abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192395160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:38 schreef RipCity het volgende:

[..]

Mensen gaan in de zomer echt niet hele dagen binnenzitten
je ka ook op balkon of in de tuin zitten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192395186
quote:
Vijf pagina's met rouwadvertenties in lokale krant Sint-Oedenrode: 'Het is echt veel'
Voor de lokale krant 'Mooi Rooi' is het in deze tijden alle zeilen bijzetten. De redactie in Sint-Oedenrode bevindt zich in het epicentrum van de corona-uitbraak in Brabant. De afgelopen week overleden in het dorp zo'n twintig mensen, veelal slachtoffers van corona. De krant zag zich genoodzaakt om een dikkere editie uit te brengen om het aantal rouwadvertenties een plekje te kunnen geven.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)denrode-lokale-krant
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 1 april 2020 @ 17:43:46 #278
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192395204
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:33 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja true, maar je ziet zelf dat mensen niet altijd even goed gehoorzamen. Grenzen potdicht en je bent er ook. Of gaan ze andere mogelijkheden zoeken dan? Ze hebben natuurlijk wel ervaring met grenzen overgaan terwijl t niet mag (muur...)
Tja heb je gelijk in. Inspelen op gezond verstand van mensen en hopen dat er er genoeg zijn die dat hebben... Hoewel ik vrees van niet. We leven in een bijzonder interessante tijd ! :P
  woensdag 1 april 2020 @ 17:43:52 #279
3542 Gia
User under construction
pi_192395207
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Sowieso is iets als begraafplaatsen eerlijk gezegd niet bepaald een onderwerp waar de politiek zich nu mee bezig moet houden.
Dit gaat over vrijheid van geloof en geloofszaken. Die komen door de gesloten grenzen in het geding.

Normaal worden zij in het 'thuisland' begraven, waar graven nooit geruimd worden. Hier gebeurt dat op gewone begraafplaatsen wel.
  woensdag 1 april 2020 @ 17:44:17 #280
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_192395217
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:38 schreef RipCity het volgende:

[..]

Mensen gaan in de zomer echt niet hele dagen binnenzitten
Gelukkig heb ik een achtertuin
  woensdag 1 april 2020 @ 17:44:42 #281
65846 Bocaj
47th President.
pi_192395226
quote:
12s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:30 schreef Vallon het volgende:
Dat zag je ook al vanmorgen toen de kernvragen moesten worden gesteld over de capaciteiten....... vragen waar maar geen goed antwoorden op komen.
Volgens mij is het debat pas om 14:00 uur begonnen!
  woensdag 1 april 2020 @ 17:44:45 #282
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192395227
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit gaat over vrijheid van geloof en geloofszaken. Die komen door de gesloten grenzen in het geding.

Normaal worden zij in het 'thuisland' begraven, waar graven nooit geruimd worden. Hier gebeurt dat op gewone begraafplaatsen wel.
in de bak "lekker belangrijk"
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192395241
Hugo de Jonge heeft Martin van Rijn net gesproken.

Volgens Van Rijn liggen nu 1191 COVID-patiënten op de IC.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 april 2020 @ 17:47:27 #284
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192395269
Ben trouwens even technische briefing aan het terugkijken en wat Gommers vertelt over grafiek met overleden/hersteld komt niet overeen met wat op de site zelf staat.

Gommers zegt dat de rode lijn in de grafiek het aantal patiënten weergeeft die de IC's hebben verlaten, dus van IC naar huis of van IC naar een reguliere ziekenhuisopname. Terwijl de op de site zelf het volgende staat:

quote:
ROOD. Een herstelde patiënt is vanaf de IC naar huis ontslagen (dit komt nauwelijks voor) of is na het IC verblijf nog enige tijd op de verpleegafdeling behandeld en heeft daarna het ziekenhuis levend verlaten.

Let op: Het betreft hier patienten die levend het ziekenhuis hebben verlaten, niet de patienten die van de IC zijn ontslagen en nog op de verpleegafdeling liggen.
Natuurlijk doen ze dit soort dingen niet opzettelijk, maar dit soort fouten en onvolledige informatie zorgt wel voor verwarring, zowel bij de burgers als bij de kamer en vooral dat laatste is niet wenselijk.
  woensdag 1 april 2020 @ 17:48:02 #285
3542 Gia
User under construction
pi_192395282
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Technische briefing
  woensdag 1 april 2020 @ 17:48:18 #286
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192395285
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit is de werkelijkheid en die stemt bijzonder triest.
En dan zijn er nog mensen die mekkeren omdat ze niet op vakantie kunnen 8)7
pi_192395289
quote:
12s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

De diepere achtergrond is imho vooral een strategische keuze.

Met dichtgooien grenzen kun je als ondernemer de overheid aansprakelijk stellen voor/van gederfde inkomsten. Net zoals de campings open mogen blijven... tja dat bezoekers zich daar niet kunnen laven en wassen, is een compleet ander (gezondheids) hoofdstuk.
Ik denk dat we die hele discussie daarmee -en in die paarse krokodil kunnen vangen.

Grenzen sluiten geeft geen meerwaarde, ook omdat je die dan schrijnend zal moeten handhaven.

Zelf kan ik mij erg goed in vinden in de maatregelen: 2021 is sws een verloren jaar voor veel (maar zeker niet alle) ondernemers.
ja zoveel verstand heb ik er niet van, maar misschien dan dicht met controle. Nu kun je gewoon doorkarren toch? Er zullen altijd mensen zijn die er door moeten, zoals vitale beroepen etc. Maar jan en allemaal lekker binnen laten en we zitten straks weer met shitload aan besmettingen. Zo blijven we doorgaan...

ja sorry, zit me nogal hoog en daarom niet fijne dag vandaag. :o
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 1 april 2020 @ 17:49:04 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192395302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Laat ik het anders formuleren, de vragen over welke cijfers het NVIC/RIVM het nu precies heeft kwamen in de Kamercommissie vergadering niet goed uit de verf.

Asscher nam daar al een voorschot op en zijn vraag werd niet goed beantwoordt: zijn die 1150 (en nu 2400) plekken wel of niet inclusief reguliere plaatsen ?

Ook op Fok! hebben we daar even over gebald.... met als conclusie Of de start Y-as waarde (1150/2400) is onjuist of de grafiek begint te laag (op nul) .
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192395316
LarsNos twitterde op woensdag 01-04-2020 om 17:20:37 Volgens @hugodejonge liggen er op dit moment 1191 patiënten op de IC. "Dat is veel maar minder dan waar we eerder rekening mee hielden." reageer retweet
Lijkt mij goed nieuws! Hopelijk redden we het met 1900 bedden voor coronapatiënten.
  woensdag 1 april 2020 @ 17:51:45 #290
65846 Bocaj
47th President.
pi_192395357
Wij in Nederland worden gegijzeld door het aantal ic bedden...
  woensdag 1 april 2020 @ 17:53:27 #291
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192395389
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:48 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja zoveel verstand heb ik er niet van, maar misschien dan dicht met controle. Nu kun je gewoon doorkarren toch? Er zullen altijd mensen zijn die er door moeten, zoals vitale beroepen etc. Maar jan en allemaal lekker binnen laten en we zitten straks weer met shitload aan besmettingen. Zo blijven we doorgaan...

ja sorry, zit me nogal hoog en daarom niet fijne dag vandaag. :o
Ah die fiets, stay calm and easy.

Goede nieuws is dat er nauwelijks grensverkeer is, toeristen niets hebben om naar toe te komen (alle vertier is ongeveer dicht), gemeenten mogen bezoekers op grond van noodverordening terugsturen en vwb besmettingen we niet echt iets te duchten hebben met wat we nu al hebben.

Zolang wij ons brave Nederlands aan de maatregelen houden is er ook weinig kans dat we door een her -of der ronddolende buitenlander, besmet zullen worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 1 april 2020 @ 17:53:28 #292
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192395390
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:51 schreef Bocaj het volgende:
Andere landen ook hoor.
  woensdag 1 april 2020 @ 17:53:54 #293
3542 Gia
User under construction
pi_192395399
Ik snap sowieso de mensen niet die nu gewoon van plan zijn om toch op vakantie te gaan, of het nou Duitsers, Fransen of zelfdenkende Nederlanders zijn.

En dan straks het park of de camping aanklagen als je besmet blijkt te zijn, zeker!

Blijf gewoon thuis. Vermaak je in je eigen tuin, of voor je huis, voor mijn part, maar niet op vakantie.
pi_192395418
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:51 schreef Bocaj het volgende:
En in een hoop landen ga je zelfs buiten coronatijd gewoon dood omdat er te weinig ic bedden zijn.
Als Nederlander heb je het bijzonder goed wat dat betreft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 1 april 2020 @ 17:56:54 #295
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192395457
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:53 schreef Gia het volgende:
Ik snap sowieso de mensen niet die nu gewoon van plan zijn om toch op vakantie te gaan, of het nou Duitsers, Fransen of zelfdenkende Nederlanders zijn.

En dan straks het park of de camping aanklagen als je besmet blijkt te zijn, zeker!

Blijf gewoon thuis. Vermaak je in je eigen tuin, of voor je huis, voor mijn part, maar niet op vakantie.
Snap ik dus ook niet en dan is er ook nog een user die het over mensenrechten heeft als het over op vakantie gaan gaat! Volkomen van de pot gerukt. Blijf gewoon een paar maanden thuis en zoek/vindt je vermaak thuis!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 april 2020 @ 17:57:24 #296
416575 crew  Evenstar
pi_192395467
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En in een hoop landen ga je zelfs buiten coronatijd gewoon dood omdat er te weinig ic bedden zijn.
Als Nederlander heb je het bijzonder goed wat dat betreft.
Dit.

Ik heb veel kritiek, maar de zorg hier is gewoon prima en juist omdat het zo goed is hebben wij hier relatief weinig IC-bedden.

Maar ook juist omdat wij relatief weinig IC-bedden hebben had men eerder op de rem moeten trappen. Er is een groot risico genomen door het eerst aan te kijken en dat is ons nu keihard in de kont aan het bijten.
pi_192395551
Advies OMT: De basale boodschap moet zijn dat Nederlanders thuis blijven, dus ook niet in eigen land op vakantie gaan tijdens de paasvakantie en de meivakantie. Het OMT is tevens van mening dat dit ook geldt voor buitenlandse toeristen en dat toeristenstromen en verplaatsingen van groepen mensen ongewenst zijn.

https://www.rijksoverheid(...)62e+OMT+COVID-19.pdf

Wel opvallend dat het kabinet nog niets met dat advies heeft gedaan.

Misschien morgen toch vakantieparken sluiten voor Duitsers?
  woensdag 1 april 2020 @ 18:03:03 #298
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192395577
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit.

Ik heb veel kritiek, maar de zorg hier is gewoon prima en juist omdat het zo goed is hebben wij hier relatief weinig IC-bedden.

Maar ook juist omdat wij relatief weinig IC-bedden hebben had men eerder op de rem moeten trappen. Er is een groot risico genomen door het eerst aan te kijken en dat is ons nu keihard in de kont aan het bijten.
Ben benieuwd hoeveel het had uitgemaakt eerlijk gezegd. Aan de ene kant kan je stellen dat de piek was weggeweest en dat men eventueel een lager aantal doden per dag zou hebben.

Aan de andere kant is dit kennelijk de instroom en mortaliteit bij de huidige sancties. En mag toch aannemen dat er weinig lockdown-schreeuwers over zijn.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 april 2020 @ 18:04:14 #299
416575 crew  Evenstar
pi_192395591
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:01 schreef houdafstand het volgende:
Advies OMT: De basale boodschap moet zijn dat Nederlanders thuis blijven, dus ook niet in eigen land op vakantie gaan tijdens de paasvakantie en de meivakantie. Het OMT is tevens van mening dat dit ook geldt voor buitenlandse toeristen en dat toeristenstromen en verplaatsingen van groepen mensen ongewenst zijn.

Het kabinet wil zoveel mogelijk leunen om "gezond verstand". Ik hoop dat dit ook daadwerkelijk gaat lukken, maar ben er een beetje bang voor. Als je zo verdomde krap zit qua IC capaciteit moet je dit soort dingen niet zo vrijblijvend houden.

Ik snap wel waarom Rutte het zo wil doen, maar of het slim is .....
  woensdag 1 april 2020 @ 18:04:20 #300
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192395592
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:01 schreef houdafstand het volgende:

Kabinet heeft zeer duidelijk gesteld dat je nog niks moet gaan plannen voor/in de meivakantie. Als Duitsers dat risico nemen dan moeten ze ook niet huilen als ze hun geld niet terug krijgen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')