abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192413576
Nog nieuwe cijfers uit afrika etc ?
pi_192413606
quote:
Oké, belangrijke info wel!

Maar gaat nog niet over de ziekenhuisopnames, die vooral vreemd waren.

Misschien zijn ze op de vingers getikt?
pi_192413607
Meerdere mensen in mijn omgeving hebben nu de symptomen koorts, hoesten en diarree. Na testen blijkt het corona te zijn. Uitspraak huisarts. Sinds kort is diarree ook een nieuw symptoom. Heeft iemand hier meer over gehoord?
pi_192413617
Hoeveel van die 1273 coronapatienten die nu op de IC liggen zullen naar verwachting binnen nu en twee weken de IC verlaten?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192413618
Blijkbaar kunnen evt. patienten in Dl geplaatst worden mocht het aantal benodigde IC plaatsen boven de 2400 uitkomen. Van wat ik begreep uit de persco nu al evt. 500 plaatsen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192413622
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:42 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

We nemen nu alleen nog maar patiënten met een NTBR / IC- beleid op, wat ervoor zorgt dat er niemand meer van de afdeling op de IC belandt. Voor patiënten met een actieve beademingswens, is er in de regio nog genoeg plek. Ik verwacht geen snelle toestroom van IC patiënten, maar mocht die er toch zijn dan denk ik dat we extra bedden open gooien en mindere kwaliteit van zorg accepteren.
Helder. ^O^

En succes de komende dagen!
pi_192413628
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hoeveel van die 1273 coronapatienten die nu op de IC liggen zullen naar verwachting binnen nu en twee weken de IC verlaten?
Gemiddeld per patiënt was het iets van 24 dagen ofzo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192413644
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Even hele(!) simpele wiskunde: ligtijd van 23 dagen betekent dat patiënten van 10 maart er nu af komen. Destijds waren er 8 opnames.
pi_192413658
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:46 schreef _The_General_ het volgende:
Meerdere mensen in mijn omgeving hebben nu de symptomen koorts, hoesten en diarree. Na testen blijkt het corona te zijn. Uitspraak huisarts. Sinds kort is diarree ook een nieuw symptoom. Heeft iemand hier meer over gehoord?
In de zin van? Ik weet dat diarree al een tijdje op de symptomenlijst staat, maar schijnt relatief minder voor te komen.

3,7%
https://www.zorgwijzer.nl(...)et-coronavirus-gehad
pi_192413662
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Even hele(!) simpele wiskunde: ligtijd van 23 dagen betekent dat patiënten van 10 maart er nu af komen. Destijds waren er 8 opnames.
Maar dat is de mediaan. Later zijn er meer patiënten binnengestroomd, waardoor de dagelijkse uitstroom hoger zal liggen, omdat de mensen die eerder de IC verlaten zwaarder voor het huidige gemiddelde zullen wegen.
pi_192413665
quote:
Waar worden ze getest?
  donderdag 2 april 2020 @ 16:50:59 #72
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_192413666
quote:
Ik heb ook 3 dagen achter elkaar flinke diaree gehad. Mijn wc moet nog van bijkomen.

En ik kan me hiervoor niet herinneren dat ik ooit diarree had. De buikkrampen die 3 dagen waren echt heel pijnlijk. Alsof er een rat in mijn darmen aan het kruipen was.
Sisco Certified
pi_192413682
quote:

[..]

Is idd een hele simpele som maar ik zag het nergens benoemd worden als het ging over hoe lang het duurt voordat we de max van 2400 bereikt hebben. Alsof het aantal wat van de IC afgaat niet meegroeit naar mate de tijd verstrijkt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192413687
geertwilderspvv twitterde op donderdag 02-04-2020 om 16:50:10 Ongelooflijk dat een meerderheid van de Tweede Kamer tegen mijn motie stemde om te stoppen met het nog langer toelaten van passagiersvliegtuigen uit risicogebieden zoals New York, het nieuwe epicentrum van de Corona-pandemie! #corona https://t.co/SAhwxDZPxH reageer retweet
Bijzonder. Puur tegen gestemd omdat het Wilders is?
pi_192413689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt op YouTube gewoon vanaf het begin kijken.

mooi dat ze nog even erg benadrukken dat er ook bedden vrij zijn voor andere aandoeningen die een IC bed nodig hebben. Het is alleen maar de vraag van pers 'hoeveel bedden zijn er nog vrij' en daarmee dan waarschijnlijk doelend op covid.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 2 april 2020 @ 16:53:05 #76
21467 franske19
Hit the deck!
pi_192413693
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:50 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Ik heb ook 3 dagen achter elkaar flinke diaree gehad. Mijn wc moet nog van bijkomen.

En ik kan me hiervoor niet herinneren dat ik ooit diarree had. De buikkrampen die 3 dagen waren echt heel pijnlijk. Alsof er een rat in mijn darmen aan het kruipen was.
Norovirusje.
pi_192413695
quote:

[..]

Ja maar we weten vrij zeker dat het een multi-modale verdeling is. Dus een groepje kan snel weg en een groep heeft nog langer dan 23 dagen nodig. Dat was ook de laatste verandering in het RIVM-model: van constant 23 dagen naar een verdeling met als gemiddelde 23 dagen. Je kan uit die pdf van Jaap wel een beetje halen wat dat doet met de IC-bezetting (iets meer uitgespreid volgens mij).

Maar: voor ons lastig te zeggen dus eigenlijk.
pi_192413696
quote:
Ja, dit is inmiddels gekend. Andere coronavirussen kunnen ook in meer of mindere mate gastrointestinale klachten geven (afhankelijk van het specifieke virus).

Zie voor een overzicht van symptomen bijvoorbeeld deze recente review.
pi_192413705
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar dat is de mediaan. Later zijn er meer patiënten binnengestroomd, waardoor het aantal dagelijkse uitstroom hoger zal liggen, omdat de vroegere verlaters zwaarder voor het huidige gemiddelde zullen wegen.
Klopt, vandaar "hele simpele wiskunde".
pi_192413733
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:52 schreef tompsv18 het volgende:
geertwilderspvv twitterde op donderdag 02-04-2020 om 16:50:10 Ongelooflijk dat een meerderheid van de Tweede Kamer tegen mijn motie stemde om te stoppen met het nog langer toelaten van passagiersvliegtuigen uit risicogebieden zoals New York, het nieuwe epicentrum van de Corona-pandemie! #corona https://t.co/SAhwxDZPxH reageer retweet
Bijzonder. Puur tegen gestemd omdat het Wilders is?
Waarschijnlijk omdat het meer symbolisch is dan dat het echt zoden aan de dijk gaat zetten. Hoeveel van die patiënten uit NY zijn (even gechargeerd) Amerikaanse toeristen? De Europese grenzen zijn al dicht, dus zijn het niet vooral EU-burgers die terugkeren?
pi_192413741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Is idd een hele simpele som maar ik zag het nergens benoemd worden als het ging over hoe lang het duurt voordat we de max van 2400 bereikt hebben. Alsof het aantal wat van de IC afgaat niet meegroeit naar mate de tijd verstrijkt.
Het netto resultaat van toename versus afname zal idd vooralsnog wel even 'positief' blijven.
  donderdag 2 april 2020 @ 16:56:07 #82
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_192413745
Sjips ik heb de pdf van gisteren volgens mij gemist dus ik weet niet of het nieuw is.
Ik zie vandaag staan dat de jongste overledene in de categorie 35-39 jaar valt. :{

Edit: Gevonden. Bleek gisteren er ook in gestaan te hebben.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_192413769
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja maar we weten vrij zeker dat het een multi-modale verdeling is. Dus een groepje kan snel weg en een groep heeft nog langer dan 23 dagen nodig. Dat was ook de laatste verandering in het RIVM-model: van constant 23 dagen naar een verdeling met als gemiddelde 23 dagen. Je kan uit die pdf van Jaap wel een beetje halen wat dat doet met de IC-bezetting (iets meer uitgespreid volgens mij).

Maar: voor ons lastig te zeggen dus eigenlijk.
Lijkt me een plausibele waarneming.
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 16:57:11 #85
236264 crew  capricia
pi_192413773
Gisteren bij die tv uitzending 'Levenslucht' vertelde die IC-man dat de sterfte op de IC bij Italië en China tussen de 50 en 90 procent ligt.
Voor corona.

Gezien het aantal IC opnames dat wij nu hebben, plus het aantal mensen die te ziek voor de IC zijn, denk ik dat we nog wel wat overlijdens gaan zien.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 16:57:23 #86
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192413779
quote:
Het argument is dat niet altijd duidelijk is of mensen als gevolg van corona zijn overleden of als gevolg van een andere ziekte.
Zit wat in.
What can change the nature of a man?
pi_192413784
quote:
9s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:56 schreef Elpis het volgende:
Sjips ik heb de pdf van gisteren volgens mij gemist dus ik weet niet of het nieuw is.
Ik zie vandaag staan dat de jongste overledene in de categorie 35-39 jaar valt. :{
In in ieder geval belgie en het verenigd koninkrijk nog flink jonger. ;(
  donderdag 2 april 2020 @ 16:59:21 #88
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_192413813
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

In in ieder geval belgie en het verenigd koninkrijk nog flink jonger. ;(
O ja houd op, scheid uit. Bij die berichten hield ik het niet droog. ;(
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_192413816
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:57 schreef capricia het volgende:
Gisteren bij die tv uitzending 'Levenslucht' vertelde die IC-man dat de sterfte op de IC bij Italië en China tussen de 50 en 90 procent ligt.

Gezien het aantal IC opnames dat wij nu hebben, plus het aantal mensen die te ziek voor de IC zijn, denk ik dat we nog wel wat overlijdens gaan zien.
Worden er niet ook al (niet besmette) ouderen gebeld met de vraag of zij in geval van besmetting en zware ziekteverschijnselen wel behandeld willen worden? Dacht daarover eerder in deze reeks al berichten gezien te hebben en Wilders had het er recent ook al over.
pi_192413819
quote:
9s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:56 schreef Elpis het volgende:

Edit: Gevonden. Bleek gisteren er ook in gestaan te hebben.
Klopt, maar dit lijkt statistisch gezien wel een enorme outlier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')