Thx om vooral de intentie te zien.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:00 schreef Tris het volgende:
.... [cut]
In theorie, als het aan mij ligt, is heel Nederland een week ziek, en pakken we gewoon de draad weer op. Maar het gewoon niet mogelijk.
Ja lol, die verheerlijking van het zorgpersoneel, ik erger mij daar soms ook aan. Laat ik helder zijn: die mensen doen goed en vooral nuttig werk. Maar zij zijn niet belangrijker dat de slager, de boer, de metselaar, en de administratief medewerker die zaken regelt in het ziekenhuis. Verwijfd gedoequote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja en als je "verliest" ben je dus als patiënt zelf schuldig..... want de rest heeft alles gedaan wat kon.
Dat stoort mij ook heel erg in Frankrijk met Macron's "nous sommes en guerre". Ik snap de retoriek die t.a.v. gezondheid daar volstrekt buiten elke orde is.
ik snap de samenbindende motivatie factor maar ik zie mensen die gewoon doorwerken niet als helden noch straks dat als reden om die mensen whatever extra te betalen of te vereren.
Ik zie nu al de nationale dank feestjes.
Gewoon naar vermogen je werk doen wat je vak is, meer is niet nodig.
Met het aantal opnames en de te betreuren doden.quote:
Denk het ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach die hebben gewoon een out/Insider in de kamer zitten kan niet anders
Wat mij betreft ligt die parameter voor 80% aan de kant van het virus. Dit houden wij niet lang vol gewoon. Zuid-Europa zijgt inelkkaar als ik de krantenkoppen mag geloven.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Snap ik maar er moet een middenweg zijn, waarin we proberen de economie draaiende te houden zonder zoveel mogelijk mensenlevens op te offeren.
Voor mijn gevoel is dat wat Nederland nu doet.
Het tegenovergestelde is bolsonaro.
Fuck de amazone en mensenlevens.
Komt overeen met huidige inzichten in Nederland.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:52 schreef speknek het volgende:
Facebook post van iemand die zegt op een Amerikaanse ER te werken.
[..]
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja lol, die verheerlijking van het zorgpersoneel, ik erger mij daar soms ook aan. Laat ik helder zijn: die mensen doen goed en vooral nuttig werk. Maar zij zijn niet belangrijker dat de slager, de boer, de metselaar, en de administratief medewerker die zaken regelt in het ziekenhuis. Verwijfd gedoe![]()
Ik hoop van harte dat er iemand eindelijk eens verder gaat kijken dan het virus alleen, en daarbij het vertellen van de waarheid niet schuwt. Maar ik weet dat dat een ondankbare taak zal blijken. Hans de Boer opperde onlangs ook dat er een econoom bij die experttafel bij moet komen.
Klinkt verstandig.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:14 schreef Newone82 het volgende:
Breaking. 538 nieuws meld net dat de huidige maatregelen tot en met 3 mei worden verlengd.
Dus tot en met einde mei vakantie.
Ja dat dus (of ze weten nu al dat dit eind April weer verlengd zal worden).quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:19 schreef kilon het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ze de communicatie flink hebben verbeterd. Want 4 en zeker 5 mei kan een dingetje worden als ze niet oppassen.
Bij WnL of buitenhof meen ik.quote:
Ach ja, extreme meningen zie je wel vaker bij elk nieuwsgebeuren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:22 schreef Kyran het volgende:
Ik vind het toch wel bizar dat sommigen na krap twee weken in een mini lockdown al roepen dat wij 100.000 of meer mensen moeten opofferen, zodat men het liefst morgen alweer door kan gaan met het normale leven.
Klinkt heel hard maar dit is een typisch geval van sunk cost fallacy. Er wordt onvoldoende gekeken naar de effecten op lange termijn voor de hele samenleving.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die man in dat artikel met alvleesklierkanker was net op het journaal. Tegen die mensen wordt nu gezegd dat 6 weken uitstel niks afdoet aan het te verwachten behandelingsresultaat. Dus het liegen ten faveure van het virus is al begonnen.
En alsof iedereen dan ook daadwerkelijk weer naar kantoor komt, in de overvolle kroeg gaat zitten, de festivals opzoekt en op vakantie gaat.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:22 schreef Kyran het volgende:
Ik vind het toch wel bizar dat sommigen na krap twee weken in een mini lockdown al roepen dat wij 100.000 of meer mensen moeten opofferen, zodat men het liefst morgen alweer door kan gaan met het normale leven.
Op dinsdag 31 maart 2020 18:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Niet iedereen, maar als ik om me heen dat gezucht en gekreun hoor dat het nu wel lang genoeg geduurd heeft ...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En alsof iedereen dan ook daadwerkelijk weer naar kantoor komt, in de overvolle kroeg gaat zitten, de festivals opzoekt en op vakantie gaat.
Mensen die denken dat alles van de zomer weer normaal is zitten in een ernstige ontkenningsfase.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En alsof iedereen dan ook daadwerkelijk weer naar kantoor komt, in de overvolle kroeg gaat zitten, de festivals opzoekt en op vakantie gaat.
Een terugkeer naar 'normaal' zie ik er wat horeca, evenementen en toerisme echt niet in zitten totdat er een vaccin/geneesmiddel/groepsimmuniteit is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:25 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat alles van de zomer weer normaal is zitten in een ernstige ontkenningsfase.
Als jij dat uit mijn bericht haalt...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Denk jij serieus dat als het straks allemaal dalende is, en de maatschappij weer een beetje op gang kan gaan komen, dat evenemeneten ineens weer toegestaan worden? Ik zou je feestmuts en partypak maar in de mottenballen gooien, tot volgend jaar ofzo..![]()
het begon toch om 7 uur?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:27 schreef Silverdigger2 het volgende:
Bijna persco, spannend!
Ik denk scholen dicht tot meivakantie, en dat ze verlengen tot 1 juni.
Ik hoop voor m'n stamkroeg dat het snel voorbij is maar ben bang dat het nog zeker twee tot drie maanden duurt voor dat ze op oude voet verder kunnen. Dan zijn ze waarschijnlijk failliet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een terugkeer naar 'normaal' zie ik er wat horeca, evenementen en toerisme echt niet in zitten totdat er een vaccin/geneesmiddel/groepsimmuniteit is.
Er zal heel misschien het eea versoepeld kunnen worden maar dat we in juli/augustus weer met miljoenen tegelijk op vakantie gaan door heel Europa: uitgesloten.
Eens. Maar je hoeft maar naar vorig weekend te kijken om te zien dat zodra iedereen weer 'toestemming' heeft om te gaan en staan waar ze willen, iedereen weer hutje mutje op het strand is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:25 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat alles van de zomer weer normaal is zitten in een ernstige ontkenningsfase.
Dan gaan ze failliet gok ik. Over 2-3 maanden is er echt nog niet aan die voorwaarden voldaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:29 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik hoop voor m'n stamkroeg dat het snel voorbij is maar ben bang dat het nog zeker twee tot drie maanden duurt voor dat ze op oude voet verder kunnen. Dan zijn ze waarschijnlijk failliet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |