Kijk, die eerdere We Are The World-achtige acties waren ook tenenkrommend en onluisterbaar, maar die hadden nog wel een goed doel, geld naar 555 of zo. Dit is de meest doorzichtige, in clichés doordrenkte zielloze bagger die ik ooit in dit genre heb gezien. Er is geen statement, geen doel. Da's wel vaker zo maar dan is het excuus meestal 'awareness' creëren, maar dat gaat ook nergens over aangezien iedereen inmiddels wel op de hoogte zal zijn van corona.
quote:
Op dinsdag 31 maart 2020 10:10 schreef Harker het volgende:Ik merk dat ik slechts een paar personen herken, maar na het zien van Daley Blind vroeg ik me af: hoe kreeg je zoveel (semi-)BN-ers bij elkaar? Is dit een kwestie van onderlinge whatsapp-berichten en elkaar via-via vragen ('heb jij ook zin om mee te doen'?) of gaat die via hun management?
Ik las dat het idee kwam van Luc Weegels (
NU.nl) die vervolgens weer Han Kooreneef belde. Is het dan een kwestie van onderling peilen en hopen dat genoeg bekende mensen toehappen?
De organisatie heeft dus ook op een bepaald punt gedacht, we hebben er nu wel genoeg en we gaan niet nog meer bekendere mensen krijgen. (Op een gegeven moment moet je ook aanmeldingen van zogenaamde BN-ers krijgen waarbij je zelfs als organisatie denkt 'wie is dat?'). Wordt er doelgericht mensen gevraagd? ('We moeten nog een voetballer', 'oh ik heb het nummer van Daley Blind')
Ik kan wel wel wat logische opties bedenken, maar vroeg me af hoe dit in de praktijk in zijn werk gaat. (En hoeveel van dit soort goedbedoelde projecten sneuvelen omdat er niet genoeg animo is of voldoende BN-ers met 'A-status'?) Als je berichtgeving leest hoor je allemaal maar 'iedereen wilde belangeloos meewerken'. Maar ik me voorstellen dat BN-ers zich gepikeerd voelen dat ze niet zijn gevraagd of juist dat de gewenste BN-ers weigeren mee te werken.
Heeft iemand (via-via) ervaring hoe in dit daadwerkelijk in zijn werk gaat?
Ben ook benieuwd hoor. Ik weet wel iets als journalist.
De A-status BN'ers kun je zonder insidercontacten niet direct bereiken. Gaat via woordvoerder/management die je vraag of voorstel bij de BN'er in kwestie neerleggen inclusief hun eigen advies: Doe het wel want is goed voor je imago, of doe niet want dit is te doorzichtig. Sommige A-BN'ers doen er niet aan. Johan Derksen heb ik ooit eens op 06 gebeld (hoewel dat ook weer geen standaard BN'er is).
Ik denk dat het in dit geval een inside job is. Die heeft weer het 06-nummer van die, en die weet weer een mannetje dat kan helpen met dat. Enz. Enige wat je met zo'n lame actie als dit kunt bereiken is wat positieve exposure. Laten zien dat je betrokken bent en dan hopen dat een of ander tijdschrift je gaat bellen zodat je kunt zeggen dat je zorgmedewerkers een hart onder de riem wil steken of zo.