Jazeker en dan zie je dat er ook wetenschappelijk niet éénduidige mening is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Interessant. Heb je ook de discussie gelezen?
(dat bedoel ik overigens niet cynisch; ik waardeer het aandragen van wetenschappelijke artikelen)
[..]
Ik hou mijn hart vast als het in Afrika gaat verspreiden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo'n 56 duizend nieuwe gevallen vandaag, met vermoedelijk nog maximaal een paar duizend uit de VS en wat losse landjes te gaan. Er komen er al een paar dagen tussen de 60 en 70 duizend per dag bij (ipv 60k de ene dag, daarna 75k, morgen 90k en overmorgen 110k), dus de toename van de stijging lijkt af te vlakken.
Maar waar hebben ze zoveel last van dan? Oprechte vraag. Of willen ze gewoon graag weer naar school?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Net 3 huilende kinderen naar bed gebracht. We hadden de vorige ronde een soort van aftelkalender voor ze gemaakt t/m 6 april om een beetje inzichtelijk te maken hoeveel dagen het duurt. Elke dag een vakje ingekleurd etc. We hadden al gezegd dat er misschien wat dagen bij gaan komen.
Net een hele nieuwe kalender gemaakt met 28 witte vakjes.
Je weet waar je het voor doet en dat dit mijn inziens gewoon de beste optie is hoe e.e.a. verloopt. Maar echt, mijn hart brak net een klein beetje. Het is voor die kinderen ook gewoon vet raar.
We maken er maar het beste van en ik moet zeggen, de sfeer in huis is best relaxt en fijn. Gelukkig een grote tuin en mooi weer op komst.
Ik kan je morgen de precieze aantallen geven.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op basis van hoeveel patiënten (grofweg)?
En sta me nog een paar vragen toe:
- Hoeveel van die IC ligt er al heel lang (en tegen beter weten in)?
- Hoevel van die IC ligt er dus nog binnen die 6 dagen waar je het over had?
het is minder gevaarlijk dan ebola hoor en dat kennen ze daar heel goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hou mijn hart vast als het in Afrika gaat verspreiden.
Aww, dat is zo sneu, maar helaas de realiteit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Net 3 huilende kinderen naar bed gebracht. We hadden de vorige ronde een soort van aftelkalender voor ze gemaakt t/m 6 april om een beetje inzichtelijk te maken hoeveel dagen het duurt. Elke dag een vakje ingekleurd etc. We hadden al gezegd dat er misschien wat dagen bij gaan komen.
Je weet waar je het voor doet en dat dit mijn inziens gewoon de beste optie is hoe e.e.a. verloopt. Maar echt, mijn hart brak net een klein beetje. Het is voor die kinderen ook gewoon vet raar. Opa en oma zo lang moeten missen waar we normaliter iedere zondag komen, vriendjes.en vriendinnetjes, clubjes, school, speeltuinen en leuke dingen ondernemen als gezin.
We maken er maar het beste van en ik moet zeggen, de sfeer in huis is best relaxt en fijn. Gelukkig een grote tuin en mooi weer op komst.
1400 die op de IC terecht zijn gekomen. Maar als iemand van de IC ontslagen wordt wordt dat dus niet regeregistreerd als ontslagen, dat gebeurd schijnbaar pas als ze ook uit het ziekenhuis ontslagen zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op basis van hoeveel patiënten (grofweg)?
En sta me nog een paar vragen toe:
- Hoeveel van die IC ligt er al heel lang (en tegen beter weten in)?
- Hoevel van die IC ligt er dus nog binnen die 6 dagen waar je het over had?
Naar ik begrijp is Ebola iets té effectief. Mensen bezwijken er te snel aan om heel veel anderen te besmetten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het is minder gevaarlijk dan ebola hoor en dat kennen ze daar heel goed.
Ja ik begrijp het ook maar het is voor kinderen een zeer moeilijke periode zeker, vooral ook voor opa en oma van hun. Heel veel sterkte komende tijd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Je weet waar je het voor doet en dat dit mijn inziens gewoon de beste optie is hoe e.e.a. verloopt. Maar echt, mijn hart brak net een klein beetje. Het is voor die kinderen ook gewoon vet raar. Opa en oma zo lang moeten missen waar we normaliter iedere zondag komen, vriendjes.en vriendinnetjes, clubjes, school, speeltuinen en leuke dingen ondernemen als gezin.
en 80% ervaart nauwelijks klachtenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Naar ik begrijp is Ebola iets té effectief. Mensen bezwijken er te snel aan om heel veel anderen te besmetten.
Ik heb van een vriendin ( die woont daar) van mij gehoord dat ze in Kamaroen morgen huis aan huis testen gaan doen .... dit gaan ze ook ondersteunen met een Drone om de mensen in de gaten te houden en afstand te houdenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hou mijn hart vast als het in Afrika gaat verspreiden.
Ik denk vooral dat het van de ene op de andere dag ineens helemaal weg is, dat vertrouwde ritme, de vertrouwde gezichten, het hele riedeltje. Van achter een schermpje met videobellen is toch net effe anders.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar waar hebben ze zoveel last van dan? Oprechte vraag. Of willen ze gewoon graag weer naar school?
Minder dodelijk ja, maar verspreidt sneller dan ebola. Ebola is een tikje te dodelijk daar waardoor het makkelijk in te dammen is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het is minder gevaarlijk dan ebola hoor en dat kennen ze daar heel goed.
Ik denk dat dat voortkomt vanuit de normale - en gemiddeld gemaakt - post-operatieve behandelcijfers.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Ze zouden gewoon van data uit Italie moeten uitgaan, eventueel gecorrigeerd naar leeftijd. Waarom ze eerst dachten dat Nederlanders in gemiddeld 10 dagen de IC af zouden kunnen is mij een raadsel. Waarom telkens zelf het wiel opnieuw uitvinden?
Volgens mij was immuniteits onderzoek meer om het totale aantal in kaart te kunnen brengen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tussen de regels door is dat ook wat ik hoorde in de persconferentie. Op de een of andere manier testen hoeveel mensen er al immuun zijn.
Ook moet je daadwerkelijk lichaamssappen van iemand op/in je krijgen. Zweet, bloed, slijm, sperma, etc. Met gewoon normaal leven is de kans al vrij klein. probleem was dat mensen dode lichamen gingen dragen (die juist super besmettelijk zijn bij Ebola) uit religie/traditie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Naar ik begrijp is Ebola iets té effectief. Mensen bezwijken er te snel aan om heel veel anderen te besmetten.
De leeftijdsdistributie op de IC kun je hier vinden:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:50 schreef Greenpeas het volgende:
Vandaag na een aantal dagen weer het pdf'je van het RIVM geopend. Jongst overleden ligt nu tussen de 45-49..
Jammer dat ze geen IC opnamen per leeftijdscategorie en de onderliggende kwalen per leeftijdcategorie. Leuk voor de statistiek (en de eigen gemoedstoestand)...
Dat is het voordeel van wetenschappelijke artikelen. Je vindt er altijd wel eentje die bij je past.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jazeker en dan zie je dat er ook wetenschappelijk niet éénduidige mening is.
Dus dan heeft iedereen een beetje gelijk.
Verder moet iedereen doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, maar wel rekening houden dat de professionals nu de mondkapjes nodig hebben.
nou ik ben een stukje ouder , maar ik vind dit ook best lastig / zwaar... Die onzekerheden: werk, relatie, ouders, hoe lang nog...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het van de ene op de andere dag ineens helemaal weg is, dat vertrouwde ritme, de vertrouwde gezichten, het hele riedeltje. Van achter een schermpje met videobellen is toch net effe anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |