abonnement Unibet Coolblue
pi_192381581
Waarom krijgt Polen 7.4 miljard aan corona hulp van de EU. Ze hebben 31 doden. En Hongarije krijgt ook mega veel. Sorry ik kan me daar zo druk om maken. Wat is hier de reden van dat die landen zo veel krijgen?

- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192381641
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:48 schreef meneertje1972 het volgende:
Wat is hier de reden van dat die landen zo veel krijgen?
Omdat wij zegmaar een soortement van gekke henkie zijn.

Compleet ridicuul. En dan ook nog eens 780 miljoen rondstrooien buiten de EU.

Flikker godverdomme op :( :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 maart 2020 @ 22:59:50 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192381789
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Omdat wij zegmaar een soortement van gekke henkie zijn.

Compleet ridicuul. En dan ook nog eens 780 miljoen rondstrooien buiten de EU.

Flikker godverdomme op :( :r
Ik denk niet dat dat het punt is, hoewel het natuurlijk een lekkere mogelijkheid is om even flink tekeer te gaan. Meer de vraag waarom Polen zoveel meer krijgt dan Italië.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 31 maart 2020 @ 23:00:42 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192381807
En wij maar 25 miljoen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192381810
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat het punt is, hoewel het natuurlijk een lekkere mogelijkheid is om even flink tekeer te gaan. Meer de vraag waarom Polen zoveel meer krijgt dan Italië.
Ik las wat de vraag was, maar ik vind het gewoon nóg debieler dat we ook nog eens miljoenen rondstrooien buiten de EU.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 23:03:33 #6
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_192381856
Vreemd inderdaad
En 25 miljoen :') geef dan niks
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_192381882
Ze kijken naar rijkdom van elk EU land en Spanje en Italië zijn welvarender dan Polen, Bulgarije of Hongarije. Slaat nergens op natuurlijk want Spanje en Italië hebben wel het meest te lijden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 23:05:18 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192381886
Net als de coronabonds heeft dit niet zoveel met corona te maken als wel met politiek.
Zuid-Europa wil Nederland politiek isoleren om zo druk op ons te zetten om ons -onbeperkt- voor hun schulden verantwoordelijk te maken. Dan kunnen ze zoveel geld drukken als ze willen en -denken ze- zijn al hun problemen opgelost.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 23:09:28 #9
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_192381954
Gaat de EU eigenlijk ook iets concreets doen tegen de crisis zoals bijvoorbeeld het organiseren van het delen van capaciteit en kennis of is het alleen maar wat geld strooien om daarna vooral weer verder te gaan met niks doen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_192382025
Er wordt gegoocheld met cijfers. Marokko kreeg dat bedrag al, alleen nu moet een een groot gedeelte uitgegeven worden aan corona in plaat van aan andere projecten.

Zo zal het met alle landen wel zo zijn. Zoals wij geld krijgen om bepaalde wijken beter te ontwikkelen of een hotel in Amsterdam te bouwen.

En ik dacht dat België 6 miljoen kreeg ipv deze zogenaamde 66. In ieder geval daar was vanmorgen in België veel om te doen.

Dus vrij weinig aan de hand. Behalve dan dat wij heel veel geld overmaken naar buren (Marokko, Tunesië, Oekraïne)
pi_192382095
Polen en Bulgarije zijn niet zo'n fan van de eu, met heel veel geld hopen ze nu dat de bevolking denkt goh wat is de eu toch goed voor ons.

Nog belachelijker is dat er bijna een half miljard naar marokko gaat een land dat er alles aan doet om Nederland tegen te werken en tot nu toe weinig corona last heeft.

En nog 250 miljoen naar tunesie want die zijn ook heel zielug.

oja ook nog 80 miljoen voor de Oekraïne.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192382213
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:18 schreef Zalmslaatje het volgende:
Polen en Bulgarije zijn niet zo'n fan van de eu, met heel veel geld hopen ze nu dat de bevolking denkt goh wat is de eu toch goed voor ons.

Nog belachelijker is dat er bijna een half miljard naar marokko gaat een land dat er alles aan doet om Nederland tegen te werken en tot nu toe weinig corona last heeft.

En nog 250 miljoen naar tunesie want die zijn ook heel zielug.

oja ook nog 80 miljoen voor de Oekraïne.
Kan je nagaan hoeveel geld naar Turkije gaat. Enorme bedragen. En dit is twee maanden geleden weer veel hoger geworden. Alsof we omkomen in het geld. Niet te geloven hé

Nu is het bij turkije vanwege de migratenstroom vanuit Syrië. Die willen wij hier niet hebben, dus Turkije vangt ze een soort van op, voor ons.

Maar dat klinkt niet zo tof. Turkije krijgt geld van ons en ome Erdogan doet best vaak stom tegen ons. Wij zijn boos, Brussel is stom.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 23:25:57 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192382232
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoeveel geld naar Turkije gaat. Enorme bedragen. En dit is twee maanden geleden weer veel hoger geworden. Alsof we omkomen in het geld. Niet te geloven hé

Nu is het bij turkije vanwege de migratenstroom vanuit Syrië. Die willen wij hier niet hebben, dus Turkije vangt ze een soort van op, voor ons.

Maar dat klinkt niet zo tof. Turkije krijgt geld van ons en ome Erdogan doet best vaak stom tegen ons. Wij zijn boos, Brussel is stom.
Erdogan heeft een enorm grote bek, valt onze grenzen aan en wij reageren door hem steeds meer miljarden te sturen. Goed beleid jegens een Turk. Die hebben dan respect voor je! :')
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192382278
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoeveel geld naar Turkije gaat. Enorme bedragen. En dit is twee maanden geleden weer veel hoger geworden. Alsof we omkomen in het geld. Niet te geloven hé

Nu is het bij turkije vanwege de migratenstroom vanuit Syrië. Die willen wij hier niet hebben, dus Turkije vangt ze een soort van op, voor ons.

Maar dat klinkt niet zo tof. Turkije krijgt geld van ons en ome Erdogan doet best vaak stom tegen ons. Wij zijn boos, Brussel is stom.
Die jonge mannen uit voornamelijk afganistan en somalie die met geweld en ondersteuning van turkije probeerde de Griekse grens te bestormen noem ik geen migranten maar een islamitisch volksleger.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192382386
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Erdogan heeft een enorm grote bek, valt onze grenzen aan en wij reageren door hem steeds meer miljarden te sturen. Goed beleid jegens een Turk. Die hebben dan respect voor je! :')
Wellicht heb je helemaal gelijk. Gewoon ophouden met betalen.

Doen we daarna alsof die "tsunami" aan vluchtelingen er niet is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 23:56:08 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192382593
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wellicht heb je helemaal gelijk. Gewoon ophouden met betalen.

Doen we daarna alsof die "tsunami" aan vluchtelingen er niet is.
Gewoon de grens verdedigen he. Hebben ook Europeanen recht op.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:16:21 #17
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192382846
Jan Roos als bron, hoe cool is dat!
  woensdag 1 april 2020 @ 00:53:38 #18
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192383110
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:36 schreef opgebaarde het volgende:
Doen we daarna alsof die "tsunami" aan vluchtelingen er niet is.
Gewoon een mooie muur bouwen.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:54:20 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_192383115
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:14 schreef opgebaarde het volgende:
Er wordt gegoocheld met cijfers. Marokko kreeg dat bedrag al, alleen nu moet een een groot gedeelte uitgegeven worden aan corona in plaat van aan andere projecten.

Zo zal het met alle landen wel zo zijn. Zoals wij geld krijgen om bepaalde wijken beter te ontwikkelen of een hotel in Amsterdam te bouwen.
Klopt, dit geld komt uit een bestaand potje, de EU structuurfondsen, bedoeld om onderontwikkelde regio's te ontwikkelen. Dat geld was in de begroting voor 2014-2020 al verdeeld over de lidstaten, waarvan een groot deel ging naar Oost- en Zuid-Europa. Alleen zat er voor sommige landen nog behoorlijk wat in kas in de fondsen omdat ze hun deel nog lang niet uitgegeven hadden. Dit bij gebrek aan geschikte projecten en omdat ze zelf verplicht een deel moeten meefinancieren. De lidstaten mogen dit resterende geld naast regionale ontwikkeling nu ook gebruiken tegen de coronacrisis (en in dat geval zonder de eis tot meefinancieren).
pi_192384530
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:16 schreef RamboDirk het volgende:
Jan Roos als bron, hoe cool is dat!
Dit. Even googelen en doorklikken en je vindt de gehele verdeling van het Europese coronafonds.

In die verdeling staan de lidstaten en GB en komen niet EU-landen niet voor.

Maar Jan Roos heeft zijn duizend retweets weer binnen...

Link: https://ec.europa.eu/comm(...)tail/en/qanda_20_458
  woensdag 1 april 2020 @ 13:06:31 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_192389787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:07 schreef FTWO het volgende:

[..]

Dit. Even googelen en doorklikken en je vindt de gehele verdeling van het Europese coronafonds.

In die verdeling staan de lidstaten en GB en komen niet EU-landen niet voor.

Maar Jan Roos heeft zijn duizend retweets weer binnen...

Link: https://ec.europa.eu/comm(...)tail/en/qanda_20_458
Die bedragen kloppen op zich wel, ook voor de niet-EU-landen.

Niet-EU-lidstaten staan alleen niet in dat lijstje omdat de hulp aan die landen uit andere potjes betaald wordt. Hiervoor geldt hetzelfde als wat ik hierboven heb geschreven over de structuurfondsen: het is geld dat al eerder aan die landen is toegezegd voor economische ontwikkeling, maar nog niet uitgegeven was. Het is nu alleen herbestemd ivm de coronacrisis.

Oekraïne en 5 andere voormalige Sovjetrepublieken samen ¤140mln
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_20_562

Marokko ¤80mln:
https://www.reuters.com/a(...)avirus-idUSKBN21E33Q

Voor Tunesië kom ik alleen artikelen tegen dat er ¤250mln aan hulp toegekend is. Ik neem aan dat dit ook een herbestemming van eerder toegezegd geld is, maar dat staat er niet met zoveel woorden.
https://www.reuters.com/a(...)impact-idUSL8N2BL0I3
pi_192389902
Zo zie je maar hoe je als Nederland gestraft wordt als je een buffertje opbouwt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192390292
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gewoon de grens verdedigen he. Hebben ook Europeanen recht op.
Ah, een burgeroorlog met miljoenen vluchtelingen. Dat is een mooi toekomstbeeld.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192390331
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:12 schreef raptorix het volgende:
Zo zie je maar hoe je als Nederland gestraft wordt als je een buffertje opbouwt.
Ik wil hier toch echt meer informatie over. Want is het inderdaad zo dat omdat wij altijd goed gespaard hebben en bezuinigd hebben niks krijgen en andere landen die maar geld uitgeven en pensioenleeftijd negeren hand op kunnen houden?
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192390411
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:32 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Ik wil hier toch echt meer informatie over. Want is het inderdaad zo dat omdat wij altijd goed gespaard hebben en bezuinigd hebben niks krijgen en andere landen die maar geld uitgeven en pensioenleeftijd negeren hand op kunnen houden?
Onderste aliniea: https://www.hln.be/nieuws(...)-als-enige~abdb32ba/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 1 april 2020 @ 13:44:17 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192390551
De EU is dan ook verkapte herdistributie van welvaart. Omdat het voor sommige mensen op nationaal niveau niet snel genoeg gaat.

Dan maar op internationaal niveau geld wegsluizen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 1 april 2020 @ 13:57:18 #27
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_192390850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:32 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Ik wil hier toch echt meer informatie over. Want is het inderdaad zo dat omdat wij altijd goed gespaard hebben en bezuinigd hebben niks krijgen en andere landen die maar geld uitgeven en pensioenleeftijd negeren hand op kunnen houden?
Nee, ook Nederland heeft eerder geld toegekend gekregen vanuit de Europese structuurfondsen. Veel minder dan Oost- en Zuid-Europa, omdat het vooral bedoeld is voor projecten voor regionale ontwikkeling, maar alsnog een miljard over de periode 2014-2020. Alleen zal dat geld al grotendeels uitgegeven zijn aan het oorspronkelijke doel.
  woensdag 1 april 2020 @ 16:25:48 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192393598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ah, een burgeroorlog met miljoenen vluchtelingen. Dat is een mooi toekomstbeeld.
Het is geen burgeroorlog maar gewoon tegen een vijand aan de buitengrenzen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192393631
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is geen burgeroorlog maar gewoon tegen een vijand aan de buitengrenzen.
Ah, oké. In dat geval zeg ik: doen!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192393654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:32 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Ik wil hier toch echt meer informatie over. Want is het inderdaad zo dat omdat wij altijd goed gespaard hebben en bezuinigd hebben niks krijgen en andere landen die maar geld uitgeven en pensioenleeftijd negeren hand op kunnen houden?
Het is in ieder geval wel zo dat mensen die toevallig in een rijk land geboren zijn doen alsof die rijkdom hen toekomt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192400753
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat het punt is, hoewel het natuurlijk een lekkere mogelijkheid is om even flink tekeer te gaan. Meer de vraag waarom Polen zoveel meer krijgt dan Italië.
Hier wat meer info:

https://www.vrt.be/vrtnws(...)van-37-miljard-goed/

Wel een opsteker voor Orbán trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanatos op 01-04-2020 22:51:21 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_192401438
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is in ieder geval wel zo dat mensen die toevallig in een rijk land geboren zijn doen alsof die rijkdom hen toekomt.
Wel als andere landen er met de pet naar gooien
pi_192406863
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 23:09 schreef funnywell het volgende:

[..]

Wel als andere landen er met de pet naar gooien
Ik ga niet zeggen dat die anderen het beter hadden kunnen (en moeten) doen, maar laten we niet doen alsof we niet hetzelfde hadden gedaan als we toevallig in Italië geboren waren. Ik benijd politici daar niet om grootschalige hervormingen aan te kondigen. Succes bij die Italianen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192406878
Daar in het oosten worden onze oudjes vernietigd
  vrijdag 3 april 2020 @ 01:45:39 #35
490490 Ronaldwaterkneus
toen ik nog bij PSV zat
pi_192423212
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:48 schreef meneertje1972 het volgende:
Waarom krijgt Polen 7.4 miljard aan corona hulp van de EU. Ze hebben 31 doden. En Hongarije krijgt ook mega veel. Sorry ik kan me daar zo druk om maken. Wat is hier de reden van dat die landen zo veel krijgen?

[ afbeelding ]
Duitsland, en Portugal krijgen niks?
Limburger till i DIE!!
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:13:58 #36
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192435302
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Omdat wij zegmaar een soortement van gekke henkie zijn.

Compleet ridicuul. En dan ook nog eens 780 miljoen rondstrooien buiten de EU.

Flikker godverdomme op :( :r
dit, het is ons EU geld, hebben wij voor gebloed!
pi_194337292
Inmiddels heeft COVID-19 daar ook flink toegeslagen:
quote:
Roemenië en Polen noteren hoogste aantal coronabesmettingen: virus rukt op in Oost- en Centraal-Europa

In de meeste Oost-Europese landen lijkt het coronavirus in opmars. Nochtans leken Oost- en Centraal-Europa bij het begin van de epidemie veel minder getroffen dan het rijkere West-Europa, maar dat begint nu te veranderen.

Jos De Greef
28 min
https://www.vrt.be/vrtnws(...)onabesmettingen-vir/
pi_194337517
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:18 schreef Zalmslaatje het volgende:
Polen en Bulgarije zijn niet zo'n fan van de eu, met heel veel geld hopen ze nu dat de bevolking denkt goh wat is de eu toch goed voor ons.

Nog belachelijker is dat er bijna een half miljard naar marokko gaat een land dat er alles aan doet om Nederland tegen te werken en tot nu toe weinig corona last heeft.

En nog 250 miljoen naar tunesie want die zijn ook heel zielug.

oja ook nog 80 miljoen voor de Oekraïne.
Lolwut

https://www.pewresearch.org/global/2019/10/14/the-european-union/

Die staan bovenaan.
pi_194337740
Ik wist niet dar marakko tunesie en oekraien in de eu zitten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')