneer nodig bijvoorbeeld bij drukke trajecten worden de treinstellen vervangen door een grotere.
-Ook middelbare scholieren van 16 jaar en ouder krijgen een OV
-De OV is de hele week geldig
-Elke stad van meer als 10.000 inwoners krijgt een klein station. Wanneer deze nodig worden geacht.
-Daardoor zullen er ook meer treinen moeten komen.
-Autorijden als opleiding en voorbereiding op een rijschool word mogelijk vanaf 16 jaar.
-De snelwegen beginnend met een A worden verbreed tot een 4 baans snelweg. Wanneer dit nodig blijkt ter aanleiding van het aantal files.
-Er komen meer snelheidscontroles en flitspalen die alleen overdag werken.
-Het kwartje van Kok komt per direct weer terugDefensie
-De Joint Strike Fighter word afgelast
-Er word flink bezuinigd op alles waarop te bezuinigen valt.Veiligheid
-Alle straffen worden hoger gemaakt, dit ter afschrikking. Levenslang voor moord.
-Levensland = levenslang
-Er komt géén doodstraf
-Er kunnen makkelijk 2 á 3 mensen in 1 cel. Wie een misdaad pleegt, moet ook boeten voor de gevolgen.Dit geld voor misdadigers die 1 dag tot een paar weken opgesloten zitten.
Zware criminelen en langere verblijvingen moeten in een eenpersoonscel dit om privacty redenen en om evt.ruzies en vechtpartijen te voorkomen tussen gevangen. Daarbij komt dat de bewaker altijd boven de gevangen moet staan en dat je hem niet opzadelt met meerdere mensen in een cel
Integratie
-Alle allochtonen die 3 keer erg de fout in gaan worden naar het land van thuiskomst gestuurd.
-Gezinshereniging wordt moeilijk gemaakt. Het komt in feite niet voor, alleen in hoge uitzonderingen.
-Alleen allochtonen die komen uit een land waar zich op dat moment een oorlog afspeelt worden toegelaten.
-Inburgerinscursussen worden verplicht en voor 10 procent gesubsideerd om de mensen te stimuleren
-Binnen 2 jaar moet deze cursus zijn afgerond, mocht er verzuim optreden door ziekte o.i.d. dan kan er altijd een uitzondering gemaakt worden
Onderwijs
-Er komen minder lessen voor het studiehuis.engels en nederlands plus 6 keuzevakken
-3 of meer tussenuren betekend dat de leerlingen de rest van de dag vrij zijn. Dagen van 1 of 2 uur gaan niet door. Wel moet er dan om een taak gevraagd worden bij de docenten waarvan de les niet doorging. Heb je je taak niet af? dan worden die lesuren later ingehaald
-Een school moet verplicht met een klas minimaal 3 uitstapjes/excursies maken.De leerling moet daarui keuze krijgen.
-Donkere scholen moeten worden gesloten, want het bellemert de integratie en er worden misschien dingen verkondigt die niet in de NLse grondwet staan.Gezondheid:
-Materialen effectiever besteden krijgt de prioriteit.Wanneer dat gerealiseerd is de rest opvullen met geld.
-Meer grotere ziekenhuizen en betere infrastructuur naar de ziekenhuizen.Sport:
-Kleinere sportverenigingen worden samengevoegd, mits ze in een straal van 10 km van elkaar af zitten. Dat scheelt subsidie.Natuur/Milieu:
-Lantaarns op stille wegen gaan tussen 2.00 en 5.00 uit
-Dierproeven en bont worden verboden (hoge boetes bij niet nakomen)
-Dieren mogen alleen voor medisch onderzoek gebruikt worden als daarmee zichtbare vorderingen kunnen worden gemaakt voor medicijnen tegen terminale ziektes.Bezuinigingen/Extra inkomsten
-Op defensie kan heel veel worden bezuinigd. De Joint Strike Fighter wordt geschrapt
-Het geld wat we overhouden aan het verbeteren van de Gezondheid.
-Rijkere mensen meer belasting laten betalen.Dus naar draagkracht heffen.
-De europrijzen moeten omlaag. Sommige producten krijgen prijsstop, een vaste prijs of moeten weer terug naar de guldenprijs.
-Personen krijgen geen subsidie (bijv. voor sport of film) als er geen talent is om proffesional te worden, er niks is bewezen of er geen goed plan/toekomst ligt/is.
quote:Tis niet een kwestie van zomaar frequenter gaan rijden, dat gaat niet zo een twee drie lukken, en bij 5 minuten vertraging hangt je hele schema in de war. Tis leuk dat je het wilt, maar ik zie meer in het verderop al genoemde plan om iig grotere treinen in te zetten, dat is op veel fronten makkelijker toe te passen.
Op woensdag 15 januari 2003 23:28 schreef rolfvp het volgende:
-Treinen gaan in de spits om de 5 minuten rijde
quote:Wat heeft een middelbare scholier van 16 die in veel gevallen op 10 min fietsen van z'n school woont nou in godsnaam aan een OV-jaarkaart? Zo'n ding kost geld, ook voor de huidige studenten (ze houden al een flink bedrag in van je Stufi voor die kaart). Nee, zorg er dan eerder voor dat leerlingen die ongeacht hun leeftijd ene vervolgopleiding doen (Mbo of hoger) zo'n kaart krijgen, da's een stuk nuttiger. Om te gaan investeren in een groep die het voor een groot deel niet nodig heeft is ene beetje onzinnig.
-Ook middelbare scholieren van 16 jaar en ouder krijgen een OV
quote:Houdt er ook rekening mee dat er dan flink wat rails aangelegd moet worden. De bus is een aardig alternatief, inversteer daar meer in, voor de bereikbaarheid van die dorpjes/steden zou ik zeggen.
-Elke stad van meer als 10.000 inwoners krijgt een klein station. Wanneer deze nodig worden geacht.
quote:En 's avonds lekker doelloos scheuren, erg leuk met slecht weer e.d. Nee ik den kniet dat dit de verkeersveiligheid ten goeden komt.
-Er komen meer snelheidscontroles en flitspalen die alleen overdag werken.
quote:Hoe?
-Het kwartje van Kok komt per direct weer terug
quote:Ook als je een gezin hebt met kinderne die in Nederland zijn geboren en opgegroeid? Ook als je een dubbelpaspoort hebt (zoals vele Marokkanen)?
-Alle allochtonen die 3 keer erg de fout in gaan worden naar het land van thuiskomst gestuurd.
quote:Da's wel erg makkelijk gezegd, waarom zou iemand niet met z'n ouders mogen herenigen die in een ander land wonen, om wat voor reden dan ook? Wat versta je onder hoge uitzonderingen?
-Gezinshereniging wordt moeilijk gemaakt. Het komt in feite niet voor, alleen in hoge uitzonderingen.
quote:Oftewel, weer gewoon grotendeels terug naar het oude systeem? Dat lijkt me ook niet echt handig om weer de boel terug te vormen, wel wordt het studiehuis gebeuren nu minder zwaar gemaakt wat opzich welweer goed is. Ik zou niet gleijk met radicale veranderingen komen op onderwijs gebied, dat komt het niet ten goede op dit moment.
-Er komen minder lessen voor het studiehuis.engels en nederlands plus 6 keuzevakken
quote:Dat is natuurlijk wat er speelt leerlingen, maar in weze gewoon irrelevant is. Zekerm et de 2de fase is het idee dat men meer op school doet en minder thuis, die tussenuren zou je dus efficienter kunnen besteden. Maar het eigenlijke punt is, 3 tussenuren, dat betekend dat 2 a 3 leraren, dus gemiddeld 1/3 van de leraren waar je die dag les van zou hebben ziek is, en die hebben heus niet allemaal griep. Het verzuim en het tekort aan (evt. vervangend) personeel is de laatste jaren een groot probleem en de bron van de dagen met 3 tussenuren, ik zou het eerder daar aanpakken dan poltiek gaan regelen dat de leerlingen ook danmaar de rest van de dag naar huis mogen.
-3 of meer tussenuren betekend dat de leerlingen de rest van de dag vrij zijn. Dagen van 1 of 2 uur gaan niet door. Wel moet er dan om een taak gevraagd worden bij de docenten waarvan de les niet doorging. Heb je je taak niet af? dan worden die lesuren later ingehaald
Bovendien, ik weet niet hoe het op andere scholen is, maar op mijn oude middelbareschool konden ze bij tussenuren in veel gevallen wel het een en ander aan lessen verschuiven waardoor men toch de eerste of laatste uren vrij heeft. Dan ga je maar voor wat minder lesuurtjes naar school, ik zie daar geen probleem in.
quote:Maar het belemmert ook de bereikbaarheid van zo'n vereniging en de gang naar de vereniging, als iemand 3 keer per week 9 km heen en 9 terug moet feitsen naar z'n sportvereniging kan dat een grote drempel zijn om uiteindelijk toch te gaan sporten. Ook hier weer, waar leg je de grens tussen klein en groot?
-Kleinere sportverenigingen worden samengevoegd, mits ze in een straal van 10 km van elkaar af zitten. Dat scheelt subsidie.
quote:Wat als we nou niets overhouden?
-Het geld wat we overhouden aan het verbeteren van de Gezondheid.
quote:Maar als wel vele mensen ervan genieten, zich vermaken door jouw prestaties, ookal ben je geen professional? Het gaat natuurlijk niet alleenmaar om presteren, het is moeilijk om een grens te trekken, want ook hier weer zo'n zelfde vraag, wanneer ben je professional?
-Personen krijgen geen subsidie (bijv. voor sport of film) als er geen talent is om proffesional te worden, er niks is bewezen of er geen goed plan/toekomst ligt/is
En veel te simpel om te zeggen: "We halen al het nodige geld weg bij defensie en bij de rijke mensen."
Je lijkt verdorie de SP wel.
quote:Agree to that. Bovendien is het plan om het geld bij de rijken weg te halen onzin, aangezien je daarmee hooguit enkele 10 tallen miljoenen vangt terwijl de plannen voor verkeer alleen al (en verder heb ik niet gelezen) vele tientallen zo niet honderden miljarden gaan kosten.
Op donderdag 16 januari 2003 00:43 schreef DennisMoore het volgende:
Volstrekt onhaalbaar.En veel te simpel om te zeggen: "We halen al het nodige geld weg bij defensie en bij de rijke mensen."
Je lijkt verdorie de SP wel.
Volslagen onzin dus. .
quote:Ach joh laat hem toch bij de meeste mensen is in hun hersenpan toch alleen maar plaats voor idealen OF rationaliteit.
Op donderdag 16 januari 2003 00:49 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Agree to that. Bovendien is het plan om het geld bij de rijken weg te halen onzin, aangezien je daarmee hooguit enkele 10 tallen miljoenen vangt terwijl de plannen voor verkeer alleen al (en verder heb ik niet gelezen) vele tientallen zo niet honderden miljarden gaan kosten.
Volslagen onzin dus.
.
Of het allemaal haalbaar is betwijfel ik. Het zijn ook zomaar wat losse voorstellen.
Weet niet of het echt serieus is, maar wat meer uitwerking zou geen kwaad kunnen.
-De NS wordt weer van de overheid.
---> stem voor, stem sp
-In de trein komt er een rokerscoupe met extra airconditioning.
---> mooi zo. ik word niet goed van alle antirookmaatregelen.
-Wanneer nodig bijvoorbeeld bij drukke trajecten worden de treinstellen vervangen door een grotere.
---> breder? nee, want dan krijg je botsingen met tegenliggers. 3 verdiepingen? nee, want er is een bovenleiding. 3 verdiepingen en iedereen liggen?
-Autorijden als opleiding en voorbereiding op een rijschool word mogelijk vanaf 16 jaar.
---> nee, nee, nee. levensgevaarlijk.
-De snelwegen beginnend met een A worden verbreed tot een 4 baans snelweg. Wanneer dit nodig blijkt ter aanleiding van het aantal files.
-Het kwartje van Kok komt per direct weer terug
---> met al die extra treinen hoef je autorijden niet te stimuleren, integendeel. voeg bij die treinen nog één punt toe: op alle belangrijke lijnen rijdt de hele nacht door minstens elke 2 uur een trein.
-De Joint Strike Fighter word afgelast
-Er word flink bezuinigd op alles waarop te bezuinigen valt.
---> stem voor, stem sp
-Alle straffen worden hoger gemaakt, dit ter afschrikking.
---> werkt niet echt. of je nou 20, 40 of 80 jaar krijgt, dat weerhoudt je niet van wat je aan crimineels wou doen.
-Er komt géén doodstraf
---> Gelukkig maar
---> dit is extreem rechts, puur om de reden dat je nederlanders met ouders die in 't buitenland geboren zijn (want dat is de definitie van allochtoon) maar zelf hier geboren zijn en opgegroeid, wilt verbannen naar een ver land, en voor nederlanders wier ouders hier geboren zijn die regel niet laat gelden. een soort apartheid dus.
-Inburgerinscursussen worden verplicht en voor 10 procent gesubsideerd om de mensen te stimuleren
---> moeten ze die cursussen voor 90% zelf betalen? dat kunnen mensen die hier als armoedzaaier binnenkomen dus van zijn langzalzeleven niet betalen. dan kun je net zo goed gelijk zeggen dat er niemand in mag.
Onderwijs
---> je hebt het alleen maar over de precieze invulling van het lesrooster. maar hoe lossen we 't lerarentekort op? willen we de klassen verkleinen? hoe gaan we de uitval op 't vmbo tegen?
-Donkere scholen moeten worden gesloten, want het bellemert de integratie en er worden misschien dingen verkondigt die niet in de NLse grondwet staan.
---> het grootste deel van de lesstof staat niet in de grondwet... hč nee, da's flauw van mij, sorry. effe serieus: als je met donkere scholen hier 'islamitische scholen' bedoelt, die kun je grondwettelijk gezien alleen maar verbieden als je ook gristelijke scholen verbiedt. zou ik zelf niet eens zo'n slecht plan vinden, maar is in de realiteit net zo onhaalbaar als het afschaffen van de monarchie (de uitkomst van de schoolstrijd lijkt mij toch iets zo fundamenteels voor ons land dat er verrekte weinig aan te doen valt) maar een verbod op islamitische scholen en niet op christelijke is, ivm artikel 23 en met de scheiding van kerk en staat, al met al een ongrondwettelijk en discriminerend standpunt.
-Meer grotere ziekenhuizen en betere infrastructuur naar de ziekenhuizen.
-Kleinere sportverenigingen worden samengevoegd, mits ze in een straal van 10 km van elkaar af zitten. Dat scheelt subsidie.
---> zo maak je voorzieningen minder bereikbaar.
Natuur/Milieu:
-Lantaarns op stille wegen gaan tussen 2.00 en 5.00 uit
---> en daar wil je de wereldmilieuproblemen mee redden? de echt stille wegen hebben niet eens lantaarns, dus we zijn allang goed bezig voor 't milieu! wat doen we met kernafval, broeikasgassen, etc., etc.? de overige punten die je noemt, hebben niet veel met natuur en milieu maar meer met dierenliefde te maken (maar over de bio-industrie lees ik weer niks)
-Rijkere mensen meer belasting laten betalen.Dus naar draagkracht heffen.
---> stem voor, stem sp
-De europrijzen moeten omlaag. Sommige producten krijgen prijsstop, een vaste prijs of moeten weer terug naar de guldenprijs.
---> wil je ondernemers verplichte prijzen opleggen?
-Personen krijgen geen subsidie (bijv. voor sport of film) als er geen talent is om proffesional te worden, er niks is bewezen of er geen goed plan/toekomst ligt/is.
---> en wie beslist daarover? een of andere commissie? werkt nou ook al zo
al met al: een heel interessante combinatie van sp- en lpf-standpunten. zelf blijf ik sp stemmen vooral omdat die niet de agressieve buitenl. politiek van de vs steunen, omdat die de EMU niet zien zitten, en omdat ze de doorgeslagen privatiseringen niet willen. maar dat zijn allemaal punten waar ik op jouw programma niks over lees behalve de ns, als je daarin hetzelfde wilt, zou ik evt. nog jouw partij kunnen overwegen. als je tenminste die paar extreem rechtse standpunten eruit haalt.
hoe dan ook, succes met je partij!
quote:Niet waar.
Op donderdag 16 januari 2003 01:51 schreef eti_ het volgende:
Gezinshereniging wordt moeilijk gemaakt. Het komt in feite niet voor, alleen in hoge uitzonderingen.
De meeste immigranten zijn het gevolg van gezinshereniging en huwelijk met vrouwen uit het land van oorsprong.
Het aantal asielzoekers dat een verblijfsvergunning krijgt is erg laag.
(Maargoed, dit is offtopic.)
quote:Inderdaad, als mijn geheugen me niet in de steek laat dan zijn er ongeveer 32.000 mensen die vorig jaar via gezinshereniging zijn binnengekomen, tegenover een kleine 18.000 asielzoekers.
Op donderdag 16 januari 2003 01:57 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Niet waar.
De meeste immigranten zijn het gevolg van gezinshereniging en huwelijk met vrouwen uit het land van oorsprong.
Het aantal asielzoekers dat een verblijfsvergunning krijgt is erg laag.
(Maargoed, dit is offtopic.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |