abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194253327
Spannend!!!!
pi_194297646
Hoe is het gegaan?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:46:07 #253
386633 Adnap
I love Life !
pi_194298780
Nou dat was ik dus net van plan te vragen..
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_194298874
Ik was ook al benieuwd maar volgens mij komt Charlie pas dit weekend logeren als de progesteron voldoende gestegen is.
pi_194299243
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:50 schreef Lingue het volgende:
Ik was ook al benieuwd maar volgens mij komt Charlie pas dit weekend logeren als de progesteron voldoende gestegen is.
Ik meende dat gisteren bloed zou worden geprikt, vandaar mijn vraag...
pi_194299533
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:16 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ik meende dat gisteren bloed zou worden geprikt, vandaar mijn vraag...
Ah zo. Ja dat is ook een belangrijke stap op weg naar mini Lily’s O+
pi_194306222
Maandag was ze voor het eerst progesteron wezen prikken inderdaad, toen stond ze op 0,7. Vandaag nog een keer gegaan en nu 2,1. Gaat dus de goede kant op! Als ze netjes volgens het boekje door stijgt verwacht ik dat ze morgen of overmorgen zal ovuleren. Vrijdagochtend gaan we opnieuw prikken en dan hoop/verwacht ik dat ze rond de 5-6 of misschien zelfs al hoger zal staan (rond 5 is de ovulatie). Ik wil dan het liefst vrijdagmiddag al Charlie hier op bezoek hebben. Mocht ze vrijdag toevallig toch nog lager dan gedacht staan dan nodigen we Charlie voor zaterdag uit denk ik.

Ik hoop echt heel erg dat ze is vergeten dat ze de vorige keer na de eerste en enige dekking niet meer wilde... Zou fijn zijn als ze een beetje op haar zus zou lijken wat dat betreft, die is niet zo preuts :') In principe is één dekking op het juiste moment gewoon voldoende om haar drachtig te maken. Maar voor mijn eigen gemoedsrust zou ik toch wel graag een extra dekking zien... gewoon voor de zekerheid zeg maar, stel dat de eerste lichting losse flodders of bejaarde zaadjes zijn ofzo :')

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat we hem misschien ook morgen al wel uit kunnen nodigen. Wie weet is dat wel goed voor ze om iets langer te kunnen spelen en wennen en toewerken naar 'het' moment. Maar eens even overleggen met Charlie's eigenaar wat handig is. Ik merk dat ik het een beetje spannend vind, bang om het juiste moment te missen. Liever iets langer Charlie op bezoek dan dat het krapjes is qua planning. Met Cookie was dat toch anders, die is veel makkelijker en zij zou nog wel eens een stoorzender kunnen worden... die heeft het idee dat alle reuen die hier komen voor haar zijn. Laatst was een vriendin op bezoek met 4 reuen (waarvan één puppy), maar Cookie moest en zou de aandacht hebben. De één na jongste, net een puber, vond ze het leukst en die stond ze echt te verleiden. Dus hopelijk kan ze het wel hebben als er nu een reu voor haar kleine zusje hier is :')

Edit: net gesproken met de eigenaresse van Charlie, en ik ga hem morgenmiddag ophalen ergens halverwege onze woonplaatsen. Hij krijgt een dekentje en brokjes mee voor een week, en dan maar zien of ze het voor elkaar gaan krijgen in die tijd! :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Miss_Isis op 29-07-2020 13:13:22 (change of plans) ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_194308081
Wat een leuke update Miss_Isis! En een hele week hoog bezoek voor Lily dat moet haast goed komen zou je denken!

Hopelijk gedraagd Cookie zich voorbeelding om haar zusje ook een pleziertje (of meer) te gunnen ;-)

Succes dan deze week dat is wel spannend, hopelijk verloopt de toename van progesteron zoals gehoopt en verwacht en kunnen we na de zomer weer genieten van nieuwe puppy verhalen!
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:34:18 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194308617
quote:
...die heeft het idee dat alle reuen die hier komen voor haar zijn
:o Slettebak! O+ :D

Maar toffe update, en fijn ook dat Charlie's baasjes met je meegaan in het plan om ze lekker lang bij elkaar te laten! En nu maar hopen dat Lily er ondertussen wat meer zin in heeft. ;)
  Spellchecker woensdag 29 juli 2020 @ 16:05:18 #260
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194374722
Nou... Dat was een enerverend weekend. Donderdagmiddag heb ik Charlie opgehaald, en hij vond bij het thuis komen Lily meteen wel leuk. Lily had er toen nog niet zoveel zin in, maar dat verbaasde me ook niet want dat zou nog wel wat vroeg zijn. Vrijdagochtend bleek dat Lily op 8,33 stond en was dat het juiste moment om te dekken. Die ochtend was Charlie nog steeds heel enthousiast, en Lily ontdooide ook al aardig. Maar het lukte nog steeds niet echt. Ik heb geprobeerd om een beetje te helpen door Lily vast te houden, maar daarbij raakte Charlie zo opgewonden dat hij zijn kruid voortijdig verschoot :') en daarna hoefde hij niet meer... Lily had steeds meer zin en daagde hem uit, maar Charlie had er niet zoveel belang meer bij. Als ze even weg draaide had hij zoiets van 'oh, nou dan niet hoor' en liep hij weg om de katten te bekijken of tegen een struik aan plassen :')

We hebben ze toen de rest van de dag uit elkaar gehouden, in de hoop dat hij 's avonds als het wat koeler was meer zin zou hebben. Maar ook dat werkte niet echt. Die avond met wat hulp nog een halve poging voor elkaar gekregen, maar Charlie was tijdens het 'mis prikken' al zo snel opgezwollen dat penetratie niet meer kon. En daarna toen de boel weer tot normaal formaat was geslonken hoefde hij niet meer. Het optimale dektijdstip ging ondertussen rap voorbij, dus ik werd wel een beetje zenuwachtig langzaam. Zaterdagochtend nog een poging gedaan, maar alle interesse was toen weg (ondanks dat Lily echt wel graag wilde op dat moment), dus toen hebben we de beslissing genomen om professionele hulp in te roepen van de dekmeester (iemand die er zijn werk van heeft gemaakt om honden succesvol te laten dekken). Gelukkig kon dat vrijwel direct, en konden we zaterdag om 12u al terecht.

Eenmaal bij de dekmeester mochten de honden rustig los rond lopen en snuffelen (en er was genoeg te ruiken, want daar komen héél veel honden). Na een minuut of 5 à 10 toen ze op hun gemak waren zijn we gaan zitten op een daarvoor klaar staand bankje, naast een muur. Ik zat daar met Lily's hoofd op schoot. Charlie werd uitgenodigd om aan Lily te snuffelen, en werd met enig aandringen toch overtuigd dat het een goed idee was om dan maar op te stappen. Toen hij op haar zat had hij het vuur weer gevonden en ondertussen hielp de dekmeester die tussen de honden in zat om te zorgen dat Charlie direct raak prikte en niet weer hetzelfde probleem had als op vrijdag. En toen was het ook binnen 5 minuten allemaal in kannen en kruiken. Lily gaf geen kik, Charlie deed zijn ding, en na 5 minuutjes was iedereen los en klaar. Wij konden nog even een slokje drinken en wat napraten, en betalen natuurlijk, en maakten een afspraak om voor alle zekerheid vanochtend nog een keer te gaan (je betaald voor één succesvolle dekking, en mag dan gratis nog een tweede keer langskomen).

Uiteraard hebben we zaterdagavond nog wel geprobeerd of ze het nu uit zichzelf op de 'ouderwetse manier' wilden doen, maar helaas was de interesse weer vrijwel helemaal weg. Vanochtend dus weer terug naar de dekmeester voor nog een dekking op dezelfde manier als de dag ervoor. Ook nu was het weer snel gepiept zonder een centje pijn. Daarmee hadden we in ieder geval op (nog net) het juiste moment twee goede dekkingen gehad, dus ik was tevreden. Vandaag hebben we de honden dan ook gewoon de hele dag bij elkaar gelaten. Dat ging zonder problemen, Charlie had nog steeds weinig interesse en iedereen ging gezellig platonisch samen spelen en slapen. Maar, na het avondeten kreeg Charlie ineens alsnog de geest en werd hij toch nog fanatiek. Met minimale hulp was het toen midden in de keuken ineens toch gebeurd en heb ik 10 minuten verkrampt voorover gebogen moeten staan om te zorgen dat Lily zich niet los kon trekken :')

Zo blijkt maar weer, geen enkele dekking is hetzelfde. Zelfs met twee honden die de vorige keer binnen 40 minuten probleemloos en volledig vrij de zaak geregeld hadden, kan het een tweede keer toch een grotere uitdaging zijn. Ik had het liefst deze keer weer zo'n voorbeeldige vrije dekking gehad als de vorige keer, maar dat zat er helaas niet in. En deze loopsheid dan maar gewoon voorbij laten gaan zonder hulp ging me ook te ver. Ik ben dan ook heel blij dat we de knoop doorgehakt hadden om de dekmeester te bellen. Ik wilde beslist geen kunstmatige inseminatie doen (is ook niet de bedoeling voor een eerste nestje) en dit was een hele fijne tussenoplossing, waarbij zonder stress en pijn de honden toch nog doeltreffend hun ding kunnen doen en het kwakje op de juiste plek komt, zeg maar. Dat geeft een stuk rust, en daarmee lukte het vanavond op de valreep kennelijk alsnog om een natuurlijke dekking voor elkaar te krijgen. Al met al niet zoals ik het het liefste zie, maar wel een prima oplossing met hopelijk straks het gewenste resultaat :)

Paar foto's

Gezellig naast elkaar in de auto op weg naar huis, na de dekking bij de dekmeester zaterdagmiddag

Vanochtend, even poseren (voor het muurtje waar ze zojuist hun tweede dekking hadden gehad)

En vanavond, op de valreep toch nog -midden in de keuken tijdens het eten klaarmaken- een dekking hier thuis

Duimen maar nu. Over 4 weken een echo en dan weten we of dit het gewenste resultaat heeft :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  Spellchecker zondag 2 augustus 2020 @ 20:12:07 #262
197773 crew  maily
pi_194376950
Leuk hoor, die dekverhalen. _O-
Succes ermee!
pi_194377585
Tis weer eens wat anders dan seks op de keukentafel, zullen we maar zeggen _O-
Spannend!

Ik denk niet dat ‘we’ dit keer zowat gelijktijdig gaan bevallen ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194377603
Nou dat was me wel een weekend voor je zeg! Fijn dat het gelukt is met de hulp en toch nog een keer spontaan thuis.

Duimen draaien hier ook! ^O^
  maandag 3 augustus 2020 @ 00:00:13 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194378540
Spannend! *O*
pi_194380641
Zijn jullie nu al op zoek naar eigenaren voor de eventuele puppy's?
pi_194380695
Edit: foutje
pi_194404448
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 08:46 schreef Tegan het volgende:
Zijn jullie nu al op zoek naar eigenaren voor de eventuele puppy's?
Haha nou het grootste deel van mijn tijd gaat er momenteel in zitten om potentiële eigenaren te weigeren :') Ik heb vanmiddag toevallig eens geteld, en ik heb sinds begin mei dit jaar al 443 emails gekregen over een pup van Lily en Charlie (en één iemand die zelfs twee pups wilde). Een aantal daarvan zijn tweede of derde mails van dezelfde mensen, maar er is dus héél erg veel vraag. En het is dus meer een kwestie van mensen weigeren dan dat ik actief op zoek moet naar geschikte baasjes.

We hebben momenteel meer dan 30 mensen op onze interesselijst staan, en hebben sinds vorige week besloten geen nieuwe mensen meer aan te nemen. In principe dan, stel dat er nou iemand voorbij komt met echt een geweldig goed verhaal dan hou ik de mogelijkheid nog open. Maar met 30+ mensen op de lijst wordt het gewoon wel heel erg veel en vol. En die 30 zijn dus wat over is gebleven na een al behoorlijk strenge voorselectie.

De vraag naar pups is op het moment zo absurd groot dat de prijzen ook belachelijk worden. Als je op marktplaats kijkt dan worden er pups van broodfokkers/handelaren, zonder stamboom of gezondheidsonderzoeken, vers ergens uit een schuur geplukt, aangeboden voor meer dan 1000 euro. Ik heb zelfs kruising nestjes zonder gezondheidsonderzoeken gezien voor 1500 euro of meer. En er zijn zelfs fokkers die met stamboom en onderzoeken fokken (en deze specifieke zou ik beslist niet de meest zorgvuldige fokkers noemen... het is gewoon een marginaal minder slechte vorm van broodfok) die 2200 tot 2500 (!!!!!) vragen voor een pup. Kortom: het is belachelijk druk met aanvragen en de markt is totaal overspannen. Ik weet nog niet wat wij gaan doen met de prijs, maar ik weet wel dat ik iig geen 2000 euro ga vragen :') :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 augustus 2020 @ 07:37:04 #270
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_194408018
Wat spannend weer, en wat fijn dat het uiteindelijk een aantal keren gelukt is ^O^ Wanneer weet je of er nieuwe bolle beertjes komen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_194408464
Het lijkt de huizenmarkt wel voor honden Miss_Isis. :D :P

Maar wat naar dat de broodfokkers die prijzen zo opdrijven en men ook nog slechte kwaliteit krijgen. Bah. Ik vind het zielig voor die hondjes die in een schuurtje moeten opgroeien en waar straks de baasjes hun handen vol aan hebben.

Wat een hoop aanvragen heb je gehad zeg. Lijkt me een enorme opgave daar doorheen te komen. Maar het is gelukt. Straks nog een extra selectie op die 30. Je blijft iig niet zonder pup zitten ;)

Verder natuurlijk veel *O* *O* O+ O+ Voor wat er in dit topic allemaal gaat gebeuren :s)
pi_194414097
Je oh wat een prijzen voor honden. Ik hoop dat de goede fokkers normale prijzen blijven hanteren. Zodat mensen niet alsnog zo’n brood fok pup aanschaffen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_194414153
Wow 443 mails, sterkte daarmee.

Het is wachten op de "1 jaar oude hond zoekt nieuw baasje" berichten ;( :{ .
  Spellchecker woensdag 5 augustus 2020 @ 16:29:28 #274
197773 crew  maily
pi_194414175
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je oh wat een prijzen voor honden. Ik hoop dat de goede fokkers normale prijzen blijven hanteren. Zodat mensen niet alsnog zo’n brood fok pup aanschaffen.
Vrees dat dat niet gaat gebeuren. De broodfokkers leven van de "ik wil NU een hond"-wensers.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 16:35:01 #275
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194414238
Misschien niet allemaal een rashond willen? Maar de labs in dit topic zijn wel heel liev. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')