Zeker, maar voordat het voorbij is zijn mensen huis en haard kwijt. Federale steun is belachelijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom zeg ik als het weer voorbij is. Het is idd aan de overheid om die overbrugging te maken.
En daarbij is die 1200 dollar check van trump natuurlijk helemaal niets nog. Voor de meeste zal dat bedrag direct naar alleen de huur moeten gaan.
Jazekerquote:Op donderdag 2 april 2020 15:34 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Meerdere users hier kunnen denk ik mijn betrouwbaarheid bevestigen.
quote:Op donderdag 2 april 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
25% zo'n beetje toen - dan heb je het over zo'n 40 miljoen Amerikanen die dit jaar zonder baan komen te zitten. Ik sluit het niet uit..
Ik slaap prima maar kijk naar de cijfers - 11 miljoen Amerikanen verliezen hun baan in krap drie weken tijd.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoe slaap jij 's nachts? Bij elk dingetje zie jij de grootste beren op de weg. Man man man.
Dan is het toch duidelijk wat ik met die nuance heb bedoeldquote:Op donderdag 2 april 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien moet je je eigen bericht nog eens teruglezen? Je zei zelf dat diensten van 24 uur, en ik quote jou, hè: "niet mogen". Je hebt niet gereageerd op een bericht die het had over 24 uur geconcentreerd werken, maar op een bericht waarin letterlijk gesproken werd van niet nader gespecificeerde "diensten van 24 uur". Al jouw latere nuances heb je er zelf bij verzonnen.
Tja, what's in a name, hè. Nogal... intens.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:39 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Klopt, echte arbeid zelden, alhoewel intensiveren het wel doen.
Op onze IC is dat normaliter 6. Waar komt die twee vandaan?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, what's in a name, hè. Nogal... intens.
Ik wist trouwens niet eens dat één intensivist slechts 2 patiënten onder de hoede heeft. Ik vind dat een vrij hoge dokter-patiënt ratio.
Let wel, de onheilsprofeten gebruikten de cijfers die aardig overeenkwamen vooral om te waarschuwen.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Italië stabiliseert verder (laagste aantal doden in 5 dagen) en volgt het plaatje van China een maand eerder. Dat betekent over een maand vrijwel corona-vrij.
Onheilsprofeten hanteerden het Italië-plaatje een paar weken geleden op Nederland.
Maw: wat Italië overkwam zou ons 16 dagen later overkomen. Nederland wijkt daar iedere dag weer verder van af, in positieve zin.
Kortom: als de prognoses juist zijn, dwz Het China-plaatje en Italië-plaatje zijn de blauwdruk voor Nederland, dan zijn we er over een kleine 2 maand vanaf....
Vind de reactie vanuit de markt niet echt groot eigenlijk. Licht plusje zelfs vandaag.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik slaap prima maar kijk naar de cijfers - 11 miljoen Amerikanen verliezen hun baan in krap drie weken tijd.
Als over 3 weken de ergste ellende achter de rug is gaan die tenten gewoon weer open. Hebben gewoon weer mensen nodig. Of zou het eten in een restaurant zichzelf koken en op het bord werpen?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar dan? De hotel en restaurant business zit in vrijwel alle grote steden op slot - daar werken miljoenen mensen die het moeten hebben van een schamel loon en fooien.
Die werd genoemd door Gommers in de briefing. Wellicht een verschil tussen patiënten met of zonder beademing?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:42 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Op onze IC is dat normaliter 6. Waar komt die twee vandaan?
Ja? En over een paar weken hebben er 10,5 miljoen Amerikanen weer een baan. Ze wisselen in Amerika nog sneller van personeel dan van onderbroek.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik slaap prima maar kijk naar de cijfers - 11 miljoen Amerikanen verliezen hun baan in krap drie weken tijd.
Hoog op basis van de kennis die je hebt?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, what's in a name, hè. Nogal... intens.
Ik wist trouwens niet eens dat één intensivist slechts 2 patiënten onder de hoede heeft. Ik vind dat een vrij hoge dokter-patiënt ratio.
Over drie weken ja? Ben jij dat Trump?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als over 3 weken de ergste ellende achter de rug is gaan die tenten gewoon weer open. Hebben gewoon weer mensen nodig. Of zou het eten in een restaurant zichzelf koken en op het bord werpen?
Je hebt echt geen idee hoe het in Amerika werkt, elk hobbeltje zorgt ervoor dat iedereen een paar dagen later met en doos en een plant op straat staat. En die mensen worden net zo hard weer aangenomen bij het minste of geringste lichtpuntje.
Ja. En ook hoog vanuit kostenoogpunt.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoog op basis van de kennis die je hebt?
Hmmm. Mogelijk hoofdbehandelaarschap van 2 patiënten tegelijk, maar in de praktijk is er bij ons 1 intensivist bij 6 patiënten, en liggen er meer dan komt er een 2e in huis. Betekent niet dat die ene intensivist ook hoofdbehandelaar is.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die werd genoemd door Gommers in de briefing. Wellicht een verschil tussen patiënten met of zonder beademing?
Nonsens. Op de horeca, kappers en recreatie na wordt er bijna geen enkele beroepsgroep echt geraakt. Nederland draait al weken vanuit huis gewoon door. Supermarkten draaien mega omzetten. Bezorgwinkels als Coolblue en MediaMarkt kunnen de spullen niet aanslepen en de post bezorgers rijden zich de blubber.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:43 schreef Harmankardon het volgende:
De werkloosheid gaat hier ook grandioos worden, alleen kunnen we dat mooi wegpolderen onder allemaal andere categorieën.
Of het zorgt voor een shift van niet vitale beroepen, waarbij veel mensen werkloos raken, naar vitale beroepen, waar al decennia lang een tekort is.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:43 schreef Harmankardon het volgende:
De werkloosheid gaat hier ook grandioos worden, alleen kunnen we dat mooi wegpolderen onder allemaal andere categorieën.
Jij hebt begrijp ik voldoende kennis om hier een oordeel over te hebben?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja. En ook hoog vanuit kostenoogpunt.
Ja zoiets denk/hoop ik ookquote:Op donderdag 2 april 2020 15:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Of het zorgt voor een shift van niet vitale beroepen, waarbij veel mensen werkloos raken, naar vitale beroepen, waar al decennia lang een tekort is.
Je had er liever 5000 gehad?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:46 schreef VersKers het volgende:
laten we uitgaan van 2500 coronadoden aan het einde van de rit...
dan voel ik me door deze overheid ernstig genaaid
Waarom?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:46 schreef VersKers het volgende:
laten we uitgaan van 2500 coronadoden aan het einde van de rit...
dan voel ik me door deze overheid ernstig genaaid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |