abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 1 april 2020 @ 10:16:57 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192386511
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]

prima dan ook stopppen met de AOW, gezamelijke pensioen fondsen en iedereen onder 70 weer aan het werk zetten.
We zullen veel meer moeten bloeden dan dat

verdubbel onze staatsschuld maar vast
Nederland gaat aan het werk voor de maffia
Euro Bonds , komen er aan, Italië mag straks in onze staatskas graaien

quote:
Het beeld dat alleen Nederland uit eigenbelang handelt is onvolledig.
Ook Zuid-Europa laat zich door eigenbelang leiden.
De eurolanden die nu genereuze steun opeisen zijn precies de landen die extreme schulden hebben en hoge rentes betalen op de kapitaalmarkt.

Daarbij halen ze ook weer oude ideetjes van stal om vooral de staatsschulden op één hoop te gooien en die gezamenlijk te financieren.

Nu er zoveel doden te betreuren zijn, is dit niet de tijd voor grote verwijten.
Van beide kanten niet.
Maar dat betekent niet dat de sterke eurolanden in die emotie van het moment zomaar een blanco cheque hoeven te overhandigen aan de zuidelijke lidstaten.

Voor de goede orde: het gaat hier niet om medische steun die aan Italië verleend moet worden. De Italianen vragen financieel-economische hulp.

En die hebben ze nodig omdat het land al jaren aan de rand van de afgrond balanceert


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2020 10:24:51 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192386735
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

We zullen veel meer moeten bloeden dan dat
verdubbel onze staatsschuld maar vast
[..]

dan nog gaat je veel minder stabiel zijn als je zelfstandig je valuta gaat voeren nu.En gaat het je heel veel geld kosten. In tegenstelling tot bijvoorbeeld London, is nederland geen internationeel financiele hub, wij maar 17 miljoen inwoners hebben en dus geen reden is om onze valuta als nog een extra reserve te gebruiken op de wereld markt. Zullen wij dus gekoppeld zijn aan..... de grillen van de internationale valuta handelaren.

Er zijn (erg interessante) geschiedenis boeken over geld geschreven en een ding waar ze in de zelfstandige koloniën van wat nu de VS achterkwamen; dat een zelfstandige en universele valuta over de koloniën heen vele malen gunstiger is als allemaal verschillende muntsoorten.

Uit de EURO-zone stappen klinkt lekker, Echter is geen enkel (doorgedacht) argument dat het ook maar logisch is dat het zal werken. En het kan, net zoals dat meedoen met 8 loten in de postcodeloterij altijd gunstig lijkt als hij bij jou in de straat valt (ALS die bij jou in de straat valt). .

Wist je dat de populisten in Italie ook vaak roepen dat ze terug moeten naar de Lira, want toen ging alles goed. En zeggen de populisten in ons juist niet dat Lira en het beleid van toen nu deze problemen geven?

Iets zegt mij dat deze argumenten te eenvoudig (dus daardoor niet voldoende dekkend zijn).
  woensdag 1 april 2020 @ 10:33:24 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192386795
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]

dan nog gaat je veel minder stabiel zijn als je zelfstandig je valuta gaat voeren nu.En gaat het je heel veel geld kosten. In tegenstelling tot bijvoorbeeld London, is nederland geen internationeel financiele hub, wij maar 17 miljoen inwoners hebben en dus geen reden is om onze valuta als nog een extra reserve te gebruiken op de wereld markt. Zullen wij dus gekoppeld zijn aan..... de grillen van de internationale valuta handelaren.

Er zijn (erg interessante) geschiedenis boeken over geld geschreven en een ding waar ze in de zelfstandige koloniën van het nu VS achterkwamen dat een zelfstandige en universele valuta over de kolonieen heen vele malen gunstiger is als allemaal verschillende.

us uit de EURO-zone stappen klinkt lekker, Echter is geen enkel (doorgedacht) argument dat het ook maar logisch is dat het zal werken. En het kan, net zoals dat meedoen met 8 loten in de postcodeloterij altijd gunstig lijkt als hij bij jou in de straat valt (ALS die bij jou in de straat valt). .

Wist je dat de populisten in Italie ook vaak roepen dat ze terug moeten naar de Lira, want toen ging alles goed. En zeggen de populisten in ons juist niet dat Lira en het beleid van toen nu deze problemen geven?

Iets zegt mij dat deze argumenten te eenvoudig (dus daardoor niet voldoende dekkend zijn).
Iets zegt mij dat Italie om eurobonds gaat vragen en dat ze hun zin krijgen , de MAffia kan dan in de staatskas van Nederland

Dat werkt beter dan tol heffen op bruggen

https://www.telegraaf.nl/(...)d-van-een-eurocrisis
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192386871
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat Italie om eurobonds gaat vragen en dat ze hun zin krijgen , de MAffia kan dan in de staatskas van Nederland

Dat werkt beter dan tol heffen op bruggen

https://www.telegraaf.nl/(...)d-van-een-eurocrisis
Wat is jou voorstel dan wat ons het beste kan helpen met de situatie zoals die nu is.

Aan de andere kant zeuren over Italie is prettig, want ik hoor nog niemand in Nederland hoe groot de crisis hier zal zijn.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:45:00 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192386988
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:38 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Wat is jou voorstel dan wat ons het beste kan helpen met de situatie zoals die nu is.

Aan de andere kant zeuren over Italie is prettig, want ik hoor nog niemand in Nederland hoe groot de crisis hier zal zijn.
Italië heeft last van de eurozone

De economische divergentie pakt zeeerr nadelig uit voor Italië en positief voor ons , als gevolg van de voor Nederland zeer goed werkbare euro koers , die voor Italië onwerkbaar is,
Italië kan niet meer zoals vroeger hun munt devalueren

Zoals Rusland hun munt devalueert en weer lekker verder kan, dat kan Italie niet meer

De enige oplossing om Italie weer concurrentie kracht te geven is dat ze uit de eurozone gaan en een eigen munt terug krijgen, ze zullen steeds verder weg zakken en eindigen als non existent economisch gezien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192387040
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Italië heeft last van de eurozone

De economische divergentie pakt zeeerr nadelig uit voor Italië en positief voor ons , als gevolg van de voor Nederland zeer goed werkbare euro koers , die voor Italië onwerkbaar is,
Italië kan niet meer zoals vroeger hun munt devalueren

Zoals Rusland hun munt devalueert en weer lekker verder kan, dat kan Italie niet meer

De enige oplossing om Italie weer concurenti etegevn is dat ze uit de eurozone gaan en een eigen munt terug krijgen, ze zullen steeds verder weg zakken en eindigen als non existent economisch gezien
Ik denk dat Rusland in een giga recessie terrecht gaat komen door hun opjagen van de eigen inflatie (omdat de RUbbel nu niet echt een populaire munt is, en hun economie rond de olie draait) maar goed... We zullen het zien.

hoop dat het ons een beetje bespaard blijft.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:50:31 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192387100
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Ik denk dat Rusland in een giga recessie terrecht gaat komen door hun opjagen van de eigen inflatie (omdat de RUbbel nu niet echt een populaire munt is, en hun economie rond de olie draait) maar goed... We zullen het zien.

hoop dat het ons een beetje bespaard blijft.
Nee Rusland kan dank zij de devaluatie weer verder met het optuigen en verkopen van eigen producten in plaats van de fossiele energie die aan het verdwijnen is

Italie heeft een eigen munt nodig om verder te gaan

Overigens goed verhaal van deze mensen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192387199
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee Rusland kan dank zij de devaluatie weer verder met het optuigen en verkopen van eigen producten in plaats van de fossiele energie die aan het verdwijnen is

Italie heeft een eigen munt nodig om verder te gaan
Alleen heeft jou antwoord een kleine blindevlek en dat is dat je niet wil dat EURO-zone voor elkaar instaat, of niet?
  woensdag 1 april 2020 @ 10:57:47 #34
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192387240
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:55 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Alleen heeft jou antwoord een kleine blindevlek en dat is dat je niet wil dat EURO-zone voor elkaar instaat, of niet?
Dat men Italië en Spanje voor eeuwig op sleeptouw neemt??
Likt me niet verstandig

dan komen allle Italianen en Spanjaarden in Nederland werken en op termijn half Frankrijk ook
De economische divergentie die zal niet vandaag stoppen

Italie kan de schuldpapieren alleen nog aan de ECB verkopen, aan niemand anders meer , de schuld ratio is nu 200% , hoogste in de wereld

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2020 11:03:43 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 1 april 2020 @ 11:05:15 #35
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192387383
In plaats van ons te verzetten kunnen we veel beter het spel mee gaan spelen en , net als Italië, ook flink op de pof gaan leven. Als andere lidstaten ook voor deze strategie gaan kiezen krijg je natuurlijk gigantische inflatie, maar ja, dat is dan maar eenmaal zo.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:06:22 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192387404
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:05 schreef Eendenkooi het volgende:
In plaats van ons te verzetten kunnen we veel beter het spel mee gaan spelen en , net als Italië, ook flink op de pof gaan leven. Als andere lidstaten ook voor deze strategie gaan kiezen krijg je natuurlijk gigantische inflatie, maar ja, dat is dan maar eenmaal zo.
ja als jij een financiële eenheid gaat vormen met je luie buurman , ga je dan ook op de bank blijven zitten ??

Nee iemand heeft bedacht dat jij je jouw salaris moet delen met je luie buurman , het is afwachten wat je kinderen daarvan gaan vinden over een paar jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 1 april 2020 @ 11:07:57 #37
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192387432
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja als jij een financiële eenheid gaat vormen met je luie buurman , ga je dan ook op de bank blijven zitten ??
Ja, lijkt mij de beste strategie. If you can not beat them join them.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:09:16 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192387460
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:07 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij de beste strategie. If you can not beat them join them.
Nee in zulke gevallen is een scheiding de beste oplossing om irritatie te voorkomen, sommige mensen hebben een andere manier van leven om gelukkig te zijn

Geef de buurman een maandsalaris van jou mee en een plak weed en tabee vent , terug naar je eigen huis
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 1 april 2020 @ 11:10:24 #39
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192387496
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee in zulke gevallen is een scheiding de beste oplossing om irritatie i te voorkomen
Ook mijn preferente oplossing, echter dat zie ik niet gebeuren.
pi_192387579
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:03 schreef nixxx het volgende:

[..]

Gooi het dan maar in een paar vrachtwagens en rij maar naar Amsterdam en Berlijn.
Er is en flink tekort aan gouden munten en kleine goudstaven en men kan er zat van afzetten zolang de fiat valutapersen wereldwijd overuren draaien en dat gaat nog wel ff door.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 1 april 2020 @ 11:21:55 #41
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192387727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:05 schreef Eendenkooi het volgende:
In plaats van ons te verzetten kunnen we veel beter het spel mee gaan spelen en , net als Italië, ook flink op de pof gaan leven. Als andere lidstaten ook voor deze strategie gaan kiezen krijg je natuurlijk gigantische inflatie, maar ja, dat is dan maar eenmaal zo.
Eens, inflatie is ook hard nodig om de schuld langzaam te laten verdwijnen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:24:39 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192387786
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Eens, inflatie is ook hard nodig om de schuld langzaam te laten verdwijnen.
we krijgen nu eerder deflatie , lagere lonen en lagere prijzen , ook in Italie en dat is voor Italie een ramp
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192387878
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we krijgen nu eerder deflatie , lagere lonen en lagere prijzen , ook in Italie en dat is voor Italie een ramp
deflatie heeft altijd geleid tot Hyperinflatie. En als de 5 economie ter wereld omvalt, dondert alles in elkaar. De Hyperinflatie van duitsland heeft uitendelijk ook meegespreeld met tot stand komen van de great depression van USA. En onze financiële crisis in 2008, is geluxeerd door de slechte hypotheken van USA.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:37:28 #44
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192388065
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we krijgen nu eerder deflatie , lagere lonen en lagere prijzen , ook in Italie en dat is voor Italie een ramp
Het is wachten op Duitsland, op een gegeven moment zullen de Duitsers ook niet langer voor Zuid-Europa willen betalen en kan er een Germaanse unie gevormd worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 1 april 2020 @ 12:56:44 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192389615
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:29 schreef Korenfok het volgende:

[..]

deflatie heeft altijd geleid tot Hyperinflatie. .
Klopt en hyperinflatie heeft altijd tot gevolg dikke filatelie bij de leden van de postzegelverzamelclub
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 1 april 2020 @ 12:59:12 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192389655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is wachten op Duitsland, op een gegeven moment zullen de Duitsers ook niet langer voor Zuid-Europa willen betalen en kan er een Germaanse unie gevormd worden.
juist en ook die club zal dan bereid moeten zijn tot een fiscale Unie , anders zal ook dat fout gaan, het mislukken van de EMU slang is een voorbeeld dat koppeling van losse economieën niet werkt
Dus een Groot Germany en daar gaan we niet aan , samen met Duitsland nee, dat zal ook niet gebeuren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 1 april 2020 @ 13:04:02 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192389734
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:10 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ook mijn preferente oplossing, echter dat zie ik niet gebeuren.
Verhaaltje (echt gebeurd)

Wopke en Konti woonden samen in de Eurostraat

Wopke en Kont zaten samen op de bank in Wopkes huis en, Konti zegt , als we samen naar de bank gaan met jouw salaris en mijn uitkering dan krijgen we vast een goedkope lening
Ja , zei Wopke , dat denk ik ook

Nemen we dan allebei een pinpas dan kan ieder naar believen geld opnemen
Nou zei Wopke, dat vind ik dan weer wat minder

Zegt Konti, nou we gaan als de tussenmuur weg is toch bij elkaar eten iedere dag ??
Ja zegt Wopke maar ik lust geen macaroni , alleen Boerenkool met worst

Nee zegt Wopke bij nader onzien, de tussenmuur die gaat er NIET uit en de gezamenlijk lening dat is geen goed plan
We blijven wel goede buren en je kan best eens wat geld van mij krijgen om shag te kopen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2020 13:11:37 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192389924
Wat ik mij afvraag met zo’n eigen munt. Wat doe je met de bestaande schuldenlast?

In Euro’s houden en deze wordt onaflosbaar na devaluatie van de Italiaanse munt.

In Italiaanse munt (of zeuro) omzetten, maar dan naaien we de schuldeisers.
.
  woensdag 1 april 2020 @ 13:21:56 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192390105
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:13 schreef Fer het volgende:
Wat ik mij afvraag met zo’n eigen munt. Wat doe je met de bestaande schuldenlast?

In Euro’s houden en deze wordt onaflosbaar na devaluatie van de Italiaanse munt.

In Italiaanse munt (of zeuro) omzetten, maar dan naaien we de schuldeisers.
De Euro zal blijven bestaan als reservemunt , en rekeneenheid, en alle EU schulden zijn opgekocht door onze gezamenlijke ECB, dus moeten afgelost aan de ECB in Euro

Als een uitredend lid een andere munt neemt dan zal er een wisselkoers ontstaan
De nieuwe Italiaanse munt zal een nieuw evenwicht vinden waarop hun economie weer gaat draaien

Maar Italië zal nooit de euro zone verlaten willen vrijwillig en onze Eurofielen zullen alles doen om deze ellende te laten voortbestaan, met hun doel van een EUSA in hun natte droom

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2020 13:30:14 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 1 april 2020 @ 13:31:32 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192390310
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

juist en ook die club zal dan bereid moeten zijn tot een fiscale Unie , anders zal ook dat fout gaan, het mislukken van de EMU slang is een voorbeeld dat koppeling van losse economieën niet werkt
Dus een Groot Germany en daar gaan we niet aan , samen met Duitsland nee, dat zal ook niet gebeuren
Opgaan in een Groot Germanië, Duitsland lijkt me de beste oplossing.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')