abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192382757
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Klopt :)
Heb je een bron dat het niet onwaarschijnlijk is?
pi_192382762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:06 schreef Sinaasappel12 het volgende:

[..]

Ja, normaal is hij niet snel van iets onder de indruk. Maar hij vertelde meteen hoe vreselijk het in het ziekenhuis was en het wel een horrorfilm leek. Mensen in pakken, mensen naast hem die naar de ic moesten en misschien nooit meer wakker worden. Maar ook mensen met hele hoge koorts die niet meer weten waar ze zijn. Eentje liep zo weg met infuus in z'n arm en dat knapte natuurlijk... Hij vond dat deel ook heel heftig hieraan.
Pff en dan wordt er hier lichtzinnig gedaan over mensen in de zorg door enkelen.
Ga er maar aan staan zeg.
pi_192382766
fauci is echt koning
Ik heb het recht om te bepalen!
  woensdag 1 april 2020 @ 00:09:53 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382767
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat je met zuurstof nog zelf kunt ademen.

Aan de beademing niet meer.

Denk ik.
Zelfde machine, maar dan pompt ie de zuurstof er niet in maar moet je het dmv ademen zelf eruit zuigen ofzo? Ik heb het nog niet helemaal.
pi_192382773
trumpie staat erbij en kijkt ernaar ^O^
Ik heb het recht om te bepalen!
  woensdag 1 april 2020 @ 00:10:34 #36
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Klopt, dan krijg je een slang in je keel en moet jevworden vastgebonden omdat je instinctief de slag eruit wil trekken.
Ik mag hopen dat ze die mensen compleet plat spuiten.
Ok duidelijk. Lijkt me ook geen pretje nee :{
pi_192382779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:02 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader is vandaag ontslagen uit het ziekenhuis. Nog wel heel ziek maar niet besmettelijk meer. Nu een paar maanden revalideren waarschijnlijk. Hij lag op een kamer met 2 mannen van ongeveer zijn leeftijd en allemaal even ziek. Er werd ze gevraagd of ze het malaria medicijn wilden proberen. Het kon wel grote bijwerkingen hebben zeiden ze. Mijn vader wilde niet, de twee anderen wel. Daarvan is de ene die nacht met spoed naar de ic gegaan en de ander is heel hard achteruit gegaan.. Man toeval zijn maar ik ben zo blij dat hij niet wilde
;( heftig zeg, goed om te horen dat het beter met hem gaat, sterkte! :*
  woensdag 1 april 2020 @ 00:10:50 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192382781
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:03 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Maar werken die extra overuren met kans op besmetting en stellen daarmee hun eigen leven of die van hun naasten in de waagschaal? Soms heb ik het gevoel dat je reacties probeert uit te lokken met je reacties. Je zou maar huisarts zijn, die groep vind ik echt onder gewaardeerd. Dat zijn de mensen die moeten zeggen dat je niet ziek genoeg bent voor een ziekenhuis, of dat je te oud of te ziek bent om überhaupt in aanmerking te komen voor zorg en dat je je mag voorbereiden op de dood thuis. Die moeten met niet gecertificeerde goede mondkapjes het hol van leeuw binnen vol rondzwervende coronadeeltjes.
De zorg wordt prima betaald, overuren worden vergoed met toeslagen, etc etc. Neemt niet weg dat die mensen belangrijk werk doen in het belang van ons allemaal. Maar ik krijg het gevoel dat er een beeld wordt geschetst over zwoegende mensen die iets presteren dat buitengewoon is. Ja dat is niet zo. Mensen in het bedrijfsleven worden veel harder uitgeknepen tegen minder salaris en harder werken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192382784
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zelfde machine, maar dan pompt ie de zuurstof er niet in maar moet je het dmv ademen zelf eruit zuigen ofzo? Ik heb het nog niet helemaal.
Slangetje onder (beetje in) je neus. Beademing worden de longen buiten het lichaam overgenomen en pompt het je lichaam in middels een slang in je keel.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:11:06 #40
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192382785
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Heb je een bron dat het niet onwaarschijnlijk is?
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 april 2020 @ 00:11:51 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192382795
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Lariam volgens mij. Ik heb me een week of langer vertieft gevoeld maar ben er wel mee doorgegaan. Na een tijdje went je lichaam eraan. Maar goed kan het niet voor je zijn.
Mensen draaiden helemaal door van die troep...
pi_192382797
quote:
Dat is geen bron daarvoor.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:12:21 #43
445514 DonDruiper
pi_192382803
We are doing more then anyone else in the world. Much more.

Wat een clown. Hou je gewoon bij je eigen land en stop jezelf omhoog te praten door andere landen naar beneden te praten.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 april 2020 @ 00:12:34 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382805
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De zorg wordt prima betaald, overuren worden vergoed met toeslagen, etc etc. Neemt niet weg dat die mensen belangrijk werk doen in het belang van ons allemaal. Maar ik krijg het gevoel dat er een beeld wordt geschetst over zwoegende mensen die iets presteren dat buitengewoon is. Ja dat is niet zo. Mensen in het bedrijfsleven worden veel harder uitgeknepen tegen minder salaris en harder werken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja de artsen waarschijnlijk wel. Weet jij wat het salaris is van een verpleegster in ploegendienst? Echt 'prima' kun je dat niet noemen.

edit: Aha je werkt zelf in de zorg. Mijn partner ook. Ik vind het geen vetpot.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 april 2020 @ 00:12:49 #45
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192382808
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, niet zelfde machine. Bij zuurstof krijg je gewoon een soort van slangetje bij je neus (of kapje op je gezicht) en krijg je zuurstof toegediend. Je ademt dus zelf, maar krijgt hulp om genoeg zuurstof binnen te krijgen.

Bij beademing neemt een apparaat je
ademhaling over en word je in slaap gehouden.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:13:04 #46
445514 DonDruiper
pi_192382810
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat is geen bron daarvoor.
De hele wereld staat in brand. Lijkt mij dat het virus overdraagbaar is zonder symptomen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 april 2020 @ 00:13:32 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192382817
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja de artsen waarschijnlijk wel. Weet jij wat het salaris is van een verpleegster in ploegendienst? Echt 'prima' kun je dat niet noemen.
Ligt aan de schaal. Maar een verpleegster in een verzorgingstehuis? fwg 40 ofzo?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192382824
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

SPOILER
Ik snap je punt, maar ben het niet met je eens. Dat is hetzelfde als zeggen dat politie niet moet zeiken als ze gewond raken tijdens hun werk, want ze hebben immers zelf gekozen voor dat beroep.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:13:59 #49
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382826
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:11 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Slangetje onder (beetje in) je neus. Beademing worden de longen buiten het lichaam overgenomen en pompt het je lichaam in middels een slang in je keel.
Ik had het al een beetje door, bedankt.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:14:47 #50
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192382832
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:13 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar ben het niet met je eens. Dat is hetzelfde als zeggen dat politie niet moet zeiken als ze gewond raken tijdens hun werk, want ze hebben immers zelf gekozen voor dat beroep.
Tsjah, moet je eens kijken hoeveel arbeidsongevallen er in de bouw zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192382840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

De hele wereld staat in brand. Lijkt mij dat het virus overdraagbaar is zonder symptomen.
Dat is wat anders. Dat kaartje is ook daar geen bron voor, maar daar staat me van bij dat er wel onderzoek is wat zegt dat het asymptomatisch overdraagbaar is. Iets anders dus dan hoe waarschijnlijk zoiets is.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:16:52 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382856
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ligt aan de schaal. Maar een verpleegster in een verzorgingstehuis? fwg 40 ofzo?
Volgens mij iets van 2500 bruto per maand op basis van fulltime, met ploegendiensten.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:17:07 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192382859
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:13 schreef Cactus1 het volgende:

Als militair krijg je dat wel altijd te horen anders...

En ja, het is ook gewoon je beroep en it comes with the job.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:17:27 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192382862
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Pff en dan wordt er hier lichtzinnig gedaan over mensen in de zorg door enkelen.
Ga er maar aan staan zeg.
Het is werk en je moet het maar kunnen om te willen, net als dat je jachtvlieger bent, schoonmaker of elke andere job die persoonlijk je verantwoorde inzet vraagt. Ik heb respect voor de krantenbezorger en de glazenwasser net zoals voor mijn doorwerkende collega's die doen wat nodig is.
Weliswaar redden die niet aantoonbaar rechtstreeks levens maar zorgen er wel voor dat onze maatschappij blijft draaien.

Ik volg je maar laten we proberen de mensen die stuk voor stuk bezig zijn de boel draaiende te houden en soms zelfs dierbare levens redden, niet op een voetstuk te zetten.
Dat is a) ongemakkelijk voor de persoon in kwestie zelf en b) voor jezelf omdat je niet meer goed kunt oordelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 1 april 2020 @ 00:17:55 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382867
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als militair krijg je dat wel altijd te horen anders...

En ja, het is ook gewoon je beroep en it comes with the job.
Maar daar mag best een vergoeding tegenover staan.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:18:31 #56
445514 DonDruiper
pi_192382871
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Volgens mij iets van 2500 bruto per maand op basis van fulltime, met ploegendiensten.
Wat een schijtloontje. -O-
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192382897
Van een artikel op nu over de situatie in Madrid

quote:
Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die denken dat ze besmet raken als ze buiten wandelen. Als ze thuiskomen, wassen ze hun kleding op 70 graden en douchen ze. Alsof de buitenwereld radioactief is."

Zelfs mensen die "behoorlijk intelligent zijn", zijn volgens de rechter paranoïde geworden. "Mijn moeder heeft een emmer met bleek staan. Als ze boodschappen heeft gedaan, gaat alles eerst in de emmer voordat het in de koelkast wordt gezet."
IK vind dit totaal niet paranoide maar compleet logisch en hoe iedereen het moet benaderen.

Tot er duidelijkheid is of het wel/nier airborne is en hoe lang het daadwerkelijk op oppervlaktes blijft zitten moet je het zekere voor het onzekere nemen.

Van het positieve uitgaan terwijl je in een brandhaard zit is naïef en achter de feiten aanlopen ipv proactief voorzorgsmaatregelen treffen.
Kan je net zo goed gelijk bij het rivm solliciteren.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:23:34 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382911
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Van een artikel op nu over de situatie in Madrid
[..]

IK vind dit totaal niet paranoide maar compleet logisch en hoe iedereen het moet benaderen.

Tot er duidelijkheid is of het wel/nier airborne is en hoe lang het daadwerkelijk op oppervlaktes blijft zitten moet je het zekere voor het onzekere nemen.

Van het positieve uitgaan terwijl je in een brandhaard zit is naïef en achter de feiten aanlopen ipv proactief voorzorgsmaatregelen treffen.
Kan je net zo goed gelijk bij het rivm solliciteren.
Dan ben jij ook paranoide. Als dat nodig zou zijn was de wereld nu al naar de klote geweest.
pi_192382915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar daar mag best een vergoeding tegenover staan.
Geen idee wat voor toeslagen ze bij de Coronacrisis krijgen(oefen,uitzending), maar denk wel een compensatie..

Waarschijnlijk in uren :')
  woensdag 1 april 2020 @ 00:25:34 #60
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192382920
Ik schaam me bijna...
veel meer verdienen zonder enig risico en gedegen opleiding anders dan alleen maar een HAVO :@

Dat al deze mensen maar goed financieel beloond mogen worden en meer gewaardeerd als dit over is.. ik lever daarvoor graag in.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')