Dat staat er, maar dat zou betekenen dat er informatie wel gemeld is, maar niet hier verwerkt waar hij wel toegang toe heeft? Kan, maar zie geen reden om dat aan te nemen. Misschien dat hij trouwens wel inzage in aantallen CT tests heeft die hier dan zo te zien niet bij horen als ik wat verder denk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die data zijn niet helemaal compleet. Staat nota bene nog in de voetnoot...
Ik kan het echt niet plaatsen. Geen flauw idee hoe ze hieraan komen. In ieder geval niet uit de Nederlandse ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:41 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, maar ook de 10 dagen zijn niet onderbouwd.
Beide getallen zijn zonder herleiding genoemd vanuit de modellen. Puur als single fact.
In het rapport van het RIVM staat het duidelijker:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat staat er, maar dat zou betekenen dat er informatie wel gemeld is, maar niet hier verwerkt waar hij wel toegang toe heeft? Kan, maar zie geen reden om dat aan te nemen. Misschien dat hij trouwens wel inzage in aantallen CT tests heeft die hier dan zo te zien niet bij horen als ik wat verder denk.
quote:Het aantal personen met een positieve uitslag is lager dan het door de GGD’en gemelde
patiënten, omdat (nog) niet alle laboratoria (dagelijks) melden aan de virologische
dagstaten.
Hoe is het in België?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:47 schreef banaantjeEE het volgende:
18:42
Om de 9 minuten sterft in New York iemand aan corona
In New York, momenteel dé hotspot van de coronacrisis in de VS, sterft om de 9 minuten iemand aan het virus. In ziekenhuizen worden de lichamen met een vorklift in koeltrucks geladen. De Vlaamse journaliste, stadsgids en schrijfster Jacqueline Goossens woont al veertig jaar in New York en ziet het leven er gaandeweg stilvallen. “De ongelijkheid tussen mensen is enorm groot, net als de gaten in het financiële vangnet.
HLN
Op basis van gegevens van de Nederlandse IC's.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet iemand hoe ze bij die 23 dagen komen?
zei hij dat echt?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
Rutte heeft van Cruyff geleerd:
"we zijn voorbij de start, maar nog niet voorbij het einde van het begin"
Niet zo'n beste boodschap
Thx.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:38 schreef _I het volgende:
[..]
Morgenochtend 10:00. !4:00 debat volgens mij.
Kortom mensen met hooikoorts gaan ook de sjaak van me-laatse krijgen.quote:Mensen met het nieuwe coronavirus hebben vaak:
• Koorts
• Luchtwegklachten zoals hoesten
• Verkoudheid
• Niezen
• Kortademigheid
Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt:
• Neusverkoudheid
• Loopneus
• Niezen
• Keelpijn
• Lichte hoest
• Verhoging (tot 38 graden)
Maar hoe dan? Ze liggen hier nog niet eens 23 dagen op de IC.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op basis van gegevens van de Nederlandse IC's.
Bij Nieuwsuur werd overigens al aangegeven dat er al weken met 23 dagen gerekend wordt.
Dat is van een wereldberoemde uitspraak van Winston Churchill man. Ken je geschiedenis.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
19:18quote:
Hier ook. Hopelijk goed weer en 29 april het terras op!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:49 schreef Tjacka het volgende:
28 april ga ik echt enorm de tank openzetten in de kroeg.
nee, hij wilde heel Nederland laten testenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Huge de Jonge: [Heel verhaal over ophoging testcapaciteit komende weken]
Journalist: Meneer de Jong, waarom gaan we niet meer testen?
Iedere persco weer dit soort vragen...
Dat is best opvallend, er werd een maand terug gezegd dat neusverkoudheid juist geen symptoom was. En dat je het daarmee het beste kon onderscheiden van een gewone verkoudheidquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx.
//--//
Ik zie trouwens op https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus
dat verkoudheid en niezen nu zijn toegevoegd aan het lijstje van symptomen....
[..]
Kortom mensen met hooikoorts gaan ook de sjaak van me-laatse krijgen.
Die tien dagen werden alleen genoemd door Jacco in een krantenartikel vorige week zondag en ze melden afgelopen woensdag ineens dat ze nu met 21 dagen rekenen in de modellen nadat onderzoeken uitwezen dat 10 dagen een te voorzichtige inschatting was. Maar nergens werd gemeld op welk onderzoek.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan het echt niet plaatsen. Geen flauw idee hoe ze hieraan komen. In ieder geval niet uit de Nederlandse ziekenhuizen.
Sommigen wel. Overigens bleek uit andere landen ook al een ligtijd van soms 3 à 4 weken. Echter is de ervaring dat in Nederland men gemiddeld korter op de IC ligt. Vergeef me dat ik niet meer precies weet welke expert dit afgelopen week gemeld heeft en waar. Was in een talkshow.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Ze liggen hier nog niet eens 23 dagen op de IC.
Dat houden ze vast dicht tot na bevrijdingsdag. Misschien wat restaurants wel?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:49 schreef Tjacka het volgende:
28 april ga ik echt enorm de tank openzetten in de kroeg.
Mis nog smaak/reukverlies en rooddoorlopen ogen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx.
//--//
[..]
Bij NICE kun je percentages vinden van de IC-opnames per leeftijdscohort.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:50 schreef Greenpeas het volgende:
Vandaag na een aantal dagen weer het pdf'je van het RIVM geopend. Jongst overleden ligt nu tussen de 45-49..
Jammer dat ze geen IC opnamen per leeftijdscategorie en de onderliggende kwalen per leeftijdcategorie. Leuk voor de statistiek (en de eigen gemoedstoestand)...
Triest hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:47 schreef banaantjeEE het volgende:
18:42
Om de 9 minuten sterft in New York iemand aan corona
In New York, momenteel dé hotspot van de coronacrisis in de VS, sterft om de 9 minuten iemand aan het virus. In ziekenhuizen worden de lichamen met een vorklift in koeltrucks geladen. De Vlaamse journaliste, stadsgids en schrijfster Jacqueline Goossens woont al veertig jaar in New York en ziet het leven er gaandeweg stilvallen. “De ongelijkheid tussen mensen is enorm groot, net als de gaten in het financiële vangnet.
HLN
Ja, en die vraag aan Rutte ook ...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Huge de Jonge: [Heel verhaal over ophoging testcapaciteit komende weken]
Journalist: Meneer de Jong, waarom gaan we niet meer testen?
Iedere persco weer dit soort vragen...
Check de kop die boven het kaartje staat.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:51 schreef smeerpijp. het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom op onderstaande kaart alle besmettingen ongeveer de helft lager liggen dan gisteren?
https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus
En de kleur is ook aangepast maar dat terzijde
Ik vind dat gemiddelde bizar. De helft ligt hier <6 dagen op de IC. Dan liggen die langliggers er 40 dagen ofzo?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sommigen wel. Overigens bleek uit andere landen ook al een ligtijd van soms 3 à 4 weken. Echter is de ervaring dat in Nederland men gemiddeld korter op de IC ligt. Vergeef me dat ik niet meer precies weet welke expert dit afgelopen week gemeld heeft en waar. Was in een talkshow.
Opgenomen in ziekenhuis ipv besmettingenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:51 schreef smeerpijp. het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom op onderstaande kaart alle besmettingen ongeveer de helft lager liggen dan gisteren?
https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus
En de kleur is ook aangepast maar dat terzijde
Dat zou ik ook logischer vinden hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat houden ze vast dicht tot na bevrijdingsdag. Misschien wat restaurants wel?
Ik vrees het ergste wat dat betreft.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor het virus niet nee maar voor de gewone man die naar buiten wil wel.
Wanneer is dat?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat wordt wel echt kut zo als de temperaturen richting de 30 graden gaan.
Ze stellen alleen retorische vragen. Beetje doordenken en goede kritische of verhelderende vragen stellen zit er niet in.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:52 schreef Roberto_BOZ het volgende:
OK en niemand van de pers die de vraag stelt: welke oplossing komt er voor de andere zorg die stil is komen te liggen?
Nou dan ben ik al zeker sinds november vorig besmet want doe niet anders dan de hele winter al niezenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx.
//--//
[..]
Voor jouw situatie kan ik niet inschatten, maar als je kijkt bij de gegevens van NICE zijn er pas 40 gemelde patiënten ontslagen van de IC. Dat lijkt me geen doorlooptijd van ~6 dagen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind dat gemiddelde bizar. De helft ligt hier <6 dagen op de IC. Dan liggen die langliggers er 40 dagen ofzo?
Dit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:50 schreef Greenpeas het volgende:
Vandaag na een aantal dagen weer het pdf'je van het RIVM geopend. Jongst overleden ligt nu tussen de 45-49..
Jammer dat ze geen IC opnamen per leeftijdscategorie en de onderliggende kwalen per leeftijdcategorie. Leuk voor de statistiek (en de eigen gemoedstoestand)...
Nederland staat na Italie en Spanje op de 3e plaats wat betreft doden per miljoen inwoners. Men doet alsof Nederland het beste jongetje van de klas is, maar in feite is het gewoon een zesjes-cultuur zesje.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:34 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Onvergelijkbaar. Nederland is veel kleiner.
Er zijn meer mensen ontslagen van de IC's. Die 40 zijn echt herstelde patiënten die van IC naar huis of van IC naar reguliere ziekenhuisopname en dan naar huis zijn gegaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor jouw situatie kan ik niet inschatten, maar als je kijkt bij de gegevens van NICE zijn er pas 40 gemelde patiënten ontslagen van de IC. Dat lijkt me geen doorlooptijd van ~6 dagen.
Het zou overigens wel zo kunnen zijn dat zij eenzelfde beeld hebben gezien in het begin en o.b.v. niet alleen modellen voor 21/23 dagen gemaakt hebben, maar ook voor 10 dagen.
quote:ROOD. Een herstelde patiënt is vanaf de IC naar huis ontslagen (dit komt nauwelijks voor) of is na het IC verblijf nog enige tijd op de verpleegafdeling behandeld en heeft daarna het ziekenhuis levend verlaten.
Capaciteit verhoogd?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
Frankrijk gaat plots wel erg hard trouwens.
Positief getest de afgelopen 3 dagen ~2600, ~4400, ~7600.
Andorra staat nog hoger.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nederland staat na Italie en Spanje op de 3e plaats wat betreft doden per miljoen inwoners. Men doet alsof Nederland het beste jongetje van de klas is, maar in feite is het gewoon een zesjes-cultuur zesje.
Nederland schijnt vrij dichtbevolkt te zijn. Geen idee of je dat ooit hebt meegekregen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nederland staat na Italie en Spanje op de 3e plaats wat betreft doden per miljoen inwoners. Men doet alsof Nederland het beste jongetje van de klas is, maar in feite is het gewoon een zesjes-cultuur zesje.
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 19:53:09BREAKING: France reports 7,578 new cases of coronavirus and a record of 499 new deaths, raising total to 52,128 cases and 3,523 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
40? Dat halen we geloof ik al bijna in ons ziekenhuis.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor jouw situatie kan ik niet inschatten, maar als je kijkt bij de gegevens van NICE zijn er pas 40 gemelde patiënten ontslagen van de IC. Dat lijkt me geen doorlooptijd van ~6 dagen.
Het zou overigens wel zo kunnen zijn dat zij eenzelfde beeld hebben gezien in het begin en o.b.v. niet alleen modellen voor 21/23 dagen gemaakt hebben, maar ook voor 10 dagen.
Jij zit toch al in zelf quarantaine ?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit.
Gisteren was de jongste categorie die van 50-54 met een handvol overledenen.
Met 45-49 komt het dicht in de buurt; ik ben 44.
Zijn ze meer gaan testen?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 19:53:09BREAKING: France reports 7,578 new cases of coronavirus and a record of 499 new deaths, raising total to 52,128 cases and 3,523 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Ah, oké. Zou wel fijn zijn om het echte aantal patiënten te weten dat iig (levend) van de IC af is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen ontslagen van de IC's. Die 40 zijn echt herstelde patiënten die van IC naar huis of van IC naar reguliere ziekenhuisopname en dan naar huis zijn gegaan.
[..]
Stukje parate kennis, nice.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:49 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dat is van een wereldberoemde uitspraak van Winston Churchill man. Ken je geschiedenis.
Er is wel een cultureel verschil in die zin dat we makkelijker de afweging maken niet door te behandelen. Geen idee hoeveel dat precies uitmaakt, maar het zal vast van invloed zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Luistertiptwitter:bbvpro twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 18:42:00We beginnen vanavond een uurtje later vanwege de #corona persco. Straks om 20u op @NPORadio1:
🇩🇰 Denemarken is al (bijna) klaar met corona
🇸🇪 Alles onder controle in Zweden
🇺🇦 De prijs van de vrede in Oost-Oekraïne
🇨🇿 Tsjechië krijgt zijn bier niet op
https://t.co/rU3Vg2aYcz reageer retweet
Alleen naar getallen per miljoen inwoners kijken is echt niet representatief. Zijn zoveel variabelen die een rol spelen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja verdorie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Wil geen BNW starten, maar kan het ook niet gewoon een "hand in eigen boezem" zijn die niet te controleren is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind dat gemiddelde bizar. De helft ligt hier <6 dagen op de IC. Dan liggen die langliggers er 40 dagen ofzo?
Leeftijd op IC in één-na-onderste grafiekquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:50 schreef Greenpeas het volgende:
True, true... al blijft het nog steeds een relatief overbodige vraag als je net gehoord hebt dat álles op alles moet worden gezet om überhaupt de huidige testcapaciteit te verviervoudigen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
nee, hij wilde heel Nederland laten testen
Zie opmerking van @Kyranquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
40? Dat halen we geloof ik al bijna in ons ziekenhuis.
Vreemd wel.
500 doden. dat gaan wij binnenkort ook halen hoor. Misschien iets minder in verhouding met het aantal inwoners. Frankrijk was eerder dan ons met meer cases.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ze zouden gewoon van data uit Italie moeten uitgaan, eventueel gecorrigeerd naar leeftijd. Waarom ze eerst dachten dat Nederlanders in gemiddeld 10 dagen de IC af zouden kunnen is mij een raadsel. Waarom telkens zelf het wiel opnieuw uitvinden?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Meer Churchill eigenlijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja verdorie.
Ik wou net voor 't eerst in tijden weer eens een BNO tweetje plaatsen, staat ie er al!
Volgende is van mij!
Damn. Daarmee lijkt er wel een beetje een einde te komen aan de toename van de groei op wereldwijd niveau.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Rutte is een groot liefhebber van dit soort staatsmannen en kijkt regelmatig (met vriend Jort) oude politieke fragmenten terug. Zou me niets verbazen als hij het ook echt ter plekke opdreunde.quote:
In Nederland is het aantal ziekenhuisopnames van 507 gister naar 722 vandaag gegaanquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:49 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
19:18
"Aantal besmettingen zal wellicht stijgen"
Het aantal besmettingen zal de komende dagen wellicht terug stijgen”, stelt viroloog Steven Van Gucht bij VTM NIEUWS. Niet meteen een reden om ongerust te worden, want dat zal liggen aan het opgevoerde aantal testen.
Het belangrijkste cijfer is volgens Van Gucht overigens het aantal ziekenhuisopnames. “En dat aantal lijkt niet verder door te stijgen”, zegt de viroloog opgelucht.
Helemaal niks mis mee.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik heb dat zelf soms (meestal i.c.m. stress/spanning) in chemische-luchtjes (maar ook parfum) omgevingen, of vers plastic; dan irriteert dat soms echt mega zodat de waterkraan compleet opengaat.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:53 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Nou dan ben ik al zeker sinds november vorig besmet want doe niet anders dan de hele winter al niezen
Nouja ik ben nog gedeeltelijk aan het werk, ik moet zo nu en dan naar de winkel voor eten te kopen en ik ben dagelijks 4x buiten met onze hond. Daarbij hou ik wel afstand van mensen, maar als een fietser langskomt en die niest of hoest net dan kan je al de pisang zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:56 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Jij zit toch al in zelf quarantaine ?
Oh ja dat klopt wel. Maar we hebben het hier over IC capaciteit. Terug naar kliniek is voor capaciteit prima.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie opmerking van @:Kyran
Dat zijn alleen de mensen die echt hersteld zijn. Heel veel mensen nog zie niet meer op de IC liggen, maar nog wel in het ziekenhuis zijn.
Mja, de cijfers bij NICE zijn een rommeltje. Heb een paar keer geprobeerd om het uit te rekenen, maar dan kom ik op sommige dagen op negatieve getallen uit bij herstelde patiënten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, oké. Zou wel fijn zijn om het echte aantal patiënten te weten dat iig (levend) van de IC af is.
Missschien verschillen tussen gemiddelde type slachtoffers in verschillende regio’s ?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ah natuurlijk, mooiquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:49 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dat is van een wereldberoemde uitspraak van Winston Churchill man. Ken je geschiedenis.
Op zich best een valide vraag toch? Of de bedoeling is om uiteindelijk wel iedereen te testen?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
True, true... al blijft het nog steeds een relatief overbodige vraag als je net gehoord hebt dat álles op alles moet worden gezet om überhaupt de huidige testcapaciteit te verviervoudigen.
Dan is de stap om 17 miljoen inwoners te gaan testen echt een illusie.
Balconia geboekt en alvast een tip...... koop nu je parasol nu het nog kan.... dat er van de zomer zonnes/trips zijn hebben we hier al uitgeschakeld.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
Hier hebben zo bizar veel mensen een beperkt beleid. Daardoor is het lastig vergelijken met Italië. Onze IC patiënten zijn een stuk fitter.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Ze zouden gewoon van data uit Italie moeten uitgaan, eventueel gecorrigeerd naar leeftijd. Waarom ze eerst dachten dat Nederlanders in gemiddeld 10 dagen de IC af zouden kunnen is mij een raadsel. Waarom telkens zelf het wiel opnieuw uitvinden?
Mwah, dan is het binnen meestal lekkerder dan buiten, ideaal dusquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
Echt bizarre getallen en dan te weten dat het nog veel erger gaat wordenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:58 schreef Minimunt het volgende:
[..]
500 doden. dat gaan wij binnenkort ook halen hoor. Misschien iets minder in verhouding met het aantal inwoners. Frankrijk was eerder dan ons met meer cases.
Hier nu grofweg:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, oké. Zou wel fijn zijn om het echte aantal patiënten te weten dat iig (levend) van de IC af is.
IC op leeftijd staat wel op NICE site.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:50 schreef Greenpeas het volgende:
Ho ho, niet te snel hoor, we zijn heel erg voorzichtig. dus denk maar gauw niet meteen aan dat we weer gewone leven gaan doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hier ook. Hopelijk goed weer en 29 april het terras op!
Ze zijn ook niet echt bedoeld voor ons geloof ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, de cijfers bij NICE zijn een rommeltje.
?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Damn. Daarmee lijkt er wel een beetje een einde te komen aan de toename van de groei op wereldwijd niveau.
Op basis van hoeveel patiënten (grofweg)?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier nu grofweg:
1/3 naar kliniek terug
1/6 overleden
1/2 ligt er nog
Misschien willen ze nu wat meer marge nemen in hun aannames.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is ook, zolang zij het maar snappenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet echt bedoeld voor ons geloof ik.
Tuurlijk, daarom zijn er pas ongeveer 170 levend de IC af. Nederlanders en Italianen zijn gewoon mensen. De Italianen op de IC waren waarschijnlijk gemiddeld wel ouder (Italianen zijn gemiddeld ook ouder, misschien wel omdat ze gezonder zijn?), maar daar kun je voor corrigeren. En de sample size in Italie is ook echt wel groot genoeg om conclusies voor Nederlandse IC's uit te trekken. Ga daar vanuit, en bouw dan je eigen data op. Ipv eerst te gaan modelleren met een uit de lucht gegrepen 10 dagen, 'want Nederlanders zijn fitter'. Het is beter een model op empirische data (van Italianen) te bouwen, dan op basis van ongefundeerde aannames.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier hebben zo bizar veel mensen een beperkt beleid. Daardoor is het lastig vergelijken met Italië. Onze IC patiënten zijn een stuk fitter.
Op termijn zou je brandhaardjes kunnen opsporen. Dus niet alleen de zieke testen maar ook zijn omgeving en dan kijken waar het de zieke het heeft opgelopen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op zich best een valide vraag toch? Of de bedoeling is om uiteindelijk wel iedereen te testen?
Zo'n 56 duizend nieuwe gevallen vandaag, met vermoedelijk nog maximaal een paar duizend uit de VS en wat losse landjes te gaan. Er komen er al een paar dagen tussen de 60 en 70 duizend per dag bij (ipv 60k de ene dag, daarna 75k, morgen 90k en overmorgen 110k), dus de toename van de stijging lijkt af te vlakken.quote:
alle data op internet is nite bedoelt om trendlijnen van te maken en wetenschappelijke conclusies uit te trekken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet echt bedoeld voor ons geloof ik.
Tussen de regels door is dat ook wat ik hoorde in de persconferentie. Op de een of andere manier testen hoeveel mensen er al immuun zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Op termijn zou je brandhaardjes kunnen opsporen. Dus niet alleen de zieke testen maar ook zijn omgeving en dan kijken waar het de zieke het heeft opgelopen.
Ik was tot vanmiddag best optimistisch gestemd, vanwege die afvlakking. Maar 175 overlijdens, hoort hier absoluut niet bij. Integendeel.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nouja, persconferentie zonder verrassingen. Aangezien je al een paar dagen duidelijk in de cijfers kon zien dat er van enige afvlakking sprake is, geen reden maatregelen te versterken. Versoepelen uiteraard ook niet.
En ze hadden geoefend op bepaalde zinnetjes, zodat het allemaal wat duidelijker overkwam.
Hier heeft 40 procent een beperkt beleid. Komt dus niet op de IC. Dat zijn niet alleen oude mensen. Ook oncologie, comorbiditeit, psychische problemen, whatever.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tuurlijk, daarom zijn er pas ongeveer 170 levend de IC af. Nederlanders en Italianen zijn gewoon mensen. De Italianen op de IC waren waarschijnlijk gemiddeld wel ouder (Italianen zijn gemiddeld ook ouder, misschien wel omdat ze gezonder zijn?), maar daar kun je voor corrigeren. En de sample size in Italie is ook echt wel groot genoeg om conclusies voor Nederlandse IC's uit te trekken. Ga daar vanuit, en bouw dan je eigen data op. Ipv eerst te gaan modelleren met een uit de lucht gegrepen 10 dagen, 'want Nederlanders zijn fitter'. Het is beter een model op empirische data (van Italianen) te bouwen, dan op basis van ongefundeerde aannames.
Denk niet gezonder, maar ik denk meer dat een bejaarde in Italië nog middenin het gezin staat. Dat heeft ook behoorlijk wat bejaarden omgelegd in Italië denk ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tuurlijk, daarom zijn er pas ongeveer 170 levend de IC af. Nederlanders en Italianen zijn gewoon mensen. De Italianen op de IC waren waarschijnlijk gemiddeld wel ouder (Italianen zijn gemiddeld ook ouder, misschien wel omdat ze gezonder zijn?), maar daar kun je voor corrigeren. En de sample size in Italie is ook echt wel groot genoeg om conclusies voor Nederlandse IC's uit te trekken. Ga daar vanuit, en bouw dan je eigen data op. Ipv eerst te gaan modelleren met een uit de lucht gegrepen 10 dagen, 'want Nederlanders zijn fitter'. Het is beter een model op empirische data (van Italianen) te bouwen, dan op basis van ongefundeerde aannames.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |