Ze hebben ook regels.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag.
Als je samen in de auto zit wordt die anderhalve meter een beetje lastig.
Zelfs een R0 van 0,3 (waar het RIVM nu mee rekent) is blijkbaar bij lange na nog niet genoeg om de voorschriften te versoepelen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:55 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Toerisme is dan ook niet riskant omdat, bij een R(0) van onder de 1,0, een klein gedeelte aan 'besmetters' (of zelfs super-besmetters) het verschil niet meer kan maken; er is dan simpelweg te weinig verdere beweging om de besmettingshaard significant uit te breiden.
Werd gister gemeld in de documentaire Levenslucht met een arts of assistent-arts in één van de ziekenhuizen. Elders was 90% gemeld in NL 50% wat waarschijnlijk hoger uit valt.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hmm, niet gezien, lijkt mij onwaarschijnlijk. Indien dat ook hier het geval is krijgen wij een heel ander vraagstuk.
Ja, dat is toch logisch? De horeca staat niet echt hoog op de ladder van cruciale sectoren. Ze gaan natuurlijk niet de café's openen terwijl de ziekenhuizen bijna bezwijken onder de druk.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:46 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat ze de horeca echt als laatste open zouden gooien mochten ze keer gaan versoepelen met de maatregelen. Dan kan het echt nog eens lang gaan duren voordat de horeca weer open kan.
Goed gekozen kleuren voor het aantal herstelde of overleden patienten trouwens. Rood en blauw, gekozen op basis van de lichaamstemperatuur neem ik aan..quote:Op donderdag 2 april 2020 12:41 schreef ondeugend het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/
17 patienten meer op de IC's dan gisteren om 11.30
Dat kan toch haast niet?
Gaan er zoveel mensen van de beademing? Overlijden er zoveel? Of komen er nu zo weinig nieuwe patienten op de IC's?
Of is stichting NICE helemaal de weg kwijt?
Dat zou best een goede deal kunnen zijn. Dat zijn maar 6-10 beademingsmachines tochquote:Op donderdag 2 april 2020 12:58 schreef probeer het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)nacampagne~a1190d14/
Kabinet zet influencers in om jongeren te bereiken bij coronacampagne
Totale kosten, 60 tot 100k volgens Geenstijl.
Sorry, was mij even niet duidelijk dat het hypothetisch was.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:55 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hypothetisch idd, zag wel iemand dat zeggen in dit topic geloof ik maar heb idd geen bronnen voor of het ook al zo is.
Maar lees bijvoorbeeld wel in het nieuws dat 3/4 van overledenen überhaupt niet op de IC is geweest.
Stel dat helft van patiënten op IC niet overleefd dan overlijd 7/8e dus sowieso, IC bedden beschikbaar of niet.
Als maatregelen niet zijn om te zorgen dat absoluut gezien minder mensen besmet raken, maar om #flattenthecurve hey te spreiden over langere periode dan zou je alsnog 87.5% van aantal doden niet kunnen voorkomen.
Tenzij er tijdig een medicijn / vaccin komt.
Dat was gisteren om 11.30 in totaal 1159quote:Op donderdag 2 april 2020 12:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1140/40=1180
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Het is een fooi, als je er 100 besmettingen meer voorkomt is het al terugverdiend.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat zou best een goede deal kunnen zijn. Dat zijn maar 6-10 beademingsmachines toch
Volgens meerdere online bouwtekeningen nu al te maken voor 1k aan dhz-zaak materialen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat zou best een goede deal kunnen zijn. Dat zijn maar 6-10 beademingsmachines toch
Bron?quote:Op donderdag 2 april 2020 12:59 schreef Noek het volgende:
In Drenthe is een huis met 7 demente bewoners en daarvan zijn inmiddels 5 overleden en het personeel is positief getest. Zo sneu!
Ja dat laatste zinspeel ik dus op. Maar dan zou juist een gehele lockdown wellicht nodig zijn tot er een vaccin is.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, was mij even niet duidelijk dat het hypothetisch was.
Als 90% van de patiënten op de IC overlijden is het inderdaad de vraag of het wel nuttig is om ze überhaupt op de IC te leggen.
Grootste probleem met dit virus is de overbelasting van je zorg. Als die overbelasting nuttig is en dus het aantal doden flink gedrukt kan worden door goed zorg te verlenen is het wel waard om daar aandacht aan te besteden.
Dingen veranderen als de zorg geen of nauwelijks invloed heeft op het aantal doden.
Dat het werkelijke mortaliteitspercentage sowieso hoger ligt dan 13%.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:59 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat was gisteren om 11.30 in totaal 1159
Wat zegt dat dan?
Nee dat snap ik idd. Daarom dat ik ook zei dat het wellicht toch tijd wordt om iets anders te zoeken en te doen. Want de horeca zie ik voorlopig echt niet open gaan nee.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is toch logisch? De horeca staat natuurlijk niet echt hoog op de ladder van cruciale sectoren. Ze gaan natuurlijk niet de café's openen terwijl de ziekenhuizen bijna bezwijken onder de druk.
Verzorgingshuizen zijn zo kwetsbaar, idem trouwens in Goerree-Overflakkee.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:59 schreef Noek het volgende:
In Drenthe is een huis met 7 demente bewoners en daarvan zijn inmiddels 5 overleden en het personeel is positief getest. Zo sneu!
Maar ik mag toch aannemen dat ze niet zelf zitten te knutselen op het ministeriequote:Op donderdag 2 april 2020 13:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens meerdere online bouwtekeningen nu al te maken voor 1k aan dhz-zaak materialen.
Dus eerder 60-100 zelfbouw beademingsmachines dan.
Gezien hetgeen wat ze wel doen (influencers inhuren) hebben ze blijkbaar niet veel beters te doen.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar ik mag toch aannemen dat ze niet zelf zitten te knutselen op het ministerie
jawel. Maar dat kan je niet van dag 1 op 2 doen he.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs een R0 van 0,3 (waar het RIVM nu mee rekent) is blijkbaar bij lange na nog niet genoeg om de voorschriften te versoepelen.
Hoe wil je dan de jongeren bereiken? Een Postbus 51-spotje?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Gezien hetgeen wat ze wel doen (influencers inhuren) hebben ze blijkbaar niet veel beters te doen.
Heb jij ooit bij een grote organisatie gewerkt in je levenquote:Op donderdag 2 april 2020 13:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Gezien hetgeen wat ze wel doen (influencers inhuren) hebben ze blijkbaar niet veel beters te doen.
De vraag is vooral hoeveel mensen je hiermee bereikt en daardoor 'redt' van de beademingsapparatuur.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Loesje posters!quote:Op donderdag 2 april 2020 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe wil je dan de jongeren bereiken? Een Postbus 51-spotje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |