waarschijnlijk zeggen ze nu nog scholen dicht tot na de mei vakantie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan waren scholen nooit gesloten.
En die 1,5 meter afstand kan niet gehandhaafd worden omdat klassen voor langere tijd in één 'afgesloten' ruimte (klaslokaal) komen te zitten. Dan heeft 1,5 meter afstand houden geen zin (dit wordt door virulogen zelf aangegeven)
De cijfers onder "hersteld" laten dus niet de patiënten zien die wel van de IC zijn gehaald, maar nog in het ziekenhuis liggen. Je kan hier wel een schatting van maken, maar echt uitrekenen is onmogelijk, omdat registratie constant achterloopt.quote:Let op: Een herstelde patiënt is vanaf de IC naar huis ontslagen (dit komt nauwelijks voor) of is na het IC verblijf nog enige tijd op de verpleegafdeling behandeld en heeft daarna het ziekenhuis levend verlaten.
Bron: NICE
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aantal aanwezige patiënten met bewezen COVID-19 neemt duidelijk minder snel toe dan vorige week, maar het zijn nog steeds flinke aantallen. Hopelijk neemt dit de komende dagen toch nog iets verder af.
Reizen zie ik echt pas gebeuren als er een vaccin is. Wellicht dat er wat meer dingen in het binnenland mogelijk gaan zijn over een paar maanden, maar ik denk dat de meeste landen hun grenzen dicht laten om een tweede golf zoveel mogelijk te voorkomen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarschijnlijk zeggen ze nu nog scholen dicht tot na de mei vakantie.
op zeker dat dat verlengt gaat worden tot begin volgend schooljaar, net zoals andere vele maatregelen.
reizen gaat hem niet worden deze zomervakantie
Ik verwacht dat de scholen pas open gaan na het onderzoeke van het RIVM. Ze kunnen nu niet om de scholen weer open te gooien, want er is niks veranderd en er is nog steeds geen enkel bewijs dat kinderen geen of minimale rol spelen.De IC's lopen vol, dus je kan nu geen enkel risico nemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:09 schreef kilon het volgende:
[..]
Het zou me heel erg verbazen. Maar tegelijkertijd ook totaal niet. Alles om die arme ouders te ontzien nu ze met hun eigen kind opgescheept zitten.
Vooralsnog verwacht ik na de meivakantie scholen weer open. En wel nog steeds die anderhalve meter afstand behouden wat leuk onmogelijk gaat zijn.
Ik hoop het!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik zie nog wel gebeuren dat ze toch de scholen weer open gaan gooien eigenlijk![]()
Vrees dat je gelijk krijgt en dat van die zomervakantie had ik mij niet eens gerealiseerdquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarschijnlijk zeggen ze nu nog scholen dicht tot na de mei vakantie.
op zeker dat dat verlengt gaat worden tot begin volgend schooljaar, net zoals andere vele maatregelen.
reizen gaat hem niet worden deze zomervakantie
10% is toch niet veel?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is de enige goede representatie van het punt dat ik wil maken. Namelijk het punt dat van alle bevestigde gevallen bijna 10% op de IC terecht komt. Jezus zeg, lezen jullie allemaal niet? 87
Lul eens niet zo dom man, heb jij die technische briefings gezien van RIVM onder andere?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:18 schreef funnywell het volgende:
[..]
ja ik snap ook niet waar ze die onzin vandaan hebben, maar het stoort me vooral dat ze bezoek bij de mensen laten zonder enige bescherming
[..]
Leest iemand in die ziekenhuizen of RIVM uberhaupt iets aan wetenschappelijk onderzoek sinds SARS/MERS en zelfs nu sinds COVID
https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30079-5/fulltex
[..]
Maar hier maakt t niet uit kom maar lekker op bezoek zonder bescherming
Achtergestelde+die van gister zijn samengevoegd waardoor het ineens veel meer is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Bijna 800k besmettingen.
Belgie 192 doden, die had ik even gemist
Correctie: de kindjes in Afrika hebben gewoon AIDS.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
''Je mag niet zeggen dat je trek hebt, want die kindjes in Afrika hebben pas trek!''
Hoe gaat het trouwens met corona in Afrika?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Correctie: de kindjes in Afrika hebben gewoon AIDS.
Repopulation day.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hoe zou de globale feestdag gaan heten als alles voorbij is? World Quarantine Day?
92. Volgens mij heeft worldometer per ongeluk een 1 ervoor gezet. Het nieuws zei iig 92.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Bijna 800k besmettingen.
Ik weet wel wie de hoofdsponsor wordtquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hoe zou de globale feestdag gaan heten als alles voorbij is? World Quarantine Day?
Zelfs 1% is natuurlijk hartstikke veel. Als een miljoen mensen besmet zijn, betekent dat 10.000 IC-patiënten.quote:
Page?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik weet wel wie de hoofdsponsor wordt
Die 800k besmettingen klopt weinig van, als we uitgaan van de cijfers van de landen die veel testen en die getallen toepassen over het geheel zitten we al ongeveer aan 10 miljoen besmettingen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Bijna 800k besmettingen.
Verplichten maar niet beschikbaar stellen. Dat is wel een beetje raar. Ik heb niet eens een sjaal omdat het nooit nodig was. Dus daar ga je al.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:30 schreef Za het volgende:
Mondkapjes verplicht in Duitse stad Jena
Inwoners van de Duitse stad Jena moeten verplicht een mondkapje dragen als ze naar winkels gaan, gebruikmaken van het openbaar vervoer of openbare gebouwen betreden. De maatregel gaat volgens de krant Bild komende week in.
Het stadsbestuur neemt de maatregel om personeel in publieke diensten beter te beschermen. "Naast mondkapjes mogen ook doeken of sjaals gebruikt worden. Deze moeten wel mond en neus bedekken", aldus een woordvoerder van de gemeente.
Voor verpleegkundigen, artsen en ov-personeel heeft de stad mondkapjes geregeld. Om de rest van de bevolking te beschermen, krijgen mensen het dringende verzoek zelf mondkapjes te naaien. "Ieder masker is beter dan geen masker."
Hugo de Jonge is ook al weer niet meer nodig zie ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:54 schreef Netflixed het volgende:
twitter:bosalbert twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 11:53:38Wie zitten straks aan tafel bij crisisberaad #corona:
Deel I (16u): Rutte, vice mp’s, Grapperhaus, Van Rijn, NCTV, RIVM, Bruls (veiligheidsregio’s)
Deel II (schuift aan om 16.45): Blok, Knops, Bijleveld en Van Nieuwenhuizen.
Opvallend: geen onderwijsminister Slob reageer retweet
Mijn bijdrage waar ik gelukkig mijn huis niet voor uit hoef:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb, om de Italianen een hart onder de riem te steken een literfles amaretto gekocht.
Best lekker. En ik ben nog niet besmet
Stofzuigerzak met twee gaten voor je ogen voldoetquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:34 schreef kilon het volgende:
[..]
Verplichten maar niet beschikbaar stellen. Dat is wel een beetje raar. Ik heb niet eens een sjaal omdat het nooit nodig was. Dus daar ga je al.
Kan iemand deze op het eerste gezicht blunder duiden?twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 30-03-2020 om 21:43:17De EU geeft 450 miljoen euro aan Marokko (geen lid van de EU, 534 Corona-patiënten) voor Corona hulp en 25 miljoen euro aan Nederland (EU-lid en 11.750 Corona-patiënten).
Ik zeg : NEXIT
#corona #Nexit https://t.co/hQjcVuUTKf reageer retweet
Ze testen alleen de erge gevallen, dus als 10% van de 'erge gevallen' IC-waardig is, valt dat best meequote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfs 1% is natuurlijk hartstikke veel. Als een miljoen mensen besmet zijn, betekent dat 10.000 IC-patiënten.
De intensive care is niet zomaar wat, he. Dat is het maximale dat een ziekenhuis te bieden heeft. Iedereen die daar ligt vecht voor z'n leven.
Hoho! Geen gaten he? Het kan via je ogen binnenkomen!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Stofzuigerzak met twee gaten voor je ogen voldoet
horeca ? kan je gewoon vergetenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:27 schreef -river- het volgende:
Ik denk dat de (lagere) school na de meivakantie gewoon open gaat, tevens de winkels/horeca en dat enkel grote bijeenkomsten verboden blijven worden.
Dan ga je naar een winkel. En dan koop je een sjaal. Opgelost.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:34 schreef kilon het volgende:
[..]
Verplichten maar niet beschikbaar stellen. Dat is wel een beetje raar. Ik heb niet eens een sjaal omdat het nooit nodig was. Dus daar ga je al.
Bevrijdingsdag?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Kopen he.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:34 schreef kilon het volgende:
[..]
Valt mee, volgens de statistieken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:28 schreef Coco. het volgende:
[..]
Hoe gaat het trouwens met corona in Afrika?
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:21 schreef Kyran het volgende:
Middag update met NICE cijfers. Heb net alles weer doorlopen en aardig wat moeten aanpassen. Daarom de laatste vijf dagen bij overleden/hersteld "rood" gemaakt, want die zijn echt niet betrouwbaar op dit moment.
[..]
De cijfers onder "hersteld" laten dus niet de patiënten zien die wel van de IC zijn gehaald, maar nog in het ziekenhuis liggen. Je kan hier wel een schatting van maken, maar echt uitrekenen is onmogelijk, omdat registratie constant achterloopt.Hoe kan het dat bij krimp van het aantal patiënten per dag er toch een positieve groei percentage uitkomt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aantal aanwezige patiënten met bewezen COVID-19 neemt duidelijk minder snel toe dan vorige week, maar het zijn nog steeds flinke aantallen. Hopelijk neemt dit de komende dagen toch nog iets verder af.
Ik mag toch hopen dat Wilders ergens iets over het hoofd ziet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Kan iemand deze op het eerste gezicht blunder duiden?twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 30-03-2020 om 21:43:17De EU geeft 450 miljoen euro aan Marokko (geen lid van de EU, 534 Corona-patiënten) voor Corona hulp en 25 miljoen euro aan Nederland (EU-lid en 11.750 Corona-patiënten).
Ik zeg : NEXIT
#corona #Nexit https://t.co/hQjcVuUTKf reageer retweet
Ja, daarom zijn ze de IC-capaciteit hals over kop aan het uitbreiden, ver voorbij aantallen die in het recente verleden voor onmogelijk werden gehouden. Omdat het zo meevalt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:37 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ze testen alleen de erge gevallen, dus als 10% van de 'erge gevallen' IC-waardig is, valt dat best mee
Heel veel valse hoop vooral. Het is wereldwijd een probleem en het is wereldwijd niet koud.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt mee, volgens de statistieken.
Geeft hoop voor de zomer hier. Daar is het nu een graad of 23.
Heel snel uit de EU.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat Wilders ergens iets over het hoofd ziet.
Toch???![]()
![]()
Crap, bedankt. Had dit al aangepast in mijn versie, maar alsnog verkeerde versie geupload. Was een foutje tijdens copy/paste, waardoor de berekening opeens over andere cellen gebeurde.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kan het dat bij krimp van het aantal patiënten per dag er toch een positieve groei percentage uitkomt?
"Daar is het nu een graad of 23" betreffende een continent dat ruim 800 keer zo groot is als Nederlandquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt mee, volgens de statistieken.
Geeft hoop voor de zomer hier. Daar is het nu een graad of 23.
Wel je veiligheids- of duikbril erbij op hèquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoho! Geen gaten he? Het kan via je ogen binnenkomen!
Dat is het punt niet. Jij hebt het nu over aantallen, niet over percentages.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom zijn ze de IC-capaciteit hals over kop aan het uitbreiden, ver voorbij aantallen die in het recente verleden voor onmogelijk werden gehouden. Omdat het zo meevalt.
in equador is het erg warm en daar liggen de lijken gewoon opgestapeld.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heel veel valse hoop vooral. Het is wereldwijd een probleem en het is wereldwijd niet koud.
Denk dat de testfaciliteiten in Afrika ook niet heel hoogstaand zijn en daar de oorzaak vooral ligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |