abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:29:36 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192674366
"Hoe komt het dan dat de mensen ziek zijn, mama?" kreeg ik ineens naar mijn hoofd vlak voordat hij ging slapen. Hij snapt het allemaal best ok, maar wilde nu dan weten hoe het kwam. Zucht. En zo ging mijn verhaaltje voor het slapen gaan over een Chinees die een vleermuis opat :')
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:43:33 #152
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192674550
Ik kan niet wachten op die "waarom" vragen :D *klopt af*

Kapteintje vertelde voor het eerst een verhaal over wat er op de opvang was gebeurd. Normaal zegt ie elke dag dat ie met auto's heeft gespeeld en een boterham met appelstroop heeft gegeten _O- . Maar nu begon hij ineens " kapteintje samen spelen samen delen, met Bart. Kapteintje stok afbakken, bart huilen, debbie boos. Kapteintje niet samen spelen samen delen, debbie legde stok weg, kapteintje en bart huilen" O+ hij moest het gewoon even kwijt zo leek het :D O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator vrijdag 17 april 2020 @ 22:06:01 #153
269689 crew  Viv
pi_192674827
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:29 schreef Quoi het volgende:
"Hoe komt het dan dat de mensen ziek zijn, mama?"
Oh ja, het volgende level na Waarom. :Y)

Hier laatst: "Hoe hebben jullie mij gemaakt?"
En toen ik niet meteen concreet genoeg werd: "Hoe! :( "

O+
pi_192676000
Kapteintje O+

Die post is zo zoet, Quoi!

Ik kreeg laatst een vraag met een begeleidende blik vol medelijden van mijn kleuter: ‘Maar mama, hoe kun jij dan plassen zonder piemel? Komt dat gewoon zo uit je buik?’

Mijm is nu vooral ondeugend met een dikke vette O. Maar wel iets beter te genieten. Ik vind het heel fijn dat hij nu prima kan loopfietsen, samen met broer. Dat is wel een fijn uitje om de dag te breken.
Verder luistert hij heel goed als grote broer zegt dat ze een kilometer afstand moeten bewaren.
Dan fietsen ze ergens en stopt de persoon voor ons even, gaan ze beiden vol op de rem en roept S.: ‘Pas op, kilometer afstand!’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192683367
Vanochtend was Banaan aan het zeuren dat hij naar de "klokkenwinkel/stofzuigwinkel" wou (tweedehands winkel).
Ik heb het er nog maar eens over gehad dat er veel dicht is door corona met wat voorbeelden. En dat Bing toen hij verkouden was ook niet naar buiten mocht. Die uitleg wou hij wel accepteren.
Hij: "Dan moet Bing naar de dokter"
Ik: "Met verkoudheid hoeft dat niet".
Hij: "Wel met corona".
Ik: :Y

@LeSage dat klinkt al veel beter.
Wandelen is hier ook een hit. Hij heeft zijn instabiele plastic vierwieler omgewisseld voor de loopfiets en maakt graag een rondje (of vijf) door de buurt.

Leuk dat Kapitein nou toch wat wou vertellen @littledrummergirl . Ik krijg altijd in geuren en kleuren te horen wat hij gedaan heeft, wat hij heeft gegeten, wie iets heeft gezegd en met wie hij heeft gespeeld. Hij zit wel op een heel kleine peuterspeelzaal, dat maakt het misschien ook wat beter te bevatten.
Hij vertelde afgelopen week wel wat nieuws, over rondkruipen met een ander jongetje. Dat was van een van zijn eerste weken daar en had hij nog niet eerder verteld.

@Quoi en @ViviRAWRS die waarom en hoe vragen zijn wel iets waar ik naar uitkijk. Klinkt geweldig bij jullie kindjes. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192683412
Simon gaat wat beter, al eet hij nog wel slecht.
Hij is net uit zijn bed gevallen ;( Hij wilde mij nog aanraken ofzo, dus ging helemaal over het ledikant heen hangen en hup daar ging ie. Flink huilen, maar het was ook snel weer over en toen wilde hij zijn bed wel weer in. Hij zei toen "dan ga ik er maar niet meer over hangen"

@Quoi, mooie foto's van Max op zijn loopfiets O+ En schattig die kaartjes voor elkaar.
Simon gaat ook steeds beter op de loopfiets. Soms gaat ie harder dan mijn hart aan kan :) Het stoppen bij de stoeprand zit er ook nog niet in }:|
Maar hij is er ook snel klaar mee en dan kunnen wij de hele weg terug dat fietsje tillen :')
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 april 2020 @ 14:40:36 #157
269689 crew  Viv
pi_192684140
@PKM Het is soms vaak ook wel vervelend hoor, vooral als het antwoord weer een nieuwe Waarom-vraag uitlokt.

Soms zeg ik dan: Dat is gewoon zo.
Zegt zij: Waarom is dat gewoon zo?

:')
pi_192686010
Haha, Vivi. Heel herkenbaar. Waarom is leuk, maar op een gegeven moment is het meer om het vragen dan dat er een antwoord moet komen en ben ik wel klaar met uitleggen.

Nog erger is de fase van kleuter, de ‘ja, maar’ fase. Die kun je namelijk eindeloos blijven gebruiken tegen je moeder :')

Mijm speelt zo lekker met de Duplo. Heeft ie de afgelopen weken helemaal ontdekt. Echt bouwen en de mama die in de keuken staat (ja, genderneutraliteit is hier nog niet aan de orde) en de kindjes in bed.
As we speak wordt er een hele haan in de pan bereid :9
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192688890
Simon zit nu in een fase dat ie bij alles, ja ECHT ALLES, vraagt wat het onderwerp, waar het over gaat, zou zeggen. Dus hij gooit zijn aap van de trap, ik zeg dat dat niet zo lief is voor aap en hij vraagt dan "wat zegt aap dat ik hem van de trap gooi?". Als ik dan zeg dat ik dat niet weet, dan antwoordt hij "nee, jij moet het nadoen".

Hij ziet een hond / poes lopen op straat en wil het aaien. Hij vraagt dan "wat zegt de hond dat ik hem aai?". Bij alles moeten wij dus in de huid kruipen van aap / hond / poes / opa / oma / auto / zand / enz. en een antwoord verzinnen.

En hij vraagt bij alles door: "waar komt dit boek vandaan?" Uit de bibliotheek "waar in de bibliotheek?" Bij de kinderboeken "welke kinderboeken?" Misschien wel naast Nijntje of een ander boek "Welk ander boek?" Enz. Enz. Enz. Echt vermoeiend soms :)

Zo leuk om de gesprekjes van jullie peuters te lezen O+
pi_192689021
Haha @TolstoiFan daar zou ik ook simpel van worden. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 18 april 2020 @ 22:13:17 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192690785
Gewoon leren Google te gebruiken, mag hij het zelf gaan opzoeken :+

Wij zitten nu vooral in de (ik denk korte :+ ) fase dat alle meisjes superleuk en superlief zijn en superlekker ruiken.
En alle jongens (dus papa ook) ruiken naar poep en stinken :') :') :') _O-

Leuk ook als ze dat zegt van moment van opstaan tot slapen. Als je met de buren staat te kletsen, als de bezorger langs komt of wat dan ook _O-

Door de thuiswerkstress en gedoe is ze wel ineens half niet meer zindelijk (na een jaar ongeveer nul ongelukjes). Heel sneu. Hopelijk gaat snel de ergste stress en drukte weg en de crèches weer open zou goed zijn voor haar, ze mist ze daar ook heel erg.
Vraagt 's ochtends of ze er weer heen mag, we hebben haar ook echt moeten uitleggen dat het niet kwam omdat zij iets fout gedaan had of stout was ofzo.
Arm schatje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192695697
Dat je peuter van de The Prodigy houdt en een verbastering loopt te zingen van "I've got the poison, I've got the remedie" _O- _O- _O-

Gister was ie nog volop Jinglebells aan het zingen en een Sinterklaasliedje :')
  zondag 19 april 2020 @ 10:21:28 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192695918
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 09:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat je peuter van de The Prodigy houdt en een verbastering loopt te zingen van "I've got the poison, I've got the remedie" _O- _O- _O-

Gister was ie nog volop Jinglebells aan het zingen en een Sinterklaasliedje :')
Oh dat herken ik wel ja, deze komt hier regelmatig voorbij gezongen door Miep O+

Ze zingt ook vaak het alfabetliedje.

Q en S en U en W, A en I en pellopellopee _O_

Het is zoooo schattig :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192708826
:W
Mars en ik melden ons hier, want we mogen hem sinds dit weekend een peuter noemen.

Gegevens:
Mars
Versche peuter
Lief jongetje met temperament
Kreeg een loopfiets waar hij direct raad mee wist
Praat niet
Maakt wel de hele dag geluid
Kan zich heel goed zelf vermaken
Ons cadeautje O+

Ik ga me hier inlezen!
pi_192710084
Malteser, gefeliciteerd met Mars en welkom hier met den versche peuter *O* *O* *O* *O* *O*
  maandag 20 april 2020 @ 11:39:12 #166
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712161
Marsje, hallo! O+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 april 2020 @ 11:40:09 #167
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192712187
Versche peuter! :W
  maandag 20 april 2020 @ 11:42:15 #168
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712221
Net weer een nieuw tasje opgepikt met knutselmaterialen, opdrachtjes en woordenlijstjes en dergelijke (thema: Koningsdag) bij de peuterspeelzaal. Er zat een apart verpakt bundeltje in dat uiterst geheim gehouden moest worden ten aanzien van de mama's, ik vermoed dat er een moederdagwerkstukje aan zit te komen! :+ Mits mijn lief er niet reusachtig in faalt dat in goeie banen te leiden natuurlijk. 8-)

Dit is nu al het derde pakket van de organisatie sinds ze gesloten zijn - de peuterjuffen zijn van het enthousiaste soort! *)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 april 2020 @ 14:25:51 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192715059
Mars! Welkom!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192715225
Gefeliciteerd Mars *O*

Wat leuk dat ze zo actief zijn bij jullie, minilot! Hier alleen een (heel leuk en lief dat wel) kaartje gehad dat ze de kindjes misten :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192715519
Dank voor het welkom!

Mini, wat ijverig en lief van de juffen. Nu nog afwachten dus of je lief het ook oppikt.
  maandag 20 april 2020 @ 14:53:17 #172
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192715548
Wij redden het even niet meer en hebben Max vanmiddag even naar de noodopvang gebracht. Daar waren ze blij hem te zien en speelt hij met zijn vriendjes. En wij kunnen even knallen. Mijn werk (in geneesmiddelenonderzoek) werd alleen maar drukker, nu iedereen wereldwijd als eerste wil publiceren, dat ik er niet meer uit kwam. Ik hoop ook dat ze morgen wat versoepeling van de kinderopvang gaan aankondigen, zodat we er (gevoelsmatig) ook terecht gebruik van maken.
pi_192715791
Gefeliciteerd Mars en Malteser!

Ik kreeg ook een mailtje vanuit het KDV met een filmpje die niet door moeders bekeken mocht worden. Ik heb de mail braaf zonder kijken doorgestuurd naar man. Ik verwacht niet dat ie het oppakt ;)

Ook wij redden het even niet, terwijl ze eigenlijk heel lief zijn vandaag. Maar zo aanhankelijk: ik heb een hele ochtend knuffels gehad, zelfs van Kevin die eigenlijk niet knuffelt. Dat is heel fijn, maar niet praktisch als je constant aan het bellen bent. Dus beetje met schuldgevoel zijn die van ons vanmiddag eventjes opgevangen door lieve vrienden die een wandeling gaan maken.
Geneesmiddelenproductie hier trouwens, onze gelijkenissen worden wel een beetje eng @Quoi ;)
pi_192723430
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:53 schreef Quoi het volgende:
Wij redden het even niet meer en hebben Max vanmiddag even naar de noodopvang gebracht. Daar waren ze blij hem te zien en speelt hij met zijn vriendjes. En wij kunnen even knallen. Mijn werk (in geneesmiddelenonderzoek) werd alleen maar drukker, nu iedereen wereldwijd als eerste wil publiceren, dat ik er niet meer uit kwam. Ik hoop ook dat ze morgen wat versoepeling van de kinderopvang gaan aankondigen, zodat we er (gevoelsmatig) ook terecht gebruik van maken.
Maar Quoi, dat is toch precies die situatie waarvoor de noodopvang is? Ik voelde mij de eerste keer ook heel schuldig, maar wij beide werken in een aangemerkt cruciale sector (ook al voel ik mijzelf ook op een totaal ander level dan zorgmedewerkers bijvoorbeeld) en ik kan echt geen andere opvang regelen. Wij beide kunnen onmogelijk thuis werken en alle flexibele uren zijn nu echt op. We moeten wel. Maar daar wordt ook totaal niet moeilijk over gedaan hier. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat toch? En als Max dan even naar de opvang moet, dan so it be. Echt niet schuldig om voelen!

En welkom Mars!
pi_192724026
Gefeliciteerd en welkom Malteser en Mars *O*

Wij hebben vanuit de opvang een aantal voorgelezen boekjes doorgestuurd gekregen, en verschillende werkbladen, maar ik vind het teveel gedoe om die uit te printen (dan moet ik via de website inloggen en downloaden etc.). Wel heel leuk dat ze hun werk zo serieus nemen mini! Zeker bij peuters is dat naar huis verplaatsen best lastig denk ik. Moederdag doen ze bij ons op school sowieso niet aan (wij hebben in september al 'ik heb je lief'-dag gehad), dus daar missen we niks aan.

Ze gaan wel verbouwen op school! Momenteel staat er een lelijk noodlokaal op het schoolplein waar een klas heen verhuist, kleuter verhuist dan met zijn klas naar hun oude lokaal en in kleuters oude lokaal wordt een tweede opvanggroep gemaakt. Hierdoor gaan we ook van één verticale groep naar twee horizontale groepen. Voor mijn peuters dus vooral erg fijn, want zij zullen dan veel meer mogelijkheden krijgen qua activiteiten verwacht ik. Ik twijfel nog een beetje om ze allebei los een extra ochtend op te geven per 1 september, wellicht dat daar nu ook weer wat ruimte is. Ik ben wel benieuwd wat de verdeling qua leidsters gaat worden. Qua informatievoorziening kunnen ze nog wat dingen verbeteren, maar ik kan me ook wel voorstellen dat de prioriteit momenteel elders ligt. De hele school zelf gaat in 2022/2023 plat, dus dat is mooi op tijd voor mijn meiden (alle scholen in de wijk gaan plat/verbouwen de komende vijf jaar, dus we zouden er hoe dan ook mee te maken gaan krijgen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')