abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192378313
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Interessant. Heb je ook de discussie gelezen?
(dat bedoel ik overigens niet cynisch; ik waardeer het aandragen van wetenschappelijke artikelen ^O^ )
[..]

Jazeker en dan zie je dat er ook wetenschappelijk niet éénduidige mening is.

Dus dan heeft iedereen een beetje gelijk. :)

Verder moet iedereen doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, maar wel rekening houden dat de professionals nu de mondkapjes nodig hebben.
pi_192378317
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo'n 56 duizend nieuwe gevallen vandaag, met vermoedelijk nog maximaal een paar duizend uit de VS en wat losse landjes te gaan. Er komen er al een paar dagen tussen de 60 en 70 duizend per dag bij (ipv 60k de ene dag, daarna 75k, morgen 90k en overmorgen 110k), dus de toename van de stijging lijkt af te vlakken.
Ik hou mijn hart vast als het in Afrika gaat verspreiden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:06:49 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192378332
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Net 3 huilende kinderen naar bed gebracht. We hadden de vorige ronde een soort van aftelkalender voor ze gemaakt t/m 6 april om een beetje inzichtelijk te maken hoeveel dagen het duurt. Elke dag een vakje ingekleurd etc. We hadden al gezegd dat er misschien wat dagen bij gaan komen.

Net een hele nieuwe kalender gemaakt met 28 witte vakjes.

Je weet waar je het voor doet en dat dit mijn inziens gewoon de beste optie is hoe e.e.a. verloopt. Maar echt, mijn hart brak net een klein beetje. Het is voor die kinderen ook gewoon vet raar.

We maken er maar het beste van en ik moet zeggen, de sfeer in huis is best relaxt en fijn. Gelukkig een grote tuin en mooi weer op komst.
Maar waar hebben ze zoveel last van dan? Oprechte vraag. Of willen ze gewoon graag weer naar school?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192378335
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op basis van hoeveel patiënten (grofweg)?

En sta me nog een paar vragen toe:
- Hoeveel van die IC ligt er al heel lang (en tegen beter weten in)?
- Hoevel van die IC ligt er dus nog binnen die 6 dagen waar je het over had?
Ik kan je morgen de precieze aantallen geven.
pi_192378339
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

het is minder gevaarlijk dan ebola hoor en dat kennen ze daar heel goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:07:21 #106
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192378348
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Net 3 huilende kinderen naar bed gebracht. We hadden de vorige ronde een soort van aftelkalender voor ze gemaakt t/m 6 april om een beetje inzichtelijk te maken hoeveel dagen het duurt. Elke dag een vakje ingekleurd etc. We hadden al gezegd dat er misschien wat dagen bij gaan komen.

Je weet waar je het voor doet en dat dit mijn inziens gewoon de beste optie is hoe e.e.a. verloopt. Maar echt, mijn hart brak net een klein beetje. Het is voor die kinderen ook gewoon vet raar. Opa en oma zo lang moeten missen waar we normaliter iedere zondag komen, vriendjes.en vriendinnetjes, clubjes, school, speeltuinen en leuke dingen ondernemen als gezin.

We maken er maar het beste van en ik moet zeggen, de sfeer in huis is best relaxt en fijn. Gelukkig een grote tuin en mooi weer op komst.
Aww, dat is zo sneu, maar helaas de realiteit.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192378351
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op basis van hoeveel patiënten (grofweg)?

En sta me nog een paar vragen toe:
- Hoeveel van die IC ligt er al heel lang (en tegen beter weten in)?
- Hoevel van die IC ligt er dus nog binnen die 6 dagen waar je het over had?
1400 die op de IC terecht zijn gekomen. Maar als iemand van de IC ontslagen wordt wordt dat dus niet regeregistreerd als ontslagen, dat gebeurd schijnbaar pas als ze ook uit het ziekenhuis ontslagen zijn.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:08:02 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192378362
Bij UMCU nu 39 van de 61 IC plekken bezet.
pi_192378368
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Naar ik begrijp is Ebola iets té effectief. Mensen bezwijken er te snel aan om heel veel anderen te besmetten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:08:36 #110
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192378377
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:

Je weet waar je het voor doet en dat dit mijn inziens gewoon de beste optie is hoe e.e.a. verloopt. Maar echt, mijn hart brak net een klein beetje. Het is voor die kinderen ook gewoon vet raar. Opa en oma zo lang moeten missen waar we normaliter iedere zondag komen, vriendjes.en vriendinnetjes, clubjes, school, speeltuinen en leuke dingen ondernemen als gezin.

Ja ik begrijp het ook maar het is voor kinderen een zeer moeilijke periode zeker, vooral ook voor opa en oma van hun. Heel veel sterkte komende tijd.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192378382
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Naar ik begrijp is Ebola iets té effectief. Mensen bezwijken er te snel aan om heel veel anderen te besmetten.
en 80% ervaart nauwelijks klachten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:08:52 #112
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192378384
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb van een vriendin ( die woont daar) van mij gehoord dat ze in Kamaroen morgen huis aan huis testen gaan doen .... dit gaan ze ook ondersteunen met een Drone om de mensen in de gaten te houden en afstand te houden :o

Dus die hebben wel genoeg testen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_192378387
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar waar hebben ze zoveel last van dan? Oprechte vraag. Of willen ze gewoon graag weer naar school?
Ik denk vooral dat het van de ene op de andere dag ineens helemaal weg is, dat vertrouwde ritme, de vertrouwde gezichten, het hele riedeltje. Van achter een schermpje met videobellen is toch net effe anders.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:09:04 #114
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192378388
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Minder dodelijk ja, maar verspreidt sneller dan ebola. Ebola is een tikje te dodelijk daar waardoor het makkelijk in te dammen is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:09:29 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192378399
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

[..]

Ze zouden gewoon van data uit Italie moeten uitgaan, eventueel gecorrigeerd naar leeftijd. Waarom ze eerst dachten dat Nederlanders in gemiddeld 10 dagen de IC af zouden kunnen is mij een raadsel. Waarom telkens zelf het wiel opnieuw uitvinden?
Ik denk dat dat voortkomt vanuit de normale - en gemiddeld gemaakt - post-operatieve behandelcijfers.
Uit de operatie komend ligt een flink gedeelte je nog dagje op de IC en dat dan middelen met iemand die er al 4 weken langer ligt of zo. Het lijkt mij ook uitzonderlijk dan men standaard zo lang daar verblijft.
Voorts moeten we ook onderscheid maken over welk type ICu we het hebben...
• full-service IC incl HartLong en een medisch team van 6 personen per HighTech bed
• of "slechts" monitoring van beademing van 5 personen door één (bij wijze van spreken),"normale" zaalverpleger.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192378400
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tussen de regels door is dat ook wat ik hoorde in de persconferentie. Op de een of andere manier testen hoeveel mensen er al immuun zijn.
Volgens mij was immuniteits onderzoek meer om het totale aantal in kaart te kunnen brengen.

Maar het lijkt mij logisch om op termijn alle zorgmedewerkers te testen, ook de niet zieke.

En alle andere mensen die nu nog met de risicogroepen in contact komen. Anders dweilen we met de kraan open.
.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:09:49 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192378408
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook moet je daadwerkelijk lichaamssappen van iemand op/in je krijgen. Zweet, bloed, slijm, sperma, etc. Met gewoon normaal leven is de kans al vrij klein. probleem was dat mensen dode lichamen gingen dragen (die juist super besmettelijk zijn bij Ebola) uit religie/traditie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:10:08 #118
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192378413
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:50 schreef Greenpeas het volgende:
Vandaag na een aantal dagen weer het pdf'je van het RIVM geopend. Jongst overleden ligt nu tussen de 45-49..

Jammer dat ze geen IC opnamen per leeftijdscategorie en de onderliggende kwalen per leeftijdcategorie. Leuk voor de statistiek (en de eigen gemoedstoestand)...
De leeftijdsdistributie op de IC kun je hier vinden:

https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Weisst
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:10:20 #119
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192378415
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jazeker en dan zie je dat er ook wetenschappelijk niet éénduidige mening is.

Dus dan heeft iedereen een beetje gelijk. :)

Verder moet iedereen doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, maar wel rekening houden dat de professionals nu de mondkapjes nodig hebben.
Dat is het voordeel van wetenschappelijke artikelen. Je vindt er altijd wel eentje die bij je past.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192378419
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:09 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat het van de ene op de andere dag ineens helemaal weg is, dat vertrouwde ritme, de vertrouwde gezichten, het hele riedeltje. Van achter een schermpje met videobellen is toch net effe anders.
nou ik ben een stukje ouder , maar ik vind dit ook best lastig / zwaar... Die onzekerheden: werk, relatie, ouders, hoe lang nog...
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')